Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Alternativ til p-piller?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-02-11, 08:29   #76
Sunroad78
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Larvik
Alder: 46
Innlegg: 298
Sunroad78 er på en erverdig vei

Sv: Alternativ til p-piller?

Du har så rett så rett

Eg har oppfølging både med gynolog og ein hormonspesialist og foreløpig er verdiane fortsatt så høge på blandt anna prolaktin, testosteron og ein del andre hormon at eg skal fortsette med dei. Har bestemt meg for å gå på strikt lavkarbo i eit par månadar for så å ta ein haug blodprøver for å sjekke verdiane med lavkarbo i systemet (eg har jo meir enn nok samanlikningsgrunnlag i tidlegare blodprøver på "vanleg" mat).

__________________
Min journal
Sunroad78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - 50-100 gr kh pr dag Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 08:35   #77
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alternativ til p-piller?

Opprinnelig lagt inn av Sunroad78, her.

Du har så rett så rett

Eg har oppfølging både med gynolog og ein hormonspesialist og foreløpig er verdiane fortsatt så høge på blandt anna prolaktin, testosteron og ein del andre hormon at eg skal fortsette med dei. Har bestemt meg for å gå på strikt lavkarbo i eit par månadar for så å ta ein haug blodprøver for å sjekke verdiane med lavkarbo i systemet (eg har jo meir enn nok samanlikningsgrunnlag i tidlegare blodprøver på "vanleg" mat).

Good! Ikke slutt med dem uten i samråd med lege. Lavkarbo er jo gjerne hormonstabiliserende, og vil med stor sannsynlighet gi deg et normalt hormonbilde over tid, kanskje med hjelp av medikamenter. Jeg går jo på metformin i tillegg til Yasmin, og det gir veldig god drahjelp, men jeg hadde IKKE klart det uten et strikt kosthold i bunn!
Jeg tar stoffskifteprøver og prøver på andre hormoner minst årlig. Nå er cystene mine borte, jeg vet at jeg kan få eggløsnigner, og kroppen min har fått en relativt normal form, og jeg er ikke lenger overvektig! Hurra!
Masse lykke til!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 09:06   #78
Sunroad78
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Larvik
Alder: 46
Innlegg: 298
Sunroad78 er på en erverdig vei

Sv: Alternativ til p-piller?

Tusen takk

__________________
Min journal
Sunroad78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - 50-100 gr kh pr dag Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 23:20   #79
Mear
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 100
Mear er ny på veien

Sv: Alternativ til p-piller?

Problemet med pearly og ladycomp er jo at dersom du plutselig får en kortere syklus og eggløsning tidligere enn normalt, så sliter man... Den merker jo ikke eggløsning fôr temperaturen din stiger dagen etterpå,så har du hatt sex uken før så er det gjort. Du får røde dager i tiden før forventa EL basert på tidligere sykluser. Men stort sett er det vel rimelig sikkert. Det aller sikreste av naturmetodene er jo å sjekke andre tegn enn bare temperaturen slik at du merker om du har en kort syklus, og så tenke litt selv, som noen nevnte.

Jeg er så langt superfornøyd med FAM og fertilityfriend. Innså ikke hvor mye hormonprevensjonen hadde påvirket meg før jeg slutta, og sexslysten kom tilbake.

Mear er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 23:47   #80
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Alternativ til p-piller?

Opprinnelig lagt inn av Mear, her.

Problemet med pearly og ladycomp er jo at dersom du plutselig får en kortere syklus og eggløsning tidligere enn normalt, så sliter man... Den merker jo ikke eggløsning fôr temperaturen din stiger dagen etterpå,så har du hatt sex uken før så er det gjort. Du får røde dager i tiden før forventa EL basert på tidligere sykluser. Men stort sett er det vel rimelig sikkert. Det aller sikreste av naturmetodene er jo å sjekke andre tegn enn bare temperaturen slik at du merker om du har en kort syklus, og så tenke litt selv, som noen nevnte.

Ja, det er sant. Jeg har heldigvis ikke det problemet, for selv om jeg har uregelmessig syklus, så går det alltid den andre veien (plutselig går det 45 eller 57 dager eller noe slikt). En annen ting jeg synes er merkelig, er at temperaturen synker hos meg når jeg har el
Og ellers er det jo som du sier: se på andre tegn og tenke litt. Når jeg, som ALDRI har ønsket meg (egne) barn, plutselig begynner å tenke at tja, det hadde jo kanskje vært litt fint å bli gravid/få barn, DA vet jeg at det er et egg på vandring for å si det sånn

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 09:13   #81
Mear
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 100
Mear er ny på veien

Sv: Alternativ til p-piller?

Hehe, ja det er sant det. Man blir farlig babysyk når man aller minst burde bli det. Da er det greit å huske på at om jeg må innrømme for typen at jeg er gravid, må jeg også innrømme at jeg tok helt feil ift hvor trygg naturmetoden kan være. Det kan jeg jo ikke tillate. :P

Mear er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 09:23   #82
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alternativ til p-piller?

Jøss, er det vanlig å bli babysyk under eggløsning? Sprøtt! Jeg har aldri vært babysyk, men jeg hadde fryktelig lyst på katt en gang. Mulig dette har en sammenheng med årevis med pcos og svært få eggløsninger .

Men seriøst, jeg vurderer nå veldig sterkt å be om å få satt inn kobberspiral når jeg får grønt lys av spesialisten min til at jeg kan slutte med yasmin!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 14:29   #83
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Alternativ til p-piller?

Nja, vet ikke om det er så vanlig, og personlig blir jeg det ikke hver gang (heldigvis!!!), men merker fort om det er egget som snakker, og prøver å overkjøre min logiske og rasjonelle hjerne

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
P-piller... MissIt Lavkarbo generelt 1 17-01-11 13:06
P-piller Bambolona Spørsmål og svar 0 16-03-09 20:41
P-piller og PCOS BS2 PCOS og karbohydratkontroll 60 13-05-07 15:44
P-piller ? stinasol Spørsmål og svar 3 27-11-06 00:41
Ang P-piller Tidligere bruker PCOS og karbohydratkontroll 6 08-08-05 04:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no