Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvor hardt trener dere på ketolyse?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-10-08, 20:41   #1
MoaMoa
Medlem
 
MoaMoa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 87
MoaMoa er på en erverdig vei

Hvor hardt trener dere på ketolyse?

Jeg er på aerobic og spinning hver uke, og det er jo ganske hardt. Men det er vel ok så lenge jeg ikke føler noe ubehag?







__________________
Min blogg: http://forum.lavkarbo.no/blog.php?u=6773




MoaMoa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 20:55   #2
Bæremæ
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 38
Bæremæ er på en erverdig vei

Sv: Hvor hardt trener dere på ketolyse?

hehe, her er et nok ikke hard trening, men mere kose-trening...
sykler og går turer...

Bæremæ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 20:59   #3
solsikke
Seniormedlem
 
solsikke sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 43
Innlegg: 565
solsikke er ny på veien

Sv: Hvor hardt trener dere på ketolyse?

Heisann!!
Eg trenar relativt hardt når eg trene...er vell individuelt

solsikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert for tida!!! Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 21:12   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvor hardt trener dere på ketolyse?

Du kan trene alt du orker Du merker fort viss kroppen ikke vil

Selv er jeg ikke flink å trene Blir litt rockering og tråkkemaskin (cardio-twister hjemme

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 21:13   #5
achillea
Medlem
 
achillea sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Jæren
Alder: 51
Innlegg: 155
achillea er ny på veien

Sv: Hvor hardt trener dere på ketolyse?

Jeg trener Aerobic, turn, step og litt jogging eller trening på crosstrainer nå på ketolyse. De første ukene var jeg ikke i nærheten av å holde den samme intensiteten som jeg var vandt med, men merket i uken som gikk at det er i ferd med å løsne og jeg kan trene med mye høyere intensitet.

Det som kanskje var litt "skummelt" var at jeg ble utrolig skjelven etter treningen, spesielt step. Musklene bare skalv og det tok litt tid før det ga seg. Pulsen under trening er også høyere enn det jeg hadde før.

__________________



Start Ketolyse - 87.1 kg (29/9-08) --- 78.5kg (juni-09), Restart 25/1-10 - 81 kg - nå 78.6 kg (31/03-10)
achillea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 22:49   #6
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor hardt trener dere på ketolyse?

De første ukene var veldig tøffe for meg - når det gjelder trening. Er fra før av ganske god form og har alltid trengt ganske hardt - bl.a to ganger i uken med PT. Så for meg var det som å gå på en vegg!! Takket være forumet her inne fikk jeg gode råd og veiledning. Tren det du klarer - pass på at du ligger under syregrensen - så vil det bli bedre etter hvert.

Jeg er i min 6.uke nå - og føler framgang, men strever litt ennå
Så stå på - det ordner seg etter hvert.

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 00:50   #7
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Hvor hardt trener dere på ketolyse?

Ikke vær redde. Så lenge man ikke trener så hardt at man besvimer eller noe så har kroppen full kontroll.
Musklene kan skjelve fordi man ikke har noe blodsukker lagret i kroppen. Musklene har glykogenmangel, men det er ikke farlig. Det blir litt tøffere psykisk og fysisk kanskje, men bedre O2-opptak og styrke får man.

Stå på alle sammen og tren akkurat så hardt dere orker.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 15:51   #8
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Hvor hardt trener dere på ketolyse?

Jeg trener spinning 2*90 minutter per uke samt som regel en joggetur eller lang gåtur en gang eller to i tillegg.

Merker at ketosen får veldig fart på seg hvis jeg har tatt i ekstra - huden blir så varm i flere timer etterpå og det er bare så utrolig deilig

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 16:58   #9
Sepia
Medlem
 
Sepia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nær Bergen
Alder: 47
Innlegg: 57
Sepia er på en erverdig vei

Sv: Hvor hardt trener dere på ketolyse?

Trener ganske hardt med PT eller egentrening, kondisjon. En time effektiv, 3-4 ganger i uken. Merket i begynnelsen at jeg var helt tom nesten med en gang, men det har gått seg til og nå er jeg tilbake til "normalen".

__________________





Sepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 09:19   #10
Oban
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 148
Oban er på en erverdig vei

Sv: Hvor hardt trener dere på ketolyse?

Jeg trener for tiden 3-4 ganger i uken. Mest turer hvor jeg veksler mellom gåing og jogging, alt etter formen. Den mest brukte turen er 7.6 km lang - denne er jeg ennå ikke i stand til å løpe uten pauser.
Ellers har jeg en dag i uken med innebandy. Det blir ganske hardt. Her merker jeg at jeg blir totalt utslitt og nærmest litt svimmel etter at vi har holdt på i ca. 1.5 time. Da nytter det heller ikke med 3 min. på benken, kroppen er tom. Men det er veldig gøy, og jeg har en god følelse etter treningen. Fra å ha vært i skikkelig dårlig form i sommer, har jeg kommet meg betraktelig utover høsten.

__________________



Min journal
Oban er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 10:19   #11
Elizabeth
Medlem
 
Elizabeth sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Moss <3
Alder: 39
Innlegg: 262
Elizabeth er på en erverdig vei

Sv: Hvor hardt trener dere på ketolyse?

- går trilletur fra 8-9 hver morgen

- går litt lufteturer for hunden sin del innimellom, men det bllir bare kortet turer.

- sirkeltrening 5-7 dager i uker. Kommer litt ann på i helgene. Trener som regel, men tar kanskje 2 istedefor 3 runder.

__________________
Jeg SKAL klare dette!
Elizabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: My style Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 12:36   #12
Tulla 81
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Tigerstaden
Alder: 42
Innlegg: 192
Tulla 81 er på en erverdig vei

Sv: Hvor hardt trener dere på ketolyse?

Jeg har nettopp vært på fettforbrenningskurs på SATS, og fikk meg noen a-ha opplevelser.
PT som hadde kurset satte opp rekkefølgen på det som satte i gang fettforbrenningen:
1. Diett
2. Styrketrening
3. Intervalltrening (til melkesyre)
4. Konisjonstrening (spinn, aerobic ++)

Jeg trener styrke 2 ganger i uken, slik at jeg er dø-sliten etterpå. Også har jeg en time HipHop trening og to timer håndballtrening. HipHop og håndball trener jeg bare fordi det er gøy, styrke trener jeg fordi jeg MÅ.
Gikk opp en kilo i muskler på 1 mnd, og dette setter fart på fettforbrenningen.

Tar en del tilskudd som anbefalt på kuren, men ellers føler jeg at kroppen tåler hard trening. I alle fall min kropp.
Jeg har aldri trodd på de som sier at du får mer overskudd av å trene, men nå har jeg bevist dette for meg selv.
5 timers trening i uken, og noen uker har også en håndballkamp som skal spilles. Trives bedre enn på lenge!

Ha en fin tirsdag!

Tulla 81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 21:36   #13
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor hardt trener dere på ketolyse?

Jeg går bare en tur på en halv til en time ca tre ganger i uka

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 10:16   #14
igmitt
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Svalbard
Innlegg: 28
igmitt er på en erverdig vei

Sv: Hvor hardt trener dere på ketolyse?

Uff! *kremt* ikke så mye trening her i gården gitt.. Ca en gang i uka kanskje Ikke går jeg turer heller, det er for kaldt! Og ikke vil jeg møte isbjørn heller, så jeg holder meg til treningsstudio og bilkjøring

__________________


igmitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 21:35   #15
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Hvor hardt trener dere på ketolyse?

trening er fint det, men det viktigste man gjør er litt styrketrening for hele kroppen for å klare hverdagen uten belasningsskader og småplager. Om man i tillegg får til å bli andpusten i 20min 3 ganger i uka har man nok mosjon i massevis for god helsegevinst.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 22:10   #16
studinnen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8
studinnen er på en erverdig vei

Sv: Hvor hardt trener dere på ketolyse?

før var minimums tiden for at man beveget seg daglig, på 30 min.
denne er nå øket til 60 minutter grunnet stadig økt overvekt blandt folket.. da snakker man, ut å tusle en time om dagen, ikke knallhard trening hver dag.

__________________
studinnen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 22:35   #17
MoaMoa
Medlem
 
MoaMoa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 87
MoaMoa er på en erverdig vei

Sv: Hvor hardt trener dere på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg trener spinning 2*90 minutter per uke samt som regel en joggetur eller lang gåtur en gang eller to i tillegg.

Merker at ketosen får veldig fart på seg hvis jeg har tatt i ekstra - huden blir så varm i flere timer etterpå og det er bare så utrolig deilig


90 min spinning?? Går det an å overleve det?? Jeg snubler nærmest av sykkelen etter 45 min. Jeg er dypt imponert!!







__________________
Min blogg: http://forum.lavkarbo.no/blog.php?u=6773




MoaMoa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dere på ketolyse, hvor mye trener dere? høna Ketolysekuren 5 13-07-08 14:14
Hvor mye trener dere? Romle Ketolysekuren 9 25-02-08 16:57
Hvor mye trener dere i uka? Kokkosbolla Eurodiett 5 01-10-07 09:39
Hvor mye trener dere? ELLINOR Trening 55 10-06-07 23:30
Kroppsfett / spesielle behov når man trener hardt Solan Trening 17 23-03-07 22:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no