Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Trenger litt veileding

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-11-07, 23:26   #1
Tommy28
Juniormedlem
 
Tommy28 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 44
Innlegg: 18
Tommy28 er på en erverdig vei
Question

Trenger litt veileding

Har begynt med denne "fett" kuren..
I og med jeg er glad i fet mat burde nå dette gå greit.
Men så er spørsmålet..
Har gått på dette i en uke.. og 5 kg "vann" har forsvunnet av kroppen.

Jeg veier nå 125KG, altså overvektig. Men jeg er kraftig bygd.. det vil si bred over skuldrene.. 183 høy og blond
Dama har i lengre tid mast på meg om å gå ned i vekt.. rett og slett kvitte meg med vaskeballen og det runde hodet
Altså hun ønsker meg litt smalere.

Videre hva må jeg spise..må jeg veie alt? disse grammene med fett/proteiner og karbo.. jeg prøver å holde meg til 75% fett 20% proteiner og 5% karbohydrater. Merker det skjer noe i kroppen..
Men jeg ønsker ikke å gjøre formye feil her.. jeg ønsker også å "RASE" ned i vekt..fortest mulig.. (er kanskje ikke så lurt) men nå som kroppen min har tålt alt av slankekurer og dill.. og forbrenningen min er defekt så gjør det ikke noe.. jeg bryr meg ikke om huden.. den strammer seg inn igjen.. jeg er jo "bare" 28.. Er lei av å være overvektig.. er lei av å kjøpe meg nye bukser hver 3 mnd.. er lei av meg selv.. Derfor gir jeg denne metoden en siste sjans.. Til nå.. vips 5kg borte..Og det er en DEILIG følelse.. får mer overskudd og mer selvtillit...

I min daglige jobb sitter jeg mye stille... kontorrotte..
Har ønske om å bytte jobb til et mye mer hardere fysisk arbeid..
Men først ønsker jeg å gå ned til 100KG i første omgang.. er vel ikke så urealistisk.. 100KG på meg får meg til å se slank ut i med tanke på benbygning..
Nok om det..

Kan noen gi meg noen råd eksakt hva jeg skal spise til dagen?
Jeg går nå med majonestuben på innerlomma.. men er litt redd jeg kanskje spiser for mye? og formye fett per kilo kroppsvekt fører jo til at vektnedgangen stopper?

Kan noen være så snille og gi meg eksemper i gram jeg bør spise ettersom jeg veier 125KG?

På forhånd takk
Jeg tror kanskje jeg har sett lyset

Tommy28 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldermann Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 23:36   #2
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Trenger litt veileding

5 kilo er UTROLIG mye

Jeg har ikke noe eksakt svar til deg, vil bare råde deg til å fortsette som du gjør, 5 kilo på en uke sier meg at du gjør det som er rett for kroppen din

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 23:57   #3
Tommy28
Juniormedlem
 
Tommy28 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 44
Innlegg: 18
Tommy28 er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt veileding

Flott da fortsetter jeg slavisk på det jeg har holdt på med
halv tube masjones, 2 pakker bacon, 4 egg, og 2-4 svinekoteletter har jeg til dagen nå iallefall.. helt passe.. iallefall i følge magen min..er ikke sulten iallefall..
Men siden jeg er ny på denne kuren og er fasinert av vektnedgangen må jeg jo bare spørre

Men jeg skal iallefall ikke gå sulten..

Det som er så deilig med fet mat er at en ofte holder seg lengre mett.. og ungår alle disse mellommåltidene og snacksspisingen.. Slik jeg har holdt på før er det egentlig rart at jeg ikke har veid 150... spiste 1 gang til dagen... SUPER stor prosjon med usunn mat.. gatekjøkkenet og den lokale bensinstasjonen må nok sette opp bensinprisen nå får å kompensere med tapt inntekt
Har levd usunt.. veldig usunt.. pannekaker,is, baconpølse,melk,brød, pasta og poteter er jo en av de mange livrettene mine. og siden jeg kun har spist 1 stor prosjon med mat til dagen.. pluss mellom måltidene bestod av Yoghurt og snop sier det seg selv...

Nei.. nok er nok.. nå skal djevelskapen av...


Sist redigert av Tommy28 : 29-11-07 kl 00:05.
Tommy28 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldermann Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 00:05   #4
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Trenger litt veileding

hehe... riktig tankegang og innstilling


Ikke gå sulten nei. Det er raskeste veien til en karbofelle

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 00:13   #5
Tommy28
Juniormedlem
 
Tommy28 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 44
Innlegg: 18
Tommy28 er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt veileding

Jeg skal iallefall holde dere oppgradert i forhold til min vekt fremmover..
For all del.. gjerne skriv kommentarer.. det er vel derfor vi har dette forumet.

Tommy28 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldermann Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 01:43   #6
0,1 tonn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 51
Innlegg: 12
0,1 tonn er ny på veien

Sv: Trenger litt veileding

Hei du!

Villle bare skrive et par ord, fordi jeg kjente meg veldig igjen i innlegget ditt.

Kjøpte Skaldeman-boka for snart to år siden. (Leste halve boka samme kveld, kasta alt som kunne minne om karbohydrater ut av skapene og ned i søpla, og satte igang med kostholdet neste morgen)
Veide da ca 120 kg (182cm), og trengte å kvitte meg med en god del kilo.
Har kommet meg ned under 100 kg nå, og syns såklart det er deilig.(Har hatt perioder hvor jeg ikke har vært spesielt flink..)

Meeen, nok om meg...

Du burde være litt nøye i begynnelsen med å finne ut hva du kan spise. (F.eks. er det litt forskjell på karb-innholdet i ulike grønnsaker.) Men etterhvert blir du komfortabel med hva kostholdet bør bestå av, og da trenger du ikke telle eller veie så mye. Men vær uansett nøye med å lese på varene du kjøper (gjerne FØR du kjøper dem). En god regel kan være å la være å kjøpe noe hvor det ikke står oppført næringsinnholdet.
Vær oppmerksom på at noen opplever mindre vektnedgang ved inntak av bl.a. meieriprodukter og søtstoff. Dette kan du finne ut av etterhvert som du ser hvordan vekta utvikler seg.

Her er noe av det jeg ofte spiser:
-Omelett og bacon til frokost. (fløte og ost gjør omeletten mektig og mettende)
-Kjøttkaker av medisterdeig, kjøttdeig, egg, løk og krydder (perfekt som lunsjmat på jobben, særlig hvis du har en mikro. Her kan man også ha på ost)
-Ribbe. Steker et stort stykke, og spiser det bare som det er. Og restene varer jo gjerne noen dager. (Kjøp ribbe nå som det er billig, og fyll opp frysern!!!)
-Løvstek er nesten rent kjøtt. Kan kombineres med diverse tilbehør
-Pizza uten bunn. Hvorfor ikke spise alt det som er digg på en pizza, og bare dr*te i pizzabunnen? Du kommer langt med kjøttdeig, first price tacosaus, ost og krydder.
-Koteletter kan man ofte finne på tilbud. Fyll opp frysern!!
-Kyllinglår (varme) fra kjøttdisken har redda meg maaaaaaange ganger når jeg har vært langt hjemmefra, og ikke har vært så flink til å planlegge. (Nå har noen butikker også varme ribbebiter i disken....)


Et par generelle tips:

-Et kosthold som dette krever litt planlegging. Det er viktig å ha ting på plass FØR du blir sulten. Ting du kan steke eller varme opp kjapt kan være smart å ha lett tilgjengelig.

-Ha øynene åpne for hva som er på tilbud, og vær prisbesvisst. Et kosthold med mye kjøtt kan være dyrt. Det finnes f.eks ørten forskjellige typer bacon. Jeg liker Skogsbacon(bl.a. hos Kiwi, ca 130 kr/kg), Fjordbacon (hos Rema1000, ca 100 kr/kg) og en variant fra Slakter'n (på Meny) som også er ganske rimelig.
Bor du langt øst i landet, sparer du såklart endel på å dra over grensa..

-Ikke ha for store forhåpninger om å RASE ned i vekt. Kroppen VIL stoppe opp på et tidspunkt for å stabilisere deg litt. Når det skjer, er det viktig å ikke miste trua på at du spiser riktig. Det er bare kroppen som stritter litt imot. I begynnelsen satte jeg meg mål som f.eks "ned 10 kg før 1.juli". Det slutta jeg med etterhvert, for tempoet kan variere ganske mye uten at du nødvendigvis gjør noe feil.
Jeg har et endelig mål jeg vil oppnå, men det viktigste er å komme dit, og ikke NÅR jeg kommer dit.
Hvis du går ned 3 kg en uke, betyr det temmelig sikkert at du IKKE kommer til å gå ned 30 de neste 10 ukene, hvis du skjønner hva jeg mener.


-Få i deg MASSE meierismør !!!!!!!!


Detta ble et langt innlegg, men håper du kan bruke noen av tipsene mine. Skal komme med fler hvis det dukker opp i hukommelsen

0,1 tonn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Skaldeman Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 00:10   #7
Tommy28
Juniormedlem
 
Tommy28 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 44
Innlegg: 18
Tommy28 er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt veileding

Flott at du skrev et slikt langt og utfyllende innlegg
Takk for tips og råd.. Det er slik en trenger for å komme igang.

Til dere andre.. gjerne skriv innlegg om dere føler for dette

I dag har jeg sikkert spist kjøttvarer for 400,-
mye godt i varmedisken på megaen.. også nå som ribba ligger der og bare venter på å bli spist..
Når det gjelder det økonomiske må jeg nok bremse litt.. og kanskje tenke litt mer langsiktig.. men en romslig økonomi gir en romslig handlekurv.. iallefall en romslig mage hvis en kjøper feil type mat.

Igjen takk for tipsene


Sist redigert av Tommy28 : 30-11-07 kl 00:25.
Tommy28 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldermann Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 07:13   #8
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Trenger litt veileding

Hei, og "velkommen" Ser jo at du ikke er ny i dag, men ønsker allikevel velkommen, jeg

Så flott start du har hatt, WOW!!! Bli ikke skuffet og demotivert om du ikke går ned så mye de neste ukene, kroppen må fåtid til å tenke seg om...

Kjenner til dette med at maten kanskje blir litt dyrere, men om du har spsit på gatekjøkken/bensinstasjon til nå, vil vel du merke det på lommeboka. Og alt digget man IKKE bruker penger på i tillegg... Vi har strm økonomi, men merker ingen forskjell selv om vi spiser bare hjemmelaget mat med masse grønt til. Det var litt i starten, for å komme igang, men så har det gått av seg selv.

En ting jeg lurer på, spiser du ikke grønnsaker? Jeg har ikke mye kjennskap til Skaldemann, men vil tro at dere som går på det blir anbefalt en variert kost MED grønt? Riktig grønt vel og merke?

Lykke til, keep up


(ser at vi er like gamle, vi har store fordeler av alderen når vi skal ned såpass mye, jeg har tatt av 24 kg og er ferdig, heldigvis er hunden ganske så tøyelig fortsatt!)

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 10:31   #9
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger litt veileding

Gratulerer! Kjempestart med 5 kg!

På forumet her finner du mange kjempegode oppskrifter til lavkarbo-kostholdet ditt. Man må planlegge maten litt mer nå, men siden vi planlegger alt mulig annet i livet vårt - hvorfor ikke planlegge litt når det gjelder vår egen helse også. Jeg synes det er verdt det.

Det tar ikke så veldig lang tid heller. Middag: Hvis du lager store porsjoner og fryser ned porsjonspakker en dag i helgen, har du lunsjmat hele uken.

Jeg lager f.eks.:
Baconomelett
Ovnsstekt kyllingfilet med krydret Creme Fraiche
Koteletter
Medisterkaker (fakirbiff)
Kjøper skinkebiter og blander med rømmesaus (bland krydder i rømmen - det blir godt).
Taco - kjøttdeig med rømme, oliven og ost

Jeg pleier å kutte maten i biter, og heller over litt krydret rømme og tar oppi en neve oliven. Da har jeg en billig, kjempegod og lettvin lunsj med riktig fordeling på fett/protein/karb.

Har du lyst på tradisjonell matpakke og pålegg, kan du lage Ziggylapper. Disse kan fryses. Kjempegode.

Min erfaring økonomisk har vært at jeg har et lavere matbudsjett nå enn tidligere. Når jeg lager all mat selv, fryser og tar ut porsjonspakker - behøver jeg ikke fly på butikken å handle flere ganger i uka. (bortsett fra når jeg mangler egg, bacon, rømme, ost, oliven o.l.)

MorStine:
Grønnsaker er ikke så viktig for oss som går på Skaldeman. Vi spiser jo grønt en gang i blant, men grønnsaker behøver ikke å inngå i den daglige kosten. Svært overvektige trenger ikke grønnsaker i det hele tatt. Det kommer etterhvert som man går ned i vekt. Mye av dette kommer av at svært overvektige er også svært følsomme for karbohydrater, og vil merke at de ikke går ned så fort med grønnsaker.

Grønnsaker har ikke samme næringsverdi som fete kjøttstykker likevel. Nå med moderne dyrkingsmetoder, har næringsinnholdet blitt betraktelig dårligere enn det var for 50 - 100 år siden.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 11:30   #10
Tommy28
Juniormedlem
 
Tommy28 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 44
Innlegg: 18
Tommy28 er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt veileding

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Hei, og "velkommen" Ser jo at du ikke er ny i dag, men ønsker allikevel velkommen, jeg

Så flott start du har hatt, WOW!!! Bli ikke skuffet og demotivert om du ikke går ned så mye de neste ukene, kroppen må fåtid til å tenke seg om...

Kjenner til dette med at maten kanskje blir litt dyrere, men om du har spsit på gatekjøkken/bensinstasjon til nå, vil vel du merke det på lommeboka. Og alt digget man IKKE bruker penger på i tillegg... Vi har strm økonomi, men merker ingen forskjell selv om vi spiser bare hjemmelaget mat med masse grønt til. Det var litt i starten, for å komme igang, men så har det gått av seg selv.

En ting jeg lurer på, spiser du ikke grønnsaker? Jeg har ikke mye kjennskap til Skaldemann, men vil tro at dere som går på det blir anbefalt en variert kost MED grønt? Riktig grønt vel og merke?

Lykke til, keep up


(ser at vi er like gamle, vi har store fordeler av alderen når vi skal ned såpass mye, jeg har tatt av 24 kg og er ferdig, heldigvis er hunden ganske så tøyelig fortsatt!)

Jeg spiser litt grønnsaker, men det er lite.. kanskje litt paprika og blomkål.. Ellers har jeg slavisk KUTTET ALT SUKKER. (spiser kun de grønnsakene som vokser over jorden (ikke mais)

Spiser ikke sjokolade, frukt er fy.. (savner dette en del, men det vil nok gå over)

Har tatt meg friheten å ta en kopp kaffe om morgenen (kun 1 til dagen)

Ellers drikker jeg KUN vann.. masse vann.. rent vann..

I går hadde jeg 5 egg, masse ekte meierismør,2 kyllinglår, ost/skinke sammenrulla.
Presser ofte i meg en tube med baconost som inneholder 0 karbohydrater. Litt hvitløk.. (kona blir så glad av den gode ånden).

I dag skal jeg ha 2-3 svinekoteletter og bacon/brokolli flytende i ekte smør
spiser litt ost...koser meg med en kopp kaffe med litt fløte i. Sammenrulla ost og skinke er en klassiker snaks.. eller fetaost/snaks..

Har ikke gått på vekten de siste dagene.. får holde 1 gang i uka..

Har blitt vannvittig glad i boka til Skalderman, og har begynnt å lese den 2 gang nå... leser ikke bøker til vanlig.. men denne boka var direkte artig å lese.

Jeg skal videre la kroppen jobbe seg ned i vekt i det tempo kroppen selv bestemmer. viktigeste er ikke å gå sulten. jeg spiser ikke noe til frokost. annet en en kopp kaffe. Spis når du er sulten. og spis deg mett. Men ikke overspis, husk at metthetfølelsen etter inntak av fet mat ofte tar litt tid .

Var min uoffisielle mening har sikkert mye feil. Men dette finner jeg ut av etterhvert.. har iallefall kuttet sukker/karbohydrater

Tommy28 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldermann Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 12:48   #11
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Trenger litt veileding

Høres ut som dette kommer til å gå VELDIG bra!
Jeg tror du tenker veldig riktig og har forstått prinsippene!
Jeg foreslår at du oppretter en journal, så kan folk følge med på deg der, da finner vi deg lettere

Matforslag: Ziggys rømmegrøt!! Spiser det til frokost hver eneste morgen!! NAM!!

Lykke til!!

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 13:07   #12
Tommy28
Juniormedlem
 
Tommy28 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 44
Innlegg: 18
Tommy28 er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt veileding

Opprinnelig lagt inn av SusieBlues, her.

Høres ut som dette kommer til å gå VELDIG bra!
Jeg tror du tenker veldig riktig og har forstått prinsippene!
Jeg foreslår at du oppretter en journal, så kan folk følge med på deg der, da finner vi deg lettere

Matforslag: Ziggys rømmegrøt!! Spiser det til frokost hver eneste morgen!! NAM!!

Lykke til!!

Takk for flotte ord

Jeg har lite og ingen problemer med denne kosten.. er glad i fet mat..
merker stadig at sukkersuget minsker.. noe som er bra.. jeg likte godt å jafse i meg 200gram helnøtt eller stratos.. (sikkert derfor jeg ble som jeg ble)
Har en sittestillende jobb...og når man ikke forbrenner mer enn en putter i seg må det jo bare gå en vei..

Jeg er ikke en slik som fører det jeg spiser.. kanskje jeg brude.. er jo så enkelt.. iallefall når jeg sitter her forann idiotskjermen og trøkker uansett.

Ziggys rømmegrøt må jeg jo bare prøve ser det er flere her som har "forelsket" seg i den..

Er ikke noen frokostguru.. rett og slett fordi jeg ikke orker eller liker mat så tidelig på morgenen.. liker heller å spise når jeg blir sulten..

Før spiste jeg bare 1 eller kanskje 2 ganger om dagen.. og det var masse fyyy mat og spiste til jeg nesten sprakk..

Klart dette har gjort meg fet.. Og etter jeg traff min samboer ble det mye god mat.. og det ikke hun spiste opp.. det skulle du være sikker på jeg fikk ned..

EN ANNEN TING SOM ER VEEEELDIG POSITIVT, JEG FJERTER/FISER NESTEN IKKE NOE LENGER... og selvfølgelig blir fruen gla av å få slippe gasskammeret som noen ganger blir litt for fullt..

Mye positivt med denne kosten altså..

Tommy28 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldermann Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 13:39   #13
tnutt
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 164
tnutt er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt veileding

Det ser ikke dårlig ut det kostholdet du har der, Tommy28. Jeg kunne tenkt meg å komme med disse kommentarer:

- Majones i tube inneholder soya-fett og det er ikke det beste vegetabilske fettet.
- Hva med noen innslag av feit fisk for å få balansert fettsyrene mer i retning av omega3?
- Og hva med noen innslag av levermat (i tillegg til egg) for å få tilkjørt maksimalt med vitaminer?
- Og så er kakaopulver (f.eks.blandet med smør/fløte/egg) en måte å få mye mineraler som kalium,sink,magnesium m.m.

tnutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, dr Lutz Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 14:33   #14
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Trenger litt veileding

Hiver meg inn her igjen, jeg..
Omega3 anbefales veldig. Man trenger ikke ta tran, det finnes kapsler. Veldig sunt!
Du kan jo også sjekke litt rundt om du kanskje trenger vitaminer eller slike ting.
En multivitamin og c-vit er alltids kjekt.

Du trenger absolutt ikke å føre inn alt du spiser hvis du starter journal. Noen liker å skrive inn for å ha en oversikt de kan gå tilbake til og sjekke. Andre skriver for å få tips fra andre når det stopper litt opp. Andre igjen skriver bare grovt hva de spiste, ikke nøyaktige mål og slikt.

Forresten, hvis du vil beholde det som er skrevet her, kan du sikkert ta kontakt med en av administratorene, så kanskje de kan flytte den over til journal, og kanskje endre tittelen, så er det sikkert enda flere som svipper innom.

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 14:50   #15
Tommy28
Juniormedlem
 
Tommy28 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 44
Innlegg: 18
Tommy28 er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt veileding

Opprinnelig lagt inn av tnutt, her.

Det ser ikke dårlig ut det kostholdet du har der, Tommy28. Jeg kunne tenkt meg å komme med disse kommentarer:

- Majones i tube inneholder soya-fett og det er ikke det beste vegetabilske fettet.
- Hva med noen innslag av feit fisk for å få balansert fettsyrene mer i retning av omega3?
- Og hva med noen innslag av levermat (i tillegg til egg) for å få tilkjørt maksimalt med vitaminer?
- Og så er kakaopulver (f.eks.blandet med smør/fløte/egg) en måte å få mye mineraler som kalium,sink,magnesium m.m.

jaha?? hva slags majones skal jeg kjøpe da? jeg har kjøpt den norske ekte masjonesen du finner overalt.
Fisk har jeg kjøpt.. klart jeg må variere litt.. har makrell og torsk liggende.. er også glad i laks og eggerøre med litt gressløk i.
Levergryte er jeg veldig gla i.. men må finne noe lurt å ha i suasen først.
Kakaopulver.. hmm der lærte jeg noe nytt..

Et lite spørsmål..går oss mannfolk raskere ned i vekt enn kvinnfolk?
Er en lite andel av oss gutta her inne..
Jeg ønsker ikke å gå ned i vekt for å fremstå som en "outsider" men rett og slett et STERKT ønske om et bedre liv..
Derfor syns jeg det er rart at ikke flere av gutta prøver denne kuren.
Kanskje jeg har feil.. jeg er jo nybegynner..

Tommy28 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldermann Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 15:01   #16
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Trenger litt veileding

Opprinnelig lagt inn av Tommy28, her.

Et lite spørsmål..går oss mannfolk raskere ned i vekt enn kvinnfolk?
Er en lite andel av oss gutta her inne..
Jeg ønsker ikke å gå ned i vekt for å fremstå som en "outsider" men rett og slett et STERKT ønske om et bedre liv..
Derfor syns jeg det er rart at ikke flere av gutta prøver denne kuren.
Kanskje jeg har feil.. jeg er jo nybegynner..

Ja vi går som regel raskere ned i vekt enn kvinnfolka. At det er få av oss her inne tror jeg har med litt med at det er langt færre menn enn kvinner som innser at overvekten er et problem og som er villige til å gjøre noe med det. Videre så er det så stor overvekt av jenter her inne at det noen ganger blir vel mye "syklubb" så jeg henger ikke så mye her som jeg gjorde før. Det blir ikke så mye øl,fotball,metal og dameprat her inne, så det er kansje like greit at det finnes andre forum for slikt.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 16:18   #17
tnutt
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 164
tnutt er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt veileding

Opprinnelig lagt inn av Tommy28, her.

jaha?? hva slags majones skal jeg kjøpe da? jeg har kjøpt den norske ekte masjonesen du finner overalt.

Mitt resonnement er oppbygd slik:
1. I følge kostprogrammet til Annika Dahlqvist så er det fornuftig å unngå matoljer som er rike på omega-6
2. Soyaolje er rik på omega-6
3. Majones i butikken er laget av soyaolje

og mer dyptpløyende enn dette strekker ikke min kunnskap til

tnutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, dr Lutz Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 20:52   #18
Netofas
Nytt Medlem
 
Netofas sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 7
Netofas er på en erverdig vei
Smile

Sv: Trenger litt veileding

Opprinnelig lagt inn av tnutt, her.

Mitt resonnement er oppbygd slik:
1. I følge kostprogrammet til Annika Dahlqvist så er det fornuftig å unngå matoljer som er rike på omega-6
2. Soyaolje er rik på omega-6
3. Majones i butikken er laget av soyaolje

og mer dyptpløyende enn dette strekker ikke min kunnskap til


Har man en stavmikser, er det superenkelt å lage majones selv.
Jeg bruker ett til to egg, olje (Hva med olivenolje?) gjerne litt grønt som persille e.l. og hvitløk. Alt mikses til det blir passe tykt. Jo mere olje jo tykkere blir det. Flere her har sikkert bedre oppskrift på majones enn meg, så kom igjen dere som skulle ha....

__________________
www.aashammer.com
Netofas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 20:32   #19
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger litt veileding

Så lenge du ikke spiser en tube majones om dagen, går det vel greit? Jeg gidder aldri å lage egen majones, men jeg spiser ikke mye/ofte av det heller.

Synes også den majonesen jeg lager selv blir litt ehh... yuk. Feil farge og konsistens, liksom. Jeg vet heller aldri hvor lenge den holder seg i kjøleskapet.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 14:04   #20
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Trenger litt veileding

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

heldigvis er hunden ganske så tøyelig fortsatt!

STILIG! Jeg har også en veldig tøyelig hund - en border collie...
(*Nic bare tuller litt med mor stine, er ikke slem, nei...*)

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 15:32   #21
Tommy28
Juniormedlem
 
Tommy28 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 44
Innlegg: 18
Tommy28 er på en erverdig vei
Smile

Sv: Trenger litt veileding

jaja

Nå har jeg gått ned 11kg på disse ukene.. kan nesten ikke tro at det er så enkelt har kjøpt nye bukser allerede.. nå gjenstår bare 19kg
Veier nå 119

Har engentlig ikke spist så mye mat.. men mer riktig mat.. drikker KUN vann... og har kun spist fisk,kjøtt,smør...baconsnacks og ting med masse fett og 0 karber..
Jeg føler det er mer effektivt å kutte karber helt.
Er ikke så oppblåst i magen lengre.. og går kun på do annehver dag. luxus.. før måtte jeg 2-4 ganger dagen. fruen hjemme er så glad at jeg har stoppa med denne fisinga.
Ingen tvil om dette er kostholdet for meg.. jeg tåler rett og slett ikke karber.. i går tok jeg og spiste 2 rundstykker med reker på.. jeg fikk sikkelig vondt i magen.. og fjerta som en gal

Takk for støtte og support.. DETTE ER VIRKELIG MORRO


Sist redigert av Tommy28 : 16-12-07 kl 15:53.
Tommy28 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldermann Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 15:50   #22
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Trenger litt veileding

Gratulerer så masse

Sitat:

DETTE ER VIRKELIG MORRO

Ikke sant

Og i tilleg til å gå ned i vekt, så gjør du så masse godt for kroppen

Lavkarbo er herlig

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 17:40   #23
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Trenger litt veileding

Herlig å lese, gratla med stort vekttap Du er kjempeflink!

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 19:12   #24
Tommy28
Juniormedlem
 
Tommy28 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 44
Innlegg: 18
Tommy28 er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt veileding

Mye takket være dere og min stahet.
Ellers har jeg fått full støtte av fruen og familie... så jeg har ingen andre hindere enn meg selv..

Spiser når jeg er sulten,spiser fet mat, drikker vann.. og holder meg borte fra karbs/sukker... = slankere figur..

Er egentlig vannvittig enkelt..

Takker Skaldeman til slutt for dette... uten boka hans kunne jeg ikke vært der jeg er nå... GOD JUL

Tommy28 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldermann Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 19:28   #25
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger litt veileding

Hei, grattis med super nedgang!

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg trenger litt hjelp fra dere sirkel Induksjonen 7 24-02-08 09:16
Trenger litt hjelp nå slankesmurfen Ketolysekuren 8 10-09-07 18:22
Noen med isjaslignende smerter? Trenger litt input mofe Fysisk og mental helse 16 02-06-07 20:40
Når begynne ? Trenger litt synes punkter:) stinemarie Ketolysekuren 2 20-05-07 20:06
Sliter litt matgal Lavkarbo generelt 17 02-06-05 14:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no