Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vurderer å snart gå over på generell lavkarbo

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-04-08, 23:47   #1
nattinatt
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Bur på Vestlandet
Alder: 56
Innlegg: 121
nattinatt er ny på veien
Wink

Vurderer å snart gå over på generell lavkarbo

Har gått på ketolyse i ca 10 veker, og har gått ned ca 5 kilo,det meste til å begynne med.prøver meg på nille veke nr to,og pilen begynner å gå nedover igjen,gjekk nemlig litt opp igjen ei stund.
Men så har eg enda fire kilo som eg ønsker å få vekk. har gått inn mange cm og, så det viser godt at eg har tatt av. Men så til saken, eg øsnker videre vektnedgang,men lurer på om nokon kan sette opp eit meny forslag til ein dag slik at eg ser litt korleis ein dag med mat viil være då?har boka til fedon,og venter på den vedlkehaldsboka til Torkild.

nattinatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 09:13   #2
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vurderer å snart gå over på generell lavkarbo

He,he jeg har gått 7 uker på keolyse. Var 72,3 kg ved oppstart 21 feb. har hoppå opp og ned mellom 70,5 og 73,5 på disse ukene, men var forige fredag 72,6, så får jeg se hvordan det går denne fredagen. Er som deg, holder på å gi OPP. Men skal holde på i 4 uker til. Da skal jeg til syden. Hadde jo håpet at da jeg startet 21 feb at 10 kg hadde vært borte til jeg dro, men slik ville ikke kroppen min det. Blir litt så som så med lavkarbo den ene uka, men kommer nok til å fortsette når jeg kommer hjem igjen. Men det er jo grenser for hvor lenge en gidde ha ekstra arbeid med matlagingen for noe som ikke funker på en. Blir jo ekstra arbeid med min mat + ekstra mat til de andre fam. det er jo ikke alt de vil ha av det jeg spiser. Jeg digger jo maten da, men hvor lange skal en holde på før en ser resultater egentlig, får være grenser for tålmodighet. Så du er altså ikke alene om at det går tregt. Meg går det tregere med. Hadde jeg tatt av 5 kg på 10 uker, ja da hadde jeg vært himmelfallende lykkelig, det er jo tross alt 0,5 kg pr uke om du fordeler det, så stå på du.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 10:30   #3
manesh
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 39
Innlegg: 47
manesh er på en erverdig vei

Sv: Vurderer å snart gå over på generell lavkarbo

jeg gikk på ketolyse i fire mnd, første to mnd gikk jeg ned en kg i uken, siste to mnd sto vekten helt stille. Så nå lever jeg lavkarbo, og lavfett og lavkalori. det vil si ca 150 g karbo om dagen. Og under 1500 kalorier om dagen, og nå går jeg igjen ned ca en halv kg i uka Så det er kanskje ikke dumt å gå over på et mer fedonsk kosthold når man bare har noen få kg igjen.
Jeg har to av mine ukesdietter i menyen på venstre side i bloggen min: www.surrespot.blogspot.com

__________________



manesh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/atkins-ish Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 12:44   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vurderer å snart gå over på generell lavkarbo

Godt å høre at det ikke bare er jeg som sliter litt!
Er jo så mange "suksess- historier" her, så man føler seg litt mislykket (igjen) når man ikke får til dette en gang. Sånn føler i hvert fall jeg!

Har snart vært på ketolyse i 3 måneder og har jo ikke gått ned mye. Skal gi det frem til min sønns konfirmasjon 10. mai og løsner det ikke før det, blir det generell lavkarbo. Merker jo at kroppen min har gått av mindre karber, så helt bortkastet har det ikke vært å prøve ketolyse.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 14:11   #5
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vurderer å snart gå over på generell lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av manesh, her.

jeg gikk på ketolyse i fire mnd, første to mnd gikk jeg ned en kg i uken, siste to mnd sto vekten helt stille. Så nå lever jeg lavkarbo, og lavfett og lavkalori. det vil si ca 150 g karbo om dagen. Og under 1500 kalorier om dagen, og nå går jeg igjen ned ca en halv kg i uka Så det er kanskje ikke dumt å gå over på et mer fedonsk kosthold når man bare har noen få kg igjen.
Jeg har to av mine ukesdietter i menyen på venstre side i bloggen min: www.surrespot.blogspot.com


Oaw imponert, er ikke det vanskelig da å tenke på alle de tingene. Lavkarbo e nå greit om en ikke tenker kalori, kaloritelling er en annen ting. Du er jammen flink.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 16:07   #6
manesh
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 39
Innlegg: 47
manesh er på en erverdig vei

Sv: Vurderer å snart gå over på generell lavkarbo

Så hyggelig å høre men det er faktisk ikke så mye jobb om man tar seg tid en kveld i uka til å planlegge måltidene for neste uke, da slipper jeg tenke så mye på hva jeg kan spise og ikke spise i hverdagen, og jeg følger ikke denne planen slavisk, men det er veiledende rammer å holde seg til.

__________________



manesh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/atkins-ish Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 16:35   #7
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vurderer å snart gå over på generell lavkarbo

Men ingen fløte, rømme, bacon el.l. hva spiser du egentlig da
Jeg prøver vel ketolyse en stund til, denne uken har jeg et enkelt matopplegg + at jeg spiser 1 ts cocosa før hvert måltid. Skal veie meg igjne på fredag blir spennende å se om det er forlite fett jeg har fått i meg som gjør at jeg ikke har gått ned.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 16:33   #8
nattinatt
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Bur på Vestlandet
Alder: 56
Innlegg: 121
nattinatt er ny på veien

Sv: Vurderer å snart gå over på generell lavkarbo

Manesh, tusen takk for at eg fekk sjå de dagsmenyene dine,de har eg skrive ut, og vil prøve meg på. Har du fortsatt tatt av eit halvt kilo i veka etter du starta opp? Har og lagt ut ein ny tråd der eg spør om menyer.Er så godt å få forslag på menyer som har fungert på andre.Eg fekk av meg det kiloet som eg gjekk opp på ketolyse før eg tok meg de nille vekene no.Står på 64 kilo når eg veger meg, og så ønsker eg å komme ned til helst 59 kilo igjen.

nattinatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 20:47   #9
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Vurderer å snart gå over på generell lavkarbo

Hei
Generellt er de siste kiloene vanskeligst. Går det flere uker med vekt OG størrelsesstagnasjon bør man gå over på generell lavkarbo. Mange erfarer da at de går ned noen kilo til. Og så er det i gang med vektstabilisering.
Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 21:31   #10
nattinatt
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Bur på Vestlandet
Alder: 56
Innlegg: 121
nattinatt er ny på veien

Sv: Vurderer å snart gå over på generell lavkarbo

Tusen takk for svar Dr Torkil!!
Det ser jo faktisk ut som at eg fortsatt går inn i cm fortsatt, og eg har gått ned igjen den kiloen eg gjekk opp,tydeligvis mest pga rømme,og fløyte, og gjerne for mykje ost og.Eg er meir forsiktig med kunstige søtningsstoff,sjølv om eg ikkje heilt har klart å la være,gjerne ein atkins bar til førmiddagsmat,har ofte så lite lyst på noko mat då.Men som sagt,vekta har snudd rette veien igjen etter eg endra litt på kva eg åt.Ja og så drikker eg på koffeinfri kaffi no,for eg drikker eindel kaffi og ja...
Så det er sikkert lurt at eg prøver ei stund til på ketolyse.Er det etter tre mnd det anbefales ein pause? Ser jo at det er fleire som har gått lenger på ketolyse enn det då ,men.

nattinatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 12:01   #11
nattinatt
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Bur på Vestlandet
Alder: 56
Innlegg: 121
nattinatt er ny på veien

Sv: Vurderer å snart gå over på generell lavkarbo

Dr Torkil,eller andre!!
Hadde vært så flott å fått eit forslag på meny ,lavkarbo, som eg kunne å over på,men fortsatt gå ned på.Har no tre kilo igjen til mål.Det eg har tenkt på sjølv , var å starta dagen med havregraut,kokt på store gryn,og hatt oppi cc. Lunsjen evt ein omelett,eller bar, er så ofte lite svolten då. Videre middag likt som på ketolyse,uten poteter,ris,eller pasta,men grønsaker,fett,og kjøt/fisk.Kvelde,kanskje ti rugsprø med fiskepålegg på? Gjerne eit glas eller to med biola nøytral i løpet av dagen.Eg toler nok ikkje vanlig mjelk.Og kan eg og ta meg ein til to frukt for dagen???

nattinatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 12:02   #12
nattinatt
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Bur på Vestlandet
Alder: 56
Innlegg: 121
nattinatt er ny på veien

Sv: Vurderer å snart gå over på generell lavkarbo

he he,ikkje ti rugsprø til kvelden,to tenkte eg.Og mellommåltid/lunsj,kanskje ein yoplait yogurt,eller kesam,med funlight saft og nøtter oppi

nattinatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 17:16   #13
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vurderer å snart gå over på generell lavkarbo

Hei!
Jeg har gått fra ketolyse til generell lavkarbo, mannen er fortsatt på ketolyse da det funker bra for ham. Jeg har lagt meg til en ganske "kjedelig" meny, men det smaker meg veldig godt, og så lenge jeg ikke er lei og fortsatt går ned 0,5-1 kg i uka fortsetter jeg. (noe jeg ikke gjorde på ketolyse, 3 kg på 10 uker)

Jeg har fått dilla på Wasa fiber plus knekkebrød. Jeg synes rugsprø og fiber-rik og de der er så tørre og små, og rugsprø i tillegg litt sure... Men fiber plus smaker veldig godt med stort sett alt mulig lavkarbo-pålegg Jeg spiser mellom 50 og 70 g karber om dagen nå, og det er faktisk ganske mye når man er vant til ketolyse. Har kuttet drastisk på fettet til frokost og lunch, da jeg spiser ketolysemiddag sammen med mannen, og prøver å telle kalorier i tillegg... Kavli har en lettost med 3 g karber og 3 g fett pr 100 g.. den er GOD! Litt sånn ost på knekkebrød, med kalkunfillet eller annet magert pålegg på.. mmmm Synnøve ekstra mager ost... God og mager leverpostei.. osv. 3 knekkebrød til frokost, 4 til lunch, og 2 kl 16 (vi spiser sen middag)

Så kort fortalt: ketolyse-mat med mindre fett og mer knekkebrød Og så kan man unne seg en gulrot eller noe i ny og ne, og det er litt lettere hvis man skal spise hos andre eller ute, kan bare la potetene ligge, trenger ikke ta det såå nøye hva som er i sausen osv...

Ketolyse er genialt så lenge det virker, mindre å tenke på.. Men man må finne det som passer for seg!

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 23:40   #14
nattinatt
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Bur på Vestlandet
Alder: 56
Innlegg: 121
nattinatt er ny på veien

Sv: Vurderer å snart gå over på generell lavkarbo

Tuuuuuuusen takk skal du ha!! For det er akkurat knekkebrød eg har lyst å gå over til no etterpå.Og sjølvsagt så må eg jo då kutte ned på fettet.Men du har eindel fett til middagen då,når du ikkje eter poteter? For middag har eg lyst å fortsette stort sett som no på ketolyse,det er heilt greitt føler eg.

nattinatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 23:43   #15
nattinatt
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Bur på Vestlandet
Alder: 56
Innlegg: 121
nattinatt er ny på veien

Sv: Vurderer å snart gå over på generell lavkarbo

Men ein ting,- et du noko frukt no??

nattinatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 07:24   #16
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vurderer å snart gå over på generell lavkarbo

Spiser ikke poteter, pasta, ris eller "mykt" brød fortsatt. Middagen er det feteste måltidet, en del fordi jeg spiser sammen med mannen som fortsatt er på ketolyse. Tar ikke fullt så mye smør og fløtesaus på min tallerken som på hans, men ellers stort sett den samme maten. Kjøttdeig, ost, kylling, kalkun, biff, svinefillet osv. Bruker grønnsaker til, blomkålmos, asparges, sopp, løk, paprika.. Mer grønnsaker og mindre kjøtt til meg hvis det er mye fett da. Men spiser meg mett

Jeg har aldri vært spesielt glad i frukt, så jeg spiser ikke mye av det nå heller. Men jeg har kjøpt meg noen små bokser med fruktcocktail i juice, som jeg tar litt av hvis jeg er fysen. Bedre det enn godteri

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 00:30   #17
nattinatt
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Bur på Vestlandet
Alder: 56
Innlegg: 121
nattinatt er ny på veien

Sv: Vurderer å snart gå over på generell lavkarbo

Flott!! Tenker eg vil hive meg meir over på dette no med de siste kiloa som sitter igjen. Er masse å lese om lavkarbo her inne,men dte er så greitt å få høyre korleis andre legg opp dagsmenyen sin og.Og etter alle dei vekene på ketolyse så har eg jo lært veldig masse om mat, og kva som inneheld lite/mykje kh. Så eg kjem aldri ti å gå over til same kostholdet igjen.Det er den store forskjellen etter å ha slanka seg på ketolyse,det gjer noko med ein.Natta klem

nattinatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fra lavkarbo rett til lavkalori? Lisekir Generell ernæringsdebatt 7 02-04-08 22:43
Lavkarbo og forverret PMS ? Hjeelp ! Nenne Generell diskusjon 4 05-10-07 01:59
Utfordring med "deltidsbarn" på lavkarbo SusieBlues Barns kosthold 5 04-09-07 15:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no