Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Cocosa. Lurt innkjøp?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-08-09, 14:20   #1
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Cocosa. Lurt innkjøp?

Ja, er det det?
Plundrer med å få i meg nok fett.

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 14:30   #2
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: cocosa. Lurt innkjøp?

Jepp, for meg er det gull verdt. Jeg hiver i meg en skje om jeg ikke får i meg nok fett til et måltid.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 14:41   #3
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Sv: cocosa. Lurt innkjøp?

Da skal jeg kjøpe det. Ringte Life, og de har det inne

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 17:57   #4
lille74
Medlem
 
lille74 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 275
lille74 er på en erverdig vei

Sv: Cocosa. Lurt innkjøp?

jeg leste litt om dette i går kveld.
Cocosa, det hjelper og øker forbrenninga også....ska def kjøpe sånn på mandag.
Dere som bruker det, hvordan bruker dere det?
ei skje om dagen eller noe sånt?

(føler meg som en idiot, for jeg leser og leser og føler meg like teit)

__________________


090709 - 110310-23,7 kg
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27309
lille74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 18:24   #5
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Cocosa. Lurt innkjøp?

Jeg tar en halv spiseskje om dagen, helst når jeg har et fett"fattig" måltid. Da svelger jeg det rett ned, selv om konsistensen er forferdelig, hiver innpå tran etterpå og så sanasol for å døyve smaken.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 18:27   #6
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Cocosa. Lurt innkjøp?

Jeg spiser det med skje og synes det er godt. Tar også noen ganger en liten bit mørk sjokolade samtidig og lar det blande seg i munnen.

Det er godt med en skje i kaffen også.

Mange smelter det sammen med sjokolade og lager konfekt. Selv liker jeg kokosmasse oppi sammen med raspet mørk sjokolade.

Det kan være lurt å starte forsiktig og se hvor mye kroppen din trives med. Hos noen går kokosfett ganske rett gjennom systemet.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 18:29   #7
Gladjenta81
Juniormedlem
 
Gladjenta81 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 35
Gladjenta81 er på en erverdig vei

Sv: cocosa. Lurt innkjøp?

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Jepp, for meg er det gull verdt. Jeg hiver i meg en skje om jeg ikke får i meg nok fett til et måltid.

Hva er egentlig nok fett til et måltid? Eller hvordan måltid har du spist når du velger å ta en skje med cocosa? Jeg luerer nemlig på om jeg skal kjøpe det, da jeg ikke vet selv om jeg får i meg nok fett i løpet av dagen. Har lest i noen andre tråder at man kan kjøpe dette "middelet". Det funker eller?

__________________


Gladjenta81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 18:31   #8
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Cocosa. Lurt innkjøp?

Hvis jeg til ett måltid har omtrent like mengder fett og protein, da tar jeg Cocosa ved siden av. Jeg har den smakløse sånn at jeg kan bruke den som stekeolje også, kan være derfor konsistensen blir litt ekkel når den er uten smak.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 18:42   #9
Gladjenta81
Juniormedlem
 
Gladjenta81 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 35
Gladjenta81 er på en erverdig vei

Sv: Cocosa. Lurt innkjøp?

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Hvis jeg til ett måltid har omtrent like mengder fett og protein, da tar jeg Cocosa ved siden av. Jeg har den smakløse sånn at jeg kan bruke den som stekeolje også, kan være derfor konsistensen blir litt ekkel når den er uten smak.

Oki, jeg har nemlig litt vanskelig for å avgjøre om man spiser nok fett til et måltid. Jeg antar at jeg kanskje burde kjøpe meg en Cocosa. Det finnes i to smaker eller? Og er den eventuell dyr?

__________________


Gladjenta81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 18:50   #10
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Cocosa. Lurt innkjøp?

Lurer på om den kostet ca 130 kr. Det er en med kokossmak og en uten.

Jeg legger inn alt jeg spiser på Sparkpeople.com, og da får jeg opp hva fordelingen er til hvert måltid. Ellers vet jeg jo at om jeg spiser et måltid salat er det ikke så mye fett i det. Osten oppi gir like mye proteiner som fett f.eks., så da heller jeg gjerne på litt olje eller tar en skje Cocosa for å få opp fettinnholdet.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 18:55   #11
Gladjenta81
Juniormedlem
 
Gladjenta81 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 35
Gladjenta81 er på en erverdig vei

Sv: Cocosa. Lurt innkjøp?

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Lurer på om den kostet ca 130 kr. Det er en med kokossmak og en uten.

Jeg legger inn alt jeg spiser på Sparkpeople.com, og da får jeg opp hva fordelingen er til hvert måltid. Ellers vet jeg jo at om jeg spiser et måltid salat er det ikke så mye fett i det. Osten oppi gir like mye proteiner som fett f.eks., så da heller jeg gjerne på litt olje eller tar en skje Cocosa for å få opp fettinnholdet.

Takk for svar Jeg ser ut i fra det du har skrevet, at jeg trolig spiser for lite fett. Jeg spiser salat hver dag til lunsj, men har kun 6 ss med olje over. Tror jeg rett og slett skal kjøpe meg en flaske med det.

__________________


Gladjenta81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 18:59   #12
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Cocosa. Lurt innkjøp?

6 ss med olje er jo en del det da. Om hver spiseskje veier f.eks. 10 gram så har du jo 60 gram fett bare der!

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 19:19   #13
Gladjenta81
Juniormedlem
 
Gladjenta81 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 35
Gladjenta81 er på en erverdig vei

Sv: Cocosa. Lurt innkjøp?

Da spiser jeg kanskje nok med fett på salaten min da. Det er jo ikke plass til så mye olje i hver skje. Trodde det var nok, men ble litt i tvil om det var for lite fett. Uansett gjør det vel ikke noe om man tar en skje med Cocosa hver dag, eller?

__________________


Gladjenta81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 19:42   #14
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Cocosa. Lurt innkjøp?

Neida, jeg pøser i alle fall på med fett. Og det er nå som jeg spiser store mengder fett (200-250 g hver dag), det er også nå jeg går ned.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 10:27   #15
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Cocosa. Lurt innkjøp?

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Lurer på om den kostet ca 130 kr. Det er en med kokossmak og en uten.

http://www.helseogkost.no står det bl.a.:

Kokosolje er
- stimulerende for fettforbrenningen
- en fantastisk energikilde
- immunstyrkende
- godt for skjoldbruskkjertelen
- ideell i lavkarbohydratdietter
- en kilde til skjønnhet

Kokosoljens sammensetning
Kokosolje blir flytende ved 24 grader C og består av ca. 2 % flerumettet fett, 6 % enumettet og 92 % mettet fett. Det er de mellomlange, mettede fettsyrene – som utgjør 68 % av de mettede fettet – som først og fremst gjør kokosolje til en helseolje. De inneholder færre kalorier enn de lange mettede fettsyrene i animalsk fett. De mellomlange fettsyrene fordøyes lett, forbrennes lett, reduserer infeksjoner m.m.

Cocosa Extra Virgin smaker nydelig av kokos og er derfor god å spise med skje rett fra glasset. Du kan bruke den som erstatning for smør, for eksempel på grovbrød og i bakeoppskrifter. Den er også ideell i smoothies, husk bare på å tilsette den mot slutten av mosingen, ellers vil kokosfettet skille seg ut. (Denne koster kr 185.)

Cocosa Pure egner seg ypperlig til steking og annen matlaging. Du kan også bruke den i smoothies hvis du vil ha kokosoljens helsemessige fordeler, uten smaken av kokos. (Denne koster kr 125.)

Videre skriver de:
Bruk minimum en spiseskje kokosolje hver dag. For å maksimere energi, fettforbrenning og immuneffekten kan du gå opp til både 3 og 4 spiseskjeer daglig.

Fett og oljer skal bearbeides av leveren, og tålegrensen varierer fra person til person. Symptomer på overdosering er kvalme og uvelhet etter inntak. Leverens evne til å bryte ned fett kan imidlertid trenes opp i løpet av 4-6 uker. Start derfor heller med mindre mengder fett og øk gradvis for å unngå kvalme.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg cocosa_extra_virgin_medium.jpg (20,5 KB, 9 visninger)
Filtype: jpg cocosa_pure_medium.jpg (20,3 KB, 10 visninger)
__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/




Sist redigert av Løvetann : 31-08-09 kl 11:00.
Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 10:59   #16
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Cocosa. Lurt innkjøp?

Opprinnelig lagt inn av Løvetann, her.

- en kilde til skjønnhet

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 19:01   #17
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Cocosa. Lurt innkjøp?

Er det slik med Cocosa som med MCT-oljen ....at en får vondt i magen hvis en tar for mye? Må en øke forsiktig her også?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 21:11   #18
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Cocosa. Lurt innkjøp?

Kopiert fra teksten over:

Fett og oljer skal bearbeides av leveren, og tålegrensen varierer fra person til person. Symptomer på overdosering er kvalme og uvelhet etter inntak. Leverens evne til å bryte ned fett kan imidlertid trenes opp i løpet av 4-6 uker. Start derfor heller med mindre mengder fett og øk gradvis for å unngå kvalme.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 08:10   #19
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Cocosa. Lurt innkjøp?

Er Cocosaen med kokossmak såpass søt at den kan erstatte sukketter i te? Jeg bruker to sukketter i et krus med te.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 19:21   #20
celeste
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trivelige trøndelag
Innlegg: 147
celeste er på en erverdig vei

Sv: Cocosa. Lurt innkjøp?

Full av optimisme skulle jeg hive innpå en skje i går. Det var lettere sagt enn gjort gitt Ser ut som om jeg må finne andre bruksområder til den Tips anyone?

celeste er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo frem til jeg er ferdig med amminga, så blir det tilbake til ketolyse. Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 19:46   #21
tveitan
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Telemark
Alder: 69
Innlegg: 50
tveitan er på en erverdig vei

Sv: Cocosa. Lurt innkjøp?

Jeg rører den ut i litt varm kaffe eller tea.Da går det greit å få den ned synes jeg.

tveitan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: easylife Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 20:29   #22
lille74
Medlem
 
lille74 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 275
lille74 er på en erverdig vei

Sv: Cocosa. Lurt innkjøp?

løser den seg oppi the??? ser for meg ei fett hinne.....
er gyselig og svelge, men går ned.........

__________________


090709 - 110310-23,7 kg
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27309
lille74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 20:47   #23
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Cocosa. Lurt innkjøp?

Jeg tvinger ned en skje og svelger det ned med tran. Ille når tran har bedre konsistens liksom.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 20:58   #24
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Cocosa. Lurt innkjøp?

Jeg smelter den sammen med litt sukkerfri sjokolade, heller opp i sånne små fargerike konfekt former eller bittesmå muffinsformer, tilsetter ørlitegrann kokos, og så har jeg cocosa- sjokolade å kose meg med!

Liker du ikke kokos, kan du bruke den uten smak og heller tilsette bittelitt hakkede paranøtter! Godt det også!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 21:06   #25
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Cocosa. Lurt innkjøp?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg smelter den sammen med litt sukkerfri sjokolade, heller opp i sånne små fargerike konfekt former eller bittesmå muffinsformer, tilsetter ørlitegrann kokos, og så har jeg cocosa- sjokolade å kose meg med!

Liker du ikke kokos, kan du bruke den uten smak og heller tilsette bittelitt hakkede paranøtter! Godt det også!

Dette gjør jeg også....yummie!!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jul - tilbehør og innkjøp LilleM0r Spørsmål og svar 4 25-11-08 09:45
Har KIMS lurt meg? Humle Ketolysekuren 5 22-06-07 09:24
har jeg blitt lurt...? luringen Lavkarbo generelt 4 12-02-06 07:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no