Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Januar 09 - ny start!

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-01-09, 15:29   #26
saro
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 6
saro er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Januar 09 - ny start!

Heia alla i hoppa!!

Eg e me!! Veie nå 94kg, vil ner te onna 70. Men trenge masse motivasjon å mat tips Har begynt på treningsstudio så nå e d bare viljen d står på

Detta ska me klara!!

saro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 14:57   #27
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Januar 09 - ny start!

Slenger meg med på denne tråden. Jeg gikk en måned på ketolyse før jul med gode resultater. Nå er jeg i gang igjen etter julepausen (har vært i ketose en ukes tid nå, kanskje litt mer). Er ikke sikker på hvor mange kg jeg skal ned. Men det er nok en god del mer enn 30 kg. Skal ned 10-12 klesstørrelser... Har hørt at en størrelse tilsvarer ca 4 kg... men jeg vet ikke... Det er sikkert forskjellig fra person til person.

Godt å være i gang igjen. Dette er jo så mye lettere enn lavkalorimetoden. Dessuten er det en masse gode bivirkninger i tillegg

Flott med en tråd for oss som har litt ekstra mye å ta av

Lykke til alle sammen, blir spennende å følge med på hvordan det går med dere

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 15:09   #28
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Januar 09 - ny start!

Opprinnelig lagt inn av Lines, her.

Lastet ned mat på data og lagt inn frokosten. Men er det noe annet program som er enklere synes dere?

Jeg synes www.diett.no er bedre. Bedre grensesnitt og mer oversiktlig syns jeg. Ulempen er at det er en del matvarer som ikke er med der. Mener å ha hørt at det er noen småfeil i næringsinnholdet i noen av de matvarene som ligger inne også. Det kan altså hende at du manuelt må legge inn noen av matvarene og næringsinnholdet i dem. Næringsinnhold i de fleste matvarer kan du finne på www.næringsinnhold.no.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 15:39   #29
teejay
Juniormedlem
 
teejay sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 50
Innlegg: 13
teejay er på en erverdig vei

Sv: Januar 09 - ny start!

Jeg er med!!!. Hadde bare 8 kg igjen, fra å gå ned 30 kg, men nå har jeg mellom 20 og 25 igjen......

teejay er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse-aktig.... Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 17:38   #30
fagremøy79
Medlem
 
fagremøy79 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Alder: 44
Innlegg: 80
fagremøy79 er på en erverdig vei

Sv: Januar 09 - ny start!

ja jeg vil være med

har over 40 kg som skal av, men alle kilo som går av gjør meg happy happy
så vi får støtte hverandre som best

__________________




fagremøy79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 19:51   #31
Peach
Medlem
 
Peach sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 84
Peach er på en erverdig vei

Sv: Januar 09 - ny start!

Så bra at vi er mange!! Ja, dette skal vi klare
Det har gått ganske så greit med meg denne uken. Har klart å trene 3 ganger og planen er å ta en runde i morra og. Ikke verst for å være 1 uken
Tror jeg skal klare 1 kilo denne uken iallefall

Ser de fleste skal følge Ketolysedietten, jeg for min del holder meg til Blodtypedietten. Bare måå ha skiver til frokost, hehe. Har blodtype 0 så må holde meg unna både hvetemel og melkeprodukter, så da begrenser tilbehøret seg litt. Men brød kan jeg spise for jeg kjøper Esekielbrød fra helsekosten og det er medisinsk.

Hvordan går det med dere andre???

__________________
Peach er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Blodtypedietten Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 23:01   #32
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Januar 09 - ny start!

Vil bare ønske dere alle, både nye og gamle medlemmer masse lykke til med slankingen i 2009, dette går bra skal dere se

Starta selv i mai 2008 og er pr i dag like motivert om ikke mer enn når eg starta
Vekta går nedover og kroppen har det så masse bedre, ja forresten hodet også

Hadde ei pause i jula og da gleda eg meg bare til å begynne på Ketolyse igjen, ikke moro med vondt i magen, masse luft, slapphet osv som eg opplevde i jula.
Aldri mer sånne pauser for min del mest fordi det gjør så himla vondt

Lykke til alle sammen

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 20:40   #33
elle
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Innlegg: 167
elle er ny på veien

Sv: Januar 09 - ny start!

Heisan
Etter et opphold pga baby i magen,er jeg endelig tilbake. har levd lavkarbo siden sept. og 16kg er borte. meeeen flere kilo skal bort,og da er det godt å "snakke" med alle dere ¨målet er å se bra ut i brudekjolen i september
LYKKE TIL ALLE DERE

__________________


elle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 22:21   #34
femalia
Medlem
 
femalia sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 52
Innlegg: 62
femalia er ny på veien

Sv: Januar 09 - ny start!

Hei!
Håper det er greit at jeg slenger meg med her. Har som mål å gå ned 25-30 kilo slik at jeg når trivselsvekta på ca 70 kilo. Gikk ned 10 kilo i fjor men det presterte å legge på meg alt sammen igjen på senhøsten og i jula. På kjøpet fikk jeg tre ekstra kilo som også må vekk..

Så, som mange andre har jeg grepet fatt i både kosthold og trening og har foreløpig kommet meg ned 3,9 kilo siden romjula. Wow, første gang jeg ser hvor mange kilo det faktisk ble, så nå ble jeg litt stolt her

Anyway, lykke til alle sammen. Nå skal det skje!

__________________

Femalia
femalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og deromkring :-) Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 21:11   #35
Elizabethcita
Seniormedlem
 
Elizabethcita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordmøre
Alder: 44
Innlegg: 501
Elizabethcita har en fantastisk aura rundt segElizabethcita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Januar 09 - ny start!

Jeg slenger meg også med!
Ble medlem her inne i dag, og skal ned 45 kilo - fra 120,9 til 75. Dermed basta!
Pga sykdom som foreløpig utelukker trening er det kostholdet som får gjennomgå nå, og jeg er bl.a. på tredje dagen av 3ukers rensekur. Har i samråd med lege lagt en plan for omlegging av kosthold og vaner, og foreløpig er det faktisk bare morsomt! (men nå er jo jeg blant de som eeeelsker kylling da, og absolutt ikke er lei meg for at legen anbefaler meg å spise mye av det...)

PS: Å starte er en seier i seg selv!!

__________________


Elizabethcita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I samarbeid med lege Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 00:44   #36
mocci
Medlem
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 122
mocci er ny på veien

Sv: Januar 09 - ny start!

Hei jeg hiver meg gjerne med her, startet først på ketolyse i aug, og gikk på den til midten av desember også tok jeg juleferie. Men et par dager ut i romjulen begynte jeg å glede meg til å komme tilbake på ketolyse og føle at kroppen har det mye bedre. Men lovet familien min å ta fri i julen å kunne "kose" meg og spise det samme som de hele julen.

5 januar satte jeg i gang igjen, og har vel tatt av 2-3 kg til nå, gikk raskt tilbake i ketose, med utslag på sticken, og selv om jeg hadde treig nedgang i høst, trøster jeg meg med at 10 kg av, er bedre enn 10 kg fortsatt på kroppen.

Ble noen kg i julen som kom på, som jeg nå drivver å jobber med å blir kvitt. Er snart ferdig med det jeg la på meg i julen, og gleder meg til å fortsette med stickeren min under igjen.

Jeg var ikke flink med å drikke nok vann å få til å trene nok i høst, og de to tingene gjør at jeg fort får en stopper, nå har jeg fått tak i wii fit, og trenger på den nesten hver dag. ohhh yea,., hehe.

Om vi står sammen å oppmuntrer hverandre her inne, vi som har en del kg å ta av, så trur jeg vi kommer til å klare dette så bra. Er så glad for dette forumet og alle tips og råd som man kan finne her .

__________________
Innom her for 2 gang på Ketolyse.

mocci er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 17:15   #37
Liseki
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Røyken
Innlegg: 18
Liseki er på en erverdig vei

Sv: Januar 09 - ny start!

Jeg slenger meg på! Begynte egentlig lørdag 10. Januar, og hadde tatt av tre kg, men i helgen var det fest og på søndag meldte junkfood-suget seg.. Jeg gav etter og spiste sikker en halv (!!) bestillings-pizza Så har gått opp 0,7 kg igjen og det er kjipt. Så nå har jeg en ny start fra idag, og satser på å være like flink som jeg var den første uka, og holde meg der! Er utrolig glad for dette forumet, vet ikke om jeg hadde klart meg uten! Kommer sikkert til å mase høl i huet på dere i løpet av fremtiden, men håper dere tåler såpass

__________________


WOW! Dette går jo racerfort
Liseki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 11:33   #38
Lady_bug
Medlem
 
Lady_bug sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Vest Agder
Alder: 37
Innlegg: 187
Lady_bug er ny på veien

Sv: Januar 09 - ny start!

Hei hei!
Det tok litt lengre tid for meg å starte, har vært syk så lenge. Men nå på mandag(19/1) startet jeg endelig på ketolyse. Jeg er veldig fornøyd allerede, syns maten er god og er blitt helt hekta på vann.
Veide meg idag for gøy, og er 3 kilo lettere. Vet det er vanlig med flere kilo i begynnelsen, men det er jo veldig artig å se at det faktisk funker!

Lady_bug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 00:22   #39
momsi
Juniormedlem
 
momsi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nord-Trøndelag
Innlegg: 18
momsi er på en erverdig vei

Sv: Januar 09 - ny start!

Da er jeg også igang. Har kutta ut karbohydrater i nesten to uker nå, og vekta går nedover!!
Har mange kilo som skal av, og kommer nok til å trenge oppmuntring og støtte fra dere underveis!

__________________


momsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo oppstart 24.08.09 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter du på slanking i januar Torkil Ketolysekuren 20 12-02-09 16:29
Være med på ny runde fra 12. januar? Pocahontas Ketolysekuren 166 25-01-09 21:49
Åpent hus - torsdag 25. januar janmesi Lavkarbo generelt 5 23-01-07 09:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no