Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Lavkarbo og overraskende mens, igjen

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-09-09, 22:13   #1
Castanja
Nytt Medlem
 
Castanja sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 8
Castanja er på en erverdig vei

Lavkarbo og overraskende mens, igjen

Hei!

Jeg er helt fersk her - har lest i en uke, men nå måtte jeg registrere meg for å spørre om dette
Jeg vet at det finner mange tråder om uregelmessig mens på lavkarbo, men jeg finner ikke helt svar på det jeg lurer på.

Jeg har spist lavkarbo i en drøy uke og i dag kom mensen plutselig en uke for tidlig! Det tok lang tid før jeg kom på at kostholdet kanskje kunne ha en virkning og da jeg spurte Google om han hadde noe klokt å si om "lavkarbo uregelmessig mens" så ramlet det jo inn med erfaringer.

Det jeg gjerne vil vite er hvor lenge denne uregelmessigheten har vart for dere som har erfaring med det.
Saken er at vi i løpet av høsten skal prøve å få barn ved prøverørsbehandling og da trenger jeg virkelig IKKE en uregelmessig syklus! Min regelmessighet har alltid vært en velsignelse og hvis den skal tulle mye nå så blir det veldig vanskelig å få dette til å klaffe! (Vi skal ha søskenfrys med innsetting i normal syklus, for de som evt vet litt om dette).

Jeg vet at endel får mer regelmessig mens på lavkarbo, men jeg vil gjerne vite om noen har erfaring med hvor lenge uregelmessighetene har vart og om mensen eventuelt blir raskt regelmessig igjen dersom man øker inntaket av karbohydrater.

Takk for et flott forum og på forhånd takk for svar!

Castanja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Startvekt 73 kg - mål 55 kg. Vekt i dag: 58 kg Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 22:39   #2
Bil-ringen
Nytt Medlem
 
Bil-ringen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 5
Bil-ringen er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og overraskende mens, igjen.

Opprinnelig lagt inn av Castanja, her.

Hei!

Jeg er helt fersk her - har lest i en uke, men nå måtte jeg registrere meg for å spørre om dette
Jeg vet at det finner mange tråder om uregelmessig mens på lavkarbo, men jeg finner ikke helt svar på det jeg lurer på.

Jeg har spist lavkarbo i en drøy uke og i dag kom mensen plutselig en uke for tidlig! Det tok lang tid før jeg kom på at kostholdet kanskje kunne ha en virkning og da jeg spurte Google om han hadde noe klokt å si om "lavkarbo uregelmessig mens" så ramlet det jo inn med erfaringer.

Det jeg gjerne vil vite er hvor lenge denne uregelmessigheten har vart for dere som har erfaring med det.
Saken er at vi i løpet av høsten skal prøve å få barn ved prøverørsbehandling og da trenger jeg virkelig IKKE en uregelmessig syklus! Min regelmessighet har alltid vært en velsignelse og hvis den skal tulle mye nå så blir det veldig vanskelig å få dette til å klaffe! (Vi skal ha søskenfrys med innsetting i normal syklus, for de som evt vet litt om dette).

Jeg vet at endel får mer regelmessig mens på lavkarbo, men jeg vil gjerne vite om noen har erfaring med hvor lenge uregelmessighetene har vart og om mensen eventuelt blir raskt regelmessig igjen dersom man øker inntaket av karbohydrater.

Takk for et flott forum og på forhånd takk for svar!

Jeg fikk også mens noen dager etter jeg var i ketose....det var ikke store blødningen jeg fikk pag at jeg ammer og har spiral, men jeg tror nok at kroppen bare kvitter seg med slagstoffer rett og slett. Det virket veldig sånn.
Jeg tror ikke du skal bekymre deg for at syklusen din blir forstyrret. Jeg har ikke merket noe etterpå, og det varte bare i ett par tre dager for min del.

Lykke til

__________________



Bil-ringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 23:56   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og overraskende mens, igjen.

Lavkarbo og ketolyse har innvirkning på hormonene våre.
På sikt til det bedre, men mange opplever litt surr i starten.

Det er flere her som etter kun kort tid på ketolyse brått har blitt gravide!

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 00:28   #4
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo og overraskende mens, igjen.

Jeg gikk fra å knapt ha mensen i det hele tatt, til plutselig å ha mensen i hytt og pine da jeg begynte på ketolyse. Jeg gikk vel i 3-4 mnd med mensen typ et par ganger i måneden før det stabiliserte seg og ble regelmessig.

Det er nok veldig forskjellig fra person til person

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 09:59   #5
Castanja
Nytt Medlem
 
Castanja sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 8
Castanja er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og overraskende mens, igjen

Takk for svar
Ikke enkelt å si noe generelt om dette, skjønner jeg.
Kitt: Så flott, da! Her i huset er det bare jeg som spiser lavkarbo og det er mannen som har fertilitetsproblemer, så jeg har vel ikke så stor tro på at mitt kosthold skal endre på det.

Jeg får se an hvordan dette blir, da.
Takk for hjelpen!

Castanja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Startvekt 73 kg - mål 55 kg. Vekt i dag: 58 kg Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 10:07   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og overraskende mens, igjen

Lavkarbo har positiv effekt på menns fertilitetsproblemer også, så jeg ville lagt et mildt, men bestemt press på han..

Gitt han denne f.eks: http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 10:10   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og overraskende mens, igjen

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Lavkarbo har positiv effekt på menns fertilitetsproblemer også, så jeg ville lagt et mildt, men bestemt press på han..

Gitt han denne f.eks: http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf

Der var du raskere enn meg, Carisma!

Ønsker dere masse lykke til, uansett om du får han med på leken eller ikke!
Men litt jobb kan han vel legge ned for en så viktig sak, han også!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 10:12   #8
Castanja
Nytt Medlem
 
Castanja sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 8
Castanja er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og overraskende mens, igjen

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Lavkarbo har positiv effekt på menns fertilitetsproblemer også, så jeg ville lagt et mildt, men bestemt press på han..

Gitt han denne f.eks: http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf

Har prøvd å få han med, men han er ikke interessert for øyeblikket i alle fall Tror nok det skremmer han litt å legge så mange favoritter på hylla.
Hans infertilitetsproblem er pga en medfødt skade komplisert av en legetabbe, så det er nok dessverre ikke så mye å vinne på livsstilendringer akkurat der, men det er jo mange andre gode grunner.
Han gjør sine egne valg, så jeg prøver heller å inspirere ved å gå foran som et godt eksempel

Takk for lykkeønskninger!

Castanja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Startvekt 73 kg - mål 55 kg. Vekt i dag: 58 kg Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 10:19   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og overraskende mens, igjen

Opprinnelig lagt inn av Castanja, her.

Hans infertilitetsproblem er pga en medfødt skade komplisert av en legetabbe, så det er nok dessverre ikke så mye å vinne på livsstilendringer akkurat der,

Og jeg som trodde lavkarbo/ketolyse kunne fikse alt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 10:36   #10
Castanja
Nytt Medlem
 
Castanja sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 8
Castanja er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og overraskende mens, igjen

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Og jeg som trodde lavkarbo/ketolyse kunne fikse alt!

Hehe Nei, har man mistet en arm tror jeg neppe den vokser ut igjen selv om man begynner å spise lavkarbo

Castanja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Startvekt 73 kg - mål 55 kg. Vekt i dag: 58 kg Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 11:17   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og overraskende mens, igjen

Jeg tror det tok ca fire fem måneder før syklusen stabiliserte seg. Lavkarbo er som de over her sier hormonstabiliserende!
Om det ikke akkurat hjelper på din manns fertilitetsproblemer, så maksimerer du antakeligvis din egen evne til å bli gravid, og det er aldri dumt Det er mange som er fullstendig friske og fruktbare som bruker flere år på å bli gravide

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 11:31   #12
Castanja
Nytt Medlem
 
Castanja sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 8
Castanja er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og overraskende mens, igjen

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg tror det tok ca fire fem måneder før syklusen stabiliserte seg. Lavkarbo er som de over her sier hormonstabiliserende!
Om det ikke akkurat hjelper på din manns fertilitetsproblemer, så maksimerer du antakeligvis din egen evne til å bli gravid, og det er aldri dumt Det er mange som er fullstendig friske og fruktbare som bruker flere år på å bli gravide

Såpass lang tid, ja...
Det er ingenting galt med min fertilitet heldigvis, selv om alle helt sikkert har godt av en maksimering når man ønsker barn!
Men saken er at embryoet som evt. skal bli en baby ble laget for over 4 år siden og ligger i frysen på Riksen Når det skal settes tilbake i livmoren så er det viktig at dette skjer på nyaktig riktig dag og hvis min syklus nå begynner å endre seg og bli uregelmessig så kompliserer det tingene veldig mye, skjønner?

Castanja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Startvekt 73 kg - mål 55 kg. Vekt i dag: 58 kg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Uregelmessig mens eller blødninger utenom mens ... Andre som opplever det? Stellamor Ketolysekuren 9 24-04-09 09:29
Wellex mens man går på Atkins? elinej Induksjonen 6 01-02-09 23:01
Det er overraskende lett å kutte ut Smurfine Lavkarbo generelt 7 11-03-08 09:42
Opp i vekt på grunn av mens? Pearl Stoffskifte / hormonproblemer 3 27-01-08 19:44
Ketostix og mens? touran Ketolysekuren 6 30-05-07 13:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no