Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Tilbake igjen!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-07-06, 22:39   #1
Frac
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 48
Innlegg: 17
Frac er på en erverdig vei

Tilbake igjen!

Hei!

Jeg bikket 100kg og fant ut noe måtte gjøres. Leste tilfeldigvis boka til Atkins og ble veldig fasinert. Det gikk imot alt jeg trodde jeg viste om kosthold og kalorier. Dette måtte prøves!

Det var for over et år siden. Jeg gikk ned 15kg, men så sluttet jeg på atkins. Det var ikke så veldig bestemt.. det bare ble sånn.
Jeg passet likevell på å kutte ut så mye karbohydrater som mulig. Kostholdet mitt er uten tvil endret for resten av livet.
I kantina på jobb tok jeg ikke poteter, ris eller pasta, men spiste heller mer kjøtt og andre ting. Så.. etter en lang sommerferie på tur har jeg desverre gått opp noen kilo. Er likevell bare rund 90, så det er ikke så helt håpløst.

Likevell var det på tide å ta av de siste 10kg også.
Så mandagen som gikk satt jeg igang med fase 1 av atkins.
Stekt kjøttdeig med bacon og litt salat.. tørt..
Det var littegrann tyngre denne gangen..
Jeg husket at jeg var innom her i fjor, og tok en tur igjen nå. Og da finner jeg herlige oppskrifter på blomkålmos og mye annet heeelt genialt
Blomkålmos er bare helt utrolig!
Gleder meg til å prøve blomkålris også

Så tusen takk til alle her! det er så bra å få litt motivasjon når man ikke er helt på sporet

Btw; The Low-Carb Gourmet og Busy People's Low-Carb Cookbook er på vei i posten.
Så den første var nevnt her endel ganger.. så jeg måtte bare ha den.. den andre boka ble bare med på kjøpet (er litt sånn på amazon.com, omtrent som å gå og handle uten handlelapp )

Sist kjøpte jeg endel fra spisdegslank.no. De var ganske ok, men det er små porsjoner og de bruker desverre sukker (veldig lite seff) i mange av rettene (mener iallefall det stod sukker på undersia av flere av de.
Det er litt dumt.. Men ser de har lagt om stilen litt, så det kan tenkes at de ikke er sånn nå. Noen som har testa de i det siste?
Det var jo kjekt å ha noe sånt i fryseren når man ikke orket å lage noe.

Men uansett! Takk for hjelpa alle! Nå er jeg gira igjen!

Frac er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins med utprøving Svar med sitat
Gammel 26-07-06, 22:51   #2
Dorothy
Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 245
Dorothy er ny på veien

Sv: Tilbake igjen!

Lykke til!

__________________


Dorothy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg (Lavkarbo) Svar med sitat
Gammel 26-07-06, 23:30   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Tilbake igjen!

Velkommen tilbake og lykke til !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-07-06, 16:04   #4
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Tilbake igjen!

Velkommen tilbake og lykke til

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nå begynner jeg på Atkins intro igjen! donjuanwannabe Atkins kosthold 11 03-03-04 12:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no