Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Har gått noe opp i vekt. Noen tips?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-03-08, 12:08   #1
terry
Medlem
 
terry sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 57
Innlegg: 264
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Har gått noe opp i vekt. Noen tips?

Hei

Uff nå har jeg gått opp 3-4 kg! Kanskje noen har noen forslag til hvorfor?

Dette har skjedd i løpet av de siste 2-3 ukene. Det er jo en del som har skjedd da så det har kanskje en enkel forklaring.

Som jeg har nevnt i en annen tråd har jeg vært syk med ME (kronisk utmattelses syndrom) i ca 3,5 år. Har vært mye sengeligging.
Men etter at jeg tok LP kurs i London er jeg blitt utrolig mye bedre! Jeg har gått lange turer til fots. Det går også kjempe fint å sykle så jeg har vært på mange flotte turer også de siste 2-3 ukene. 1 times + turer hvor svetten siler. Jeg har ellers mye mer energi enn jeg hadde før kurset.

Kan jeg ha lagt på meg et par tre kilo i muskler p.g.a. spaserturer og sykling på 3 uker?
Det er jo ikke vekttrening akkurat å gå og sykle. Men nå har jeg jo vært svært inaktiv i lang tid da.

Det som ellers er nytt er at jeg har begynt med kokkosmelk (0,5 karb) i stedet for fløte i matlagingen. Kan kokkosmelk være en partystopper?

Her er det jeg normalt spiser i løpet av en dag:

Frokost:
1 egg, ei skive Lollypopbrød (ca 30g) med mye meierismør og hvitost. Tar også ofte ei ss mct olje.

Middag:
70-100g kylling/laks eller kjøttdeig. Godt over 2 ss meierismør + litt pure cocosa.
1-2 buketter av blomkål og brokkoli avhengig av størrelse. 2 stk rosenkål, et par ss asparges, en ss spinat, litt sopp. Litt minimais av og til. Til sammen ca 150g grønt. Alt rå.
Har vært hekta på å kutte alt opp å steike alt i smør og litt fløte/rømme (nå kokosmelk) med rød/grønn paste og/eller sterke krydder.
Tror jeg har spist dette siden desember. Varierer kanskje lite?
Har kuttet ned noe på mengden de siste dagene. Kanskje jeg spiser for mye?

Gjentar middagen til kvelds ca kl. 20.00. Eventuelt en omelett med kjøttdeig og grønnsaker i.

Jeg har vel drukket 1,5 liter cola-light i uka. Men det har jeg gjort i flere måneder.
Litt nøtter på kvelden 2-3 ganger i uka (mandler, valnøtter og paranøtter). Baconcrisp med rømmedip 1-2 ganger i uken.

Drikker minst 3 liter vann om dagen. Jevnt fordelt utover dagen.

Jeg har gått ned 19 kg siden august 07

Noen tips?

terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 12:30   #2
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Har gått noe opp i vekt. Noen tips?

Hei, kommer med mine alternativmedisinske betraktninger igjen jeg da. Trenger jo ikke ta det til deg.
Forresten veldig spennende med LP. Og kjempehyggelig å lese at du har hatt slik effekt av det.

Men tilbake til en mulig forklaring..
Husker bare noe en av mine lærere på Norsk Akademi for Naturmedisin fortalte. Han er lege og har lang erfaring og mye kunnskap.
Det han sa var i forbindelse med homeopati, at hvis man ga et riktig middel etter at noen hadde vært syke lenge ville personen blomstre litt opp og få mere appetitt på livet. I denne prosessen ville mange ofte legge på seg noen kilo. Med mere energi vil man prøve få med seg mere av det som skjer. Kroppen vil også nyttegjøre seg energien bedre. Dette vil i følge han justere seg ganske kjapt og forsvinne igjen. Og er altså noe han har observert over mange år, men gjelder naturligvis ikke alle. Vi er jo så forskjellige.
I min forståelse vil en prosess som LP også kunne virke slik.

Men det er vel også en stor mulighet for at musklene vil bygge nå når du er i gang og i forhold til hva jeg skrev over kanskje bygge raskere nå?
Tror at om du kjenner på kroppen vil appetitten og inntaket regulere seg selv etterhvert

Personlig ikke så glad i cola light da i forhold til sunnhet, men prøver ikke dytte altfor hardt mine meninger over på andr
Og du drikker jo ikke så mye

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no