Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Lavkarborundstykke

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-07-10, 19:44   #1
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs
Thumbs up

Lavkarborundstykke

Heisannn!

Denne uka la jeg merke til at Baker Hansen har startet å selge lavkarborundstykker. Jeg kjøpte et, og kan ikke skjønne annet enn at det var samme oppskrift som Daizy har lagt ut her http://forum.lavkarbo.no/showthread....586#post107586

Jeg har laget dette brødet mange ganger, og liker det veldig godt. Det eneste ulempen er at det hever lite, så skivene blir ganske små. Det smuler også en del, når det blir skåret opp.

Baker Hansen har tydeligvis laget rundstykkene sine i form, og jeg ble så inspirert, at jeg kjøpte former, og prøvde det hjemme.

Jeg halverte oppskriften fra lenken over, og lagde to rundstykker. (Jeg brukte 2 egg, 1 dl Creme Fraiche, 1 SS bakepulver, en dæsj olje, og hellte oppi resten, til røra hadde riktig konsistens). Jeg smurte formene godt med olje, og lot rundstykkene stå i ovnen på 180 grader i ca 30-35 minutter.

Syntes resultatet ble superbra Jeg delte rundstykkene på midten, og fikk da fire store skiver.





Her er et rundstykke påsmurt med soltørkede tomater, alfaspirer, spekeskinke og brie, og et med philadelphiaost, alfaspirer tomat og pepper.

Nam!


Mvh
Silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 21:07   #2
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Lavkarborundstykke

Sa Baker Hansen noe om antall karber i sine?

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 21:25   #3
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarborundstykke

Opprinnelig lagt inn av Fofa, her.

Sa Baker Hansen noe om antall karber i sine?

Dette er det flere tråder om, dukker sikkert opp med et søk - men såvidt jeg husker opplyser de at det er 5% karber i de rundstykkene, og da jeg veide et fant jeg ut at hvert rundstykke er ca 120 gram, så... 5-6 karber per rundstykke. De er veeeldig mektige, jeg klarte ikke å spise opp et helt med pålegg som ett måltid.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 12:26   #4
Goldilocks
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 4
Goldilocks er på en erverdig vei

Sv: Lavkarborundstykke

Hei
Dette har jeg lyst til å prøve.
Hva slags former brukte du og hvor store var de i diameter ?

Goldilocks er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 22:33   #5
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarborundstykke

Fant denne tråden i går, da var jeg i Oslo. Dro innom og kjøpte et rundstykke (det siste de hadde igjen). Har delt det opp og spist ei skive med smør, hvitost og paprika. Det smakte! Har vært på ferie i over ei uke, og det var godt å kunne lage seg mat på eget kjøkken igjen. Men det har gått bra å leve på lavkarbo i ferien. Noen shortcuts har det blitt, enkelte utskeielser også, men det var artig da jeg kom over ei vekt og fikk veid meg. Har ikke veid meg på aldri så lenge, men vekta viste at jeg hadde gått ned 8-9 kg, regner med at det "skyldes" lavkarbo-kosthold. Jippi!

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 22:35   #6
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarborundstykke

Er det noen som vet om de kun selges hos baker hansen utsalg, der nede i sentrale strøk eller om vi her oppe igokk må belage oss på å vente på slikt, som vanlig?:P

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 23:00   #7
Notabella
Medlem
 
Notabella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Aksdal
Alder: 33
Innlegg: 124
Notabella er på en erverdig vei

Sv: Lavkarborundstykke

nam de så kjempe gode ut

__________________

Bloggen
Notabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 14-40 kh til dagen Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 12:25   #8
Kristin68
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Hadeland:-))
Innlegg: 3
Kristin68 er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Lavkarborundstykke

Takk for tipset! Så ålreit å bruke former da! De ble så fine og utrolig deilige. Ble en super lørdagsfrokost på meg i dag:-) Kjenner jeg trenger litt variasjon etterhvert. Lykke til videre!

Kristin68 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Torkil P Andresen Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 15:43   #9
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarborundstykke

Opprinnelig lagt inn av Goldilocks, her.

Hei
Dette har jeg lyst til å prøve.
Hva slags former brukte du og hvor store var de i diameter ?

Hei!
Beklager utrolig seint svar.

Formene er av merket Con Gusto, og jeg mener jeg kjøpte dem på Til Bords. (ca 50 kr stykket).
De er ca 10 cm i diameter innvendig.

Mvh
Silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no