Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Støl i beina

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-02-12, 17:50   #1
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Støl i beina

Hei
lurte på om det er noen som kjenner seg igjen i det..Etter fem måneder på lavkarbo har jeg fortsatt smerter i beina,er veeeeeldig støl i beina...sykt.
Magnesim 500mg hjalp meg mot kramper,men ikke mot smertene.En gang i uka trener jeg i varmt vann,basseng på Martina Hansen sykehuset.En gang i uka trener jeg på Fitness,men ikke alltid.Før trente jeg 2-3 gang, men jeg skadet menisk i sommer og blir snart operert.

Det andre er at jeg gikk ned bare 2 kg første uke da jeg begynte på lavkarbomen det er veldig mulig at det er pga medisiner som forårsaker vann i kroppen.Derfor spiser jeg ikke Nannahs knekkebrød,lavkarbobrød,e.l.Sluttet også med natreen,som råd fra dere at det kan være partystopper.Spiser ikke så mye,dårlig matlyst i det siste. Drikker rent vann ca.3,5l,tørst årsak medisiner.Men det flotte er at jeg blir smallere og smallere,hele meg,særlig midje 13cm...Selv om det står stille på vekta i fem måneder...Kan noen forklare hvordan det..at vi blir smallere med samme vekta???
Håper på noen svar,tusen takk

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 15:39   #2
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Støl i beina

Lurer på var det så dumt spørsmål eller det er ingen med noe lignende

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 16:23   #3
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Støl i beina

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Hei
lurte på om det er noen som kjenner seg igjen i det..Etter fem måneder på lavkarbo har jeg fortsatt smerter i beina,er veeeeeldig støl i beina...sykt.
Magnesim 500mg hjalp meg mot kramper,men ikke mot smertene.En gang i uka trener jeg i varmt vann,basseng på Martina Hansen sykehuset.En gang i uka trener jeg på Fitness,men ikke alltid.Før trente jeg 2-3 gang, men jeg skadet menisk i sommer og blir snart operert.

Det andre er at jeg gikk ned bare 2 kg første uke da jeg begynte på lavkarbomen det er veldig mulig at det er pga medisiner som forårsaker vann i kroppen.Derfor spiser jeg ikke Nannahs knekkebrød,lavkarbobrød,e.l.Sluttet også med natreen,som råd fra dere at det kan være partystopper.Spiser ikke så mye,dårlig matlyst i det siste. Drikker rent vann ca.3,5l,tørst årsak medisiner.Men det flotte er at jeg blir smallere og smallere,hele meg,særlig midje 13cm...Selv om det står stille på vekta i fem måneder...Kan noen forklare hvordan det..at vi blir smallere med samme vekta???
Håper på noen svar,tusen takk

Hei
Jeg har det samme som deg. Går ikke ned i vekt, men har blitt smalere... Idag måtte jeg klippe inn beltet med et ekstra hull Jeg skjønner heller ikke hvorfor jeg går inn, men ikke ned i vekt. Jeg tar også en del medisiner, men ingen som egentlig skulle stoppe vektnedgang. Unntatt smertestillende da, det kan kanskje være en stopper. Hva slags smerter har du i beina? Ekstra magnesium er lurt ja, og også ta i en kopp med salt i badekaret og hopp oppi

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 17:28   #4
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Støl i beina

Takk for svar Fedona Ja det er veldig rart,men tror også at vi gjør riktig,da vi blir smallere uansett vekta.Jeg er bestandig støl i beina,men leggene er verst.Tunge beina som om jeg ikke klarer å gå.Håper at det gir seg en vakker dag

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 17:46   #5
Atir
Medlem
 
Atir sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 298
Atir er på en erverdig vei

Sv: Støl i beina

Kanskje du trenger ekstra kalium når du går på lavkarbo, jeg fikk og ensalgs smerter, stølhet i beina, men etter at jeg begynte å ta kalium i tillegg til magnesium, forsvant stølheten ganske raskt. Jeg tar ca 600mg Mg og 600mg Kalium pr dag.

__________________


Atir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 17:54   #6
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Støl i beina

Takk for svar Atir Jeg kan prøve det også,det skader ikke vel,og se om det hjelper.Takk for tipset Fordi det er så ubehagelig å ha det sånn

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 23:28   #7
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Støl i beina

Muskler veier mer enn fett, så du kan ha fått mere muskler og mista en del fett og likevel ha samme vekt Det at du blir smalere må jo være et godt tegn, så fokuser heller på det enn hva vekta viser

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 23:35   #8
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Støl i beina

Takk for svar Mysil,leste det her før,men det er litt rart,men det må være det Glemme på en stund vekta,og se seg i speilet og være glad

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 23:42   #9
akas
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Ålesund
Alder: 70
Innlegg: 1.097
akas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt likt

Sv: Støl i beina

Opprinnelig lagt inn av mysil, her.

Muskler veier mer enn fett...

NEI!!! Muskler veier ikke mere enn fett! Men de har mindre volum i forhold til vekta! Derav kan man bli smalere selv om man har samme vekt som tidligere.

akas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 10:14   #10
Therese_M
Medlem
 
Therese_M sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Ås
Innlegg: 114
Therese_M er ny på veien

Sv: Støl i beina

Opprinnelig lagt inn av akas, her.

NEI!!! Muskler veier ikke mere enn fett! Men de har mindre volum i forhold til vekta! Derav kan man bli smalere selv om man har samme vekt som tidligere.

Hæ? Har man blitt lært så feil opp gjennom årene? Jeg var sikker på at muskler veier mer enn fett siden muskler inneholder mer vann enn fett gjør...

__________________


Therese_M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 11:43   #11
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Støl i beina

en dl muskler veier mer enn en dl fett. høyere volumtetthet gir høyere vekt per volumenhet.

som å si at jern ikke veier mer enn bomull. Men 1 kg jern veier selvfølgelig det samme som 1 kg bomull


Sist redigert av Åssi : 01-03-12 kl 11:54.
Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 22:59   #12
Therese_M
Medlem
 
Therese_M sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Ås
Innlegg: 114
Therese_M er ny på veien

Sv: Støl i beina

Opprinnelig lagt inn av Åssi, her.

en dl muskler veier mer enn en dl fett. høyere volumtetthet gir høyere vekt per volumenhet.

som å si at jern ikke veier mer enn bomull. Men 1 kg jern veier selvfølgelig det samme som 1 kg bomull

Takk

__________________


Therese_M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trene når man er støl? Mintu Trening 9 15-01-12 19:10
Støl i korsryggen |Ingrrid Trening 3 04-08-11 08:09
Er så stiv og støl ... Azurami Fysisk og mental helse 3 04-07-11 17:34
Vissen i beina + smerter i beina ved trening askepotta Spørsmål og svar 9 01-04-11 17:35
Støl i tenna Brimstone Spis deg ned i vekt med Skaldeman 4 18-09-07 00:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no