Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Dette med lavkarbo som livsstil ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-07-08, 12:52   #1
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Dette med lavkarbo som livsstil ...

Jeg har planer om å leve lavkarbo etter jeg har slanket meg ferdig, MEN betyr det at jeg aldri mere kan nyte en sjokolade eller et måltid på restaurant med kh i? Det virker på meg som veldig mange av dere konsekvent holder dere borte fra kh selv lenge etter at dere har slanket dere ferdig. jeg må absolut påstå at mat for meg er ikke bare mat. Det er ren NYTELSE, og mye kh rik mat er fantastisk godt. Jeg ønsker å ha muligheten til å kose meg innimellom selv om jeg til daglig lever et lavkarbo liv liksom....... Skjønner jo også selvsagt godt at innimellom ikke er 3 ganger i uka liksom . Samme hvor masse godt som kan bakes lavkarbo smaker det liksom ikke som originalen sånn er det bare. Hva er foresten en foretrukket levemåte/veileder etter kuren? Er det Fedon for eksempel?
Er nok en stund til jeg kommer i mål her på Ketolysekuren, men har funnet ut at innimellom er det lurt å se fremover og planlegge.....

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 15:55   #2
Sense
Medlem
 
Sense sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 124
Sense er ny på veien

Sv: dette med lavkarbo som livsstil...

Lurer på det samme som deg

__________________
Sense er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 15:59   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: dette med lavkarbo som livsstil...

Jeg tror grunnen til at mange holder seg borte er fordi de rett og slett blir dårlige av raske karber. Etter å ha holdt seg vekke en stund blir magen mer ømtålig overfor slikt, og man kan risikere å ende opp på do hele kvelden om man har et hyggelig høykarbomåltid. :erfaring:

Men jeg skeier ut jeg. Åjada. Jeg spiser egentlig stort sett det jeg vil for tiden, men jeg prøver selvsagt å begrense meg. Får jeg lyst på en is på en mandag, kjøper jeg kanskje en is, men spiser sunt resten av dagen. Tenker ikke så mye over det lenger, det er blitt litt automatisk, kan man vel si. Lever helt normalt, men tilnærmet et lavkarbokosthold i det daglige siden det er best for humør og helse.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 18:13   #4
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: dette med lavkarbo som livsstil...

Jeg har akkurat hatt noen dager med karbohydrater nå; Spaghetti på søndag, kake på mandag og 1 - 2 brødskiver om kvelden. Dette har pågått i 4 dager, og i dag våknet jeg med et humør som var skikkelig muggent. Alt irriterer meg! Jeg er oppblåst i magen og fiser som en bryggesjauer. Jeg har også sovet utrolig dårlig de siste 2 - 3 nettene. Og selvfølgelig gått litt opp i vekt.

Så, når man får en sånn "vekker" kaster jeg gladelig brødet i søpla og omfavner lavkarbomaten. Det begynner å bli så lenge siden jeg startet med lavkarbo, at jeg nesten ikke husker hvor elendig allmenntilstanden min var før. Når jeg sprekker sånn som jeg har gjort nå - er det egentlig et realt spark bak og en reminder på hvorfor jeg er så glad i lavkarbo...

Joda - jeg tar meg en kakebit og litt sjokolade en gang i blant, men jeg lar det også være en gang i blant.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 08:15   #5
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Dette med lavkarbo som livsstil ...

Jeg kommer nok sakte men sikkert til å venne kroppen til litt mer kh rik kost etterhvert og da tror jeg også at det blir lettere for den å takle en liten"fest" innimellom. Det er jo sånn at når man begynner, og skal ha kroppen i ketose, så får man jo mange reaksjoner fra kroppen. Disse lærer vi oss å leve med siden ketosen betyr å gå ned i vekt. Jeg føler at dersom jeg til syvende og sist skal leve tilnærmet normalt, (normalt med modifikasjoner selvsagt for brød og poteter og pasta kommer ikke til å være livet mitt i fremtiden) så må jeg venne kroppen til kh over lang tid.
En gang i fremtiden vil jeg leve litt Fedon hvis du skjønner

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 14:16   #6
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Dette med lavkarbo som livsstil ...

Det er stor forskjell på å ha ett karborikt kosthold og å ta seg en karborik middag på restuarant ved spes anledninger.
Jeg gjør det en sjeeelden gang, men det er rett og slett fordi kroppen min hater karbohydrater, jeg blir så annerledes i kroppen etter den har fått mer enn 50 karber. Pyton. Så jeg er vel av dem som holder emg til lavkarbo-ganske strengt. Bortsett fra i ferier ol, og da er det jo skippertak etterpå

Jeg vil aldri tilbake til det som ga meg overvekt, depresjoner, "angst" og nedstemthet... Lavkarbolivet har kommet for å bli, det er ett valg jeg har tatt og skal stå ved for evig!

En annentinger at det er jo det man trykker i seg i hverdagen som er det utslagsgivende, til fest og anledniger en gang i mnd er det jo ov, det blir man ikek feit av, det er det å klare å stoppe igjen da...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 15:53   #7
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Dette med lavkarbo som livsstil ...

Det er et greit kosthold det, å leve etter fedon. Lurt å tilvenne kroppen etterhvert. Jeg lever vel litt fedonsk nå, med mindre fett enn dere på ketolyse, men litt mer karbohydrater. jeg har ca 6 kg jeg skal ned før jeg er i mål.
Men jeg kommer nok ikke til å spise så mye mer karbohydrater enn nå når jeg er har nådd målet.
For meg kræsjer det, jeg klarer ikke å kose meg med måltid med masse karbohydrater, for jeg bare blir så dårlig etterpå, som de andre skriver om her. Men jeg tror det er veldig forskjellig. Jeg er førti år, og førti år med jojo-slanking gjør noe med kroppen din. jeg ble alvorlig syk, så for meg er denne livsstilen noe langt unna en slankekur. Det er medisin. Dermed er det en HELT annen motivasjon enn om man ikke er syk, men velger dette for å gå ned noen kilo. Konsekvensene av å kose seg en gang i blant blir jo også noen helt andre enn for meg for eksempel.
Men innenfor fedon er den mange valgmuligheter, man teller ikke, men lever etter noen prinsipper. Når man er på restaurant, kan man spise litt potet kanskje, ikke fire, og kanskje droppe brødet.
men dette finner du ut av etterhvert.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett Ziggy Optimal Ernæring 139 16-11-13 11:33
noen som vet noe.. sommerfugl Fysisk og mental helse 31 02-07-05 17:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no