Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

To uker og ingenting skjer

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-08-10, 09:00   #1
isklar
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 6
isklar er på en erverdig vei

To uker og ingenting skjer

Har vært i ketose i snart 2 uker, men vekten er den samme, å målene er de samme. Er 174 høy og veier 83 kg. Å ja jeg har mye fett å ta av.
Jeg trener nesten hver dag, har alltid gjort det. Hadde svidd av 2800kcal sist uke.

Jeg spiser som følger :
frokost : 1 kokt egg med litt smør + noen skiver ost eller 1 stekt egg og bacon.
Lunch : skyr + ost/spekeskinke/egg. (må ha noe som er lett å tilbrede/spise pga jobben)
middag: har varriert med kylling, kjøttdeig, grillribbe. Spiser litt agurk til. Bruker creme fraishe som saus/dressing.

Har spist litt bringebær med usukkret krem på.
Drikker grønn te med en sukkett i.
Drikker masse vann.


Hva gjør jeg feil?

Det er ganske demotiverende å se at jeg ikke går ned 1 gram når jeg føler at jeg er sååå flink.

Håper det er noen som har noen gode råd

isklar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 09:13   #2
barfor
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Telemark
Alder: 42
Innlegg: 83
barfor er på en erverdig vei

Sv: To uker og ingenting skjer

Nå vet jeg ikke hvor stor porsjon du spiser til lunch og middag, men det høres ut som du spiser alt for lite slik at kroppen din er kommet over i sparemodus.

__________________


barfor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 09:16   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: To uker og ingenting skjer

Jeg hadde kutta ut skyr. Selv om det er mindre karber der enn i annen yoghurt, så får du tilført melkesukker ved å spise den.

Bare litt agurk til middagen? Ikke andre grønnsaker?

Du må spise grønnsaker

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 09:17   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: To uker og ingenting skjer

Ja, jeg må si meg enig, dette så ut til å være veldig lite mat. Blir det mett på dette? Jeg trener ikke, er både lavere og lettere enn deg, men hølker glatt ned tre egg til frokost, med smør eller majo.
Skyr er helt fettfri, og har dermed så godt som null næringsverdi. Hva med å bytte ut med en fetere gresk/tyrkisk yoghurt? Hvor er middagsgrønnsakene? På ketolyse skal du ha 15-20 gram kh om dagen, som i hovedsak skal komme fra grønnsaker som vokser over jorda, da snakker vi blomkål, brokkoli, squash, aubergine, løk, tomat, paprika etc etc. Agurk er nesten bare vann.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 09:26   #5
isklar
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 6
isklar er på en erverdig vei

Sv: To uker og ingenting skjer

Ja jeg blir mett, å det verste er at jeg føler meg ikke sulten heller. Før jeg begynte var jeg sulten hele tiden. hehe.. Ja jeg steker løk til maten. Men jeg skal lage salat og koke blomkål og brokkoli fra i dag

isklar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 09:29   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: To uker og ingenting skjer

Opprinnelig lagt inn av isklar, her.

Ja jeg blir mett, å det verste er at jeg føler meg ikke sulten heller. Før jeg begynte var jeg sulten hele tiden. hehe.. Ja jeg steker løk til maten. Men jeg skal lage salat og koke blomkål og brokkoli fra i dag

Bare pass på å være SKIKKELIG liberal på fettet; spis fete kjøttyper, stek alt i smør, bruk fete sauser etc, sånn at du ikke går på en ordentlig næringsunderskuddsmell. For det setter kroppen lett i sparemodus sånn at du ikke går ned. Du skal ikke være redd for fett på ketolyse, altså. Og kjør på med grønnsaker!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 09:33   #7
isklar
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 6
isklar er på en erverdig vei

Sv: To uker og ingenting skjer

ok, da skal jeg prøve på det. Takk for raske svar

isklar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 14:52   #8
Snopsnoken
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 64
Snopsnoken er på en erverdig vei

Sv: To uker og ingenting skjer

Jeg henger meg på. Jeg har riktignok ikke samme lange erfaring, men erfarer selv at nok mat og fett er viktig. Første gang jeg prøvde ketogent kosthold brukte jeg litt smør, spiste fettet på kjøttet og spiste litt ost. Jeg gikk riktignok ned, men denne gangen har jeg defintivt et mye høyere mat og fettinntak, og jeg raser ned ift sist.
Energinivået er langt høyere også. (En skje rapsolje her, mye olje på salaten, litt ost med smør for å avslutte frokosten etc. Blir meget god og mett, men det funker som bare det).

__________________




Fra snoking etter snop til jakt på bedre helse :-)
Snopsnoken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skjønner ingenting nå ... cilemora Ketolysekuren 7 10-10-07 22:05
HÆH??? Nå forstår jeg INGENTING!!! Carbokiller Lavkarbo generelt 5 18-08-04 00:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no