Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Nok er nok ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-09-08, 12:44   #1
Mr.K
Juniormedlem
 
Mr.K sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Alder: 45
Innlegg: 15
Mr.K er på en erverdig vei
Angry

Nok er nok ...

Hei alle sammen

Er ny her på forumet, men har erfaring fra slanking.
Har prøvd ketolysekuren før med godt resultat. Gikk ned ca. 30 kilo for 2 år siden, men nå er jaggu meg kiloene tilbake pluss et par ekstra Er veldig frustrert og skuffet over meg selv! Denne gangen MÅ jeg skjerpe meg. Så fra og med neste uke er jeg i gang igjen. Skal bestille tablettene i morgen, så da håper jeg at alt er klart over helgen.

Målet mitt vil være å komme ned 30-40 kg og holde meg der. Noen tips fra dere der ute? Kjenner at det skal bli tungt å begynne, men er fast bestemt på å gjøre det. Er drit lei av å slite med å finne klær som ser ok ut,føle seg ukomfortabel med egen kropp, føle at folk ser meg opp og ned osv... Sikkert flere som kjenner seg igjen??

Heldigvis har jeg en flott kjæreste som ikke bryr seg om jeg er tynn eller tykk, hun er glad i meg som jeg er! Vet ikke hva jeg skulle gjort uten den dama! Men det hjelper selvfølgelig lite når jeg ikke er fornøyd selv...

Vel vel nok syting fra min side Nå står jeg foran en stor jobb og håper at jeg kan dra god nytte av forumet. Virker som dere har en utrolig hyggelig tone her inne!

Mvh

Frustrert slanker

Mr.K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 14:35   #2
solsikke
Seniormedlem
 
solsikke sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 43
Innlegg: 565
solsikke er ny på veien

Sv: Nok er nok...

Heisann, og velkommen inn i varmen igjen!!
Dette skal nok gå veien skal du se...det er viktig å holde motivasjonen og pågangsmotet oppe, og det ser det jo ut som du har:=

Lykke til på veien vertfall!

solsikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert for tida!!! Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 15:13   #3
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Nok er nok...

Velkommen ! Og ikke gru deg ! Det er så mye deilig du kan spise, - det vet du jo OPg tenk på hvor glad kroppen din blir når du nå begynner å spise riktig.

Lykke, lykke til ! Det skal bli fint å følge deg

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 16:15   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nok er nok...

Heisann og velkommen hit

Det er viktig å planlegge, slik at kjøleskap og fryser har de rette varene når du begynner

Så er det tålmodighet og tid

Lykke til, dette kommer til å gå bra

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 16:45   #5
Tundeh
Medlem
 
Tundeh sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Klepp
Alder: 49
Innlegg: 168
Tundeh er på en erverdig vei

Sv: Nok er nok...

Velkommen, Ja det er fin tone her inne. Man får masse hjelp og man lærer masse nytt her på forumet.

__________________


Tundeh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 17:59   #6
__elly__
Medlem
 
__elly__ sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 97
__elly__ er på en erverdig vei

Sv: Nok er nok...

Lykke til

__________________
Drømmer om 80-tallet og gravidkule nr2. i løpet av året. Maxvekt: 117- minstevekt 86 kg.





__elly__ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 18:09   #7
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Nok er nok...

Masse lykke til, dette klarer du og så er vi her for å hjelpe og støtte hverandre

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 20:57   #8
Mr.K
Juniormedlem
 
Mr.K sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Alder: 45
Innlegg: 15
Mr.K er på en erverdig vei

Sv: Nok er nok ...

Takk for alle hyggelige meldinger. Gjør ting lettere å ha likesinnede som forstår situasjonen.

Mvh

Litt mindre frustrert slanker

Mr.K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 21:07   #9
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Nok er nok ...

Velkommen hit
Jeg er sikker på at du vil nå målet ditt. Du har jo god erfaring med dette kostholdet, så du vet hva du skal gjøre.
Tålmodighet og planlegging er nok de beste rådene jeg også vil gi deg.
Lykke til!

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 21:14   #10
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Nok er nok ...

Er nok mange av oss som har startet på nytt med div. slankekurer gang på gang her inne. La oss håpe dette blir den siste for oss alle! Det jeg lurer på ang. meg selv er hvorfor jeg ikke greier å ta meg inn før jeg har lagt på meg de 10 - 15 kiloene igjen? Merkelig. Hadde jo vært mye lettere når man ser det går oppover igjen, å ta de da når det kanskje er 5 kilo og ikke 10. Snodig..

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 21:49   #11
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nok er nok ...

Jeg tror at slanking er noe en må øve seg i, før en finner ut hva som passer en. Og så har jeg en mistanke om at gamle uvaner ligger på lur for å snike kiloene på igjen. Lykke til.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 08:57   #12
Mr.K
Juniormedlem
 
Mr.K sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Alder: 45
Innlegg: 15
Mr.K er på en erverdig vei

Sv: Nok er nok ...

Ja kiloene sniker ganske fort noen ganger... Vel skal ikke bli noen sniking denne gangen! Har lurt på det samme som deg fjanni, merkelig at man ikke klarer å ta tak i ting før man er tilbake til utgangspunktet.
Noe av det verste med meg selv er den belønningsholdningen jeg kan få hvis jeg føler at jeg har vært flink. For all del man skal kunne kose seg litt en gang i blant, ellers tror jeg det blir håpløst å holde motet oppe. Spørsmålet er bare hvor mye og med hva....Det er gjerne her det har en tendens til å skli ut, og vips så er man tilbake til der man begynte.

Mr.K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 09:07   #13
Elastica
Medlem
 
Elastica sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Molde
Alder: 49
Innlegg: 118
Elastica er ny på veien

Sv: Nok er nok ...

Åh, man må begynne å belønne seg selv med annet enn mat! Det tror jeg er superduperviktig altså. Mat skal ikke være belønning! Mat er... mat. Næring. Godt, men ikke noen premie.

Kinoturer, nye klær, en ny bok, en ny veske, nye smykker, ny sminke, nye sko eller en tur til badeland kan være premier i stedet. Eller et nytt ps2 spill, en ny mobiltelefon eller andre tekniske duppedingser.

*selvhjernevasker*

__________________

91,5 - 91 - 90
- 89 - 88 - | 87,6 | - 86 - 85 - 84 - 83 - 82 - 81 - 80 - 79 - 78 - 77 - 76 - 75 - 74 - 73 - 72 - 71 - 70 - 69 - 68 - 67 - 66 - 65 - 64 - 63 - 62 - 61 - 60
Elastica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 09:19   #14
Mr.K
Juniormedlem
 
Mr.K sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Alder: 45
Innlegg: 15
Mr.K er på en erverdig vei

Sv: Nok er nok ...

Enig med deg der. Men fort gjort å glemme noen ganger. Forresten et kjapt matspørsmål til folket som kjenner ketolysekuren. Går det an å spise kjøttdeig under kuren?? Står at det er bare er noen få gram karbo, type 1-2 pr. 100 g..

Mr.K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 09:39   #15
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Nok er nok ...

Jeg spiser kjøttdeig, ja, - men ikke så mye.

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 10:03   #16
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Nok er nok ...

Jeg prøver å alltid ha en hel grillet kylling / evt kyllinglår liggendes i kjøleskapet! Bare til å hive i mikroen og smøre på kryddersmør, helt nydelig

Ellers er jeg veldig glad i salat, har også alltid det tilgjengelig. Kan gjerne lage opp en stor bolle, som varer i noen dager Ha alltid tilgjengelig ferdigstekt kjøtt! It's a lifesaver!!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 10:17   #17
Mr.K
Juniormedlem
 
Mr.K sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Alder: 45
Innlegg: 15
Mr.K er på en erverdig vei

Sv: Nok er nok ...

Godt forslag. Er vel i planlegging av måltidene jeg har mest å hente... Og ikke minst å variere hva man spiser slik at jeg ikke blir lei

Mr.K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 10:59   #18
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Nok er nok ...

Har også bakt meg brød og rundstykker, og fryst ned en god del porsjoner. Det er ganske greit og lettvindt å drasse med seg (på jobb f.eks). Jeg hiver på et GODT lag med pålegg, dermed smaker lavkarbo brødene så og si normalt Jeg syntes det er litt flaut å spise middager til lunsj på skolen ol, dermed er det greit med brødet.. er alltid noe godt pålegg å finne på butikken.

Jeg liker veldig godt å lage mat/bake hvis jeg har tid. Om det ikke er noe for deg, kan du kanskje spør kjæresten veldig pent? :P hehe.

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 11:34   #19
Mr.K
Juniormedlem
 
Mr.K sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Alder: 45
Innlegg: 15
Mr.K er på en erverdig vei

Sv: Nok er nok ...

Er vel ikke akkurat noe bakemester, så tror jeg må ty til madamen til det.. he he Men hvordan smaker brødet? Har hørt at det ikke akkurat er godt...

Mr.K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 11:38   #20
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Nok er nok ...

Jeg smakte brødet først nå til lunsj, og jeg syntes det smakte overraskende godt! Det slår ikke vanlig brød som sagt, men jeg heiv på med majones og peppermakrell, og da smakte brødet som vanlig grovt brød

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 13:36   #21
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Nok er nok ...

Jeg er ikke så glad i soyaprotein, men fant en oppskrift på brød uten soyaprotein i - og den er kjempelett å lage og smaker skikkelig grovbrød.
Her er link til oppskriften: Prinsessebrød (hun som har mekket oppskriften kalte seg Princess før - Daizy nå, så jeg kaller brødet Prinsessebrød).

Når det gjelder kjøttdeig ... Noe som er kjempegodt er å steke opp kjøttdeig med Taco-krydder (søk så finner du oppskrifter på hvilke krydder du skal blande sammen), og spise Taco-middag men uten skjell/lefser.
Alt tilbehøret er jo helt lavkarbo: rømme, ost, løk (med måte), grønn paprika, salat, selleri, tomat, agurk osv. osv. Et herlig og enkelt måltid!

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 23:01   #22
igmitt
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Svalbard
Innlegg: 28
igmitt er på en erverdig vei

Sv: Nok er nok ...

I det prinsessebrødet er hvetekli. Er der noe vi kan spise?

__________________


igmitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 23:09   #23
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Nok er nok ...

Ja, det kan vi. Det er 18,5 g karbohydrater pr. 100 g kruskakli, og masse godt fiber som vi har godt av.

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-08, 09:35   #24
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Nok er nok ...

Lykke til - dette klarer du!
Var i nøyaktig samme situasjon som deg etter påske - hadde da på to år gått opp alt jeg hadde slitt og strevd for å gå ned. Har også en kjæreste som ikke er kroppfiksert, men selvbildet var jo i kjelleren.

Nå, 1/2 år etter, har jeg nådd en lavere vekt enn noensinne, og gått ned over 25kg. Så lenge man har støtte fra dem man bor sammen med så går det når man er målbevisst.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 26-09-08, 11:56   #25
Mr.K
Juniormedlem
 
Mr.K sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Alder: 45
Innlegg: 15
Mr.K er på en erverdig vei

Sv: Nok er nok ...

Godt forslag med taco og brødoppskrift, takker og bukker
Ja viktig med støtte, går lettere da. Skal klare det nå!!!

Mr.K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no