Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Kake til skoleavslutning: Forslag?

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-12-11, 15:22   #1
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Kake til skoleavslutning: Forslag?

Vi skal alle bidra med "noe til buffeten"... sist endte jeg opp med å kjøpe kanelsnurrer og selv bare forskyne meg av salatbollen, men i år vil jeg ha noe å spise på jeg også

Er det noen som har forslag til lettvindt kake som passer som "juleavsluttningskake" på buffet som 100 mennesker skal forskyne seg av?

Jeg har sukrinmelis, mandler, kokkosmel, fiberhusk, egg, vaniljepulver, kremfløte og smør men ikke sjokolade

__________________




Sist redigert av FrkMarge : 06-12-11 kl 16:07.
FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 15:44   #2
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kake til skoleavslutning: Forslag?

Hva med noen muffins med kakao i? eller vil du helst ha med stor kake? sånn nøttebunn med gul krem da?

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 15:46   #3
Tula
Medlem
 
Tula sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Telemark
Innlegg: 62
Tula er på en erverdig vei

Sv: Kake til skoleavslutning: Forslag?

Du kan jo prøve bollekake...?
http://lenadesign.net/lavkarbo/herlig-bollekake

Jeg skjærer den i skiver, og har på litt pisket krem med vanilje i.

Jeg syntes den er utrolig god!

__________________


Tula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - under 30 pr dag. Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 15:55   #4
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Kake til skoleavslutning: Forslag?

Ser ut som mange er fornøyd med denne: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=13315

Men vet ikke om det går an å erstatte johannesbrødkjernemelet, hvis du ikke har det. Går fint å erstatte det med fiberhusk i enkelte oppskrifter, men kanskje dumt å gamble hvis du ikke har tid å lage en prøvekake først.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 16:06   #5
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Kake til skoleavslutning: Forslag?

Håpet var å finne en idiotsikker kakeoppskrift som er:
*Veldig lett og rask å lage
*Smaker fortreffelig (selvsagt )
*Gir en forholdsvis stor kake, ala langpanne..?
*og som gjør at jeg slipper å dra ut i snøstormen for å kjøpe sjokolade...

Er flere gode forslag her, men jeg vil gjerne ha flere

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 18:45   #6
Cheyla
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 96
Cheyla er på en erverdig vei

Sv: Kake til skoleavslutning: Forslag?

Jeg har hatt bakedag i dag, og lagd flere forskjellige ting som deretter ble testet på ikke-lavkarbo samboer. Det som falt best i smak var nannahs brownies og de er superenkle!! Jeg lagde de uten valnøtter, og om du gjør det samme har du det som trengs tror jeg. Om du skal ha til en hel langpanne ville jeg doblet oppskriften. Sikkert godt med litt krem til og

Lykke til!

Cheyla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 18:54   #7
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Kake til skoleavslutning: Forslag?

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37878
Dette er en muffinsoppskrift som får mye skryt. Den går sikkert an å lage nok av til å ta med på et sånt arrangement. Og så er den uten sjokolade, siden du ikke vil ut.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 21:03   #8
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Kake til skoleavslutning: Forslag?

Forelpig har jeg prøvd meg på denne:


Krydderkake

Kan stekes som kake i form eller posjonskaker i muffinsformer.

3 egg vispes til eggedosis
Vend forsiktig inn:
125 g mandler, 1 dl Splenda, 1 ts kanel, 1 ts malt nellik, 1 ts malt ingefær og 1 ts bakepulver som er kjørt til "mel" i foodprocessor.
Tilsett til slutt 75 g smelta smør.

Stek v 175 grader, ca 10-12 min for muffins, 35-45 min for form. Kjenn etter med stekepinne/knivspiss så det ikke stekes for lenge.

Om du dropper nellik og ingefær ligner den veldig på gulrotkake, selv uten gulrøtter!

Oppdatering etter å ha spist noen:
Den er nesten litt for god... saftig formkakekonsistens også, det gjelder å ikke steke for lenge. Jeg fikk 10 saftige muffins (vanlig str) av røra.

Resultat:
Meeeget god, men for porøs til at jeg fikk den ut av forma i et stykke, noe som er dumt når man skal servere for andre. Kanskje jeg skulle hatt i litt fiberhusk?
Jeg dobblet oppskriften og fordelte røra på to brødformer. Den ble ltt lav og den jeg helte "slanten" i ble ikke skikkelig stekt fordi mesteparten av smøret havnet i bunnen av denne og den rett og slett ble for tung. Tror det er bedre å bruke hele røra i én form enn å fordele den i flere?

Noterer at denne oppskriften passer bedre som muffins eller i fom det kan serveres fra...

Håper ikke smørlageret mitt går nå, har bare 1,5 smørpakke her og butikkene har fortsatt ikke såklart

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 08:39   #9
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Kake til skoleavslutning: Forslag?

Opprinnelig lagt inn av Tula, her.

Du kan jo prøve bollekake...?
http://lenadesign.net/lavkarbo/herlig-bollekake

Jeg skjærer den i skiver, og har på litt pisket krem med vanilje i.

Jeg syntes den er utrolig god!

Dette ble test nr 2 i går kveld
Den ser veldig lovende ut, men jeg har ikke makt skikkelig på den enda for den holdt så fint sammen at jeg puttet den rett i kjøleskapet til oppskjering like før vi reser i dag

Jeg laget dobbel porsjon og hadde i et par never med tørkede tranebær (vet det blir litt for mye karbo, men det er andre ikke karbere som skal smake også)
Brødformen min er ganske stor, 1,5 L, og den passet godt til denne porsjonen.

Gleder meg til å smake den i kveld

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
GOD 17. mai kake! Joika Ketolysekuren 13 13-05-11 14:33
Kake til 17. mai reten Spørsmål og svar 9 06-05-11 14:35
NAM-kake.. tuttifrutti Kake/dessert og snacks 0 23-04-10 18:55
Kake? Princez Ketolysekuren 3 28-01-08 22:13
Er det noen som har forslag til en god kake? ninahe Ketolysekuren 6 08-03-07 11:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no