Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Vegetarpizzaen: En ren nytelse

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-07-07, 10:16   #1
Sondre
Medlem
 
Sondre sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
Innlegg: 161
Sondre har en fantastisk aura rundt segSondre har en fantastisk aura rundt seg

Vegetarpizzaen: En ren nytelse

Her i hæimen har vi kommet frem til følgende pizzaoppskrift som vi har ganske ofte.

Bland speltmel (1/4), grovmel (1/4) og hvetemel (2/4) i en bolle sammen med en pose tørrgjær. Pass på å bland gjæren godt før du tar oppi en dæsj med olivenolje eller annen olje du foretrekker. Smak også til med litt salt om det er ønskelig.

Deretter tapper du opp lunkent vann i et mål og begynner å mikse deigen. Det er ikke så nøye med målene og når man har gjort dette endel ganger så vet man sånn ca. hvor stor deigen skal være.

Legg deigen til heving i et varmtbad og begynn med fyllet.

Kjøp en pose mexicana pizzafyll som blandes ut i et glass eller litersmål med litt kaldt vann. Dette fyllet passer bra til pizza hvor man ikke steiker noe kjøtt e.l. da det får en fin konsistens.

Deretter kapper du opp det du måtte ønske av fyll, vi har vanligvis: champingon, løk, ananas, mais.

Legg først på pizzafyllet, deretter alt ekstra fyll du ønsker å ha med. Vi pleier ofte å ta maisen rett opp i målet med pizzafyll og blander det godt inn der.

Deretter er det å ta på ost og sett pizzaen i ovnen på 250 grader og når osten er gyllen er maten ferdig. Mmm ... dette smaker godt!

Vi tar gjerne i mot tips til forbedringer og nye impulser til oppskriften

Sondre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ray & Terry's Longevity Program - www.fantastic-voyage.net - Leve lenge: http://longevus.blogging.no Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 10:18   #2
Sondre
Medlem
 
Sondre sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
Innlegg: 161
Sondre har en fantastisk aura rundt segSondre har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vegetarpizzaen: En ren nytelse

En gang jeg lagde oppskriften tok jeg masse bilder, skal få lagt dem ut en dag så kan dere se prosessen

Sondre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ray & Terry's Longevity Program - www.fantastic-voyage.net - Leve lenge: http://longevus.blogging.no Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 13:14   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Vegetarpizzaen: En ren nytelse

Stekt sopp løk og squash i små biter med krydder blir veldig godt. Og siden du mister proteinbiten ved å ikke ha kjøtt, så abefaler jeg å ha proteinpulver i deigen.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 10:19   #4
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Vegetarpizzaen: En ren nytelse

MEL....!?!

Jeg tror kanskje ikke det...

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 15:53   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Vegetarpizzaen: En ren nytelse

Akk ja, i tillegg til mel (og ferdigsaus på pose) ligger den nok altfor høyt i karber for de fleste av oss, - men det hørtes godt ut !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 23:29   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Vegetarpizzaen: En ren nytelse

Mmm høres fantastisk ut, men jeg ville helst hatt denne maks en gang i måneden, hehe. Jeg lager av og til speltbunn-pizza, da lager jeg bunnen papirtynn. Så har jeg på masse grønnsaker og masse hvitløk i småbiter, samt hjemmelagde hvitløkskjøttboller eller annet kjøtt (proteiner) og fersk mozarella. God olivenolje på toppen.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ren villris Fjonken Oppskrifter 7 08-06-11 11:17
Ren: Rens kroppen for giftstoffer Georgine Andre bøker 0 12-09-06 20:59
Ren mat- klubben Sugarpill Lavkarbo generelt 21 22-08-05 08:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no