Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

September-slankeren

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-09-10, 23:58   #151
Svalen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 19
Svalen er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Opprinnelig lagt inn av MaritR, her.

Ikke for å være ekkel her altså, men hvis du ikke er flink til å følge ketosekuren så vil jeg kanskje anbefalt deg at du gikk over til en annen lavkarbodiett. Følger du ikke ketosekuren ganske slavisk så mener jeg å ha lest ett eller annet sted at du faktisk kan legge på deg i steden

Jeg syns ikke du er ekkel i det hele tatt =) tar det som et godt råd, og det er mulig at pga. min "livsituasjon" så er ikke ketolyse den beste dietten for meg.. skal se på andre muligheter ;D

__________________


Svalen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 00:22   #152
dumidalia
Medlem
 
dumidalia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 223
dumidalia er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Jeg har glemt å veie meg.. Jeg tenkte at jeg skulle veie meg etter en uke for å se hvor mye som forsvant, men med denne hukommelsen.. Merker etter bare 9 dager at energinivået er et helt annet. Jeg sover ikke middag lenger! Og guttungen synes det er stor stas med en mamma som orker å leke og herje hele ettermiddagen.

Mannen er ikke på slankern.. Dermed blir det mye snop og brus på kveldstid, og det er til tider ikke så lett å holde fingrene unna.. Men jeg klarer det! Og jeg er stolt av meg selv, siden jeg er en big time sjokoladegris. I morgen er det klassefest og jeg har bestemt meg for å ikke skeie ut under noen omstendigheter. Den største utfordringen blir den ukentlige kafeturen på formiddagen..

God helg, alle sammen!

__________________
På vei mot bedre helse og et lettere liv



dumidalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 09:56   #153
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Opprinnelig lagt inn av dumidalia, her.

Jeg har glemt å veie meg.. Jeg tenkte at jeg skulle veie meg etter en uke for å se hvor mye som forsvant, men med denne hukommelsen.. Merker etter bare 9 dager at energinivået er et helt annet. Jeg sover ikke middag lenger! Og guttungen synes det er stor stas med en mamma som orker å leke og herje hele ettermiddagen.

Mannen er ikke på slankern.. Dermed blir det mye snop og brus på kveldstid, og det er til tider ikke så lett å holde fingrene unna.. Men jeg klarer det! Og jeg er stolt av meg selv, siden jeg er en big time sjokoladegris. I morgen er det klassefest og jeg har bestemt meg for å ikke skeie ut under noen omstendigheter. Den største utfordringen blir den ukentlige kafeturen på formiddagen..

God helg, alle sammen!

Har en mann som sitter å propper i seg snop på kvelden jeg også. Men utrolig nok så har jeg faktisk ikke lyst på. men jeg har alltid en pose med svor i skuffen "just in case". Blir søtsuget for stort er pepsi max redninga for meg iallefall,. så det kan bli noen glass i løpet av kvelden

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 09:35   #154
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: September-slankeren

Det er merkelig hvordan suget etter ulovlige ting kommer og går. Har vært matlei de siste dagene, og har dermed måtte ta varianter som er lovlige, men som kunne inneholdt mer grønnsaker for å få i meg mat i det siste.

I går kveld hadde jeg ulovlighetssuget fra helvete (vil ikke nødvendigvis kalle det søtsug, men jeg hadde lyst på alt som ikke var lov - burger (med brød), pizza (med ordentlig bunn), sjokolade, øl, pasta - alt). Var i tillegg invitert til en kompis for å drikke øl og fjase, men endte med å takke nei, fordi det ville blitt for hardt å se andre drikke øl mens jeg drakk vann. Bedre i dag, og glad for at jeg blei hjemme. Stor IFA blei redninga - blei vel en 5-6 stykker av dem i går.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 12:15   #155
dumidalia
Medlem
 
dumidalia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 223
dumidalia er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Opprinnelig lagt inn av MaritR, her.

Har en mann som sitter å propper i seg snop på kvelden jeg også. Men utrolig nok så har jeg faktisk ikke lyst på. men jeg har alltid en pose med svor i skuffen "just in case". Blir søtsuget for stort er pepsi max redninga for meg iallefall,. så det kan bli noen glass i løpet av kvelden

Hehe, ja her blir det både ett og tre glass cola zero på kveldene.. Jeg er ikke så begeistret for baconsvor, desverre..
Klassefesten gikk over all forventning, vi spiste taco og det er jo ganske karbovennlig. Jeg spiste mest salat, men også en del kjøttdeig og selvsagt en dunge rømme
Jeg håper at jeg en dag kommer så langt at sjokolade og potetgull ikke frister lenger, men akkurat nå skulle jeg ønske at det var fritt frem for alt.. Vi får håp det bi likar i mårra

__________________
På vei mot bedre helse og et lettere liv



dumidalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 12:48   #156
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Kom ut av ketosen min i går kveld...Vi var bedt i 40 årslag og jeg viste vi kom til å få gryterett..jaja tenkte jeg før jeg reiste...kan jo bare ta litt gryte og droppe risen men ta masse salat ved siden av i steden. Men hva oppdager jeg når vi skal spise - jo de har laget gryte med pasta i og salaten hadde de tilsatt masse ananas og mais OG mat måtte jeg ha (var skrubbsulten) så tok en liten posjon. Litt senere på kvelden så ble det servert kaker. Jeg var jo fortsatt sulten så jeg bevilget meg et lite bløtkakestykke, og summen av sumarum så kom jeg derfor ut av ketosen i går.
Da jeg sto opp i dagmorges bestemte jeg meg for å gå en skikkelig tur, så nå har jeg akkurat gått en times tur i skogen bak huset mitt. Det er rimelig bratt opp der så håper jeg har fått bruk opp de ekstra karbo jeg fikk i meg i går. Jeg er iallefall kjempe sliten her jeg sitter nå

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 18:46   #157
hege70
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Innlegg: 2
hege70 er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Hei, dere! Er helt ny karbojunkie
Fikk Frida i januar, har slutta å røyke, koser meg glugg ihjel og - vips - plutselig (!!!) var vekta oppe i 83,7
Så her må noe gjøres! Nuh!
Har to venniner som går på ketolysekuren med supre resultater. Jeg har aldri slanka meg før, så dette blir spennende
Startet på lørdag med forberedelser, samboer og jeg har shoppa al mas i dag - merkelig å kjøpe h-melk og seterrømme, men blir sikkert vant til det!

hege70 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 20:55   #158
dumidalia
Medlem
 
dumidalia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 223
dumidalia er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Lykke til Hege70!

BAB: Jeg synes også det er vanskelig å avstå fra gode saker sammen med venner, men jeg har bestemt meg for at jeg synes det er enda vanskeligere å være overvektig.. Derfor drikker jeg cola zero og vann, og spiser meg god og mett på forhånd.

MaritR: det er jo lov å sprekke innimellom, håper du koste deg Og bra at du kom deg tilbake på riktig spor med en gang! *applaus*

__________________
På vei mot bedre helse og et lettere liv



dumidalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 21:46   #159
Sjanten
Medlem
 
Sjanten sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 390
Sjanten er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Hei!

Jeg følte meg "hjemme" her blant likesinnede og blir med i fellesskapet. Jeg er ei blid jente på 34 med BMI på 45 etter å ha levd forbilledlig etter samtlige Grete Roede bøker og kostanbefalingene til Statens ernæringsråd.... Resultatet av nettopp dèt er til å miste humøret av. Men det tenkte jeg gi blaffen i - tenkte jeg skulle miste kiloene i stedet

Jeg har hatt en overgang og tilvenning til LCHF gjennom sommeren. Var hos Sofie Hexeberg for 10 dager siden og da gikk mitt endelige startskudd for ketogen kost. Jeg veide 118 kg da, og har ikke tenkt å veie meg før jeg skal tilbake 25.oktober for kontroll - men jeg kjenner godt at noe bra skjer i kroppen min! Og det tross lavt stoffskifte, PCOS og en kropp som har tviholdt på fettlagringen de siste årene.

Har ikke noe endelig mål, statistikkene sier at jeg skal veie 58 kg men med en muskelmasse som er like stor som det tallet i dag så er vel det neppe særlig realistisk For meg holder det at hormonene i kroppen kommer i balanse og at vekten beveger seg nedover så får det ta den tiden det tar å bli lett nok til at livet blir litt enklere. Lett nok til at det ikke er et ork å ta på sko, gjøre husarbeid, gå en god tur i skogen og ellers løpe trapper i stedet for å ta heisen på jobb. Sånne små, enkle ting som man ellers tar for gitt

Så - etter å ha lest bøker, artikler, dette forumet og diverse blogger føler jeg at jeg har fått gode "muskler" å kjempe med.

Lykke til alle andre som er i gang her


Sist redigert av Sjanten : 27-09-10 kl 23:07.
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 22:11   #160
Etherena
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 179
Etherena er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

------


Sist redigert av Etherena : 03-01-11 kl 19:22.
Etherena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 22:19   #161
Etherena
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 179
Etherena er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

--------


Sist redigert av Etherena : 03-01-11 kl 19:21.
Etherena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 23:13   #162
Sjanten
Medlem
 
Sjanten sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 390
Sjanten er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

*NuNu* - har du prøvd "ostekjeks" som man lager i microen av Taffel eller Kavli ferdig skivet ost? Et godt alternativ for oss som vil ha noe å ha pålegg på.

Super oppskrift fra en enda suprere blogg:
http://lenabeatrice.net/lavkarbomat/...spy-ostekjeks/

Og takk for hjertelig velkomst

__________________


Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 00:00   #163
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: September-slankeren

Velkommen sjanten! =)

De ostekjeksene - kjempegode å ha slenge ostebiter i micro'n, gjerne i små trekanter, og så dyppe i first price-salsa. Krydr dem gjerne med salt/pepper, paprika eller lignende. God erstatning for tortillachips eller potetgull! =)

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 07:53   #164
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Er så tørst om dagen enda jeg drikker 2-3 liter vann. Akkurat som hele halsen og ganen er uttørka....flere som har det slik??

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 11:33   #165
Etherena
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 179
Etherena er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

----------


Sist redigert av Etherena : 03-01-11 kl 19:21.
Etherena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 11:35   #166
Sjanten
Medlem
 
Sjanten sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 390
Sjanten er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

MaritR - spiser du mat med en del salt? Bacon, oliven, flesk, spekemat, kryddersmør, marinader, baconcrisp, ....? Jeg merker selv forskjell på tørsten på dager da jeg har mer enn èn av disse matvarene på menyen... Har du hatt det sånn hele tiden eller bare nå?

__________________


Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 11:38   #167
Sjanten
Medlem
 
Sjanten sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 390
Sjanten er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

*NuNu* - pannekakene til LenaBeatrice er også kjempegode til pålegg.

Glemte forresten å roppe HURRA! og gratulere deg med supert resultat på vekta. Og ingenting er vel hyggeligere enn at andre bemerker at de ser på utsiden akkurat hvor bra du føler deg på innsiden

__________________


Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 11:50   #168
Etherena
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 179
Etherena er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

--------


Sist redigert av Etherena : 03-01-11 kl 19:26.
Etherena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 14:18   #169
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Opprinnelig lagt inn av Sjanten, her.

MaritR - spiser du mat med en del salt? Bacon, oliven, flesk, spekemat, kryddersmør, marinader, baconcrisp, ....? Jeg merker selv forskjell på tørsten på dager da jeg har mer enn èn av disse matvarene på menyen... Har du hatt det sånn hele tiden eller bare nå?

Nei spiser veldig lite mat med salt i...nærmeste er vel gulosten
Har slik heletiden når jeg er i ketose...er helt avhengig å ha ei vannflaske med meg overalt da halsen er "sandpapir"

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 17:43   #170
whynn
Medlem
 
whynn sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: langesund
Alder: 36
Innlegg: 237
whynn er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

veel har jo rektig nok vært her en stund men hiver meg på her siden jeg har stara opp igjen nå i september, og allerede har raportert om de 2 første ukene på september veietråd

så ja Hei alle. blir morro og følge med..! selv har jeg gått i snart 3 uker på PSMF (kickstart) og skal over på ketolyse nå.. har ett mål om og treffe 80 kg føre jul. 6 kg igjen! og nå 70 føre sommer'n

__________________
here we go again!

whynn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøve meg på lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 20:26   #171
Etherena
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 179
Etherena er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

---------


Sist redigert av Etherena : 03-01-11 kl 19:20.
Etherena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 23:24   #172
Perunille
Juniormedlem
 
Perunille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 16
Perunille er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Opprinnelig lagt inn av BAB, her.

Esj - en dag før veiedag - og så kom mensen. Skal jeg skippe å gå på vekta da? Vet av erfaring at jeg lett kan gå 2-2,5 kilo opp. Og det er demotiverende....


Jeg tror jeg hadde ventet til neste uke med veiing...så får du kanskje en super opptur da

__________________
Perunille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 06:17   #173
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Opprinnelig lagt inn av BAB, her.

Esj - en dag før veiedag - og så kom mensen. Skal jeg skippe å gå på vekta da? Vet av erfaring at jeg lett kan gå 2-2,5 kilo opp. Og det er demotiverende....

Jeg hadde veid meg som vanlig....Jeg for min del går kun opp den dagen jeg får mensen...

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 08:49   #174
Nakkinekki
Medlem
 
Nakkinekki sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Nes i Akershus
Alder: 52
Innlegg: 136
Nakkinekki har en fantastisk aura rundt segNakkinekki har en fantastisk aura rundt seg

Sv: September-slankeren

Er i ketose, men går lite eller ingenting ned i vekt.....

Trener 6 av 7 dager i uka. (Totalt 1615 min. i sept.)
Kjenner jo at jeg er blitt mye fastere i fisken, men vil gå ned i vekt også!!!!

Får vel bare smøre meg med tålmodighet.

__________________





Nakkinekki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 15:36   #175
Etherena
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 179
Etherena er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

--------


Sist redigert av Etherena : 03-01-11 kl 19:19.
Etherena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
September-startere! Lillevoff Ketolysekuren 184 14-01-10 23:29
September-ferskingene ... elle Atkins kosthold 6 29-09-07 11:20
Läsning i september ssskaldeman Lavkarbo generelt 4 06-09-05 22:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no