Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva er flesk og hva er løshud?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-08-11, 13:00   #1
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Hva er flesk og hva er løshud?

Åhhhh - dumme mage!!! Blir jo ikke kvitt det teite mageflesket jo!!!
Så sa sambo her en dag....."ja, men tenk på hvor mye du har gått ned- kanskje det er løshud du ikke klarer å bli kvitt"

Hvordan ser man forskjell på løshud og flesk? Eller må man kjenne etter?

Når jeg legger meg på siden velter det ned rynkete hud, ikke en jevn fast masse liksom.....*ler*

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 13:29   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva er flesk og hva er løshud???

Det er nok løshud, ja!
Om du klemmer det sammen om det blir sånn rynket, gammel hud, liksom,da er det løshud og du kan be legen din om å sende henvisning til plastikk kirurgi! Full bukplastikk, takk!
Den løshuden som ikke har trukket seg sammen om et år/halvannet må fjernes kirurgisk. Den er ødelagt og kommer ikke til å trekke seg sammen noe mer, uansett hvor mye du trener ellr smører elller.....

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 13:51   #3
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Hva er flesk og hva er løshud???

Flesk er en litt tykkere masse som ikke skrukker seg

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 18:18   #4
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hva er flesk og hva er løshud???

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Flesk er en litt tykkere masse som ikke skrukker seg


*ler*

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 18:21   #5
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hva er flesk og hva er løshud???

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det er nok løshud, ja!
Om du klemmer det sammen om det blir sånn rynket, gammel hud, liksom,da er det løshud og du kan be legen din om å sende henvisning til plastikk kirurgi! Full bukplastikk, takk!
Den løshuden som ikke har trukket seg sammen om et år/halvannet må fjernes kirurgisk. Den er ødelagt og kommer ikke til å trekke seg sammen noe mer, uansett hvor mye du trener ellr smører elller.....

Er dette en operasjon en må betale for eller dekker helseNorge den ??

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 18:27   #6
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hva er flesk og hva er løshud?

OK - brace yourselves folkens......dette er ikke så veldig pent å se på.....*ler*

Sånn ser huden min ut på magen....jeg ligger litt lett henslengt over på siden på bildet. Presser ikke sammen m hendene
Løshud eller flesk ? Ifølge Kitt sin beskrivelse vil jeg tro løshud men....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 18:28   #7
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Hva er flesk og hva er løshud?

Løshud

Staten betaler om du har en lav nok bmi og nok heng. Akkurat nå husker jeg ikke målene, men det må henge når du står så og så mye (forkle).

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 18:31   #8
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hva er flesk og hva er løshud?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Løshud

Bra! Da kan jeg kanskje gjøre noe med det da.....

OK - så en må ha en del heng ja...... Hos meg viser det ikke så mye når jeg står rett opp og ned og jeg har ikke så mye "heng" / "Fettforkle" å snakke om, men når jeg sitter tyter det jo ut og når jeg ligger på siden er det bare ekkelt......

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 18:36   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva er flesk og hva er løshud???

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Er dette en operasjon en må betale for eller dekker helseNorge den ??

Det du har er løshud og det dekkes av Helse- Norge om du oppfyller kriteriene og har tid til å vente litt!
Kriteriene er at du skal ha såpass mye heng at det er plagsomt. Plagsomt som i fukt, lukt, sopp, sår etc. Hvor stort henget er, varierer litt fra sted til sted. Du kan søke alle steder som får dette dekket. Sjekk Fritt sykehusvalg eller ring HELFO ang hvor legen din bør sende henvisningen.
Ang BMI vil de nok h elst at den skal være under 28, jo nærmere 25 eller under jo bedre. De syns også at du bør ha holdt vekten en stund, men dette er også litt ymse og dessuten er ventetiden ofte såpass lang at man oppfyller kriteriene innen den tid!
Har du fått de barna du skal og er ferdig slanket, bør du finne ut av dette jo før jo heller. Ventelistene blir ikke kortere mens jeg skriver!

Du vil bare ikke tro hvor utrolig, vanvittig deilig det er å bli kvitt sånt!

Om du vil ha det gjort "i går" koster det i underkant av 40 000,- å få det gjort av en som lever av at resultatet blir bra!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 18:37   #10
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Hva er flesk og hva er løshud?

Nå har jeg lest litt rundt. Ser ut til at du må ha noen cm med heng.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 18:38   #11
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hva er flesk og hva er løshud?

Ok! Takk for grundige svar. Jeg er ikke plaget med sopp, vond lukt eller noe slikt så da spørs det vel om jeg vil få noe dekket, men klart det er lov å prøve! Det plager jo meg på andre måter!

Hva koster en slik operasjon hvis en må betale selv?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 18:41   #12
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Hva er flesk og hva er løshud?

Ca 30-40000 så det ut til, spørs hvor mye du ska gjøre. Sto ikke at du måtte ha sopp der jeg leste, bare heng. Skal se p, jeg finner det igjen.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 18:44   #13
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Hva er flesk og hva er løshud?

http://ckl.no/Mageplastikk-Oslo.htm?...FYK-zAodaCxC2g Her står det om selve operasjonen.

Mageplastikk m/fettsuging 42.000 + tillegg for fettsuging av flanker Avhengig av operasjonstid
Nedre mageplastikk 28.000
Fettsuging nedre mage 19.000
Og det var prisene de hadde.

Og det med henget leter jeg enda etter

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 18:44   #14
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hva er flesk og hva er løshud?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Ca 30-40000 så det ut til, spørs hvor mye du ska gjøre. Sto ikke at du måtte ha sopp der jeg leste, bare heng. Skal se p, jeg finner det igjen.

Uff - kan jo få en bil for den summen der jo....med vårt pengetre så ser det ikke så lyst ut i den nærmeste fremtiden nei....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 18:46   #15
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hva er flesk og hva er løshud?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

http://ckl.no/Mageplastikk-Oslo.htm?...FYK-zAodaCxC2g Her står det om selve operasjonen.

Mageplastikk m/fettsuging 42.000 + tillegg for fettsuging av flanker Avhengig av operasjonstid
Nedre mageplastikk 28.000
Fettsuging nedre mage 19.000
Og det var prisene de hadde.

Og det med henget leter jeg enda etter

Tusen takk for info!!!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 18:59   #16
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva er flesk og hva er løshud?

Det du skal være oppmerksom på er at det er stor forskjell på offentlig og privat når det gjelder kriterier etc.
Jeg hadde BMI på 32 og ingen direkte plager, men hadde heng på over 12 cm etter 2 SVÆRE babymager og masse ødelagt hud med kilometervis av strekkmerker..
Fikk ikke komme til vurdering en gang i det offentlig pga BMI, mens den private kirurgen så på helheten og sa: Gå ned så mye du klarer på de 3 månedene(sommerferie i mellomtiden), så er det helt greit!
Struttemagen var ikke bukfett heller, det var magemuskler på videvanke etter svangerskapene!

Har etter røykeslutt og oppstart med insulin lagt på med 20kg etter full bukplastikk, men har ikke noe heng i det hele tatt! Nederste delen av magen er nesten like flat som da jeg kom hjem første kvelden!

Er innvilget GBP og satser på at jeg ikke trenger ny bukplastikk etterpå. Den nye huden er ikke ødelagt av strekkmerker og annet dr....., så den vil nok trekke seg ganske pent sammen igjen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 19:35   #17
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Hva er flesk og hva er løshud?

Jabba, jeg vil si at det du har er både løshud og en hel del fett...ser det nokså tydelig at det ligger flere centimeter fett under løshuden noe som er med på å dra den ned og få den til å rynke seg enda mer...bli kvitt fettet før en eventuell operasjon er nå mitt råd....Men først må du ha tolmodighet og la huden trekke seg sammen i minimum 1 år etter ferdigslanking......


Ser nå at du har holdt på siden 2008 og har gått ned formidable 45 kg....og skal ned 50 kg....Du har vært kjempeflink

__________________



Sist redigert av Bestemamma : 30-08-11 kl 19:41.
Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 19:38   #18
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva er flesk og hva er løshud?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Jabba, jeg vil si at det du har er både løshud og en hel del fett...ser det nokså tydelig at det ligger flere centimeter fett under løshuden noe som er med på å dra den ned og få den til å rynke seg enda mer...bli kvitt fettet før en eventuell operasjon er nå mitt råd....Men først må du ha tolmodighet og la huden trekke seg sammen i minimum 1 år etter ferdigslanking......

Hvor lenge har du holdt på og hvor mye har du gått ned?

Ta en titt på tickeren hennes og se at hun har gått ned mer enn 45kg!
Skal love deg at det ikke bare er å punktslanke magen etterpå da! I hvert fall ikke med en såpass lav BMI i tillegg!
Ødelagt hud er akkurat det, ødelagt, og vil ikke trekke seg sammen uansett hva man gjør eller hvor lenge man venter!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 19:47   #19
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Hva er flesk og hva er løshud?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Ta en titt på tickeren hennes og se at hun har gått ned mer enn 45kg!
Skal love deg at det ikke bare er å punktslanke magen etterpå da! I hvert fall ikke med en såpass lav BMI i tillegg!
Ødelagt hud er akkurat det, ødelagt, og vil ikke trekke seg sammen uansett hva man gjør eller hvor lenge man venter!

Så over profilen hennes og fant ut av det med vektnedgang og slikt mens du skrev innlegget ditt. Så endret jeg litt på det jeg skrev før jeg leste det du hadde skrevet.

Jeg syns du er litt for negativ til det med løshudens evne til å regenerere seg. Det kommer an på hvor gammel man er og om en har råd til å bruke de tekniske hjelpemiddlene som skal til. Dessverre er det slik for de fleste av oss at vi ikke har råd til disse dyre behandlingene som har vist seg å være effektive på løshud.... Men de vil vel bli billigere etterhvert får vi håpe...

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 21:29   #20
mayeliz
Medlem
 
mayeliz sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Kr.sand S
Innlegg: 85
mayeliz er på en erverdig vei

Sv: Hva er flesk og hva er løshud?

Jeg måtte ta full (stor) bukplastikk i 2007, etter -40 kg på 11 mnd.
Den gangen var kriteriene minst 2 cm heng (hud mot hud når du står oppreist). Jeg hadde BMI 23/24, og fikk en superstram og flott mage. Jeg ble ikke fettsugd, og henget mitt veide 1.3 kg
I dag er kriteriene visstnok 4 cm og BMI under 26, men jo lenger ned du er jo penere blir nok resultatet.
Hud som er ødelagt (ikke elastisk) vil aldri trekke seg sammen. Og jo mer strekkmerker du har jo mindre elastisk er huden - dette har ikke så mye med alder å gjøre. Har du "frisk" hud, vil den trekke seg greit sammen, nesten uansett hvor gammel du er (en 50-60 åring vil selvfølgelig ikke få en mage som en 30åring).
Mange blander sammen hengemage og løshud, men løshud er ei tynn lefse med hud uten særlig mye fett i :-)

__________________
Ferdig slanket i 2006. Lavkarbo - siden våren 2011.



mayeliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat med fett, <50 karber pr dag Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 21:39   #21
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Hva er flesk og hva er løshud?

Opprinnelig lagt inn av mayeliz, her.

Jeg måtte ta full (stor) bukplastikk i 2007, etter -40 kg på 11 mnd.
Den gangen var kriteriene minst 2 cm heng (hud mot hud når du står oppreist). Jeg hadde BMI 23/24, og fikk en superstram og flott mage. Jeg ble ikke fettsugd, og henget mitt veide 1.3 kg
I dag er kriteriene visstnok 4 cm og BMI under 26, men jo lenger ned du er jo penere blir nok resultatet.
Hud som er ødelagt (ikke elastisk) vil aldri trekke seg sammen. Og jo mer strekkmerker du har jo mindre elastisk er huden - dette har ikke så mye med alder å gjøre. Har du "frisk" hud, vil den trekke seg greit sammen, nesten uansett hvor gammel du er (en 50-60 åring vil selvfølgelig ikke få en mage som en 30åring).
Mange blander sammen hengemage og løshud, men løshud er ei tynn lefse med hud uten særlig mye fett i :-)

Enig med deg der....,men jeg har som 50-åring finere mage enn mange 30åringer... Selvskrytt er velskrytt......

Jeg har ikke et eneste strekkmerke på magen...to barn og alle strekkmerker endte på rumpe og lår /pluss pupper...

Jeg vil i alle fall prøve om jeg kan få spart sammen nok penger til en behandling med disse apparatene utpå våren neste år....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 21:52   #22
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva er flesk og hva er løshud?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Jeg syns du er litt for negativ til det med løshudens evne til å regenerere seg. Det kommer an på hvor gammel man er og om en har råd til å bruke de tekniske hjelpemiddlene som skal til. Dessverre er det slik for de fleste av oss at vi ikke har råd til disse dyre behandlingene som har vist seg å være effektive på løshud.... Men de vil vel bli billigere etterhvert får vi håpe...

Jeg er ikke negativ, bare realistisk!
Måtte som sagt selv fjerne et heng du ikke ville tro fordi huden var ødelagt etter svangerskap og en runde med heftig jojo- slanking! Og da mener jeg ødelagt! Jeg hadde tatt situps, smurt og masert og kalddusjet og Bailinet og gudene vet hva i 6 år uten at den trakk seg sammen av betydning. Det er genetisk hva slags hud man har og den biten får man ikke gjort noe med! Alder og dyre behandlinger hadde ikke noe å si på meg i hvert fall!
Og jeg skal love deg jeg har kjent på fortvilelsen av å ha noe helt totalt fremmed hengende langt nedover lårene mine! Og gleden over å endelig bli kvitt det!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 22:10   #23
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Hva er flesk og hva er løshud?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg er ikke negativ, bare realistisk!
Måtte som sagt selv fjerne et heng du ikke ville tro fordi huden var ødelagt etter svangerskap og en runde med heftig jojo- slanking! Og da mener jeg ødelagt! Jeg hadde tatt situps, smurt og masert og kalddusjet og Bailinet og gudene vet hva i 6 år uten at den trakk seg sammen av betydning. Det er genetisk hva slags hud man har og den biten får man ikke gjort noe med! Alder og dyre behandlinger hadde ikke noe å si på meg i hvert fall!
Og jeg skal love deg jeg har kjent på fortvilelsen av å ha noe helt totalt fremmed hengende langt nedover lårene mine! Og gleden over å endelig bli kvitt det!

Men herregud da snille Kitt, det er klart det er forskjell på min lille rynkemage og din som var helt ødelagt. Da måtte du jo gjøre en mageoperasjon da...sier seg selv det......

Men jeg bare tenker som så at jeg ser jo forskjell på en slik mage som din og Jabbas og min mage...Jabbas mage er der min var for 10 måneder og 15 kilo siden....hun har fortsatt litt fett igjen å få bort og litt hud igjen å trekke sammen før hun kan ta en mageplastikk...ingen tvil der....
Spørsmålet er heller om hun får det på det offentliges regning...jeg har mine tvil....

Vi som har vært så flinke og slanket oss til en sunn kropp og endret til gode matvaner burde få gratis operasjoner og hva vi enn hadde behov for på det offentliges regning...tenker det hadde blitt populært....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 22:32   #24
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva er flesk og hva er løshud?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Vi som har vært så flinke og slanket oss til en sunn kropp og endret til gode matvaner burde få gratis operasjoner og hva vi enn hadde behov for på det offentliges regning...tenker det hadde blitt populært....

Vel, om man virkelig har bruk for det ut i fra fysisk og/eller psykisk helse, oppfyller kriteriene og gidder å vente, så får man det gratis! Ingen tvil om det! Det er bare så innmari lange ventelister og derfor har kriteriene også blitt noe strengere. Men det opereres hundrevis av mennesker på det offentliges regning hvert år, så det går an!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 22:37   #25
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hva er flesk og hva er løshud?

Det er vanskelig dette med magefettet....det virker jo ikke som om det vil bort.....
Det jeg slanker bort nå virker som det forsvinner fra beina og fra ansiktet....selvfølgelig ikke magen....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Flesk og duppe? nøtta Lavkarbo generelt 32 31-08-11 21:20
Operasjon av løshud sistegang Generell diskusjon 3 22-03-11 18:36
VG: Storslankere sliter med løshud Snikende Saccosekk Nyheter / media 7 27-12-09 23:54
Sa noen løshud? terry Livets lyse side 2 25-01-08 15:04
Hjelper ikke trening på løshud? Iset Trening 22 02-06-07 20:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no