Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Symptomer etter sprekk

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-12-08, 11:13   #1
Sandy
Medlem
 
Sandy sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 156
Sandy er ny på veien

Symptomer etter sprekk

Hadde en planlagt "sprekk" i går da jeg var ute med min kjære og feiret på Dolly Dimples. Han savner pizza så sårt etter min kostholdsendring. Jeg hadde i alle fall tenkt å nyyyyte litt pizza, (må jo innrømme at jeg savner det litt jeg også) men var flink og holdt meg til 1 stykke og spiste salat til. Altså ingen stor smell, men allikevel hvetemel etc.

Men så er spørsmålet om det var verdt det... Smakte ikke spesielt godt, men det største problemet er magen min. Både i går kveld og nå... Har så vondt i magen og er småkvalm og har alt annet enn matlyst. Det kommer i bølger og er ikke noe godt. MEN jeg er jo usikker på om 1 stykke pizza fører til slike symptomer ELLER om det er mageviruset som herjer... Hva er deres erfaringer etter en sprekk?

__________________




Sandy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 15:20   #2
Ungmamma87
Juniormedlem
 
Ungmamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 36
Innlegg: 21
Ungmamma87 er på en erverdig vei

Sv: Symptomer etter sprekk

Mine erfaringer etter sprekk er veldig dårlig samvittighet.

Men jeg må si du var utrolig flink, kun 1 stykke. Det kreves viljestyrke . Jeg vet at diare og magesmerter er noe som går for tiden, hadde det selv i hele går. Men for din del kan det jo være en reaksjon på maten du spiste hvis kroppen ikke er vant med det lengre.


__________________
Ungmamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Slank uten å sulte! Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 22:51   #3
achillea
Medlem
 
achillea sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Jæren
Alder: 51
Innlegg: 155
achillea er ny på veien

Sv: Symptomer etter sprekk

Jeg har ved 2 - 3 anledninger de siste 2,5 månedene spist pizza i mangel på annen mat. Har da spist 2 stykker uten at jeg har falt ut av ketose og ingen andre symptomer på at kroppen ikke takler det.

I går spiste jeg en tallerken med risgrøt m/sukrin. Det eneste jeg merket da, var at jeg fikk utrolig høyere utholdenhet på steptreningen etterpå.

__________________



Start Ketolyse - 87.1 kg (29/9-08) --- 78.5kg (juni-09), Restart 25/1-10 - 81 kg - nå 78.6 kg (31/03-10)
achillea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 07:39   #4
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Sv: Symptomer etter sprekk

Jeg var ute på reisefot i går, og ble nødt til å spise et par raske karbohydrater, boller og pommes frites, nam Ble meget dårlig i magen, kvalm og prompete, hehe. Så jeg tror sikkert at du kan ha reagert på karbene ja! Det var i grunnen greit nok, gir meg enda mer lyst til å holde meg borte fra karbene!

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 14:03   #5
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Symptomer etter sprekk

Jeg reagerer på karbene. Spiste lussekatter sist lørdag, og det tok 4 dager før magesmertene og kvalmen ga seg. Diare hadde jeg også. Nå er jeg tilbake i ketose, og er helt fin igjen

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 16:41   #6
Sandy
Medlem
 
Sandy sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 156
Sandy er ny på veien

Sv: Symptomer etter sprekk

Takk for svar! Da vet jeg hva som må til for å få et par dager hjemme fra jobb... (he he) Men tror faktisk at jeg fikk denne magesjauen som har gått i det siste. Det eneste jeg orket tanken på etter 1 1/2 dag uten matlyst var faktisk en brødskive, og det gikk jo bra å spise... merkelig det der.

__________________




Sandy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 23:51   #7
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Symptomer etter sprekk

Opprinnelig lagt inn av Anitra, her.

Jeg reagerer på karbene. Spiste lussekatter sist lørdag, og det tok 4 dager før magesmertene og kvalmen ga seg. Diare hadde jeg også. Nå er jeg tilbake i ketose, og er helt fin igjen

Det er ikke karbohydratene - men kanskje gluten du reagerer på. Karbohydrater gir ikke mavesmerter, og sjeldent kvalme (med mindre blodsukkeret stiger for mye, eller blir for lavt, som er usannsynelig med en moderat dose).

Det finnes mange rare symptomer etter sprekk. F. eks. at man gror en ny arm.

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 05:25   #8
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Symptomer etter sprekk

glutenintolerans kan gi sterke magesmerter og diare og vare i 2-3 dager (det det tar å komme helt igjennom systemet). For meg vil hvetemel gi gass og litt mer dogåing... men får ikke vondt i magen. har en unge med glutenintolerans. Noen har mye mer utydelige signaler på sin intolerans.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sprekk etter 1 uke - jeg spiste 2 rause brødskiver m smør idag! høna Ketolysekuren 4 10-01-10 23:53
Ute av ketose etter "sprekk" (sukk) Miriell Ketolysekuren 26 16-05-08 12:35
SPREKK! Desperat etter svar ... Dippsey Atkins kosthold 10 12-04-08 13:07
pcos symptomer Trolljenta PCOS og karbohydratkontroll 33 02-05-06 10:37
Syk etter sprekk Roy82 Atkins kosthold 5 30-03-05 20:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no