Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ømme bryster etter 1,5 mnd på lavkarbo

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-03-12, 10:15   #1
La Guapa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 18
La Guapa er på en erverdig vei
Question

Ømme bryster etter 1,5 mnd på lavkarbo

Hei!
Jeg har den siste mnd hatt svært tunge, vonde og hovne bryster. De er omtrent som de gangene jeg har vært gravid. Har tatt graviditetstest flere ganger og er ikke gravid. Bruker ikke hormonell prevansjon.
Jeg har tenkt at dette mest sannsynlig har med lavkarbo/ ketosen å gjøre.
De er vonde stort sett hele tiden og det er ikke begrenset til før mens.

Jeg leste dette på nett i dag:
"Man har gjennomgått forskningsrapporter for å finne ut om nattlysolje eller vitamin E lindrer ømme bryster. Det viste seg at det foreløpig ikke tilstrekkelig grunnlag for å anbefale slike tilskudd. Nytten av å bruke vanndrivende medisiner til dette formålet er heller ikke avklaret. Et kosthold som er fattig på fett men rikt på karbohydrater (ris, grovt brød og grønnsaker) synes å lindre."

Den siste setningen får meg til å tenke at et kosthold med LITE karbohydrater og MYE fett kanskje kan gi de symptomene jeg har.

Noen som har erfart noe liknende ?

La Guapa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 11:45   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ømme bryster etter 1,5 mnd på lavkarbo

Jeg får skikkelig ømme pupper om jeg spiser litt for mye karber jeg. Selv litt for mye karber fra grønnsaker er nok. Akkurat som om jeg skulle ha vært gravid.

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 11:50   #3
La Guapa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 18
La Guapa er på en erverdig vei

Sv: Ømme bryster etter 1,5 mnd på lavkarbo

Ja...jeg leser her inne at mange beskriver vonde pupper etter høyt karboinntak. Kroppen liker ikke for mye karber og sukker , det er sikkert.

Hmmmm....men kanskje jeg reagerer motsatt jeg da. Vonde pupper med LITE karboinntak slik artikkelen i startinnelgget mitt tilsier.
Der sto det jo at lite fett og mye karbo kunne lindre ømme bryster og jeg vil tro at da vil mye fett og lite karbo gi motsatt virkning også

La Guapa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 11:53   #4
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ømme bryster etter 1,5 mnd på lavkarbo

Ligger du veldig lavt på karbene da?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 12:03   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ømme bryster etter 1,5 mnd på lavkarbo

Spiser du mye soya? Jeg får puppespreng av en soya latte, på grunn av østrogeninnholdet.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 12:15   #6
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Ømme bryster etter 1,5 mnd på lavkarbo

Ømme bryster kan også være lite jod i kosten. Er man f.eks storsbrystet er man mer utsatt både for fibrose og brystkreft. Faren for fibrose først og siden kreft reduseres ved økt jod-opptak. Det er en myte at det kun er skjoldbrukkjertelen som trenger jod. Ved bruk av radioaktiv jod ser man opptak i magesekk (jod brukes i mageslimhinnen og er en viktig bestandddel under magesyrereguleringen), i eggstokker/testikler og i livmor. Videre trenger hele kroppen litt.

Et høyfettkosthold skrur ofte opp en del prosesser som har vært på sparemodus og kan dermed avdekke mangler...

Ikke at dette nødvendigvis gjelder deg, men du kan jo tenke på det og se om det passer... Spiser du salt med jod/multivitamin med jod/mye "mat fra havet"?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 14:20   #7
La Guapa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 18
La Guapa er på en erverdig vei

Sv: Ømme bryster etter 1,5 mnd på lavkarbo

Hei igjen.
Tusen hjertelig takk for alle svar fra dere som prøver å hjelpe meg !!

Jeg ligger jevnt på 15 karber pr. dag.75 gram fett og resten proteiner.
En dagsmeny ligger på rundt 1500 kcal.( jeg skal ned i vekt)

Et eksempel på dagsmeny er:
100 gram røkelaks
4 kokte egg
majones
en boks makrell i tomat
salat/tomat/litt paprika/løk/ broccoli
indrefilet av svin
en dæsj Creme fraishe til saus
bacon
skinke

Jeg er glad i fisk og skalldyr. Bruker vanlig Seltin som saltkilde.
Tror jeg får i meg nok sjømat siden jeg er så glad i det..

Puppene er som to sperreballonger innimellom..og jevnt vonde og tunge hele tiden.
Skal på trening i dag, gruer fordi de er så vonde å bevege seg mye med ...merkelige greier.

La Guapa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 14:22   #8
La Guapa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 18
La Guapa er på en erverdig vei

Sv: Ømme bryster etter 1,5 mnd på lavkarbo

oooops , glemte å svare:
Spiser ikke soya nei

La Guapa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 15:13   #9
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Ømme bryster etter 1,5 mnd på lavkarbo

Seltin inneholder ikke jod. Om det er nok ellers tør jeg ikke svare på.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 15:54   #10
La Guapa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 18
La Guapa er på en erverdig vei

Sv: Ømme bryster etter 1,5 mnd på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Seltin inneholder ikke jod. Om det er nok ellers tør jeg ikke svare på.


Tusen takk for tipset uansett smgj....skal sjekke litt rundt dette med jod!

La Guapa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 20:30   #11
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ømme bryster etter 1,5 mnd på lavkarbo

Regner med at du kanskje har noe som kalles mastalgi.
Selv fær jeg utrolig ømme pupper og går opp en cup om jeg inntar for mye fett og kaffe. Under ser du noen av årsakene til mastalgi.
Så det kan være at du har økt inntak av fett når du la om til lavkarbo og dermed har fått ømme pupper.

Noen årsaker til mastalgi:
- Koffein
- Salt
- P-piller
- Mat rik på animalsk fett (f.eks. fløte, margarin)

http://www.helsenett.no/index.php?op...=116&Itemid=66

Du kan lese mer om mastalgi på linken her

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 21:11   #12
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Ømme bryster etter 1,5 mnd på lavkarbo

Og om man googler mastalagia så er ett av rådene mot det jod. Altså - det finnes flere årsaker til ømme bryster, altså (jeg føler meg ensporet her jeg sitter), men mastalgi er såvidt jeg kan forstå det regnet som et forstadium til fibrocystiske bryst og der er altså jod et av de bedre alternativene...
http://www.womentowomen.com/breasthe...reastpain.aspx

Men - det beste er nok at du søker selv. Du har jo fått noen stikkord her om ting det kan være og da bør du kunne finne nok til å enten komme videre selv, eller til å stille en lege velfunderte spørsmål.
God bedring.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 21:22   #13
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ømme bryster etter 1,5 mnd på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av La Guapa, her.

Hei!
Jeg har den siste mnd hatt svært tunge, vonde og hovne bryster. De er omtrent som de gangene jeg har vært gravid. Har tatt graviditetstest flere ganger og er ikke gravid. Bruker ikke hormonell prevansjon.
Jeg har tenkt at dette mest sannsynlig har med lavkarbo/ ketosen å gjøre.
De er vonde stort sett hele tiden og det er ikke begrenset til før mens.

Jeg leste dette på nett i dag:
"Man har gjennomgått forskningsrapporter for å finne ut om nattlysolje eller vitamin E lindrer ømme bryster. Det viste seg at det foreløpig ikke tilstrekkelig grunnlag for å anbefale slike tilskudd. Nytten av å bruke vanndrivende medisiner til dette formålet er heller ikke avklaret. Et kosthold som er fattig på fett men rikt på karbohydrater (ris, grovt brød og grønnsaker) synes å lindre."

Den siste setningen får meg til å tenke at et kosthold med LITE karbohydrater og MYE fett kanskje kan gi de symptomene jeg har.

Noen som har erfart noe liknende ?

Jada... Seff er puppene på bærtur så lenge eggstokkene er det!

Blødninger og ømme pupper i hytt og gevær!

Jeg kaller det ikke ømme bryster... Jeg kaller det melkesprengbryster.. Jeg aner at du ikke har født barn?

Jeg har det slik hver gang jeg er strikt på lavkarbo. Jeg har tom opplevd at det har kommet melkelignede væske av puppen som av leger har blitt ansett som heeelt normalt.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 22:47   #14
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Ømme bryster etter 1,5 mnd på lavkarbo

Og siden jod allerede er nevnt:

Melken inneholder mindre jod


Tine har varslet helsemyndighetene. Nye analyser tyder på at innholdet av jod i norsk melk er redusert med 40 prosent siden årtusenskiftet.


Publisert: 04.02.2012 12:01


Mangel på jod i kostholdet kan føre til forstyrrelser i stoffskiftet, og i verste fall sykdommen struma.

Både Helsedirektoratet og Nasjonalt råd for ernæring er koblet inn. Også Mattilsynet er varslet, melder Stavanger Aftenblad.

— Vi finner det riktig å informere helsemyndighetene, slik at vi kan kartlegge betydningen funnene har for folkehelsen og enes om eventuelle tiltak. Vårt mål er å sikre melkens rolle som kilde til jod i norsk kosthold, sier leder av Tines ernæringsavdeling, Anne Sofie Biong.

De viktigste kildene til jod i kostholdet er saltvannsfisk og melkeprodukter.

Les også: Nilf-direktøren meiner bøndene kan spare ein milliard på billegare kraftfôr

En teori er at økt innblanding av raps i kraftfôr er en medvirkende årsak til jod-reduksjonen i melk. Raps øker utskillingen av jod i urinen til kyrne, slik at mindre av sporstoffet går over i melken.

Tine samarbeider nå med Universitetet for miljø og biovitenskap (UMB) og Felleskjøpet fôrutvikling om et større kartleggingsprosjekt.

Les også: Ny rapport: Dyrt norsk kraftfôr og færre gardsbruk

Prosjektet er på et tidlig stadium, men ernæringsprofessor Anna Haug ved UMB sier til Aftenbladet at det ser ut til at nedgangen særlig er knyttet til vintermelk. (©NTB)

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 11:26   #15
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Ømme bryster etter 1,5 mnd på lavkarbo

Jeg har tatt av ca 20 kg etter jeg begynte med lavkarbo. Traff en tidligere kollega før jul, hun kommenterte at t.o.m. puppene var blitt mindre. Og så, for noen uker siden var de tibake i full størrelse igjen. Har ikke veid meg, men jeg tror jeg holder vekta ganske bra. Det kjennes sånn på klærne.

Har hatt ømme bryster i fbm menstruasjon i flere år, men på lavkarbo har de vært mer "stabile og litt små". Brukte å være mer plaga hvis jeg spiste mye søtsaker, særlig i den premenstruelle fasen. Jeg har trodd at dette skyldes mer vann i kroppen. Nå har jeg begynt med vanndrivende blodtrykksmedisin, så får vi se..

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 16:57   #16
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Ømme bryster etter 1,5 mnd på lavkarbo

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av La Guapa, her.
De er omtrent som de gangene jeg har vært gravid.


Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg kaller det ikke ømme bryster... Jeg kaller det melkesprengbryster.. Jeg aner at du ikke har født barn?

Ut i fra innlegget er det vel mest sannsynlig å anta at hun faktisk har født unge(r).

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 07:56   #17
La Guapa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 18
La Guapa er på en erverdig vei

Sv: Ømme bryster etter 1,5 mnd på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jada... Seff er puppene på bærtur så lenge eggstokkene er det!

Blødninger og ømme pupper i hytt og gevær!

Jeg kaller det ikke ømme bryster... Jeg kaller det melkesprengbryster.. Jeg aner at du ikke har født barn?

Neida...jeg har to barn jeg så melkespreng har jeg hatt ja

Jeg har det slik hver gang jeg er strikt på lavkarbo. Jeg har tom opplevd at det har kommet melkelignede væske av puppen som av leger har blitt ansett som heeelt normalt.

Godt å høre at det er flere som har hatt det sånn. Det har sluppet litt i dag faktisk. Kan være hormonene som stabiliserer seg igjen kanskje
Tusen takk for svaret ditt, Kanutten

La Guapa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 15:39   #18
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Ømme bryster etter 1,5 mnd på lavkarbo

Bra å høre at de har blitt bedre. Mine pupper var superømme i flere uker da jeg startet på lavkarbo, og så ble de "normale", de er ømme noen uker før mens, men er bedre på lavkarbo.

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 23:00   #19
Miranda13
Medlem
 
Miranda13 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Vest i Viken
Alder: 61
Innlegg: 298
Miranda13 er ny på veien

Sv: Ømme bryster etter 1,5 mnd på lavkarbo

Ømme pupper er et tegn på østrogenubalanse. Prøv progesteronkrem av den bioidentiske typen. Den må du ha resept på. Det har hjulpet meg. Jeg fant info på futhark.no av dr. Ims.

Miranda13 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 23:28   #20
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ømme bryster etter 1,5 mnd på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Miranda13, her.

Ømme pupper er et tegn på østrogenubalanse. Prøv progesteronkrem av den bioidentiske typen. Den må du ha resept på. Det har hjulpet meg. Jeg fant info på futhark.no av dr. Ims.

Jeg ville ha fått sjekket nivået i forkant. Jeg prøvde progsteronkrem og fikk en hel rekke problemer. Har i grunn vist seg at jeg hadde null behov for det.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 07:18   #21
Atir
Medlem
 
Atir sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 298
Atir er på en erverdig vei

Sv: Ømme bryster etter 1,5 mnd på lavkarbo

Det er helt normalt å få problemer i starten, når man begynner på bioidentisk progesteronkrem. Det er blir bedre når det blir mer ballanse mellom østrogen og progesteron. Det kan ta fra 3-12 mnd. Jeg la på meg og ble oppblåst i magen da jeg startet med progesteronkrem, og hadde lyst å slutte med den, men etter noen måneder kjente jeg at vannet slapp og nå er vekten lavere selv om jeg ikke er så veldig nøyen på maten som før.

__________________


Atir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 09:38   #22
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ømme bryster etter 1,5 mnd på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Atir, her.

Det er helt normalt å få problemer i starten, når man begynner på bioidentisk progesteronkrem. Det er blir bedre når det blir mer ballanse mellom østrogen og progesteron. Det kan ta fra 3-12 mnd. Jeg la på meg og ble oppblåst i magen da jeg startet med progesteronkrem, og hadde lyst å slutte med den, men etter noen måneder kjente jeg at vannet slapp og nå er vekten lavere selv om jeg ikke er så veldig nøyen på maten som før.

Så mye som tolv måneder skal det IKKE ta. (Jeg fikk det forresten skrevet ut av Leif Ims). Men etter ni måneder med store ødemer i hele kroppen (opp til seks-sju kilo), påfølgende høyt blodtrykk, sterke menstruasjoner og menssmerter, pluss blødninger og smerter under eggløsning etc, så syntes jeg at jeg hadde kasta bort nok tid. Jeg tok et veloverveid valg, både med å starte og slutte med kremen. Jeg gjorde meg mine erfaringer, og de var ikke gode. Jeg skjønte faktisk ikke med en gang at det var kremen som forvoldte dette, før jeg ved et tilfelle slumpet til å glemme den hjemme da jeg var på juleferie, og merket hvordan ødemer forsvant og pulsen sank. Alt kom tilbake da jeg prøvde å bruke kremen i en syklus igjen.
Et par måneder etter jeg slutta med kremen har ting gått mer eller mindre tilbake til normalen. Takk og pris!
Jeg ville bare si fra om at det er greit å sjekke ut om det faktisk er noe man trenger før man prøver det. Jeg vet at Leif Ims har stor tro på progesteronkrem, sikkert med god grunn for jeg vet også om flere som merker bedring av det, men det er nok ikke løsningen for alle.
Jeg brukte det for å bedre stoffskiftet, og få tilbake håret (tynna ut noe fryktelig over flere år). Men det ble ikke det minste bedre. (Han ba meg dog sjekke jodnivået som var veldig lavt, og jeg begynte å ta joddråper, og dét har hjulpet litt på håret).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 09:44   #23
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ømme bryster etter 1,5 mnd på lavkarbo

Sorry om jeg kuppet tråden her. Men bioidentisk progesteronkrem er veldig potent. Og trenger man det ikke, skal man heller ikke ta det. Hos noen så går det visst bare rett gjennom kroppen om så er tilfelle, men jeg googlet mine øyne store og røde, og så at det faktisk var flere som delte min erfaring.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 10:51   #24
Miranda13
Medlem
 
Miranda13 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Vest i Viken
Alder: 61
Innlegg: 298
Miranda13 er ny på veien

Sv: Ømme bryster etter 1,5 mnd på lavkarbo

Jeg syns det er kjempeinteressant med ulike erfaringer med alt fra mat til krem. Jeg konkluderer stadig oftere med at vi er veldig forskjellige 'kjemiske fabrikker'. Har vi en egen hormon-tråd her inne?

Miranda13 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 15:53   #25
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ømme bryster etter 1,5 mnd på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Seltin inneholder ikke jod. Om det er nok ellers tør jeg ikke svare på.

Jo, Seltin inneholder jod. Det står det på min boks ihvertfall.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Livet etter lavkarbo johnivar Spørsmål og svar 10 07-12-11 20:15
Ømme pupper på høykarbo TrillTrall Stoffskifte / hormonproblemer 11 08-01-11 00:16
Ømme bryster VioLETTa Ketolysekuren 9 20-01-08 18:09
Etter lavkarbo Chilicat Lavkarbo generelt 4 28-09-06 20:34
Hvis dine bryster henger ned... magdalena Livets lyse side 20 17-12-04 00:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no