Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kvalme på kvelden

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-11-11, 20:57   #1
fudge
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 37
Innlegg: 27
fudge er på en erverdig vei

Kvalme på kvelden

Huff, jeg har en periode der jeg er fryktelig mye kvalm. I løpet av de siste to-tre ukene har jeg vært veldig mye kvalm på kvelden, det begynte en gang innimellom, og nå er det nesten hver kveld. Ikke sånn at jeg spyr, men sånn at jeg må legge meg nedpå og det er fryktelig ubehagelig. Jeg har lurt på om det kan være noe jeg spiser. Var på Sverige-tur for et par uker siden og kjøpte noe sukkerfritt godteri jeg mumset på, og tenkte kanskje det var det. Men det har fortsatt selv om jeg har kuttet det ut. Ellers spiser jeg som jeg har gjort de siste 3 månedene jeg har gått på lavkarbo. Tror jeg får i meg nok å drikke.

Noen som har noen idé om hva det kan komme av, eller har hatt noen lignende erfaringer? Tror dere det kan være for mye fett som er årsaken (har vært veldig ømfintelig for fet mat når jeg spiste karbomat)?

fudge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 21:07   #2
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Kvalme på kvelden

Hm.... minner meg om da jeg gikk med junior i magen gitt. Gitt at du er hunkjønn () kan det være en mulighet ??

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 21:09   #3
fudge
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 37
Innlegg: 27
fudge er på en erverdig vei

Sv: Kvalme på kvelden

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Hm.... minner meg om da jeg gikk med junior i magen gitt. Gitt at du er hunkjønn () kan det være en mulighet ??

Aiai, jeg får ta en test for å være på den sikre siden.

fudge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 21:16   #4
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Kvalme på kvelden

Opprinnelig lagt inn av fudge, her.

Aiai, jeg får ta en test for å være på den sikre siden.

He, he. Ja gjør det..... Jeg hadde aldri morgenkvalme, derimot var kveldene ikke særlig ok de 3 første månedene

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 21:44   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kvalme på kvelden

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

He, he. Ja gjør det..... Jeg hadde aldri morgenkvalme, derimot var kveldene ikke særlig ok de 3 første månedene

Samme med meg med førstemann, gitt! Husker det sååå godt, enda poden fyllte 18 på fredag!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 22:04   #6
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Kvalme på kvelden

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Samme med meg med førstemann, gitt! Husker det sååå godt, enda poden fyllte 18 på fredag!

Jeg husker også "kveldskvalmen" Den gikk over når jeg fikk lakris og sitroner

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 22:23   #7
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Kvalme på kvelden

Jeg blei kvalm på kvelden i en periode her, fant ut at det var magnesium som gjorde det

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 22:41   #8
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Kvalme på kvelden

Kan være alt fra for mye vann til tran og annen olje.....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 08:54   #9
fudge
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 37
Innlegg: 27
fudge er på en erverdig vei

Sv: Kvalme på kvelden

Hmm, kan jo være mye forskjellig ja. Men tar verken magnesium eller tran, så det er nok ikke det. Jeg synes det er rart det kommer sånn om kvelden, for jeg spiser jo det samme da som jeg gjør resten av dagen egentlig. Håper bare det går seg til av seg selv!

fudge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 09:38   #10
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Kvalme på kvelden

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Jeg husker også "kveldskvalmen" Den gikk over når jeg fikk lakris og sitroner

Hvis det funker med lakris og sitron - vet du at det går over om sånn ca 6-7-8 måneder

Da jeg var gravid første gang, spiste jeg bare lakrisbåter de 3 første månedene. Hadde det ikke gått galt den gangen - tror jeg at jeg hadde fått en "asylsøker" (Og nei - jeg er IKKE rasist, men det utrykket kom gubben med hver gang han mått ut å shoppe, og det ble liksom hengende fast)

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 10:03   #11
Muff-muff
Medlem
 
Muff-muff sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 41
Innlegg: 229
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kvalme på kvelden

Om du ikke tar magnesium, så kan det være magnesiummangel.

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 10:14   #12
fudge
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 37
Innlegg: 27
fudge er på en erverdig vei

Sv: Kvalme på kvelden

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Hvis det funker med lakris og sitron - vet du at det går over om sånn ca 6-7-8 måneder

Da jeg var gravid første gang, spiste jeg bare lakrisbåter de 3 første månedene. Hadde det ikke gått galt den gangen - tror jeg at jeg hadde fått en "asylsøker" (Og nei - jeg er IKKE rasist, men det utrykket kom gubben med hver gang han mått ut å shoppe, og det ble liksom hengende fast)

Haha! Har heldigvis ikke lakrissuget ennå, så da krysser jeg fingrene for at det ikke er en liten junior som lager krøll

fudge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 10:14   #13
fudge
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 37
Innlegg: 27
fudge er på en erverdig vei

Sv: Kvalme på kvelden

Opprinnelig lagt inn av Muff-muff, her.

Om du ikke tar magnesium, så kan det være magnesiummangel.

Hmm, det kan jo selvsagt hende. Hiver innpå med en pille med en gang, så får vi se om det gjør susen

fudge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 10:20   #14
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kvalme på kvelden

Opprinnelig lagt inn av fudge, her.

Hmm, det kan jo selvsagt hende. Hiver innpå med en pille med en gang, så får vi se om det gjør susen

600mg om kvelden er anbefalt dose ved underskudd!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 13:10   #15
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien

Sv: Kvalme på kvelden

Du har kanskje gått ned, slik at du trenger mindre mat?

Jeg har lest at for mye protein kan gi kvalme ,
vi tenker ofte på fettet, men min erfaring er at for mye fett kommer fort ut igjen i form av diaré.

__________________


Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 17:47   #16
fudge
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 37
Innlegg: 27
fudge er på en erverdig vei

Sv: Kvalme på kvelden

Tok en graviditetstest - den var negativ, så da har jeg nok utelukket det alternativet. Puh

Tror ikke det kan være for mye mat egentlig, selv om jeg har gått ned sånn fem-seks kilo. Kanskje heller litt lite. Synes det er vanskelig dette med å kun spise når man er sulten - da hadde jeg nok spist alt for lite.

Hvordan vet man om man spiser for mye protein da? Hvor mye er for mye? Jeg spiser jo litt kjøtt og egg og sånn, men ingen absurde mengder tror jeg.

fudge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 17:57   #17
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Kvalme på kvelden

Jeg for min del blir kvalm om jeg drikker mye vann og ikke passer på å få meg greit med salt. Hadde noen runder hvor jeg også kastet opp, da drakk jeg litt vann og spiste litt havsalt, det tok knekken på det hver gang.

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 18:09   #18
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Kvalme på kvelden

Jeg blir kvalm når jeg drikker på tom mage. Skikkelig spy-kvalm...

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Svar

Emneord
kvalme


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spiser du om kvelden? Bravo Spørsmål og svar 22 21-04-11 22:35
Spise sent om kvelden? Minsten Spørsmål og svar 5 22-11-09 23:00
Mat sent på kvelden? joggebukse-jenta Ketolysekuren 8 05-02-08 00:07
Må man spise om kvelden? Isalien Induksjonen 9 07-02-07 14:55
Hva kan jeg kose med med om kvelden? Eva Spørsmål og svar 7 29-03-06 18:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no