Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kosthold / kosttilskudd

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-02-11, 17:25   #1
olsoraune
Juniormedlem
 
olsoraune sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Filippinene
Innlegg: 14
olsoraune er på en erverdig vei

Kosthold / kosttilskudd

Hei. Er relativt ny her, men tro meg, jeg har tilbrakt utallige timer pa dette forumet. Jeg har ikke hatt anledning til a kjope boker eller kosttilskudd da jeg bor pa Filippinene. Dette medforer at jeg ma bruke mye mere tid pa a "oversette" og tilpasse dette.
Jeg vil forsoke a vare sa konkret som mulig. Jeg folger en slags lavkaloridiett, men bruker ikke disse stixsene. Tviler pa at jeg far kjopt dem her.
1. Jeg spiser aldri sotsaker eller kunstige sotningsmidler. Har ikke noe behov. Ingen melke eller osteprodukter. (har noen smakt filippinsk melk eller ost ?)
Var helt hektet og drakk 1-2 l Coke Zero, men det er helt slutt na. Kun vann, 2-3 liter daglig
2. Jeg sluttet konsekvent a spise ris, poteter, pasta og "ulovlige" gronnsaker for noen uker siden og erstattet det med blomkal, broccoli, bonner og hva jeg matte finne av gronnsaker her.
3. Spiser aldri filippinske brodvarer. Utrolig sott og ekkelt.

Alt vel sa langt, jeg har gatt ned fra 108 til 95-96 kilo.
Jeg spiser kun rent svinekjott, oksekjott, kylling og egg + nevnte gronnsaker fersk fra markedet her, og drikker vel ca 2 -3 liter vann daglig.
Men sa var det disse kosttilskuddene da. Har forstatt at man skal ha ekstra magnesium og kalsium forst og fremst. Jeg forsokte a kjope det beste av multi/ vitaminereral produkt her i den primitive smabyen hvor jeg bor, men da jeg sjekket innholdet viste det seg at det kun var 3 mg magnesium (riktignok sulfat om det skulle bety noe) mens andre her bruker +- 200-300 mg. Kalsiuminnholdet er 120 mg. Bor jeg forsoke a fa tak i magnesium med et langt hoyere innhold.
Jeg har ingen problemer med a veie og kontrollere karbene, men fettet er mye vanskeligere. Jeg tar normalt noen spiseskjeer med virgin kokonottolje for a spe pa litt, men hvis man spiser kjott med alt fett pa daglig, blir det nok ? Nar det gjelder salt er jeg totalt forvirret. Her blir det bade fraradd a spise salt i det hele tatt, samtidig som man ma kompensere for salt tap fordi man drikker mye vann ???
Dessuten er jeg rodvinselsker og koser meg med det. Det har ikke forhindret en vektnedgang pa 13 kg pa 2 mnd.
Jeg forstar at vitamin/mineralbehovet er avhengig av spisevanene og livssstilen forovrig, men er det mulig a fa dette konkretisert narmere ?
Hva bor daglig inntak vare ? Og hva med andre vitaminer og mineraler ?
Det virker som jeg har nadd et sakalt plata na, men det bekymrer meg ikke sa lenge jeg foler meg i god form, men malet er a bli kvitt 10 kg mer.
Min idealvekt ligger vel pa rundt 75-80 kg (er 183 cm)
Takk for alle gode rad som matte komme !

olsoraune er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kosttilskudd? flaskeee Lavkarbo generelt 0 17-07-10 18:14
Kosttilskudd, hva bør jeg ta? Timona Kosttilskudd 6 04-01-10 02:32
Kosttilskudd Paris Kosttilskudd 1 28-09-09 11:05
Kosttilskudd Stanley Ogden Spørsmål og svar 2 25-06-09 14:42
Kosttilskudd Hyper Kosttilskudd 0 21-02-07 11:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no