Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Kalorier

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-02-11, 09:51   #26
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kalorier

jeg regner aldri prosenter bare gr.
så lenge fett gr er høyere enn protein+karb til sammen skal det være bra etter skaldeman å regne. å du..vin er ingen problem å nyte vis du spiser fett først,skaldeman sier det går så godt som opp i null
baconsvor er best og IKKE dumt..masse fett og nesten null karb.

  Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 10:18   #27
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: Kalorier

Ok! Ja, koser meg med det glasset med rødvin. Ble litt mange her en helg, men gikk greit med vekta for det, godt å skeie ut en skjelden gang også! Jeg liger bacongullet til Maarud bedre en de fleskesvor-variantene. Men det er vel hipp som happ kanskje? Svært lite karbo i dem, så kun saltmengden jeg tenker på, sånn fordi jeg da holder på en del vann til mandagsmorgen og veietid, men det blir jo det samme hver helg stort sett, noe salt blir det, om det er bacongull eller spekeskinke og oliven så sånn sett påvirker det jo ikke vekta så mye fra uke til uke..

Jeg har brukt prosentregningen til Skaldeman med minst 70-75% fett, under 5% karbo og resten protein. Men så nå når jeg leste en av de nyere bøkene at han anbefaler å ikke spise mer en så så mange gram protein pr. fettfrie kilo man veier. Det vil jo i så fall påvirke mengden mat man spiser da om jeg skal ta utgangspunkt i ca. 65kg. Og så skal det he3lst ikke være med en 3 gram karbo pr måltid når man er 50+ på vekta.. Så blir litt mer komplisert.. Finnes det vektdagbøker som regner ut gram protein/fett/karbo på nettet automatisk?

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 10:21   #28
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kalorier

denne siden har jeg begynt å bruke:

http://www.diett.no/index.php

  Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 11:14   #29
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kalorier

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

jeg regner aldri prosenter bare gr.
så lenge fett gr er høyere enn protein+karb til sammen skal det være bra etter skaldeman å regne. å du..vin er ingen problem å nyte vis du spiser fett først,skaldeman sier det går så godt som opp i null
baconsvor er best og IKKE dumt..masse fett og nesten null karb.

Hvordan går det opp i null? Jeg skjønner ikke hva du mener. Jeg tenker på at om man spiser det samme o i tillegg drikker alkohol som er ganske så kaloritikt vil man merke det på vekta. Øl er som flytende brød, dessuten, og mennesker reagerer ulikt på alkohol. Du ser det på alkoholikere som nesten bare lever på kaloriene fra alkohol; noen blir fete av det, andre kan holde seg slanke.Et tredje faremoment er at om man drikker mye er det ikke så lett å kontrollere hva en spiser når en blir sulten.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 11:28   #30
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kalorier

rødvin sitt innhold av karb blir mindre betydningsfull om du starter med rent fett, som f.eks ost. det skal alltid være mer fett enn karbohydrater + proteiner tilsammen.
ble det lettere å forstå?
det betyr i praksis at kroppen begynner å forbrenne fett før du inntar karbohydrater.
dette står i bøkene til skaldeman.
siden han er veldig striks på karbohydrater så er det noe å stole på.
han gjør dette selv om han får lyst på ett par glass rødvin.
rødvin er best.

  Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 11:44   #31
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Jeg tenker på at om man spiser det samme o i tillegg drikker alkohol som er ganske så kaloritikt vil man merke det på vekta. Øl er som flytende brød, dessuten, og mennesker reagerer ulikt på alkohol. Du ser det på alkoholikere som nesten bare lever på kaloriene fra alkohol; noen blir fete av det, andre kan holde seg slanke.Et tredje faremoment er at om man drikker mye er det ikke så lett å kontrollere hva en spiser når en blir sulten.

Vin med lite restsukker samt blankt brennvin er helt ok i vettuge mengder

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 12:08   #32
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kalorier

ja sant det.
sprit er oxo med i den sammenheng.
jeg foretrekker cognac

  Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 12:13   #33
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

ja sant det.
sprit er oxo med i den sammenheng.
jeg foretrekker cognac

Mhmm... er også glad i både cognac og whiskey

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 12:15   #34
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kalorier

JA!!!!
kos kos kos hehehe

  Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 13:58   #35
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: Kalorier

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

denne siden har jeg begynt å bruke:

http://www.diett.no/index.php

Genialt! Takk!

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 18:46   #36
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kalorier

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

rødvin sitt innhold av karb blir mindre betydningsfull om du starter med rent fett, som f.eks ost. det skal alltid være mer fett enn karbohydrater + proteiner tilsammen.
ble det lettere å forstå?
det betyr i praksis at kroppen begynner å forbrenne fett før du inntar karbohydrater.
dette står i bøkene til skaldeman.
siden han er veldig striks på karbohydrater så er det noe å stole på.
han gjør dette selv om han får lyst på ett par glass rødvin.
rødvin er best.

Nei,jeg skjønner ikke. Alkohol er alkohol, ikke karbohydrater. Det er uansett kaloririkt og belastende på leveren.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 19:51   #37
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Alkohol er alkohol, ikke karbohydrater. Det er uansett kaloririkt og belastende på leveren.

Rødvin er sunt (heldigvis )

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 21:49   #38
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kalorier

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Rødvin er sunt (heldigvis )

Det som er sunt i rødvin finner du også i appelsiner.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 21:59   #39
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Det som er sunt i rødvin finner du også i appelsiner.

Appelsin har ikke da noe på ketogent kosthold å gjøre.
Dessuten blir det ikke helt det samme å sitte med et glass appelsin

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 22:59   #40
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kalorier

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Appelsin har ikke da noe på ketogent kosthold å gjøre.
Dessuten blir det ikke helt det samme å sitte med et glass appelsin

Jeg poengterte det for å si at rødvin er erstattelig.Appelsin er ikke utelukket fra fedon og andre mindre strenge lavkarbo-filosofier. En appelsin er mye sunnere enn rødvin.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 23:04   #41
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier

Jeg "hørte" at det faktisk i stor grad er alkoholen som er bra for kroppen. (altså bitte små mengder)Man hører jo mye rart, men det var ganske interessant. Tror det var Dr. Oz på Oprahshowet som sa det. Ble sjokkert for jeg har alltid trodd det var det høye antioksidantnivået i rødvinen som gjorde det så "sunt".

Hva er det i appelsin og rødvin som er så bra?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 23:28   #42
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kalorier

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg "hørte" at det faktisk i stor grad er alkoholen som er bra for kroppen. (altså bitte små mengder)Man hører jo mye rart, men det var ganske interessant. Tror det var Dr. Oz på Oprahshowet som sa det. Ble sjokkert for jeg har alltid trodd det var det høye antioksidantnivået i rødvinen som gjorde det så "sunt".

Hva er det i appelsin og rødvin som er så bra?

Jeg tipper det er dette navnet du søker:Procyanidin, som finnes i mørk, bitter sjokolade, epler, tranebær og noe annen frukt, samt nøtter og krydder foruten rødvin.

Problemet er bare at kvinner i Norge drikker mer enn ett glass om gangen, og menn flere enn to. Her http://iglasset.blogspot.com/2010/03...n-med-vin.html står det at det er ikke alkoholen som er det sunne. Jeg betrakter alkohol som medisin, og da tenker jeg ikke på at den skal slukke sorger eller brukes til andre pskykiske tilstander som jo er vanlig å bruke det til her i Norge

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 23:52   #43
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kalorier

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Nei,jeg skjønner ikke. Alkohol er alkohol, ikke karbohydrater. Det er uansett kaloririkt og belastende på leveren.

det som er poenget er at uansett om hva du tenker å kose deg med som har karb som du helst ikke vil ha så spiser du fett først.
da fettforbrenningen din er igang så fortsetter den å brenne fett istedet for å forbrenne den karben du får av vinen.
for i utgangspunktet så vil karbohydratene brennes først og da brennes ikke fettet.

mer enn det vet jeg ikke.
dette er informasjon som står i boken til skaldeman.

  Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 23:55   #44
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

det som er poenget er at uansett om hva du tenker å kose deg med som har karb som du helst ikke vil ha så spiser du fett først.
da fettforbrenningen din er igang så fortsetter den å brenne fett istedet for å forbrenne den karben du får av vinen.
for i utgangspunktet så vil karbohydratene brennes først og da brennes ikke fettet.

mer enn det vet jeg ikke.
dette er informasjon som står i boken til skaldeman.

Det er ikke karber du får av vinen, det er alkohol. Og alkoholen vil alltid forbrennes først også fettet etterpå.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 23:56   #45
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kalorier

Ok. Skjønner. Takk.

Kanskje av interesse:

Mulberry/morbær

De 3 viktigste nøkkelord for morbærets virkeområder er diabetes, hårtap og smerte. Treet som frukten vokser på, kommer overveiende fra Asia, men vokser også mange andre steder der det er bra med sol og plass.
Den er særlig blitt kjent i nyere tid for å ha en blodsukkerstabiliserende evne. Spis gjerne en håndfull daglig.
Vitenskapen forteller at frukten inneholder riklig med resveratrol, det samme stoffet som finnes i rødvin. Dermed antas den å være en ”hjertebeskytter” og motvirke virusangrep. Muligvis kan den også være medvirkende til å senke det dårlige kolesterolet og lindre kronisk inflammasjon. Det snakkes også om at morbær kanskje kan medvirke til å forsinke utviklingen av Alzheimer og Parkinson. Morbærbladene blir brukt mot diabetes og forhøyet blodtrykk. Morbæret inneholder masser av C-vitamin, K-vitamin, jern og kalsium, samt proteiner, flavonoider, m.m.
Bærene smaker søtt og godt og kan spises med velbehag slik de er, men kan også brukes i salater og smoothies.

Tatt herfra: http://www.norskemagasinet.com/compo...-mange-fronter

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 00:18   #46
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kalorier

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det er ikke karber du får av vinen, det er alkohol. Og alkoholen vil alltid forbrennes først også fettet etterpå.

utdrag fra skaldeman:

når man synder skal man i prinsippet gjøre det så sent i måltidet som mulig,el sent på kvelden.da er skadevirkningen minst.
dersom du synder tidlig i ett måltid har syndene en tendens til å gjøre fettforbrenningen dårligere. ett kjæringråd sier "hell i deg 1 desiliter fløte før festen"
dette støttes det oppunder av en forfatter i vektreduksjonsbransjen (Montignac)
hvorfor dette er at dersom kroppen får alkoholen sent i ett måltid og kroppen forbrenner fett så vil kroppen behandle alkoholen som mat, og at den dermed ikke blokkerer fettforbrenningen i leveren.
skaldeman mener rådet er godt.
han siterer: ikke drikk vin på fastende hjerte.

PS: vi snakker om ett par glass, ikke en flaske

  Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 02:22   #47
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kalorier

Med null gram karbohydrater i kosten er det omtrent umulig å legge på seg, men hvem er vel der? Det betyr heller ikke at du går ned i vekt. Dette er en vesentlig forskjell mange ikke får med seg. At man ikke går opp i vekt er ikke det samme som at man går ned i vekt. Det betyr at man står stille. Å tro at man går ned uten kaloriunderskudd er en feilslutning.

Ja, det er mye lettere å gå ned i vekt på lavkarbo, men det er på ingen måte magisk. Fysikkens lover gjelder også oss som sverger til denne dietten.


Sist redigert av Chunky : 01-03-11 kl 02:31.
  Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 07:05   #48
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kalorier

det er helt sant
men det som var greia her var om det var krise å ha tatt litt rødvin.

  Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 07:36   #49
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Kalorier

Opprinnelig lagt inn av Snorkfroken76, her.

Jeg har brukt prosentregningen til Skaldeman med minst 70-75% fett, under 5% karbo og resten protein. Men så nå når jeg leste en av de nyere bøkene at han anbefaler å ikke spise mer en så så mange gram protein pr. fettfrie kilo man veier. Det vil jo i så fall påvirke mengden mat man spiser da om jeg skal ta utgangspunkt i ca. 65kg. Og så skal det he3lst ikke være med en 3 gram karbo pr måltid når man er 50+ på vekta.. Så blir litt mer komplisert.. Finnes det vektdagbøker som regner ut gram protein/fett/karbo på nettet automatisk?

Jeg sniker litt her inn å syns denne så spennende ut, hva mener du med dette, har ikke hørt dette før jeg. Viss man er over 50 kg, så bør man holde seg til 3 gram kh pr måltid, jeg regner ikke ut selv, men regner med at det er grammene som kommer ut helt til høyre der vi skriver inn maten?
Å viss man bare skal ha 3 gram til hvert måltid, blir det el veldig lite, så man må ha mye flere måltider til dagen el?

Å det med protein, er det at man skal ha like mange protein g, som antall kg vi er nå?

Spør deg litt i senk her nå,men var interessant så må bare høre

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 07:41   #50
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kalorier

hehe hvem slenger ikke ut spm her
jeg er iallefall sulten på andres meninger
vis jeg skal regne ut og inn og opp i mente så gir jeg meg,har ikke tid til dette hver gang jeg skal spise.jeg gjør det enkelt.
rent kjøtt og grønnsaker (over bakken)
det skal sies at jeg ikke har gått ned mer enn 3 kg på 7 uker.
jeg har de siste dagene lagt fløten og rømmen på hylla.
de blir bare brukt om middagen krever det i oppskriften.
ellers bruker jeg litt creme fraishe på salaten.
vet a rakker`n jeg om dette vil bli noe bedre men jeg prøver hehe

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kalorier pr dag hope10 Ketolysekuren 52 24-03-12 23:51
Mye kalorier (fett) vs lite kalorier Sommerglad Spørsmål og svar 12 22-02-10 14:07
Kalorier dani Ketolysekuren 2 02-08-09 11:25
Kalorier og ikke kalorier smilefjes Lavkarbo generelt 15 19-09-08 21:27
kalorier Trolljenta Spørsmål og svar 14 25-05-06 16:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no