Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Skeia ut litt skikkelig og gikk ned 2 kilo ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-08-10, 22:09   #1
MinMort
Medlem
 
MinMort sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rælingen
Innlegg: 105
MinMort er ny på veien

Skeia ut litt skikkelig og gikk ned 2 kilo ...

Etter å ha stått helt stille på vekta siden Mars, har jeg plutselig gått ned to kjappe kilo etter en heller usunn periode.

Det begynte med en tredagers hyttetur hvor jeg spiste masse godis. Jeg ble veldig kvalm og uvel, altså...
På samme turen spiste jeg litt loff, drakk øl, vin og baileys.
Jeg spiste ellers som vanlig, men ikke like mye fett som jeg pleier.
Uken etter jeg kom hjem spiste jeg litt pizza, en del bær med kesam, litt frukt osv..
Basen i kostholdet var hele tiden lavkarbo, men med en del utskeielser.
FOrrige helg ble jeg drukket ut, og da ble det kaker og, vin og greier og dagen etter lå jeg på sofaen og spiste is og dritt. Blæsj.
I dag skulle jeg hente brudekjolen min. Jeg var der til siste prøving rett før hytteturen, og i dag var den merkbart for stor rundt magen. Jeg var jo redd det skulle gå andre veien, men jaggu.
Jeg pleier ikke å veie meg så mye, men veide meg i dag og jeg har gått ned 2 kilo OG midjemål!
Dette synes jeg er meget spesielt, men kanskje kroppen min trengte dette?
Jeg kommer dog ikke til å fortsette med disse utskeielsene da jeg virkelig elsker å spise lavkarbo og følte meg relativt uvel noen dager.

Jeg har hørt at noen må spise mer karbo for å komme i gang med vektnedgangen, men detta var jo litt å ta i!

__________________
JEG DRITER I VEKTA SÅ LENGE BUKSA PASSER!
MinMort er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 07:27   #2
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Skeia ut litt skikkelig og gikk ned 2 kilo...

Har også opplevd det. Kanskje man koser seg, slapper av og stresser mindre? Kanskje får kroppen en boost av my KH for så gå tilbake til lavkarbo? Vet ikke jeg, men alltid like hyggelig.

Mistenker at jeg spiser generellt for lite mat, slik at de høy-kh periodene setter fart på forbrenninga!

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 09:58   #3
leenam
Medlem
 
leenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Innlegg: 69
leenam er ny på veien
Cool

Sv: Skeia ut litt skikkelig og gikk ned 2 kilo ...

Fint for deg, men tror ikke det vil funke for meg. I løpet av ferien har det sneket ca. 2 kilo på meg. På den ene siden ser jeg bedre ut med dem enn uten, på den andre vil jeg ikke ha mer slik sniking!

Nå har jeg denne uken kuttet ut vin, nøtter og ekstra osteknasking utenfor lunsjen og redusert mørk sjokolade til 20 g pr. dag. Det virker som vekten vil krype nedover, men det er for kort tid å si noe om ennå, da det er store variasjoner fra dag til dag.

Det vil ikke falle meg inn å spise godteri, pizza, poteter, ris, pasta og kjeks, jeg ville ike kalle det en gang utskeielse. Jeg spiser av og til dessert (ikke hver søndag) og meget sjelden is eller frukt og da svært lite. Bær med fløte eller i yoghurt spiser jeg regelmessig.

Kort sagt - har ikke troen på at karboutskeielser ville funke på meg . eller? Jeg er forøvrig normalvektig og tilårskommen. (60+)

leenam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rob Faigin, Enig - Fallon, Skaldeman Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 10:05   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Skeia ut litt skikkelig og gikk ned 2 kilo ...

Dette er nok VELDIG indivduelt, og har mye med helsetilstand å gjøre. Jeg hadde blitt dausjuk på en sånn utskeielse, ettersom jeg har dårlig insunlinrespons, lavt stoffskifte og samler vann som en dromadar i tørketida! Så utskeielser for meg har uheldige konsekvenser i lang tid. Det er greit å ta i betraktning når man vurderer om man skal skeie ut.
Leenam: Jeg vet ingenting om din helstilstand, men vi er jo forskjellige uansett, og jo eldre man blir dess lavere blir stoffskiftet og insulinfølsomheten, dessverre .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 13:34   #5
Sungrazer
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 308
Sungrazer er ny på veien

Sv: Skeia ut litt skikkelig og gikk ned 2 kilo ...

Det du har gjort er å nullstille leptin-nivåene dine. Leptin er et hormon som styrer bl.a. fettlagring og sultfølelse. Se her for mer informasjon: http://www.marksdailyapple.com/leptin/

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
"10 uker - 10 kilo (selv gikk jeg ned 14! Ola)" Eva Lavkarbobøker 3 18-07-11 20:00
Ned fem kilo på fem dager - er dette litt for godt til å være sant? Bolla Pinnsvin Spørsmål og svar 31 21-08-10 16:03
Trening: Litt hver dag eller en skikkelig økt annenhver dag? Nomy Ketolysekuren 10 07-02-10 17:31
Skeia ut og gikk opp 4 kg ross Spørsmål og svar 10 17-06-09 21:05
Må gå ned noen få kilo litt fort! Miriam Generell ernæringsdebatt 31 06-05-07 19:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no