Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Hvor går deres grense for å trene?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-05-06, 08:51   #1
amo
Juniormedlem
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Innlegg: 19
amo er på en erverdig vei

Hvor går deres grense for å trene?

Når dere er syke altså Jeg pleier å trene tre-fire ganger i uken på studio, to ganger på timer og to ganger egentrening. Vår å trente på tirsdag, men ble "groggy" i halsen på onsdag, og enda verre på torsdag, så jeg droppet treningen men var på jobb. Trodde kanskje det var allergi, men i dag er jeg "sørpa" forkjølt, så det er nok det jeg har brygget på desse dagene. Sitter å vuderer om jeg skal gå å trene, eller være syk Trenger kanskje bare en unnskyldning til å la være å trene for jeg er ganske så tungpustet. Hva gjør dere andre i slike situasjoner?

amo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilisering Svar med sitat
Gammel 05-05-06, 08:59   #2
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Hvor går deres grense for å trene?

Når kroppen er syk - så er den det! Sånn er det bare.

JEG er overbevist om at det eneste gunstige vi kan gjøre for oss selv da er å la kroppen hvile. Trening vil ikke ha noen gunstig effekt uansett, så jeg ser på det som bortkastet. Kanskje til og med 'ødeleggende'.....

Betyr jo ikke at man bare skal ligge på sofa'n. Er formen 'sånn passe' så går det an å gå en tur. Ute. I frisk luft. Rolig - og heller en litt lengre tur. Kanskje med lydbok eller god avslappende musikk på øret?

Jeg tror de fleste som trener selv om de er syke kun tar avgjørelsen om det med hodet. Hodet har ikke spurt - langt mindre lagt merke til - kroppen om den er mottakelig for trening.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 05-05-06, 09:08   #3
amo
Juniormedlem
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Innlegg: 19
amo er på en erverdig vei

Sv: Hvor går deres grense for å trene?

Da overbeviste du meg iallefall. Tar med meg den lille ut på en trilletur i steden! Takk!

amo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilisering Svar med sitat
Gammel 05-05-06, 10:02   #4
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Hvor går deres grense for å trene?

jeg er enig med fedonisten... man skal ta hensyn til kroppen sin. En god tur i frisk luft heller enn sofaen er også en super ide (men jeg skal ikke snakke så høyt, for jeg har til og med brukt mensen som unnskyldning for å ikke trene )

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 05-05-06, 10:12   #5
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor går deres grense for å trene?

Grensa mi? Jo, 40 i feber og fråde rundt munnen..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 05-05-06, 11:51   #6
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Hvor går deres grense for å trene?

grensen min, når det går utover prestasjoner. eks. jeg har astma fra før av, merker jeg at jeg er tung i lungene i tillegg til andre ting, da er jeg heller hjemme å slapper av. men jeg bare litt pjuskete så føler jeg det hjelpe å gå på trening. tenkt på andre ting, koplet ut, svettet.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-06, 18:27   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvor går deres grense for å trene?

Er med Fedonisten her. Man skal IKKE trene når man er syk. Da trenger kroppen hvile og kreftene den har for å bli frisk. Trener man nåpr man er syk blir man seinere frisk igjen. (Been there done that - var treningsnarkoman en gang i livet) Min kropp gir heldigvis klart beskjed. Jeg har lært å lytte til den og det lønner seg !

De fleste trenere, fysioterapeuter og andre som har greie på restituering sier det samme. LYTT TIL KROPPEN !

Men det er bra å bevege seg - gå tur etc.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-07-06, 21:42   #8
wasabi
Juniormedlem
 
wasabi sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: oslo
Alder: 41
Innlegg: 27
wasabi er på en erverdig vei

Sv: Hvor går deres grense for å trene?

Henger meg på Nilles innlegg.
En stor del av treningen og resultatene er hvile.Hvis kroppen gir deg noen hint om at du skal hvile-så gjør det med god samvittighet.Hvis du fortsetter setter du kroppen i en katabol fase,hvor du kun bryter ned istedenfor å bygge opp.Immunforsvaret ditt vil senkes,og du er da også mer mottakelig for sykdommer.
Hvil og du kommer bedre tilbake.

wasabi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-07-06, 21:54   #9
Blesha
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 35
Blesha er på en erverdig vei

Sv: Hvor går deres grense for å trene?

Har jeg feber, trener jeg ikke i det hele tatt. Er jeg kun litt sår i halsen, går jeg gjerne en tur, men kler godt på meg om det er kjølig. Vurderer hvert tilfelle, men generelt er regelen at jeg skal ha en viss mengde energi, og jeg tar absolutt ikke hardt i om jeg skal trene noe når jeg ikke er i form.

Blesha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kosthold som tar hensyn til reaktiv hypoglykemi Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 19:03   #10
Bruker2797
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Alder: 37
Innlegg: 9
Bruker2797 er ny på veien

Sv: Hvor går deres grense for å trene?

Det som kan være lurt er å tilpasse treningen til det du orker når du er syk, med mindre du er så syk at du ikke orker noe. En gåtur skal det f.eks. mye til for ikke kunne ta, og frisk luft har man ikke vondt av uansett hvor syk man er.

Bruker2797 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Trening + Veg/Egg Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 20:57   #11
kristih
Seniormedlem
 
kristih sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sverige
Innlegg: 532
kristih er ny på veien

Sv: Hvor går deres grense for å trene?

Her går det mye på feeling, men har man feber så skal man ikke trene.. (og med trening mener jeg aktivitet som höyner pulsen mye...) Har blitt fortalt av mine lärere( den gangen jeg trente hardt) at trening med feber kan gi forstörret hjerte...
Frisk luft skader ikke, men igjen.. föler man seg skikkelig uggen så hold senga...

__________________
Allting er en overgang sa reven da han ble flådd...
kristih er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse.. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dumt å trene hver dag? Iset Trening 6 01-07-05 22:04
Hvorfor trene?? hede Trening 17 14-04-05 09:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no