Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Haster: Magesmerter

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-09-09, 23:23   #26
Tutte
Medlem
 
Tutte sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 420
Tutte er på en erverdig vei

Sv: Haster: Magesmerter

Håper alt går bra med deg

__________________


Tutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 12:17   #27
Ivory
Seniormedlem
 
Ivory sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Hedmark
Innlegg: 680
Ivory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlys

Sv: Haster: Magesmerter

Lykke til! Venter i spenning... Det går nok bra

__________________

Ivory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 13:29   #28
siwemor
Juniormedlem
 
siwemor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 24
siwemor er på en erverdig vei

Sv: Haster: Magesmerter

Man bør vel si i fra at man spiser lavkarbo i hvertfall i slike tilfeller.....
Holder man tilbake viktig informasjon kan man jo ikke regne med å få riktig diagnose heller. Kjedelig å åpne blindtarmen også viser det seg at det ikke er det.......
Bare litt tanker da.....

__________________





siwemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 14:47   #29
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Haster: Magesmerter

Men dette høres ikke ut som en vanlig reaksjon av å spise lavkarbomat.
Jeg regner med at legene er oppegående nok til å spørre om man har spist noe spesielt om det mistenkes at det kan ha noe med den delen av systemet. (feks, om de mistenker gallestein, så spør de vel om man har spist fet mat eller noe)

Tenker på deg Paris! Håper alt er bra!

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 15:30   #30
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Haster: Magesmerter

Opprinnelig lagt inn av siwemor, her.

Man bør vel si i fra at man spiser lavkarbo i hvertfall i slike tilfeller.....
Holder man tilbake viktig informasjon kan man jo ikke regne med å få riktig diagnose heller. Kjedelig å åpne blindtarmen også viser det seg at det ikke er det.......
Bare litt tanker da.....

Tror egentlig ikke lavkarbo kan få skylden for denne typen smerter, med mindre det dreier seg om gallestein, men da er smertebildet som regel veldig typisk!

Vel, man åpner ikke noens mage uten at man er så og si sikker på hva man ser etter.
Blindtarm diagnostiseres ut i fra økende infeksjonsparametre og de skal øke fort og mye før man åpner noen selv på det grunnlaget.
Det finnes også mange atypiske former for blindtarmbetennelse.
Desuten trenger man ikke blindtarmen, og skulle man fjerne den "unødvendig" slipper man å tenke på det neste gang man har vondt i magen!

Problemet med unge kvinner og magesmerter er ofte at de kan komme av så mye. Blindtarmbetennelse er vel det beste man kan håpe på!
Eggstokkene ligger jo i samme område feks. Svangerskap utenfor livmoren er et eks på hva annet som kan gi smerter i samme område.
Mange lymfeknuter etc etc.

Og som Areola sier, matvaner/uvaner er en del av rutinespørsmålene ved diagnostisering av magesmerter.

Det største problemet er nok at folk ikke tenker over hva de sier/ikke sier til legene.
På spørsmål om de tar noen medisiner, glemmer folk at reseptfrie smertestillende er medisiner, eller at mange ting man får kjøpt på helsekosten kan ha store innvirkninger på kroppen.

Ble et langt svar på noen begrunnede tanker, men......

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 17:36   #31
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Haster: Magesmerter

Masse lykke til, dette hørtes ikke godt ut

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 18:07   #32
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Haster: Magesmerter

Fikk meg til å tenke på nyrebekkenbetennelse, forresten (klart, Paris har vel funnet ut av dette by now ). Jeg hadde det i vinter, og jeg kan skrive under på at jeg aldri i mitt liv har hatt så høye smerter!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!

Sist redigert av Photobscura : 03-09-09 kl 18:16. Årsak: Edit! Skrev feil sykdom :p
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 18:11   #33
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Haster: Magesmerter

Tusen takk alle sammen!!

Jeg er nå en erfaring rikere, og etter å ha lest deres innlegg, så har jeg kanskje vært litt for sær. Jeg ble innlagt ja, og misstanken var blindtarm-betennelse eller betennelse i eggstokken. Tok mange undersøkelser, og de var veldig usikker. I går fikk jeg beskjed om jeg skulle ta kikkhullsoperasjon. Men plustelig så ble jeg bare mye bedre, feberen gikk tilbake og hvite blodlegemer stabiliserte seg (som tydet på en infeksjon). Så i dag fikk jeg reise hjem igjen.

I går kveld fikk jeg spm om jeg ville ha mat, og da var jeg dum som nevnte at jeg kun spiste lavkarbo, og helst ønsket bare et egg eller noe. Var egentlig ikke noe sulten heller. Det kom inn en sykepleier og lege som hadde veldig mange meninger om dette, at jeg var altfor ung osv. Når jeg prøvde å fortelle de at den "baderingen" som jeg hadde hatt rundt magen for tre uker siden nesten ikke er å se, så trodde de ikke på meg. De bare sa: Du har jo ikke noe vektproblem, og du er altfor ung gjentok de... Jeg er jo 33 år da ikke så ung...

Så fikk jeg en skikkelig utspørring av hva jeg spiste, og de var skikkelig skeptisk. Dette var det dummeste de hadde hørt. Så spurte de om jeg spiste blomkål og broccoli. Ja svarte jeg. Og fisk? Ja mye fisk svarte jeg. OK, da var det greit Da hentet de et egg, en ostebit, en skinkeskive og noen tomatbiter. Greit nok for meg.... Men jeg skulle kanskje ikke hengt meg så mye opp i dette på sykehuset, men er redd at hvis jeg først skeier ut en gang så vil hodet mitt tenke ""ja det gikk jo bra" "prøv igjen".

Det var min erfaring. Nå er jeg nesten ikke vont i magen, og er igrunn litt forvirret over hva som egentlig feilte meg. Jeg var så gira på å komme hjem at jeg glemte å spørre hva de egentlig hadde funnet ut...

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 18:18   #34
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Haster: Magesmerter

Oi! Men blindtarmbetennelse kan jo trekke seg tilbake, ikke alltid at den sprekker

Men for noen teite leger, da gitt! Så de ikke Dagsrevyen i går, eller

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 18:20   #35
Sophie
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 189
Sophie er på en erverdig vei

Sv: Haster: Magesmerter

Godt å høre det gikk bra! Og at du ble sjekket opp
Kan det ha vært luftsmerter?, de kan være grusomme. Min bestefar ble lagt inn på sykehus med forferdelige smerter og de lurte på alt fra blindtarm til slag (han har hatt slag før og litt utenfor nå). Det viste seg å være noen grusomme luftsmerter. Håper det går bra med deg fremover og god bedring

__________________


Sophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 18:22   #36
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Haster: Magesmerter

Jeg tror ikke luftsmerter går utover de hvite blodlegemene . Men ja, skriver under på at luftsmerter kan være et helvete! (Jfr den julen jeg spiste en hel konfekteske med Cavaliérs belgiske ... Au!).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 18:22   #37
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Haster: Magesmerter

Godt å høre at det går bra med deg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 18:23   #38
Polleke
Medlem
 
Polleke sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 67
Polleke er ny på veien

Sv: Haster: Magesmerter

Jeg opplevde noe lignende i sommer. Da hadde jeg ikke gått på lavkarbo så lenge, men i et par uker tror jeg. Jeg fikk vanvittig vondt i magen og våknet om natten av det. Jeg gråt av smerte, og det var på høyre siden mot hoften. Jeg fant en datamaskin og søkte opp symptomer på blindtarmbetennelse og lignende. Roet meg etterhvert og smertene ble svakere. Hadde mye vondt en liten periode, men så gav det seg. Var veldig øm i nevnte område også. Men dro ikke til legen, selv om jeg hadde mest lyst til å ringe ambulanse når det var som værst.

Godt å høre at du er bedre igjen! (:

__________________

Den ene bit byr den annen.
Polleke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 18:32   #39
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Haster: Magesmerter

Så bra at det går bra med deg, og for noen usannsynlig rare leger!

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 18:34   #40
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Haster: Magesmerter

Godt å høre at det har gått over.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 18:40   #41
Sophie
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 189
Sophie er på en erverdig vei

Sv: Haster: Magesmerter

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg tror ikke luftsmerter går utover de hvite blodlegemene . Men ja, skriver under på at luftsmerter kan være et helvete! (Jfr den julen jeg spiste en hel konfekteske med Cavaliérs belgiske ... Au!).

Nei det gjør de ikke. hvite blodlegemes økning kan indikere på bakterieinfeksjon. Jeg ble alvorlig matforgiftet og havnet på isolat i en uke på sykehuset. Da var hvite blodlegemer og crp sterkt forhøyet.

Problemet er at de kan ikke si noe om hva slags bakterie det er og hvor infeksjonen sitter, så selv om hun hadde en forhøyet hvit blodlegeme status, trenger ikke det nødvendigvis ha sammenheng med magesmerten selv om det selvfølgelig er nærliggende å tro.

Jeg mente bare med mitt innlegg å berolige. Det kan ha vært uskyldige ting også og ingen ting ville være bedre enn det

__________________


Sophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 21:27   #42
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Haster: Magesmerter

De smertene, kan det ha vært i eggstokk? Jeg hadde vanvittige smerter i høyresiden som kom og gikk da jeg var 13-14 (som endte i blindtarmoperasjonen nevnt over ) Det viste seg at eggstokken var betent, og det smittet over på blindtarmen og hele området. Jeg hadde PCO, som jeg ikke visste om da, og siden den ikke klarte å starte puberteten så ble den betent i stedet...
Også tenker jeg at mange ofte får kluss med syklus i starten av lavkarbo, kanskje kroppen er så forvirret at den lager en liten infeksjon for å kjempe mot?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 22:08   #43
grønn
Juniormedlem
 
grønn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 55
Innlegg: 13
grønn er ny på veien

Sv: Haster: Magesmerter

Jeg og fikk kraftige magesmerter den gang jeg prøvde lavkarbo.
Ble akutt innlagt på sykehus. Og legene vurderte frem og tilbake om de skulle operere vekk blindtarmen eller ei.

Prøvene viste en stigende infeksjon i kroppen, gjennom hele natten, og de var sekunder fra å operere meg.
Men så begynte smertene gradvis å avta, og blodprøvene begynte å rette seg.

Jeg sa heller ingenting om at jeg var på lavkarbo kosthold.

Jeg ble frisk og utskrevet etter ca 24 timer, og har vært bra siden.

Spiser ikke lavkarbo lenger, både fordi jeg ikke vil ha tilbake de enorme smertene, og fordi jeg ikke går ned i vekt..

Min konklusjon er at man skal være veldig sikker på hva man gjør....

grønn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tradisjonelt kosthold Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 13:08   #44
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Haster: Magesmerter

Opprinnelig lagt inn av grønn, her.

Jeg og fikk kraftige magesmerter den gang jeg prøvde lavkarbo.
Ble akutt innlagt på sykehus. Og legene vurderte frem og tilbake om de skulle operere vekk blindtarmen eller ei.

Prøvene viste en stigende infeksjon i kroppen, gjennom hele natten, og de var sekunder fra å operere meg.
Men så begynte smertene gradvis å avta, og blodprøvene begynte å rette seg.

Jeg sa heller ingenting om at jeg var på lavkarbo kosthold.

Jeg ble frisk og utskrevet etter ca 24 timer, og har vært bra siden.

Spiser ikke lavkarbo lenger, både fordi jeg ikke vil ha tilbake de enorme smertene, og fordi jeg ikke går ned i vekt..

Min konklusjon er at man skal være veldig sikker på hva man gjør....

Smerten og forløpet minner veldig om det du beskriver her.

Men jeg er hjemme igjen nå - og like klar for lavkarbo (kanskje jeg legger til litt mer karbohydrat enn jeg har gjort, hvem vet)

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 11:12   #45
Luna*
Seniormedlem
 
Luna* sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 48
Innlegg: 703
Luna* er en juvelLuna* er en juvelLuna* er en juvel

Sv: Haster: Magesmerter

Så bra du er hjemme igjen

__________________
Påskeutfordring:


Luna* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Takvise magesmerter Budeia Ketolysekuren 1 24-04-09 16:28
Cocosa og magesmerter Sulphur Kosttilskudd 5 31-01-09 18:19
MCT-olje og magesmerter LilleMill Lavkarbo generelt 0 06-06-08 14:31
Magesmerter? jeef-micro Eurodiett 12 17-11-07 11:19
Magesmerter cilemora Ketolysekuren 3 02-09-07 00:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no