Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Sunn majones?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-08-11, 21:43   #1
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sunn majones?

Majones er en av de tingene jeg ikke klarer å slutte med. Det er jo ikke karbene som er problemet, men oljekvaliteten. Mills er det bare å forkaste. Bruker Kavlis nå, men er den egentlig bedre? Laget med sunn rapsolje står det. Spørsmålet da er om den er forringet, er det noen som vet om denne oljen er varmebehandlet eller ei?

Jobber med å finne en oppskrift til å lage selv, men foreløpig syns jeg bare det blir ekkelt...

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 21:47   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Sunn majones?

Muttern pleide å lage sin egen italienske salat en stund. Der gikk det uhorvelige mengder. (tenåringsbarn).
Det var helt greit med miksmaster. Husk at eggeplommene må være romtempererte!

Vil tro at rapsolje funker og!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 22:08   #3
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Sunn majones?

Jeg har prøvd med rapsolje, det var ikke godt. Gjenstår å prøve med druekjerneolje. Men vil helst vite hvilke merker som funkerer, for jeg regnermed at det er forskjell der også.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 22:17   #4
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Sunn majones?

Jeg vet at for sausen til gravlaks så er det vanligvis jordnøttolje som er tingen.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 22:39   #5
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sunn majones?

Hmmm....trodde majones var helt greit å spise....?

Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 02:16   #6
Bokhylle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Sunn majones?

Opprinnelig lagt inn av Bik, her.

Hmmm....trodde majones var helt greit å spise....?

Trodde jeg og. Forvirra!

  Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 07:46   #7
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Sunn majones?

Opprinnelig lagt inn av Imp, her.

Jeg har prøvd med rapsolje, det var ikke godt. Gjenstår å prøve med druekjerneolje. Men vil helst vite hvilke merker som funkerer, for jeg regnermed at det er forskjell der også.

Jeg synes billig, kaldpresset (ikke extra virgin) olivenolje smaker best. Når man velger noe som ikke er EVO, så får man mindre av den karakteristiske smaken og en mer nøytral olje.

Og så lager jeg helst aiolii.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 07:51   #8
Julepølsa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 45
Julepølsa er på en erverdig vei

Sv: Sunn majones?

Prøv deg frem og bland oljer. jeg bruker ca like mengder raps og solsikkeolje, og en liten dæsj olivenolje. Litt salt og litt hvit pepper. Evt andre krydder, avhengig av hva den skal brukes til.

Julepølsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 09:31   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Sunn majones?

Opprinnelig lagt inn av Bik, her.

Hmmm....trodde majones var helt greit å spise....?

Opprinnelig lagt inn av Tonje!, her.

Trodde jeg og. Forvirra!

Majones er HELT ok å spise, men noen er svært (altfor?) opptatt av disse oljene den er laget av og hvor raffinerte de er og om de er varmebehandlet og ditt og datt og etc!
Dem om det! jeg spiser vanlig majones med god samvittighet. Spiser jo ikke tonnevis uansett!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 10:27   #10
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Sunn majones?

Lager du selv så bestemmer du jo oljen selv?

En eggeplomme, litt sterk sennep, litt epleedikk og krydder blandes. Ha i ønsket olje mens du mikser til rett konsistens. Voila, sunn og god majones

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 11:08   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Sunn majones?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Lager du selv så bestemmer du jo oljen selv?

En eggeplomme, litt sterk sennep, litt epleedikk og krydder blandes. Ha i ønsket olje mens du mikser til rett konsistens. Voila, sunn og god majones

Har du lest tråden?
Poenget er at det ikke er så lett å finne en olje som gir god majones og som samtidig er sunnetst mulig!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 11:10   #12
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Sunn majones?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Har du lest tråden?
Poenget er at det ikke er så lett å finne en olje som gir god majones og som samtidig er sunnetst mulig!

Ja jeg har lest. Poenget er at det finnes 50 gode oljer. Minst.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 11:13   #13
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Sunn majones?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Ja jeg har lest. Poenget er at det finnes 50 gode oljer. Minst.

Hvem har råd til å prøve seg frem?
Gode, som i smaken eller som i sunne?
De ordentlig gode oljene koster jo 100,- for en halvliter eller mindre. Selv elsker jeg avocadoolje, men den er råddyr og dessuten blir det ikke noe god majones av den!
At en olje er god, betyr ikke at majonesen blir god!
Men har du eksempel på en god, sunn olje som ikke koster skjorta, så bare kom med det!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 21:06   #14
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Sunn majones?

Dytter litt i denne igjen, jeg. Har prøvd å lage majones med olivenolje, rapsolje, linfrøolje, druekjerneolje - klarer ikke å få god smak av noe av det. Tenker at om jeg prøver å lage av peanøttolje så blir det vel i alle fall ikke verre enn Mills-tuben?

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 21:11   #15
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Sunn majones?

Han kokken (åherregudhuskerikkenavn). Den amerikanske typ Hellstrøm (vet dere hvem jeg mener?). Han brukte iallefall peanøttolje. Jeg har kjøpt kaldpresset peanøttolje på iherb. Tror den var ganske billig. Har ikke prøvd den i majones (har ikke så mye igjen). Men har brukt den til alt mulig man skal ha nøytral olje til..

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 21:13   #16
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Sunn majones?

Hm.. prøvde å lage majones med olivenolje en gang for lenge siden. Det smakte død og fordervelse og enda litt til.
Nå gjør jeg som Kitt, spiser kjøpemajones med god samvittighet. Bruker jo ikke all verden da....

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 21:17   #17
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Sunn majones?

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Han kokken (åherregudhuskerikkenavn). Den amerikanske typ Hellstrøm (vet dere hvem jeg mener?). Han brukte iallefall peanøttolje. Jeg har kjøpt kaldpresset peanøttolje på iherb. Tror den var ganske billig. Har ikke prøvd den i majones (har ikke så mye igjen). Men har brukt den til alt mulig man skal ha nøytral olje til..

Ja, jeg så akkurat det klippet med Gordon Ramsay i min jakt på majones-inspirasjon.

Jeg har egentlig ikke så god kontroll på dette med bra og dårlig matolje - men er strengt tatt aller mest opptatt av mat som smaker godt og ikke inneholder unødvendig sukker.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 21:26   #18
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Sunn majones?

Helsemessig er fettsyrebalansen veldig viktig, siden for mye omega 6 skaper betennelsestilstander og veldig mange helseproblemer. Jeg vil si at det er vel så viktig som å kutte på karbohydrater. Hver og en får bestemme selv hva de legger vekt på, så klart

Men jeg lurer på: Er det noen som har prøvd å lage majones med valnøttolje?

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 21:29   #19
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Sunn majones?

Opprinnelig lagt inn av Huldr, her.

Helsemessig er fettsyrebalansen veldig viktig, siden for mye omega 6 skaper betennelsestilstander og veldig mange helseproblemer. Jeg vil si at det er vel så viktig som å kutte på karbohydrater. Hver og en får bestemme selv hva de legger vekt på, så klart

Men jeg lurer på: Er det noen som har prøvd å lage majones med valnøttolje?

Jeg har ikke prøvd, men det jeg har sett av valnøttolje har jo også vært veldig dyrt. Ikke at jeg ikke mener det er fullstendig verd det å gi kroppen best mulig "drivstoff", men det blir så rart likevel...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 21:36   #20
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Sunn majones?

Jeg tenker vel litt sånn at jeg spiser veldig lite annet usunt, så litt majones dann og vann er greit. Noen kamler svelger jeg (selvfølgelig medhårs, og de er jo lavkarbo ), fordi jeg er så "sunn" med stort sett alt annet..

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 21:38   #21
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Sunn majones?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg har ikke prøvd, men det jeg har sett av valnøttolje har jo også vært veldig dyrt. Ikke at jeg ikke mener det er fullstendig verd det å gi kroppen best mulig "drivstoff", men det blir så rart likevel...

Ja, det er dyrt! Det finnes en billigere en på iHerb (kaldpresset), men den er stadig utsolgt, det er derfor jeg ikke har prøvd heller

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 21:41   #22
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Sunn majones?

Gordon Ramsay ja Jeg tenker at oljer er best om de er kaldpressede. Mest bruker jeg oliven og kokosolje. Smør og ghee til de tingene det passer bedre. Har en flaske peanøttolje som jeg bruker innimellom og har av og til kaldpresset rapsolje. I min verden må den kaldpressede peanøttoljen være mye bedre enn en raffinert peanøttolje. Hvordan er det med omega 6 i peanøttolje? Noen som vet?

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 21:42   #23
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Sunn majones?

Så godt å høre at det ikke bare er jeg som lager fæl majones... Har prøvd og prøvd, men det smaker jo død og fordervelse...

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 21:46   #24
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Sunn majones?

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Gordon Ramsay ja Jeg tenker at oljer er best om de er kaldpressede. Mest bruker jeg oliven og kokosolje. Smør og ghee til de tingene det passer bedre. Har en flaske peanøttolje som jeg bruker innimellom og har av og til kaldpresset rapsolje. I min verden må den kaldpressede peanøttoljen være mye bedre enn en raffinert peanøttolje. Hvordan er det med omega 6 i peanøttolje? Noen som vet?

Mye omega 6

Søk på innlegg av MHM (ernæringsfysiolog som har vært aktiv her inne tidligere) angående fettsyrer/oljer, så får du mye god info

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 21:56   #25
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Sunn majones?

Er det noen som har funnet ut noe som faktisk ER godt???
Jeg vil heslt ikke bruke soyaolje siden jeg vi med stoffskifteproblemer sies å ikke skulle ha soya, men er åpent for alt annet

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Majones Inger33 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 13 23-10-09 11:13
Majones snella Spørsmål og svar 4 27-01-09 22:55
Majones Trampe70 Ketolysekuren 9 18-01-09 16:37
Majones - sunn/usunn fettkilde? mofe Spørsmål og svar 3 05-01-06 10:33
Majones MHM Dr Lindbergs 7 12-03-04 00:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no