Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Klarer ikke spise

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-02-09, 11:15   #1
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Klarer ikke spise

Den siste uka eller så har jeg hatt så vanvittig dårlig matlyst, og alt jeg prøver å spise gjør meg bare kvalm og uvel. Får ikke i meg i nærheten av nok mat på denne måten, verken fett, proteiner eller karbohydrater. Har lagd meg vafler og lapper, de greier jeg å spise litt av, men det er jo ikke akkurat noen bra hverdagsmat. Har lite lyst til å gå ut av ketose nå, for jeg føler det går så greit med vektnedgangen. Men hva skal jeg finne på å spise som er enkelt og godt da? Noen tips?

__________________




Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 11:18   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Klarer ikke spise

Ta en tur på en matbutikk med stor varmmat-disk, og se om det er noe som helst som frister. Kjøp f.eks ferdige koteletter, kyllingfileter eller lignende, som du kan plukke av innimellom. Alltid greiere med mat man ikke har tilberedt sjøl!

Prøv nye typer krydder/Sauser o.l..... Og les kokebøker! Fra biblioteket f.eks. Selv om det ikke nødvendigvis er lavkarbo, så kan det meste gjøres lowcarb med enkel grep. Bare styr unna pasta på 1-2-3 og godt med brød liksom...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 17:53   #3
novise
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 71
novise er på en erverdig vei

Sv: Klarer ikke spise

Hva med bringebærsmoothie.

Frosne bringebær (jeg bruker 80 gram)
Litt fun light bringebærsaft
1 eggeplomme
i overkant av en deseliter Farris, vann eller Bon Aqua med bringebær
Piskes i 10-15 sekunder
Deretter tilsettes:
2 ss Cocosa
(1 ss Udo's choice)
Pisker i 10-15 sekunder

Helles i stort og fint glass og bruk fargerike sugerrør.

Kjempegodt

Og det er IKKE ekkelt med eggeplomme. Gjør bare smoothien litt fyldigere.

novise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med et snev av ketolysekur Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 18:20   #4
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Klarer ikke spise

Hva med ferske reker?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 22:22   #5
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Sv: Klarer ikke spise

Takk for tips Reker liker jeg ikke, selv om jeg skulle ønske jeg gjorde det noen ganger, hihi! Har en grilla kylling i kjøleskapet, men den frister ikke litt engang, ingenting gjør i grunn det.. Fikk i meg en boks med tunfisk i sataysaus før i dag, den var egentlig ganske god, men fy, så salt! Det er skummelt å tenke på hvor mye salt de putter i ferdigmat, siden jeg startet på ketolyse har jeg jo lagd mesteparten av maten fra grunnen, og ikke smakt noe særlig på ferdigmat som jeg var vant til å spise en del av før. Og da merkes det når jeg spiser sånt igjen, for så salt kan jeg ikke huske den har vært før! Oh well, off topic.
Skal definitivt prøve den bringebærsmoothien, den hørtes god ut. Og så får jeg snuse litt i butikken, på nye, spennende krydder osv. Håper matlysten kommer tilbake snart, for dette er ikke noe moro!

__________________




Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 22:27   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Klarer ikke spise

Opprinnelig lagt inn av Elephanta, her.

Reker liker jeg ikke, selv om jeg skulle ønske jeg gjorde det noen ganger,

Jeg likte heller ikke reker så godt inntil jeg fikk smake ORDENTLIGE reker, nykokte fra en reketråler på sørvestlandet. Rett fra havdypet. DET var noe annet en slappe frossenreker det!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 22:28   #7
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Klarer ikke spise

Har du mistet matlysten etter du begynte på ketolyse eller pleier du å ha det sånn?

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 22:34   #8
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Sv: Klarer ikke spise

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Har du mistet matlysten etter du begynte på ketolyse eller pleier du å ha det sånn?

Jeg bruker aldri å ha det sånn, jeg har alltid vært sånn at jeg spiser, uansett om jeg er glad eller trist; jeg har alltid hatt lyst på mat. Jeg vet jo at det er vanlig at en tenker mindre på mat etter en stund på ketolyse, men trodde ikke det skulle være sånn at en ble kvalm av å tenke på mat...

__________________




Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 23:58   #9
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Klarer ikke spise

Det er ganske mange som opplever kvalme eller urolig mage når de begynner på ketolyse. Det er en overgang. Kroppen din reagerer sannsynligvis på kostomleggingen. Hold ut. Det blir fort bedre.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 08:30   #10
Nenne
Juniormedlem
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 36
Nenne er på en erverdig vei

Sv: Klarer ikke spise

Bak deg et proteinbrød (oppskrift finner du her inne, bruk søkefunksjonen) dersom du savner 'normal' mat. Det hender jeg også hverken har lyst på kylling eller egg som det ofte går mye av, og da er det godt med et par skiver proteinbrød med litt smør og gulost, eller majones og salami, samt en stor kopp te. Èn skive gir litt under 2 kh.

Nenne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low Carb Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 14:04   #11
Bellabo
Medlem
 
Bellabo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 167
Bellabo er på en erverdig vei

Sv: Klarer ikke spise

Sannsynligvis er det bare kroppen din som gjør et lite opprør.du tømmer ikke bare gukoselagrene dine, men du mister en del salten og mineraler.
Har du trent mye, og gått litt tom.

Drikker du farris da og nok vann. ? Farris kan være veldig viktig.

Hold ut, jeg er sikker på at det blir å gi seg etter en stund.

__________________




revmatiker og Lavkarbo-veteran siden 2009.. prøvd de aller fleste diettene.. Er nå i gang med siste innspurt så derfor ny ketolyserunde.
Bellabo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: under 5 :) Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 14:43   #12
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Sv: Klarer ikke spise

Men jeg har jo holdt på i over 2 mnd nå, og føler jeg er over det ubehaget som var helt i starten. Jeg skal ikke si at jeg elsker dette kostholdet, for jeg var veldig lite glad i både egg, kjøtt og fett før jeg startet, men jeg trodde jeg var blitt mer vant til det nå. Drikker mye vann, det har jeg gjort helt siden starten, farris er det mindre av nå, kanskje jeg skal få inn litt mer av det, da?
Nå er jeg skikkelig kvalm, men mulig det er fordi jeg er sulten.. Usj altså!

__________________




Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 14:51   #13
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Klarer ikke spise

Hva med supper da? Det finnes masse oppskrifter på supper; tomatsuppe,blomkålsuppe,brokkolisuppe,chilisuppe.. .

Det er jo ikke sååå kraftig kost for magen....

Blir litt bekymra for at du ikke får i deg næring jeg...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 14:54   #14
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Klarer ikke spise

Viss du trykker på bildet her:
så ligger det mange forskjellige suppeoppskrifter... Kanskje en av de kan friste?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 14:57   #15
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Klarer ikke spise

Liker du cottage cheese? Enten rett fra boksen eller med litt kanel og søtstoff? Det er ikke så kraftig, og kan være en god avveksling fra kjøtt, egg og fet mat ...

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 15:12   #16
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Sv: Klarer ikke spise

Takk for omtanke og oppskrifter til inspirasjon, Gerd! Nå kom jeg på noe jeg faktisk har lyst på: kyllingwok! Er vel forholdsvis magert, men noe må en jo få i seg. Ok, prøver å mekke sammen middag nå da.
Alyssa: cc har jeg spist noen ganger til frokost nå som jeg ikke orker tanken på sånn heavy mat, hørtes godt ut med kanel på, skal prøves!

__________________




Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 15:14   #17
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Klarer ikke spise

Bare spis du, om det så er litt magert

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 15:23   #18
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Klarer ikke spise

Opprinnelig lagt inn av Elephanta, her.

Alyssa: cc har jeg spist noen ganger til frokost nå som jeg ikke orker tanken på sånn heavy mat, hørtes godt ut med kanel på, skal prøves!

Prøv med en ss heistad aprikossyltetøy, kanel og litt hakkede mandler. Min absolutte favorittfrokost

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 17:02   #19
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Klarer ikke spise

Jeg har det helt likt!
Jeg er bare ikke sulten mer...
For min del går det mest utover grønnsakene, får ikke i meg nok der, og når jeg ikke er sulten så blir det heller ingen grønnsaker..
Greit nivå av fett og proteiner, men de grønnsakene er ikke enkelt..:S

Jeg spiser CC, det er en av få ting jeg har lyst på for tida..

Som gammel bulimiker syns jeg det er fint å ikke ha behov for mat hele tida, men det kan umulig være bra for kroppen...

Håper det går seg til for oss

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 17:38   #20
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Sv: Klarer ikke spise

Opprinnelig lagt inn av Sesti, her.

Jeg har det helt likt!
Jeg er bare ikke sulten mer...
For min del går det mest utover grønnsakene, får ikke i meg nok der, og når jeg ikke er sulten så blir det heller ingen grønnsaker..
Greit nivå av fett og proteiner, men de grønnsakene er ikke enkelt..:S

Jeg spiser CC, det er en av få ting jeg har lyst på for tida..

Som gammel bulimiker syns jeg det er fint å ikke ha behov for mat hele tida, men det kan umulig være bra for kroppen...

Håper det går seg til for oss

Jeg er jo sulten, jeg, men greier bare ikke tanken på mat.. Kjenner at kroppen trenger næring, men her er det kjøttet som er vanskeligst å få i seg, grønnsakene går litt bedre. Jeg har også hatt litt problemer med bulimi, men mest kun overspising.
Håper det går seg til for oss ja, dette er kjedelig!

__________________




Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 20:50   #21
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Klarer ikke spise

Jeg lurer også på om du får i deg alt du trenger av næringstoffer. Tar du vitaminene?

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 21:49   #22
Bellabo
Medlem
 
Bellabo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 167
Bellabo er på en erverdig vei

Sv: Klarer ikke spise

Jeg har nettopp vært inne i en lang periode med kvalme, ingenting nytta. men drakk farris og farris og farris til det nesten rant ut av øra klarte ikke matlukt osv. men var sulten..
Skulle til å bestille legetime fordi jeg begynte å bli urolig... men så plutselig løsnet det om det var noen sene bivirkninger eller en skikkelig farang er ikke godt å si..

Dersom det ikke gir seg, bør du kanskje kontakte lege å få tatt noen blodprøver... syns ikke man skal være for tøff heller.

__________________




revmatiker og Lavkarbo-veteran siden 2009.. prøvd de aller fleste diettene.. Er nå i gang med siste innspurt så derfor ny ketolyserunde.
Bellabo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: under 5 :) Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 08:24   #23
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Sv: Klarer ikke spise

Jeg tar ketolysetablettene hver dag, er veldig sjelden jeg glemmer en.
Bellabo: hvor lenge varte denne perioden hos deg da? Er vel på 2. uka det er sånn her nå, men det har kanskje blitt litt bedre de siste dagene. Går fortsatt ned i vekt heldigvis, om enn litt vel sakte.

__________________




Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 08:58   #24
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Klarer ikke spise

Men hva gjorde du når du hadde sånne perioder på "normalt" kosthold da? Var skikkelig matlei og ikke orket tanken på å ordne til noe. Hva med å tenke på hva du gjorde og hvorfor?

Hva med tapas? Det er sånn plukke mat, og man kan kmbinere forskjellige smaker til man finner noe ok.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 09:22   #25
Bellabo
Medlem
 
Bellabo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 167
Bellabo er på en erverdig vei

Sv: Klarer ikke spise

Min kvalmeperiode varte i 2 uker, ganske så frusterende... men som sagt var det plutselig over.
gikk ned bare 200 gr i denne perioden, og det går sakte ennå.

Ehh.. glemte å nevne at jeg tok en tre dagers pause med ketolysetabelettene . Om det hadde noe å si det vet jeg ikke .
Tar tabelettene nå ihvertfall...

__________________




revmatiker og Lavkarbo-veteran siden 2009.. prøvd de aller fleste diettene.. Er nå i gang med siste innspurt så derfor ny ketolyserunde.
Bellabo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: under 5 :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Klarer ikke spise Evah Spørsmål og svar 7 13-11-08 20:08
Jeg klarer ikke å spise noe ..! Momsa Ketolysekuren 19 22-07-08 19:47
Jeg klarer det ikke! villebill Ketolysekuren 7 02-05-07 15:33
Jeg klarer ikke bake med proteinpulver! Isalien Lavkarbo generelt 10 10-02-07 19:00
Klarer ikke søtningsmiddler LilNoor Lavkarbo generelt 3 23-02-05 11:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no