Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Trenger litt hjelp til å finne ut noe

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-08-10, 20:13   #1
fridr
Medlem
 
fridr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Alder: 37
Innlegg: 217
fridr er på en erverdig vei

Trenger litt hjelp til å finne ut noe

Jeg har nå levd på LCHF siden april. Jeg har gått ned mye på tross av at jeg er slank. (Er IKKE sånn picture-perfect slank akkurat, uansett! Har fortsatt litt på magen.)
Min mor har vært lavkarber i ca. 3 år.
Greia er:
Mamma er bekymret for at hvis jeg fortsetter å leve LCHF, blir jeg alt for tynn! Hun mener jeg må leve lavkarbo med mere karber og mindre fett.

Jeg mener at da jeg var på et foredrag om lavkarbo, sa Poleszynski at når man lever på LCHF "stopper kropper opp" på den vekten som er optimal for meg. Og at det dermed ikke er farlig å leve LCHF for en som er normalvektig.

Jeg ønsker VIRKELIG å kunne leve LCHF siden det er det eneste som gjør at magen min holder seg frisk! Har prøvd ut i sommer og leve med litt mer karber, stivelse og sukker... Funker dårlig! Har vondt i magen, oppblåst og går unødvendig mye på do i forhold til før...

Hva skal jeg gjøre?

__________________



fridr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Uten sukker og gluten Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 21:28   #2
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Trenger litt hjelp til å finne ut noe.

Fortsett på lchf! Jeg har også tidligere hatt trøbbel med magen, og bare det at magen din fungerer er godt nok argument til å fortsette.
Det er helt riktig at kroppen "stopper" når den har kommet til din idealvekt. Lchf er ikke nødvendigvis slankende, den er balanserende. Så dersom en er undervektig kan en gå opp i vekt på lchf kost

Lykke til

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 21:34   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger litt hjelp til å finne ut noe.

Hei,
Lavkarbo er vektregulerende, men det er ikke altid samsvar mellom hva hode og kroppen mener er idealvekta. Nå vet ikke jeg hvor mange kh du spiser hver dag men hovedregelen er jo mer kh dess mindre fett. Når det er sagt så er den generelle oppfatningen at man ikke behøver å tenke nevneverdig på å redusere fettet før man passerer 72 kh, ref. Lutz (boka: Bedre uten brød).

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 10:26   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Trenger litt hjelp til å finne ut noe

Sier meg enig med de over her! Så fremt du spiser velbalansert, og nok mat, så vil kostholdet fungere vektregulerende.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 12:22   #5
fridr
Medlem
 
fridr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Alder: 37
Innlegg: 217
fridr er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt hjelp til å finne ut noe

Takk for svar!

__________________



fridr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Uten sukker og gluten Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 21:12   #6
lommerusk
Juniormedlem
 
lommerusk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Akershus
Alder: 31
Innlegg: 32
lommerusk er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt hjelp til å finne ut noe

Høres ut som om du har det akkurat som meg. Blir dårlig i magen og slapp av å spise "vanlig" mat. Syns det er en god nok unnskyldning til å spise lavkarbo jeg da. Man skal jo fungere også

lommerusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger hjelp til å finne ketogenvennlige matvarer Olli123 Ketolysekuren 4 14-05-10 22:26
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 22:35
Ny her og trenger litt hjelp ... Marthe81 Lavkarbo generelt 2 27-04-08 20:20
Jeg trenger hjelp til å finne riktig dagsmeny LilleT Dr Lindbergs 8 26-04-08 11:08
Jeg trenger hjelp med å finne noen engelske ord Summer Generell diskusjon 11 26-03-06 09:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no