Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Ketose

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-11-10, 11:19   #1
Kirkhaug
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 1
Kirkhaug er på en erverdig vei
Unhappy

Ketose

Har fulgt Atkinsonkuren i litt over en uke nå men sliter med å komme i ketose! Har anskaffet meg ketosticks som viste en liten antydning til ketoner i urinen for to dager siden, men ikke nå lenger. Føler at jeg har vært rimelig streng med meg selv. Har spist litt pølser og fiskekaker i tillegg til rent kjøtt og kylling. Kan dette være årsaken??

Kirkhaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 12:23   #2
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Ketose

Opprinnelig lagt inn av Kirkhaug, her.

Har fulgt Atkinsonkuren i litt over en uke nå men sliter med å komme i ketose! Har anskaffet meg ketosticks som viste en liten antydning til ketoner i urinen for to dager siden, men ikke nå lenger. Føler at jeg har vært rimelig streng med meg selv. Har spist litt pølser og fiskekaker i tillegg til rent kjøtt og kylling. Kan dette være årsaken??

Tar du c-vitaminer? Leste at det kan påvirke avlesningen på ketostixn...

Fiskekaker kan inneholde litt av hvert, så jeg vet ikke om du leste på innholdet.

De fleste norske pølsene har minst 6g karbohydrater pr 100 g (det er i allefall min konklusjon etter en runde på butikken).

Det er utrolig hvor mye karbohydrater som skjuler seg på plasser man ikke tenkte at det skulle være så mye. Dessuten, litt her og litt der blir fort for mye

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 13:58   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketose

Hei,
Ketosestixen: Utslag er utslag, det finnes ikke grader av ketose, mørk farge kan derimot være en indikasjon på at man drikker for lite vann. For mest korrekt resultat skal man ta testen minst to timer etter siste måltid på kvelden. Dette fordi de aller, aller fleste - lavkarbo kosthold eller ikke vil teste positivt på morningen da det er lenge siden man har spist.
Vi opplever at mange blir hekta på bruken av stiksen, men husk at stiksen sier ingen ting om hva som skjer i kroppen din, kun i urinen. Stiksen er ømfintelige og kan fort bli ubrukbare, i tillegg så er det enkelte som opplever manglende utslag i forbindelse ved mens og/eller eggløsning eller etter en hard treningsøkt.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose - inn og ut av ketose...? hva skjer da? Chumpsy Lavkarbo generelt 31 16-07-11 21:01
Ketose/ut av ketose - ødelagt stoffskifte på sikt? Yatta! Spørsmål og svar 2 05-09-10 19:53
Ketose eller ikke ketose? aliasdictus Trening 25 03-09-10 21:42
Ketose - ikke ketose IdaMarie Lavkarbo generelt 15 28-08-10 11:17
Da er jeg i ketose Tagimpo Mer enn 30 kg overvekt 4 13-06-09 10:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no