Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Gå ned i vekt sammen?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-09-10, 15:39   #251
tora trollmor
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
Innlegg: 2.279
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Denne uka ble det opp 0,9kg te meg, tror det kommer av for lite vann. som mål for neste uke setter jeg meg 3 glass vann på jobb - der er nok der det blir for lite veske

__________________
Min journal

Sist redigert av tora trollmor : 08-09-10 kl 16:31.
tora trollmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 17:17   #252
pernille
Medlem
 
pernille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Innlegg: 120
pernille er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av StineH, her.

Da har jeg offisielt klart -5 før første Oktober.
Denne uken her har bare vært helt UTROLIG!

Og jeg ligger nå på -7,1 før første Oktober. Kanskje jeg skal sette opp målet til -10? =D

Veldig bra! Jeg har og oppjustert til - 10 kg. Hadde jeg aldrig trodd

__________________



Startet på lavkarbo 10 august 2010

http://http://forum.lavkarbo.no/show...light=pernille
pernille er avlogget   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 17:21   #253
pernille
Medlem
 
pernille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Innlegg: 120
pernille er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Om jeg klarer -1 kg i snitt, veier jeg 65 kg til jul. Det hadde vært deilig det.

__________________



Startet på lavkarbo 10 august 2010

http://http://forum.lavkarbo.no/show...light=pernille
pernille er avlogget   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 23:07   #254
JKBB
Medlem
 
JKBB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 129
JKBB er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Heii! Lenge siden jeg har oppdatert her nå...Går litt opp og ned om dagen...har tante rød på besøk, men jeg var nede i 90,5 kg på tirsdag, og da har jeg 1,5 kg igjen for å nå målet på 5 kg før 1. oktober.
(At jeg var over 91 i dag, trenger vi IKKE å nevne...huff...Lurer på om musklene har samla vann..? Beinhard økt på tirsdag og er HELT ødelagt i hele kroppen. Vond uansett hva jeg rører på... Noen som har erfaringer med dette?)

2. oktober har jeg bursdag, og jeg lurer på om jeg skal ta meg råd til å skjeie ut da...?
Hva tror dere?
Har forresten gjennomført tre hele mnd nå, i ketose, uten utskjeielser!

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 06:59   #255
Vintergumman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Spydeberg
Innlegg: 154
Vintergumman er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Skei ut med en dans, hopp i fallskjerm, kjøp et nytt DYRT klesplagg.
Dette er en ypperlig mulighet til å roe ned på tendensen til at alt må feires med mat. De fleste utskeielser ender både i magesmerter og dårlig samvittighet. Er det noe du vil sitte igjen med etter bursdagen din?

Evt. feire med slikt som ikke er så farlig. Lag en liten godteskål av møøøøøøøørk sjokolade, bringebær og noen nøtter. Kanskje en bolle baconcrisp?

Gratulerer med nedgang, forresten alle sammen! Jeg er grønn på dere som må oppjustere til 10 kg
Har rundt en kilo igjen selv nå, hvis jeg husker rett, men kjenner den kommer til å bli seig å få av.

Vintergumman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - trur eg Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 07:24   #256
ChristineSixteen
Medlem
 
ChristineSixteen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 39
Innlegg: 400
ChristineSixteen er ny på veien

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Yes, da ha jeg klart målet! Er faktisk forbi også! Så da går jeg for minus 7.5 innen 1.okt, som var det jeg håpet på å gå ned i utgangspunktet

__________________
Delmål 1: Ned 30kg Delmål 2: Ned 10kg og under 100kg... Delmål 3: Ned 10 kg Delmål 4: Ned siste 8 kg


ChristineSixteen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 10:43   #257
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av Vintergumman, her.

Gratulerer med nedgang, forresten alle sammen! Jeg er grønn på dere som må oppjustere til 10 kg

Samme her. Har snik-veid meg fleire dagar denne veka, og tendensen er ikkje bra, skal vere bra heldig for å få eit positivt resultat på mandag, trur eg.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 21:22   #258
pernille
Medlem
 
pernille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Innlegg: 120
pernille er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Idag har jeg 1 mnd jubileum og har gått ned 9 kg.
Synst det er helt fantastisk og veldig fornøyd med meg selv.
Merker det på klærene og får kommentarer fra folk om at de
ser det godt på meg. Men dette er bare begynnelsen. Det er egentlig nå det begynner.

Gleder meg til fortsettelsen

__________________



Startet på lavkarbo 10 august 2010

http://http://forum.lavkarbo.no/show...light=pernille
pernille er avlogget   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 22:02   #259
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Gå ned i vekt sammen?

det blei 1,7 kg mindre på meg denne uka. Jeg hadde liksom forventet litt større nedgang de første ukene på ketolyse (dette er min andre uke) men må jo bare være fornøyd med det slik det er og om det fortsetter slikt klarer jeg nok 5 kg før 1 oktober Trur jeg får alt for lite fet i meg. Hvordan i alle dager får jeg mer fet i kosten? jeg elsker salat og alt grønt mens bacon er litt vanskelig å spise alt for mye av. Begynner å bli litt lei egg egenlig også... Noen tips?

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 22:16   #260
tora trollmor
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
Innlegg: 2.279
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

det blei 1,7 kg mindre på meg denne uka. Jeg hadde liksom forventet litt større nedgang de første ukene på ketolyse (dette er min andre uke) men må jo bare være fornøyd med det slik det er og om det fortsetter slikt klarer jeg nok 5 kg før 1 oktober Trur jeg får alt for lite fet i meg. Hvordan i alle dager får jeg mer fet i kosten? jeg elsker salat og alt grønt mens bacon er litt vanskelig å spise alt for mye av. Begynner å bli litt lei egg egenlig også... Noen tips?

Jeg er også lei av egg, men jeg prøver å bake meg lavkarbo brød å frokostlapper som jeg har fnnet oppskrift på her inne da klarer jeg å ha kokt egg på brødet. jeg spiser mye rømme sammen med salat. har ikke gått ned så mye men er godt fornøyd, nedgang er nedgang uansett Lykke til videre

__________________
Min journal
tora trollmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 22:35   #261
Linuz
Medlem
 
Linuz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 101
Linuz er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

det blei 1,7 kg mindre på meg denne uka. Jeg hadde liksom forventet litt større nedgang de første ukene på ketolyse (dette er min andre uke) men må jo bare være fornøyd med det slik det er og om det fortsetter slikt klarer jeg nok 5 kg før 1 oktober Trur jeg får alt for lite fet i meg. Hvordan i alle dager får jeg mer fet i kosten? jeg elsker salat og alt grønt mens bacon er litt vanskelig å spise alt for mye av. Begynner å bli litt lei egg egenlig også... Noen tips?

Jeg har også "bare" gått ned 5,7 kg på 7-8 uker og har vel vært i ketose stort sett hele tiden... untatt noen småsprekker. Men jeg er glad jeg, da henger ihvertfall huden med! Og fortsetter det sånn så blir vi jo ferdige på ikke alt for lenge....

Jeg orker ikke egg lenger, så jeg spiser enten "ostekjeks" (Kavli osteskiver som stekes i ovnen til de blir sprø) med majones, salat og pålegg, eller reker i majones på lavkarbobrød eller Fiberrik. Drikker kaffe med kremfløte til!

__________________

Linuz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse / LCHF Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 23:04   #262
pernille
Medlem
 
pernille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Innlegg: 120
pernille er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

det blei 1,7 kg mindre på meg denne uka. Jeg hadde liksom forventet litt større nedgang de første ukene på ketolyse (dette er min andre uke) men må jo bare være fornøyd med det slik det er og om det fortsetter slikt klarer jeg nok 5 kg før 1 oktober Trur jeg får alt for lite fet i meg. Hvordan i alle dager får jeg mer fet i kosten? jeg elsker salat og alt grønt mens bacon er litt vanskelig å spise alt for mye av. Begynner å bli litt lei egg egenlig også... Noen tips?

Jeg lever på kylling, bacon og fløte. Steker kyllingfilet som er kuttet opp i passe biter, surres sammen med terninger av bacon. Litt pepper. Når kyllingen og baconet er ferdig heller jeg litt fløte eller rømme over ( trenger ikke være så mye) Dette spiser jeg hver dag. Om du trenger litt grønnsaker er det bare til å hive oppi noen busker med brokkoli.

Lykke til videre

__________________



Startet på lavkarbo 10 august 2010

http://http://forum.lavkarbo.no/show...light=pernille
pernille er avlogget   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 01:44   #263
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av tora trollmor, her.

Jeg er også lei av egg, men jeg prøver å bake meg lavkarbo brød å frokostlapper som jeg har fnnet oppskrift på her inne da klarer jeg å ha kokt egg på brødet. jeg spiser mye rømme sammen med salat. har ikke gått ned så mye men er godt fornøyd, nedgang er nedgang uansett. Lykke til videre

Hvilket brød baker du? Det kan være greit med anbefalling Og rømme elsker jeg! Den spiser jeg noen ganger istedenfor yoghurt. Takk for lykkeønkinger

Opprinnelig lagt inn av Linuz, her.

Jeg har også "bare" gått ned 5,7 kg på 7-8 uker og har vel vært i ketose stort sett hele tiden... untatt noen småsprekker. Men jeg er glad jeg, da henger ihvertfall huden med! Og fortsetter det sånn så blir vi jo ferdige på ikke alt for lenge....

Jeg orker ikke egg lenger, så jeg spiser enten "ostekjeks" (Kavli osteskiver som stekes i ovnen til de blir sprø) med majones, salat og pålegg, eller reker i majones på lavkarbobrød eller Fiberrik. Drikker kaffe med kremfløte til!

Det er jo sant det du sier med huden! Det tenkte jeg ikke på da er det jo bra med langsom nedgang Ostekjeks må jeg prøve meg på... Er det bare å steike noen av de ferdige skivene med kavli ost?

Opprinnelig lagt inn av pernille, her.

Jeg lever på kylling, bacon og fløte. Steker kyllingfilet som er kuttet opp i passe biter, surres sammen med terninger av bacon. Litt pepper. Når kyllingen og baconet er ferdig heller jeg litt fløte eller rømme over ( trenger ikke være så mye) Dette spiser jeg hver dag. Om du trenger litt grønnsaker er det bare til å hive oppi noen busker med brokkoli.

Lykke til videre

dette har jeg ikke prøvd. Kylling er min favoritt så da må jeg prøve med baco. Takk for råd og oppsrkift! Og for lykkeønsker

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 09:39   #264
Life is good
Juniormedlem
 
Life is good sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Vestfold
Innlegg: 11
Life is good er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av pernille, her.

Idag har jeg 1 mnd jubileum og har gått ned 9 kg.
Synst det er helt fantastisk og veldig fornøyd med meg selv.
Merker det på klærene og får kommentarer fra folk om at de
ser det godt på meg. Men dette er bare begynnelsen. Det er egentlig nå det begynner.

Gleder meg til fortsettelsen

9 kg på en mnd er jo utrolig bra!! Hva har du gjort for å gå ned så mye? Jeg har gått ned 4,7 kg på ca 3 uker og er jo ganske så fornøyd med det, men når jeg leser 9 kg på en mnd, da lurer jeg på om du har noen gode triks å dele?

__________________
Life is good er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 14:26   #265
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av pernille, her.

Idag har jeg 1 mnd jubileum og har gått ned 9 kg.
Synst det er helt fantastisk og veldig fornøyd med meg selv.
Merker det på klærene og får kommentarer fra folk om at de
ser det godt på meg. Men dette er bare begynnelsen. Det er egentlig nå det begynner.

Gleder meg til fortsettelsen

Opprinnelig lagt inn av Life is good, her.

9 kg på en mnd er jo utrolig bra!! Hva har du gjort for å gå ned så mye? Jeg har gått ned 4,7 kg på ca 3 uker og er jo ganske så fornøyd med det, men når jeg leser 9 kg på en mnd, da lurer jeg på om du har noen gode triks å dele?

det tenkte jeg også på. Så fin nedgang, pernille! Du må dele hemmeligheten med oss

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 17:17   #266
pernille
Medlem
 
pernille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Innlegg: 120
pernille er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Spiser minimalt med karber og trener i alle fall 3 ganger i uken.

Min meny er ganske kjedelig og enkel. Spiser 2 max 3 måltider om dagen. Lager gjerne kylling (jeg beskrev over her) før jeg går på jobb. (Tar kun 5 min).
Denne spiser jeg litt av når jeg kommer på jobb og resten spiser jeg til lunsj. Når jeg kommer hjem pleier jeg og lage middag til resten av familien.

Noen ganger rydder jeg kjøkkenet når de spiser mens andre ganger tar jeg meg litt mat.
Som oftest har jeg en lavkarbo lasagne stående i kjøleskapet. Spiser jeg middag sammen med familien tar jeg middagsmåltidet litt ut på kvelden.

Jeg drikker kaffe med fløte men prøver å begrense bruken av fløte og rømme. Jeg kunne godt ha spist mer grønnsaker men jeg er litt redd for at jeg får i meg for mange karber så jeg er forsiktig her og.

I og med at jeg trener så pass ofte blir jo energibehovet mitt større. Har jeg ikke karber i kroppen må den jo forbrenne fett, så enkelt er det.

Det er nok ikke den sunneste måten å gå ned i vekt på men det funker. Jeg lytter til kroppen min og tar meg en håndfull nøtter om jeg er helt tom.

Jeg spiser ingen form for brød, lapper eller kaker. For meg er det enklest og holde meg til kjøtt selv om jeg begynner å bli litt lei. Må kanskje forandre på menyen snart men holder på så lenge jeg holder ut.

Tidligere har jeg ikke klart å holde fokus så lenge. Denne gangen er motivasjonen på topp. Må si det hjelper på at jeg har en travel jobb og tre barn. Har ikke tid til å tenke på mat.

Jeg drikker vin hver fredag og lørdag. Tar meg kanskje 1 stripe med sjokolade uten sukker.
Jeg regner med at jeg snart kommer til et platå og vekten kommer til å stå stille. Får håpe motivasjonen overlever dette og

__________________



Startet på lavkarbo 10 august 2010

http://http://forum.lavkarbo.no/show...light=pernille
pernille er avlogget   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 06:39   #267
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt
Thumbs down

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Ja alle saman, eg får vel vere først ute i den nye veka. Det gjer nesten vondt å oppdatere... Eg sa at eg hadde tvil, og her ser dykk det svart på...uh, rødt på kvitt: Opp 3,4 kilo sidan sist mandag. For å illustrere ytterlegare - eg gikk på vekta før eg la meg og da lyste ho 106,6. Etter det drakk eg 1 glass vatn, og eg tissa da eg stod opp.

02.08.2010 106,4
09.08.2010 106,0
16.08.2010 104,2
23.08.2010 105,4

30.08.2010 104,4
06.09.2010 103,8

13.09.2010 107,2





Det er ganske tungt å få det tallet i fleisen, faktisk.

Sjølv om eg veit at det eller meste om ikkje alt må vere vatn. Eg kjenner det i kroppen: det sprenger i føtene, og i går kveld såg eg knapt at eg hadde anklar, det låg ein skikkeleg bilring rundt dei. Litt betre i dag etter at eg har sove i nokre timar, men dog. Mykje vatn her, ja. Den mest nærliggande forklaringa er vel at eg har spist ein del spekeskinke i det siste, får nok kutte ned der!!! Men likevel... Berre så de veit det, eg kjem ikkje til å oppjustere tickeren min

Håper de andre har ei betre veke på vekta enn eg. Summa summarum:
Utfordring: 0,8 kg opp, 5,8 kilo igjen ....

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 09:29   #268
pernille
Medlem
 
pernille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Innlegg: 120
pernille er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Ja alle saman, eg får vel vere først ute i den nye veka. Det gjer nesten vondt å oppdatere... Eg sa at eg hadde tvil, og her ser dykk det svart på...uh, rødt på kvitt: Opp 3,4 kilo sidan sist mandag. For å illustrere ytterlegare - eg gikk på vekta før eg la meg og da lyste ho 106,6. Etter det drakk eg 1 glass vatn, og eg tissa da eg stod opp.

02.08.2010 106,4
09.08.2010 106,0
16.08.2010 104,2
23.08.2010 105,4

30.08.2010 104,4
06.09.2010 103,8

13.09.2010 107,2





Det er ganske tungt å få det tallet i fleisen, faktisk.

Sjølv om eg veit at det eller meste om ikkje alt må vere vatn. Eg kjenner det i kroppen: det sprenger i føtene, og i går kveld såg eg knapt at eg hadde anklar, det låg ein skikkeleg bilring rundt dei. Litt betre i dag etter at eg har sove i nokre timar, men dog. Mykje vatn her, ja. Den mest nærliggande forklaringa er vel at eg har spist ein del spekeskinke i det siste, får nok kutte ned der!!! Men likevel... Berre så de veit det, eg kjem ikkje til å oppjustere tickeren min

Håper de andre har ei betre veke på vekta enn eg. Summa summarum:
Utfordring: 0,8 kg opp, 5,8 kilo igjen ....

Forstår veldig godt at det ikke var det kjekkeste å begynne mandagen med.
Du kjenner kroppen din best selv og du vet hva du har spist.

Jeg er veldig fornøyd med min vektnedgang men det er ikke første gangen jeg går på lavkarbo. Jeg har feilet mangen ganger og gitt opp.

Løsningen for meg denne gangen er og være veldig restrektiv med karbohydratene. Nå når det har gått en mnd kommer jeg til å prøve meg litt frem med nye matvarer.

Jeg må slite for å holde meg i ketose og kan ikke spise mye av det andre spiser.

Kanskje du mener du er flink og spiser lite karber men at du er som meg og må være ekstra restrektiv.

Ikke gi opp. Stå på denne uken. Vær litt strengere, litt mindre salt og vær litt mer aktiv.

Den beste måten å få en pangstart på er og ta seg en god treningsøkt. Da kvitter kroppen seg med karbohydratene som er tilgjengelig og du kommer raskere i ketose.

Lykke til. Håper uken blir bedre for hver dag som går

__________________



Startet på lavkarbo 10 august 2010

http://http://forum.lavkarbo.no/show...light=pernille
pernille er avlogget   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 09:59   #269
oNora
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 47
Innlegg: 41
oNora er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Så kjedelig Zillah, får håpe det løsner for deg og at det begynner å gå riktig vei igjen.

Jeg har og hatt veiedag i dag, sånn ca 0,5 kg ned. Litt vanskelig å si for badevekta er litt "ustabil". Har i tillegg krympa ytterligere noen cm her og der...
Har bestilt ny vekt, og regner med at den dukker opp i løpet av uka.

Jeg har enda ca 2,5 kg igjen før -5 kg til 1. oktober er nådd. Har vært litt slurvete med maten de siste ukene, så nå er det full skjerpings igjen. Må planlegge litt mer enn jeg gjør i dag, da går ting mye lettere.

Håper alle får en god uke

__________________


oNora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 10:33   #270
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt
Unhappy

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av pernille, her.

Kanskje du mener du er flink og spiser lite karber men at du er som meg og må være ekstra restrektiv.

Ikke gi opp. Stå på denne uken. Vær litt strengere, litt mindre salt og vær litt mer aktiv.

Den beste måten å få en pangstart på er og ta seg en god treningsøkt. Da kvitter kroppen seg med karbohydratene som er tilgjengelig og du kommer raskere i ketose.

Ser du det du har skrevet her? Veit du kva eg ser når eg les det? For meg ser det ut som at

du tar for gitt at eg har spist for mykje karbo,
du tar for gitt at eg ikkje er "streng nok",
du tar for gitt at eg ikkje er aktiv,
du tar for gitt at eg ikkje er i ketose.

Det kan vere rett og det kan vere feil, faktum er at du ikkje veit. Eg føler vel at pep talk hjelper best dersom ein treff sånn nogenlunde situasjonen til den ein vil motivere. No kjenner eg at du nedvurderer meg og seier eg ikkje har vore flink nok, og det er faktisk ikkje motiverande for meg.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 11:24   #271
Kikkin
Medlem
 
Kikkin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bærum
Alder: 43
Innlegg: 196
Kikkin er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Ikke hiss dere opp her nå!

Jeg har gått ned 1,3kg siste uken. Dvs at jeg er på 9,2kg.

__________________


Min Journal
Kikkin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet - Fase 1 Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 12:15   #272
pernille
Medlem
 
pernille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Innlegg: 120
pernille er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Ser du det du har skrevet her? Veit du kva eg ser når eg les det? For meg ser det ut som at

du tar for gitt at eg har spist for mykje karbo,
du tar for gitt at eg ikkje er "streng nok",
du tar for gitt at eg ikkje er aktiv,
du tar for gitt at eg ikkje er i ketose.

Det kan vere rett og det kan vere feil, faktum er at du ikkje veit. Eg føler vel at pep talk hjelper best dersom ein treff sånn nogenlunde situasjonen til den ein vil motivere. No kjenner eg at du nedvurderer meg og seier eg ikkje har vore flink nok, og det er faktisk ikkje motiverande for meg.

Beklager var absolutt ikke vondt ment.

Jeg vet jo ikke om du har vært "flink" eller ikke, har ikke grunnlag for å uttale meg om det.
Det jeg prøver å meddele er at jeg selv må være mye mer restrektiv enn endel andre, for å gå ned i vekt. Var kun men som et tips om du føler du gjør alt rett men alikevel går opp i vekt. Har vært der selv og vet det er frustrerende.

Beklager igjen. Er lei meg om det jeg skrev såret deg og virket demotiverende.

__________________



Startet på lavkarbo 10 august 2010

http://http://forum.lavkarbo.no/show...light=pernille
pernille er avlogget   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 12:52   #273
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Eg forstår at du meinte vel Pernille, eg måtte berre seie korleis eg opplevde det.

Jaja, no er det ny veke, no går vi vidare. Den spekeskinka lokkar framleis der ho ligg og fristar meg i kjøleskapet, men no skal ho få ligge i fred ein stund for det er ikkje kjekt å binde så mykje vatn . Så no drikk eg te og spring på do og håpar beina mine snart blir normale igjen.

Lurer på kva eg skal lage til mat i dag. Det begynner å bli utplukka i kjøleskapet når eg ser bort frå den spekeskinka, brukte mine siste skillingar på agurk, egg og smør i dag tidleg. Kanskje finne på noko av den spinaten eg har i frysaren? Omelett, spinatstuing (m JBKM ? har aldri prøvd stuing utan mjøl før) og... smør?

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 12:59   #274
pernille
Medlem
 
pernille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Innlegg: 120
pernille er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Eg forstår at du meinte vel Pernille, eg måtte berre seie korleis eg opplevde det.

Jaja, no er det ny veke, no går vi vidare. Den spekeskinka lokkar framleis der ho ligg og fristar meg i kjøleskapet, men no skal ho få ligge i fred ein stund for det er ikkje kjekt å binde så mykje vatn . Så no drikk eg te og spring på do og håpar beina mine snart blir normale igjen.

Lurer på kva eg skal lage til mat i dag. Det begynner å bli utplukka i kjøleskapet når eg ser bort frå den spekeskinka, brukte mine siste skillingar på agurk, egg og smør i dag tidleg. Kanskje finne på noko av den spinaten eg har i frysaren? Omelett, spinatstuing (m JBKM ? har aldri prøvd stuing utan mjøl før) og... smør?

Bra du gir beskjed. Kanskje jeg må begynne å lese gjennom det jeg skriver før jeg trykker på send.

__________________



Startet på lavkarbo 10 august 2010

http://http://forum.lavkarbo.no/show...light=pernille
pernille er avlogget   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 21:08   #275
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av pernille, her.

Bra du gir beskjed. Kanskje jeg må begynne å lese gjennom det jeg skriver før jeg trykker på send.

Jeg syntes ikke det var noe galt med meldingen du skrev i det hele tatt!
Mottager var kanskje litt hårsår? Noe jeg forøvrig kan forstå, man blir ikke akkurat i godt humør når vekta går feil vei. Men du trenger ikke være lei deg! Det er bra at vi gir hverandre råd. Og du sa ikke noe galt.

Jeg mener vi ofte kan være enda litt strengere med hverandre jeg...
(Alt med måte, ikke missoppfatt)

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Hva skjer ..? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ..! Celba Lavkarbo generelt 11 18-08-11 14:32
Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt? Tidligere bruker Spørsmål og svar 7 20-02-07 13:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no