Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Spise liberalt av dette - hva betyr det i praksis?

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-10-10, 21:05   #1
Wannabislim
Juniormedlem
 
Wannabislim sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 13
Wannabislim er på en erverdig vei

Spise liberalt av dette - hva betyr det i praksis?

Hei, er fersking på lavkarbo. Jeg synes artikkelen som var oversatt fra engelsk som viser hva man kan/må holde seg til i induksjonsperioden er veldig informativ. TAKK! Men et spørsmål, hva betyr det å spise liberalt av noe? Vil gjerne ha tilbakemelding fra mer erfarne Atkinsere.....

Frokost:
To egg i en eller annnen fasong (speilegg, omelett, eggerøre, hardkokt etc.)
Kombinert med 3-4 skiverbacon el. et par skiver røkelaks eller 2-3 skiver ren kokt skinke eller parmaskinke.

Lunsj:
Salat, tomat, agurk, spirer, i kombinasjon enten med fisk, reker eller kyllingbiter (oppp mot 100-150 gram kjøtt eller fisk)

Middag:
Grillede eller stekte grønnsaker: squash, litt paprika, sopp, litt aspargesbønner etc.
250 - 300 gram kyllingfilet eller svinefilet eller fisk (stekt laks, tunfisk, steinbit el.l.)

Kveldsmat:
Hvis jeg er sulten spiser jeg litt tomater og mozarella eller stangselleri med ost eller ost og serrano/parmaskinke. Ingen mengder, men størrelse "forrett" hvis man tenker restaurantmåltid.

Er dette innenfor det man mener med liberalt eller er det for mye??
Jeg blir sulten til måltidene(særlig til middagen..), men d går stort sett greit mellom disse siden jeg drikker mye vann og te.

Takk for veiledning fra dere som har lengre fartstid...

__________________


Motivasjonen på topp - karbonivå på bånn
Wannabislim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Atkinsinspirert Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 21:53   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Spise liberalt av dette - hva betyr det i praksis??

Du sier ikke noe om du bruker fett til måltidene og om du ikke gjør det så begynn med det! Olje på salatene og om du steker kyllingen eller fisken så kok ut sjyet med litt rømme og ekstra krydder! En god smørklatt på egget til frokosten er et must. Det holder deg også mett lengre.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 22:00   #3
Wannabislim
Juniormedlem
 
Wannabislim sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 13
Wannabislim er på en erverdig vei

Sv: Spise liberalt av dette - hva betyr det i praksis??

Takk for svaret! Jeg bruker alltid olivenolje på salaten og jeg steker maten i smør- og rapsolje (o karbo..., men trenger jeg mer fett enn det? Tanken frister ikke....

Hva med mengden av kjøtt og fisk? Kan jeg spise så mye av det, eller bør jeg skjerpe meg...

__________________


Motivasjonen på topp - karbonivå på bånn
Wannabislim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Atkinsinspirert Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 23:45   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Spise liberalt av dette - hva betyr det i praksis??

Du skal spise deg passe mett hver gang du er sulten!!!

Det er den eneste, og beste, mengdeanvisningen jeg kan gi deg!

Angående fett, er det faktisk viktig å få i seg nok! Det er liksom en del av mantraet: lite karbohydrater og nok fett og vann!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 19:32   #5
Wannabislim
Juniormedlem
 
Wannabislim sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 13
Wannabislim er på en erverdig vei

Sv: Spise liberalt av dette - hva betyr det i praksis?

Tusen takk skal du ha! Det er supert å ha denne forum-muligheten når man er fersking. Flott at dere gidder å bruke tid på å veilede oss andre

Har akkurat begynt høstferien Og er veeeldig motivert for å holde meg til dette kostholdet! Har blitt en kløpper i å lese varedeklarasjoner d er jammen mye d er karbohyderater i....

Ha en fin helg,

__________________


Motivasjonen på topp - karbonivå på bånn
Wannabislim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Atkinsinspirert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva betyr dette? Impulsiw Spørsmål og svar 2 16-02-10 13:26
Lavkarbo i praksis - LCHF, kveldsseminar 19/11 janmesi Lavkarbo generelt 0 05-11-09 15:31
Er dette noe vi kan spise? Sepia Ketolysekuren 4 09-08-09 00:17
Fedon i praksis Ista Dr Lindbergs 2 05-03-09 21:05
Kan vi spise dette? monki Ketolysekuren 19 29-03-07 22:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no