Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Den store hårtråden!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-09-09, 17:23   #1
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Den store hårtråden!

Jeg skal ta min første avfaring i morgen, har farga håret mitt rødt i årevis, men er egentlig lys/mellomblond. Håret mitt vokser utrolig fort, og jeg er skikkelig lei av ettervekst, noe som også medfører at jeg må bla opp over 600 kr for farging hos frisør i måneden for at det skal se ok ut, så jeg skal avfarge det trinnvis over noen måneder. Håret mitt er tynt, men ganske sunt og sterkt, men jeg vil uansett ta alle forhåndsregler som er mulig.
Frisøren har jo sikkert noen tips, men om det er noen som har erfaring med produkter som er gode å bruke etter en avfarging/bleking? Det tar jo en del på håret, og jeg har hørt om folk som får gummistrikkaktig hår, men at det kan rettes en del opp i med en god hårkur/maske. Har bl.a fått tips om Kerestase Resistance, men den er skrekkelig dyr!

Setter pris på alle tips. Hilsen en ivrig blondine to be

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 17:53   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Etterbehandling av avfarget hår

Redken sine hårkurer er vel blandt de beste på markedet, men de er jo ikke akkurat superbillig de heller. Men det kan hende du kan finne det på smart club eller Europris, de selger produktene rimelig (selv om de har vært i et par feider med distributøren pga det).

Ellers kan du bestille fra www.lookfantastic.com

Selv sverger jeg til Tigi-produkter. Dumb blond funker både som balsam og kur, men veit ikke hvordan den er etter avfarging. Veit bare at jeg ville skygget unne KMS og nikita-kejden sine egne produkter

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 20:17   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Etterbehandling av avfarget hår

Takk for tips! Snille priser der, men kanskje jeg like godt kan slenge meg på Ikea bussen og gå på Smart Club? Kanskje greit å ringe først og høre hva de har.
Var mye å velge mellom der inne på lookfantastic, og jeg har virkelig ikke peiling. Har jo ikke hatt store behovet for kuring og sånn, så det har alltid vært tilfeldig hva jeg har brukt, ofte bruker jeg bare balsam.

Noen andre erfaringer? Noen sterke anbefalninger?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 20:45   #4
Abbe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 245
Abbe er på en erverdig vei

Sv: Etterbehandling av avfarget hår

Når jeg drev med bleking av håret en periode brukte jeg gjerne ei grønn krukke med hårkur som jeg kunne få tak på på velassorterte butikker (dvs litt mer enn den lokale prixen ) men det står helt stille på hva den het... Eneste hårprodukt i grønn farge jeg kommer på nå er Fruktis, men det var det absolutt ikke Uansett, ei grønn krukke med hårkur, gjorde underverker på mitt hår...

Ellers har jeg søkt litt på nettet om koksfett, og det skal også være fint å kure håret i! Bare et tips om noe du kanskje allerede har hjemme

__________________
2002-2003: Ned over 20 kg ved å spise lite kalorier...
Målet var å komme ned i matchvekt, men stoppa 5kg fra...
2003-2009: Opp 8 kg, lavt kaloriinntak fungerer dårlig
2009- : Prøver lavkarbo
Abbe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo (15-50g karbo) Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 21:02   #5
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 55
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Etterbehandling av avfarget hår

Anbefaler denne JOICO K-PAK DEEP-PENETRATING RECONSTRUCTOR TREATMENT FOR DAMAGED HAIR.


Meget god proteinkur.

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 21:04   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Etterbehandling av avfarget hår

Kanskje det er denne du tenker på?

Men kokosfett ... Må vel vaske det ut igjen etterpå, da?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 21:06   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Etterbehandling av avfarget hår

Nå googla jeg coconut oil + haircare, og det står at den kan brukes som en førvaske-kur. Interessant!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 22:08   #8
Hillelille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 239
Hillelille er ny på veien

Sv: Etterbehandling av avfarget hår

Du har ikke Nisim sin oil free conditioner? Om du lar den ligge i over natta fungerer den på samme måte som hårkur.

En skikkelig hårkur må du uansett forvente å bla opp minst 200 kroner for. Jeg har alltid sverget til Niktia sine egenproduserte kurer, helt til jeg prøvde Kerastase sin hårkur. Riktignok prøvde jeg salongkuren til kerastase, og jeg har siden forgjeves prøvd å få kerastase norge til å sende meg ett eksemplar

Men jeg skjønner ikke - avfarge i flere omganger?
Jeg avfarga mitt en gang jeg hadde farga det knallsort og det ikke gikk ut. Trengte bare en avfarging.

Hillelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 22:19   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Etterbehandling av avfarget hår

Opprinnelig lagt inn av Hillelille, her.

Du har ikke Nisim sin oil free conditioner? Om du lar den ligge i over natta fungerer den på samme måte som hårkur.

En skikkelig hårkur må du uansett forvente å bla opp minst 200 kroner for. Jeg har alltid sverget til Niktia sine egenproduserte kurer, helt til jeg prøvde Kerastase sin hårkur. Riktignok prøvde jeg salongkuren til kerastase, og jeg har siden forgjeves prøvd å få kerastase norge til å sende meg ett eksemplar

Men jeg skjønner ikke - avfarge i flere omganger?
Jeg avfarga mitt en gang jeg hadde farga det knallsort og det ikke gikk ut. Trengte bare en avfarging.

Frisøren min mener at det sikkert må to eller tre avfarginger til, kanskje det er annerledes når det er rødt?
Eller kanskje hun bare vil være ekstra forsiktig?
Hvor lyst fikk du det på en avfarging?
Gjorde et forsøk hjemme og bleka en lokk fra nakken med den sterkeste blonderinga jeg fant i butikken, i full tid, og den ble sånn lys orange.
Jeg satser sånn ca på denne fargen, som er ganske tett opp til min egen (I tillegg til at Katee Sachoff på bildet i følge mange er min tvilling skilt ved fødselen, sånn at det er greit å se at jeg kler den. Hehe).

Jeg har Nisim-balsamen, ja! Står ingenting på den at den er oljefri ... Hmmm ...
200 spenn er jo kurant nok, men den fra Kerestase kosta vel omtrent 400 kr.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 00:03   #10
Hillelille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 239
Hillelille er ny på veien

Sv: Etterbehandling av avfarget hår

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Frisøren min mener at det sikkert må to eller tre avfarginger til, kanskje det er annerledes når det er rødt?
Eller kanskje hun bare vil være ekstra forsiktig?
Hvor lyst fikk du det på en avfarging?
Gjorde et forsøk hjemme og bleka en lokk fra nakken med den sterkeste blonderinga jeg fant i butikken, i full tid, og den ble sånn lys orange.
Jeg satser sånn ca på denne fargen, som er ganske tett opp til min egen (I tillegg til at Katee Sachoff på bildet i følge mange er min tvilling skilt ved fødselen, sånn at det er greit å se at jeg kler den. Hehe).

Jeg har Nisim-balsamen, ja! Står ingenting på den at den er oljefri ... Hmmm ...
200 spenn er jo kurant nok, men den fra Kerestase kosta vel omtrent 400 kr.

Frisøren har nok peiling, og mer peiling enn oss vanlige folk. Jeg var kullsvart på hodet og tok en avfarging og ble blond av det. I utgangspunktet er jeg brunette (cappucino 4.3 *hermer etter Mona Grudt i reklamen*) så jeg måtte farge det etterpå :P. Men det er helt sikkert noe med rødfarge. Som regel når man prøver å lysne rødt så blir det jo sånn der gulrotfarge, hehe.

Hillelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 00:09   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Etterbehandling av avfarget hår

Opprinnelig lagt inn av Hillelille, her.

Frisøren har nok peiling, og mer peiling enn oss vanlige folk. Jeg var kullsvart på hodet og tok en avfarging og ble blond av det. I utgangspunktet er jeg brunette (cappucino 4.3 *hermer etter Mona Grudt i reklamen*) så jeg måtte farge det etterpå :P. Men det er helt sikkert noe med rødfarge. Som regel når man prøver å lysne rødt så blir det jo sånn der gulrotfarge, hehe.

Ja, jeg må vel leve med å være gulrot en stund, det er det frisøren også har gjort meg oppmerksom på, men hun skal legge inn en minikolerasjon sånn at fargen i det minste blir jevn. Og så har jeg jo farget det i mange år, og med henna . Nå er det over et halvt år siden jeg farget det selv sist, og det funka i hvertfall med hjemmeblekinga, da jeg var redd for at hennaen kanskje ikke ville gi etter. Men den slutter vel å "virke" etterhvert den også.
Veldig spent på i morgen

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 00:37   #12
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Etterbehandling av avfarget hår

Bestill Joico K-Pak eller Redken Extreme hårkur på Lookfantastic. Redken All Soft tilfører fuktighet om håret ditt trenger det. Disse tre er de aller beste jeg har brukt, både på meg selv og da jeg jobbet som frisør.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 00:40   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Etterbehandling av avfarget hår

Er dette proteinkurer? Har hørt at det er det viktigste når håret er bleket, fordi skjellene er åpne og "tømt" for proteiner eller noe tilsvarende. Men ettersom jeg skal avfarge i morgen, så trenger jeg vel noe ganske umiddelbart? Eller? Kanskje frisøren kan sette i en kur for meg, eller mulig det til og med er standard, hva vet jeg

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 00:50   #14
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Etterbehandling av avfarget hår

Frisøren tilbyr nok å kure det, men det må du muligens betale ekstra for da.
Vi lærte på frisørskolen av en produktspesialist fra Redken at Extreme var proteinkur, men det er mange mange år siden. Jeg antar at det fortsatt er proteinkur i alle fall.
Selv bruker jeg bare All Soft siden håret mitt er så tørt pga hypothyreosen.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 00:52   #15
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Etterbehandling av avfarget hår

CAT er det den heter. Proteinkuren til Redken.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 00:54   #16
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 55
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Etterbehandling av avfarget hår

Joico K-Pak er proteinkur. Det finnes også fuktkur i samme serien, og de kan fint brukes sammen., Dvs først proteinkuren, og så fuktkuren etter at proteinkuren er utskylt.

Mener å ha lest at Joico K-Pak er kåret til beste hårkur flere år på rad (av bransjen).

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 01:03   #17
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Etterbehandling av avfarget hår

K-Pak er kjempegod! Også lukter den så utrolig godt!

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 08:57   #18
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Etterbehandling av avfarget hår

Joico tørket fullstendig ut håret mitt... har ikke forsøkt kuren, men shampo og balsamen dro ut all fukt, og det ble som tørt høy (så sånn ut også )

Men hva med body shop? De har jo en del natulige ting, du kan jo gå innom de og høre hva tingene deres er?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 09:00   #19
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Etterbehandling av avfarget hår

Men brukte du da riktige produkter til din hårtype? Jeg syns helt klart Redken og Joico er de beste.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 09:06   #20
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 55
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Etterbehandling av avfarget hår

Vil poengtere at det finnes FLERE typer av Joico hårserier.

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 09:26   #21
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Etterbehandling av avfarget hår

Det er mange år siden, noe jeg fikk dytta på av frisøren.
De senere åra har jeg som sagt sverget til Tigi. Superstar-produktene her helt fantastiske!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 14:44   #22
NinaOp
Medlem
 
NinaOp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Brumunddal
Innlegg: 137
NinaOp er ny på veien

Sv: Etterbehandling av avfarget hår

Ja man må bruke protein kur i håret etter avfarging. Det finnes mange forskjellige, Redken CAT, Joico, mange er gode. Har du proteinmangel i håret og tilfører fuktighet i stedet, får du enda svakere hår enn du hadde i utgangspunktet. I motsatt tilfelle, hvis du tilfører proteiner når du egentlig trenger fukt, føles håret tørt og stivt, som Carisma nevner. '
Nå er jeg ikke helt objektiv, iogmed at jeg jobber som selger av en hårpleieserie som heter KIS. Den er ny i Norge, og finnes ikke i mange salonger enda. Men systemet der er iallefall fabelaktig!!
Spør frisøren om råd, da får du ett produkt som er anbefalt til deg og ditt hårs behov. Det hjelper lite hva som har funket på andre, da man ikke kan vite hva slags behov andres hår har.En god kur koster mellom 200 og 500 avhengig av merke. Men profesjonelle produkter er drøye og varer lenge.

__________________


NinaOp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse. Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 14:47   #23
NinaOp
Medlem
 
NinaOp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Brumunddal
Innlegg: 137
NinaOp er ny på veien

Sv: Etterbehandling av avfarget hår

Forøvrig.. Avfarging kan gjøres på en behandling så fremt frisøren har tid. man har metoder for å skåne håret mest mulig mens man holder på. ( Ja er utdannet frisør)

__________________


NinaOp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse. Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 18:57   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Etterbehandling av avfarget hår

Opprinnelig lagt inn av NinaOp, her.

Ja man må bruke protein kur i håret etter avfarging. Det finnes mange forskjellige, Redken CAT, Joico, mange er gode. Har du proteinmangel i håret og tilfører fuktighet i stedet, får du enda svakere hår enn du hadde i utgangspunktet. I motsatt tilfelle, hvis du tilfører proteiner når du egentlig trenger fukt, føles håret tørt og stivt, som Carisma nevner. '
Nå er jeg ikke helt objektiv, iogmed at jeg jobber som selger av en hårpleieserie som heter KIS. Den er ny i Norge, og finnes ikke i mange salonger enda. Men systemet der er iallefall fabelaktig!!
Spør frisøren om råd, da får du ett produkt som er anbefalt til deg og ditt hårs behov. Det hjelper lite hva som har funket på andre, da man ikke kan vite hva slags behov andres hår har.En god kur koster mellom 200 og 500 avhengig av merke. Men profesjonelle produkter er drøye og varer lenge.

Ja, det sa frisøren min også. Og hun sa klart i fra om at jeg måtte kjøpe en PROTEIN-kur, og ikke fukt-kur. Nå har jeg en tendes til fett hår også.
Heldigvis er frisøren godt kjent med håret mitt, og jeg stoler hundre prosent på henne, hun er veldig anerkjent her på Løkka i alle fall .
Fikk også anbefalt Redken Cat, og skal ta en telefon til Smart Club for å høre om de har den der, ettersom de har ganske reduserte priser. Ellers fikk jeg med meg en prøvepose gratis med en proteinkur fra Matrix som jeg kan bruke i to omganger.

Opprinnelig lagt inn av NinaOp, her.

Forøvrig.. Avfarging kan gjøres på en behandling så fremt frisøren har tid. man har metoder for å skåne håret mest mulig mens man holder på. ( Ja er utdannet frisør)

Ikke i mitt tilfelle, det turte hun rett og slett ikke, av den enkle grunn at jeg har farget håret mitt med henna i mange år. Det er ca et halvt år siden sist jeg gjorde det nå, før jeg begynte å gå til frisør og bare ta etterveksten med vanlig farge. Henna er ikke så bra for håret mitt, det sliter overhodet ikke, men tynner det ut. Nå skal det bli deilig å slippe å farge etterveksten hele tiden.
Foreløbig ble jeg fifty fifty platina og flytevestorange . Hun satte inn en minikolerasjon sånn at fargen ble ganske jevn. Jeg må si jeg stoppa trafikken litt på vei hjem, haha. Eller så er det kanskje bare litt innbildning ettersom man blir litt ekstra selvbevisst etter en så stor forandring. Fra ganske mørkt rødt hår til dette: (Og det kan jeg leve med en måneds tid til neste avfarging. Det er litt jevnere enn på bildet, er vel lyset fra vinduet som gjør at det ser ut som det er litt ujevne farger).

Vedlagte bilder
Filtype: jpg _MG_5991.JPG (753,9 KB, 32 visninger)
__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 13:45   #25
NinaOp
Medlem
 
NinaOp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Brumunddal
Innlegg: 137
NinaOp er ny på veien

Sv: Etterbehandling av avfarget hår

Ah ja..henna ja.. det er forbanna slit å få ut igjen!!
Man blir kjempeopptatt av seg selv når man gjør store forandringer. Jeg klipte meg nylig helt kort og gjør søren meg ikke annet enn å dille med det håret Men det er morro med forandringer!

__________________


NinaOp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse. Svar med sitat
Svar

Emneord
hår


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Store havregryn vs små Nike Lavkarbo generelt 3 12-06-08 12:27
Store havregryn Amica Spørsmål og svar 9 03-05-08 20:00
Store Ifa MokkMokk Lavkarbo generelt 2 23-03-08 14:20
Store IFA Angar Ketolysekuren 6 15-01-08 09:08
Den store matvaretabellen HP Generell diskusjon 3 08-01-06 16:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no