Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Villmark eller back to basic?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-11-08, 20:32   #1
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Villmark eller back to basic?

Har tenkt en stund på å lage en tråd hvor vi kan legge inn litt "sære" oppskrifter. Samle de her de som smaker litt av villmark. For egen del vil mine være basert på lavkarbo.

Har samlet på noen gamle kokebøker fra bestemødre - Schønberg Erchen bla - og tror at disse vil få en ny intro.

__________________
"I love work, it fascinates me - I can watch it for hours"
Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 21:42   #2
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Villmark eller back to basic?

Nypemos

Min barndoms bessapålegg. (pålegg vi hadde på skolebespisning i Oslo før i tiden)

På en av de siste soppturene i høst fikk jeg plukket med 1/2 l med nyper. Frø ble fjernet, og posen lagt i fryser og glemt.

Til i dag da jeg holder senga med halsbetennelse. Lot nypene koke med 2 dl vann i 1 time. Moste de i en melsikt og tilsatte 1 ts presset sitron, 1 toppet kryddermål Stevia og smakt til med Splenda til søtt nok.

Var spent på om dette holdt mål, men det smakte veldig godt både med teskje og på Ingi`s rundstykker.

Neste år blir det nok litt mer fokus på nyper ja. På topp når det gjelder antioksidanter - c vitaminrikt.

Har ulike verdier på karbohydrater. Noen som vet eksakt?

__________________
"I love work, it fascinates me - I can watch it for hours"
Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Back in business! Budeia Ketolysekuren 5 06-07-08 21:00
Back to basic Fedonisten Generell diskusjon 4 01-04-04 19:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no