Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Steke fisk (Se hit Photobscura)

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-07-07, 16:01   #1
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Steke fisk (Se hit Photobscura)

Når dere steker fisk i panne, hva bruker dere for å holde kjøttet sammen?

Kan jo ikke bruke melblanding så...

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 16:29   #2
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Steke fisk (Se hit Photobscura)

Egg med pepper og salt og en anelse joh.mel??

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 17:12   #3
Siss1
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 52
Innlegg: 177
Siss1 er ny på veien

Sv: Steke fisk (Se hit Photobscura)

Hva slags fisk steker du da, siden den ikke henger sammen uten mel?? Både sei, laks, ørret og torsk går fint an å steke i panne med bare salt og pepper....

Siss1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(max 20 g) Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 18:13   #4
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Steke fisk (Se hit Photobscura)

Tusen takk Biffy! Skal prøve på det.



Opprinnelig lagt inn av Siss1, her.

Hva slags fisk steker du da, siden den ikke henger sammen uten mel?? Både sei, laks, ørret og torsk går fint an å steke i panne med bare salt og pepper....


Steinbit.
Gikk i grunn fint uten noe mel med den også, men ville bruke noe får å få litt mer ut av sausen jeg skulle lage etterpå av det som ble igjen i panna.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 18:55   #5
Ullabulla
Medlem
 
Ullabulla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bærum
Innlegg: 203
Ullabulla er ny på veien

Sv: Steke fisk (Se hit Photobscura)

Har netopp stekt pegasusfileter i pannen i cocosa med litt sitron , salt og pepper. Jeg bruker 2 spateler når jeg skal vende filetene slik at de ikke falder fra hverandre da de er rett skjøre. Veldig fine fileter som fås kjøpt i Rema1000 til ca. 42 kr. for 1 kg.
Kan sterkt anbefales.

Ullabulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 19:27   #6
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Steke fisk (Se hit Photobscura)

Må bare spørre: Hva er pegasus?

(Høres ut som fileter av en bevinget hvit hest for meg ... )

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 20:33   #7
Ullabulla
Medlem
 
Ullabulla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bærum
Innlegg: 203
Ullabulla er ny på veien

Sv: Steke fisk (Se hit Photobscura)

Beklager jeg skrev navnet slik jeg husket det.
Det korrekte navn er "Pangasiusfileter".
Hvite fileter også kaldt Gourmetfilet.
Prisen varierer mye fra butikk til butikk. I Ultra koster 1 kg. ca. 82 kr.
For meg ser filetene like ut.

Ullabulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 20:39   #8
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Steke fisk (Se hit Photobscura)

Opprinnelig lagt inn av Ullabulla, her.

Beklager jeg skrev navnet slik jeg husket det.
Det korrekte navn er "Pangasiusfileter".
Hvite fileter også kaldt Gourmetfilet.
Prisen varierer mye fra butikk til butikk. I Ultra koster 1 kg. ca. 82 kr.
For meg ser filetene like ut.

Åh, jeg trodde pegasus var et dansk uttrykk for en eller annen kjent fisketype jeg ... Takk for oppklaring!

Har aldri hørt om pangasius heller, så slo opp:

Sitat:

Pangasius er en slekt maller som med sitt hvite kjøtt er populære matfisker. Haimallen drettes opp i Vietnam, Kina, Japan og USA, hvor de fôres opp med blant annet rismel og bananer. Etter åtte måneder når den matchvekten mellom 1,5-2 kg. De fiskene som er tilgjengelige i Europa kjennetegnes av et lavere fettinhold enn varianten som drettes for asiatiske markeder. Fisken ales hovedsakelig opp i Vietnam, i Mekong-deltaet. Den er praktisk talt beinfri.
Hentet fra «http://no.wikipedia.org/wiki/Pangasius»
Kategori: Maller

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 23:03   #9
Pia
Medlem
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 45
Innlegg: 61
Pia er på en erverdig vei

Sv: Steke fisk (Se hit Photobscura)

Hei!

Jeg steker alltid fiskefiletene m ost på, det er KJEMPEGODT! Legg ostpå pannen, fisk ovenpå. Så legger man osteskiver ovenpå slik at de smelter før man snur. Anbefales

Pia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 23:08   #10
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Steke fisk (Se hit Photobscura)

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Hei!

Jeg steker alltid fiskefiletene m ost på, det er KJEMPEGODT! Legg ostpå pannen, fisk ovenpå. Så legger man osteskiver ovenpå slik at de smelter før man snur. Anbefales

Hørtes unektelig godt ut!
MEN det hørtes også ut som mye gris i panna...

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 23:24   #11
ebbeto
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 56
Innlegg: 36
ebbeto er ny på veien

Sv: Steke fisk (Se hit Photobscura)

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Åh, jeg trodde pegasus var et dansk uttrykk for en eller annen kjent fisketype jeg ... Takk for oppklaring!

Har aldri hørt om pangasius heller, så slo opp:

Skikkelig Off Topic: Små, unge eksemplarer kan du faktisk i enkelte dyrebutikker få kjøpt som akvariefisk........

ebbeto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 23:31   #12
ebbeto
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 56
Innlegg: 36
ebbeto er ny på veien

Sv: Steke fisk (Se hit Photobscura)

Også før jeg ble lavkarbo stekte jeg ofte fisk uten panering. Det blir en anderledes og ofte bedre smak.

Laks er klart best uten pannering, skjær den i filetbiter og stek skinnsiden først.

En favoritt er sei uten pannering, sterk varme, salt og pepper. Når seien er nesten ferdig hakkes den opp og spres utover i panna sammen med purre eller vårløk. Til slutt heller jeg over rømme.

ebbeto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 23:44   #13
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Steke fisk (Se hit Photobscura)

Opprinnelig lagt inn av ebbeto, her.

Skikkelig Off Topic: Små, unge eksemplarer kan du faktisk i enkelte dyrebutikker få kjøpt som akvariefisk........

He he. Da jeg så at det var en malleart var det faktisk akvariefisk jeg tenkte på

Til temaet: Jeg kom på (lenge siden nå ) at jeg pleide å panere laks med sesamfrø, salt og pepper. DET er snadder, det! Og du kan jo steke i mye smør for å få sjy.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 11:06   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Steke fisk (Se hit Photobscura)

Her er jeg!
Ja, jeg panerer nesten aldri fisk, men faktisk når jeg har gjort det, så har jeg brukt sesamfrø! Snur fisken i pisket egg, og ruller den i sesamfrø. Obs! Stek lenge på svak varme, eller stek fisken først, og så rull den. Sesamfrøene blir fort brente og tørre, så mye smør er et møst ja!

Ellers så er jo laks og makrell de feiteste fisketypene, og laks bruker jeg mye av! Den trenger ikke paneres, men kan marineres og krydres og i det hele tatt tilberedes på uendelig mange deilige måter!
Google på nettet, det er utrolig mange varianter der ute!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 13:59   #15
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Steke fisk (Se hit Photobscura)

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Her er jeg!
Ja, jeg panerer nesten aldri fisk, men faktisk når jeg har gjort det, så har jeg brukt sesamfrø! Snur fisken i pisket egg, og ruller den i sesamfrø. Obs! Stek lenge på svak varme, eller stek fisken først, og så rull den. Sesamfrøene blir fort brente og tørre, så mye smør er et møst ja!

Ellers så er jo laks og makrell de feiteste fisketypene, og laks bruker jeg mye av! Den trenger ikke paneres, men kan marineres og krydres og i det hele tatt tilberedes på uendelig mange deilige måter!
Google på nettet, det er utrolig mange varianter der ute!

Men steker du laksen i panna, eller tenker du nå på ovnssteking? Jeg synes laks rett i panna lukter ... ikke så godt, og fettsyrene blir jo ødelagte (de som er på stekesidene). Det er faktisk noe av grunnen til at jeg panerer hvis jeg skal steke i panne.

Denne sesampanerte laksen er forresten supergod sammen med spinat dampet i panna og med sennep og fetaost blandet i!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 14:37   #16
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Steke fisk (Se hit Photobscura)

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Her er jeg!
Ja, jeg panerer nesten aldri fisk, men faktisk når jeg har gjort det, så har jeg brukt sesamfrø! Snur fisken i pisket egg, og ruller den i sesamfrø. Obs! Stek lenge på svak varme, eller stek fisken først, og så rull den. Sesamfrøene blir fort brente og tørre, så mye smør er et møst ja!

Ellers så er jo laks og makrell de feiteste fisketypene, og laks bruker jeg mye av! Den trenger ikke paneres, men kan marineres og krydres og i det hele tatt tilberedes på uendelig mange deilige måter!
Google på nettet, det er utrolig mange varianter der ute!

Panering med sesamfrø hørtes vannvittig godt ut!
Tror det blir en del mer fisk til middag heretter.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 15:18   #17
Pia
Medlem
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 45
Innlegg: 61
Pia er på en erverdig vei

Sv: Steke fisk (Se hit Photobscura)

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Hørtes unektelig godt ut!
MEN det hørtes også ut som mye gris i panna...


Neida. osten smelter jo å blir "hard", som en slags panering. Bare pass på å ikka ha for mange biter på panna i starten, da smelter alt sammen og blir vanskelig å snu.

Pia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 15:36   #18
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Steke fisk (Se hit Photobscura)

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Åh, jeg trodde pegasus var et dansk uttrykk for en eller annen kjent fisketype jeg ... Takk for oppklaring!

Har aldri hørt om pangasius heller, så slo opp:

Denne er blitt en favoritt her i huset. Er for eksempel veldig god når den er skjært i strimler og laget kinamat av. (Bruker da wok-grønnsaker og en kinesisk saus med lite karber)

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 17:01   #19
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Steke fisk (Se hit Photobscura)

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Men steker du laksen i panna, eller tenker du nå på ovnssteking? Jeg synes laks rett i panna lukter ... ikke så godt, og fettsyrene blir jo ødelagte (de som er på stekesidene). Det er faktisk noe av grunnen til at jeg panerer hvis jeg skal steke i panne.

Denne sesampanerte laksen er forresten supergod sammen med spinat dampet i panna og med sennep og fetaost blandet i!

Hm.. Jeg synes ikke det lukter noe vondt jeg, men vi er jo alle forskjellige
Steker ofte i ovnen også, men synes det er best i panna dersom jeg steker sammen med annet som jeg vil skal sette smak på laksen, sånn som løk, rømme etc.

Men jeg skal jammen prøve det du foreslo! Takker

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Steke mat - I margarin? Chumpsy Lavkarbo generelt 12 05-10-05 18:29
Fisk i form som Karin gjør det Karin Middag 7 08-07-05 15:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no