Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Oopsie-roll

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-09-10, 15:57   #376
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oopsie-roll

nei brukte vanlig, sånn over og undervarme tror jeg det heter. de ble ikke særlig fargerike heller. skal prøve med varmluft neste gang jeg da! blir nok i morra. fant også en oppskrift på Oopsie med sjokolade, vanilje og proteinpulver i. må prøves!

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 20:50   #377
Kirsebæret
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 16
Kirsebæret er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

HURRA for Oopsie!

Nå har jeg endelig sullet meg til å prøve disse, og fire av dem ble straks konvertert til deilige, små pizzaer! :-)

Garantert ikke siste gang jeg lager dette!

HURRA!

Kirsebæret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/egen versjon Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 22:31   #378
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oopsie-roll

Da har jeg prøvd igjen! De ble litt bedre stekt denne gangen, men de sitter på en måte fast på fingrene når jeg skal spise de. Også er de litt svampete... Kan dytte litt på overflata og høre en rar skvisje lyd skal prøve igjen da, men steke de enda lenger.

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 22:35   #379
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Mine er også sånn når de er lukne. Legg de litt i kjøleskapet.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 23:23   #380
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oopsie-roll

åja! det skal jeg absolutt gjøre... hvis det er plass her i huset har mor og far sine varer, og jeg mine... kanskje på tide å flytte ut?!

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 08:56   #381
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Oopsie-roll

Jeg er blant dem som absolutt IKKE får til disse slik at de ser ut som på bildene
Eggehvitene faller sammen straks de kommer i kontakt med eggeplommer og ost, og resultatet er blitt flatt og kjipt.. Jeg har fått dem til EN gang, men aner ikke hva jeg gjorde annerledes da :roll:

Nå har likevel funnet en løsning som blir en finfin brødskiveeratatning i allefall:
3 egg
2 eggehviter (har alltid til overs etter bearnaise f.eks)
100g revet gulost
1 ts fiberhusk
1 ts bakepulver.

Istedetfor å piske stivt og skille og drive, så pisker jeg TYKK eggedosis av eggene før fiberhusken kommer oppi sammen bakepulver. Denne hjelper til å beholde volumet. Osten går i tilslutt, og resultatet er finfine "brødskiver" uten svampekonsistens. De duger til både "vafler", ostesmørbrød, som brødskive eller knekkebrød, eller til å duppe i sausen eller suppa ved siden av middagen. Om de smøres tynt utover, funker de også helt greit som wraps til taco.

*omnomnom*

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 11:24   #382
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av mallilen, her.

Jeg er blant dem som absolutt IKKE får til disse slik at de ser ut som på bildene
Eggehvitene faller sammen straks de kommer i kontakt med eggeplommer og ost, og resultatet er blitt flatt og kjipt.. Jeg har fått dem til EN gang, men aner ikke hva jeg gjorde annerledes da :roll:

Nå har likevel funnet en løsning som blir en finfin brødskiveeratatning i allefall:
3 egg
2 eggehviter (har alltid til overs etter bearnaise f.eks)
100g revet gulost
1 ts fiberhusk
1 ts bakepulver.

Istedetfor å piske stivt og skille og drive, så pisker jeg TYKK eggedosis av eggene før fiberhusken kommer oppi sammen bakepulver. Denne hjelper til å beholde volumet. Osten går i tilslutt, og resultatet er finfine "brødskiver" uten svampekonsistens. De duger til både "vafler", ostesmørbrød, som brødskive eller knekkebrød, eller til å duppe i sausen eller suppa ved siden av middagen. Om de smøres tynt utover, funker de også helt greit som wraps til taco.

*omnomnom*

Flott at du har funnet din variant!
Har du lagt den ut som egen oppskrift også?

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 20:02   #383
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av mallilen, her.

Eggehvitene faller sammen straks de kommer i kontakt med eggeplommer og ost, og resultatet er blitt flatt og kjipt..

Hva rører du det sammen med? må IKKE være metall, da faller de sammen

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 20:00   #384
Clavicula
Nytt Medlem
 
Clavicula sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 8
Clavicula er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Mmmmm! Disse var jo kjempegode! Jeg laget dem med kremost mandarin/ananas, og en liten dæsj splenda. Hjemmelaget sukkerfritt syltetøy på toppen. Smakte jo snop :-)

Men hvor mange er det egentlig lov å spise på en gang? Jeg klarte ikke helt å stoppe ettersom de var så gode...hehe.

Clavicula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 20:24   #385
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hva rører du det sammen med? må IKKE være metall, da faller de sammen

Bruker en vanlig slikkepott.

Trodde forøvrig metall var det beste alternativet, jeg, siden det ikke er porøst slik som plast er. Metall er vel det som er lettest å få såpass rent at man faktisk får eggehvitene helt stive?

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 23:29   #386
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oopsie-roll

Jeg bruker plastbollen som fulgte med håndmikseren, funka fett det

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 19:30   #387
Skalblislank
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 13
Skalblislank er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Har laget disse og synes de var helt greie. Med smør og syltetøy var de gode. Men likte de ikke med ost.

Var veldig porrøse synes jeg.

Kanskje de blir gode med litt saltpølse og ost som varmes litt i ovnen, blir litt puzzaaktig:-)

Skalblislank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/Roede Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 10:18   #388
Lettliva
Nytt Medlem
 
Lettliva sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 8
Lettliva er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

disse var gode!
Har brukt dem til frokost og lunsj - og har også brukt dem som bunn til enkel pizza

Lettliva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 23:38   #389
Marhus
Juniormedlem
 
Marhus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 46
Marhus er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

herregud får helt vann i munnen av å se på de oopsie rolls bildene! Dette måå prøves i morgen! Gleder meg! : D

__________________




Marhus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse kuren Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 23:40   #390
Marhus
Juniormedlem
 
Marhus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 46
Marhus er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

1/8 Ts bakepulver (eller Kremotartari)

Hva vil 1/8 ts si? en halv ts?

Og hvor mange karbs er det i èn?

__________________




Marhus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse kuren Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 00:13   #391
Marhus
Juniormedlem
 
Marhus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 46
Marhus er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av Vettel, her.

"vendre eggehvite/plomme" litt mye....

Hva vil det si? Skal lage det for første gang i morgen, og jeg har aldri separert eggehvitten og eggeplomma før så det blir jo spennende å se om jeg får det til, men skjønner ikke hva dere mener når dere skriver vende eggehvite/plomme" litt mye" ?? Hvordan gjør man det og når?

Svar mottas med stor takk

__________________




Marhus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse kuren Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 00:16   #392
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av Marhus, her.

skjønner ikke hva dere mener når dere skriver vende eggehvite/plomme" litt mye"

Det står i første innlegget:

Sitat:

vende plommene og osten forsiktig i hvitene,

Hvis du rører for mye når du gjør dette, blir de flate og ikke luftige.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 10:08   #393
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av Marhus, her.

Hva vil 1/8 ts si? en halv ts?

Og hvor mange karbs er det i èn?

1/8 er vel ikke det samme som en halv??? Deler du en halv i 2 og så det i 2 igjen, da får du 1/8!
Det er ikke stort mer enn tuppen av en tskje! Ingen vits å telle karber en gang!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 10:14   #394
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av Marhus, her.

Hva vil det si? Skal lage det for første gang i morgen, og jeg har aldri separert eggehvitten og eggeplomma før så det blir jo spennende å se om jeg får det til, men skjønner ikke hva dere mener når dere skriver vende eggehvite/plomme" litt mye" ?? Hvordan gjør man det og når?

Svar mottas med stor takk

Å vende inn noe i eggehvittene, vil si å bruke en slikkepott feks og forsiktig snu/vende røren igjen og igjen til du får rørt det sammen uten at de stivpiskede eggehvittene klapper sammen!
Oopsiene blir gode uansett, altså, bare ikke så høye og fine!

Det er ikke så vanskelig å skille hvitte og plomme. Du finnes sikker noe på Youtube.
Jeg har også en liten dings som kan hjelpe. Spør i en butikk de har andre bakesaker om du kan.

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 14:36   #395
Marhus
Juniormedlem
 
Marhus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 46
Marhus er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Okei! Tusen takk for svar

__________________




Marhus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse kuren Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 14:49   #396
swimzy
Medlem
 
swimzy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: oppland
Alder: 42
Innlegg: 343
swimzy er ny på veien

Sv: Oopsie-roll

Åhh disse må jeg prøve ut

__________________
Begynner på nytt igjen!



swimzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 20:57   #397
Marhus
Juniormedlem
 
Marhus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 46
Marhus er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Nå har jeg satt mine i ovnen og gleder meg til å smake! Det lukter godt alerede hvertfall! : ) Ops, nå piper det! Får se om de er ferdig

__________________




Marhus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse kuren Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 11:57   #398
swimzy
Medlem
 
swimzy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: oppland
Alder: 42
Innlegg: 343
swimzy er ny på veien

Sv: Oopsie-roll

Nå står det ett brett med disse i ovnene, så er spent Brukte tine kremost med urter

__________________
Begynner på nytt igjen!



swimzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 15:29   #399
hkam
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østfold
Alder: 32
Innlegg: 20
hkam er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Denne skal jeg laga nå!

hkam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, startet 18/4-11 Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 16:02   #400
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oopsie-roll

Hvis man pisker hvittene med litt salt så blir de mere stive har man også oppi JBKM så blir det loff

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Svar

Emneord
brøderstatning, oopsie


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no