Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Reaksjon på glutenmel?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-07-11, 23:21   #1
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Reaksjon på glutenmel?

Jeg prøvde en lavkarbooppskrift på pitabrød, og dermed glutenmel for første gang.

Men jeg lurer på om det ikke var bra for meg å spise det. Fikk ikke sove, uro i kroppen, mye kramper i beina.

Glutenmel var det eneste nye jeg prøvde den dagen, ikke prøvd det ellers.

Før jeg begynte på lavkarbo var det vanlig at jeg ikke fikk sove, på lavkarbo sovner jeg alltid på få minutter. Rekker knapt å begynne på en tankerekke! Før brukte jeg 1-2 timer på å sovne. Alltid, ja! Selv som skikkelig sliten.

Før jeg begynte på lavkarbo hadde jeg også mer gluten i kostholdet, fra grovbrød. Spiser ikke sånt nå, bare litt fiberplus eller fiberrik knekkebrød, men det er en liten mengde.

Lavkarbo pitabrødene var en flashback til tidligere tiders innsovningstrøbbel, men egentlig verre, med merkbar uro og kramper, våknet på natta av kramper i beina.

Rart? Eller kan glutenintoleranse gi slike utslag?

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 00:36   #2
jvsandem
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 152
jvsandem er ny på veien

Sv: Reaksjon på glutenmel?

Har du sjekket om du er glutenintolerant? Dette minner meg om eks'en, hun hadde det på samme måte, og fikk etter en tid konstantert intoleranse for gluten. Etter at hun kutter ned på produkter med gluten ble alt mye bedre. Hun trengte ikke å kutte helt, men reduserte kraftig.

__________________


jvsandem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell, generelt LCHF Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 01:01   #3
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Reaksjon på glutenmel?

Opprinnelig lagt inn av jvsandem, her.

Har du sjekket om du er glutenintolerant? Dette minner meg om eks'en, hun hadde det på samme måte, og fikk etter en tid konstantert intoleranse for gluten. Etter at hun kutter ned på produkter med gluten ble alt mye bedre. Hun trengte ikke å kutte helt, men reduserte kraftig.

Har ikke sjekket, men det lurer jeg på.

Jeg var så vant til å bruke 1-2 timer på å sovne, trodde det var "normalt" for meg, men det er veldig greit å slippe.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 07:25   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Reaksjon på glutenmel?

Glutenmel er høygluten så om man har en intoleranse er det ikke rart man reagerer, nei. De mest radikale forskerne (som mener at mel er skadelig for de fleste) mener at 1-2 av 10 ikke klarer å fordøye gluten fullt ut og dermed har skadevirkninger av å spise det.

Les mer om det her http://thehealthyskeptic.org/9-steps...ont-eat-toxins
Og jeg har nettopp skrevet om min egen reaksjon på glutenholdig mel etter 6 måneder uten her http://smgj.wordpress.com/2011/07/07/adj-anton/

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kroppens reaksjon på operasjon Dolsi Ketolysekuren 4 13-05-11 21:23
Reaksjon på endret kosthold Frøken_Lisemor Lavkarbo generelt 6 16-04-11 12:47
Underlig reaksjon på sukkerfri barnehage ... Vibeke-67 Barns kosthold 101 20-03-11 19:39
Reaksjon på sukker? TrillTrall Lavkarbo generelt 7 31-05-10 12:50
Var det reaksjon på karber tro? Serenio Spørsmål og svar 3 01-12-09 13:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no