Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvor mange karber i kaffe latte?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-09-06, 20:28   #1
shady
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 52
shady er på en erverdig vei

Hvor mange karber i kaffe latte?

Noen som vet? Kaffe latte var min store trøst og glede før jeg begynte på Atkins, men har nå holdt meg unna i en hel, lang uke... Men er det noen som vet hvor mange karber det egentlig er i en enkel latte? Jeg har pleid å drikke den med lettmelk, men det er kanskje ikke noe poeng nå mer? Jeg skjønner jo at det ikke er noe for atkins induksjon, men på et senere stadium håper jeg virkelig jeg kan gjeninnføre min daglige morgenrutine.

__________________





shady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for tiden gravid med kostkontrollert svangerskapsdiabetes Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 13:07   #2
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mange karber i kaffe latte?

Kan du ikke bare lage din egen lovlige variant med basis i kaffeinfri kaffe. Bruk ogsaa floete i stedet for lettmelk. Vet ikke om det egentlig er sukker i latten din, med i tilfelle saa kan du erstatte det med splenda.

Og til det du egentlig spoer om. Aner ikke hva en latte inneholder, saa jeg er blank der

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 13:52   #3
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange karber i kaffe latte?

Du må nesten bare beregne melkemengden og dele antall karber pr liter melk på det riktige desiliterantallet. Og så legge til karbene for eventuelt sukker, som du selvfølgelig bør bytte ut med noe annet som Nalana sier.

Jeg tror det er ca tre dl melk i en kaffe latte. I følge DANDR, carb counter bakerst i boka, er det 11.4 gram karbohydrat i 2.3 dl helmelk, så da er det bare å regne ut... (orker ikke jeg ). Det er litt mer karber i lettmelk.

Jeg er også veldig glad i kaffe latte, så jeg skjønner godt det savnet. Men jeg ville ikke anbefale deg å drikke det hver dag. Ikke bare på grunn av alle karbene, men også fordi det ikke er så veldig gunstig å få i seg så mye melk hver dag.


Sist redigert av Huldr : 23-09-06 kl 14:10.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 19:43   #4
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor mange karber i kaffe latte?

kaffe med fløte og splenda er heeelt nydelig og gir ikke det høyeste antallet khd , ellers kan du jo kjøpe sånne ferdig poser de inneholder 6-7 khd per porsjon, men meste parten av disse er fra melkesukker da... (inneholder ikke vanlig sukker)

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 21:02   #5
shady
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 52
shady er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange karber i kaffe latte?

Ok, takk for svar. Hjemme lager jeg kaffe (med koffein faktisk, men vekta raser ned likevel heldigvis) med fløte og av og til litt splenda (Nam!), så "problemet" er egentlig når jeg er på jobb. Tør ikke prøve meg på kaffemaskin-kaffen i hvert fall. Har sånn fancy kaffemaskin med kaffe som sikkert er en karbo-bombe de luxe. Tidligere var det en del av morgenrutinen å stoppe innom kaffebaren på hjørnet, men det er jo egentlig en god vane å kvitte seg med. Men et par ganger i uka hadde vært fint, da...
Jeg tolker dere slik at det er mindre karber i helmelk, så da kan jeg jo begynne med det igjen i hvert fall. Om noen uker...

__________________





shady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for tiden gravid med kostkontrollert svangerskapsdiabetes Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 23:29   #6
Quippini
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Hurdal
Alder: 58
Innlegg: 43
Quippini er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange karber i kaffe latte?

Rundt 14 karber i en vanlig latte - marginal forskjell på hel og lettmelk (som blir brukt de fleste steder). Du slipper unna med ca 10 hvis du lager den selv med fløte.

Pengene du kan spare på å droppe kaffesjappa kan ellers komme godt med til nye klær etterhvert...

__________________
quippini

BMI opp mot 23 -
her må det skjerping til!
Quippini er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - og skjeler litt til blodtype... Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 23:50   #7
Melania
Seniormedlem
 
Melania sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.135
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Sv: Hvor mange karber i kaffe latte?

Oi det var mer enn ventet , men så har jeg jo aldri talt karber heller...

Ja jeg har vel i perioder inntatt store mengder kaffelatte med masse latte...men skjerper altså når jeg har Nille uker...

__________________
Melanias vei til ett lettere liv!
- Januar 06 til Oktober 06 = -30kg!
- Vekt 30.01.07: 73
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Naboen til Torkil sitt grove soya protein brød Nille Bakst 179 08-03-11 19:13
Effekten av lavkarbo-diett på migrenepasienter? themonk Lavkarbo generelt 9 24-05-06 14:18
Karber i koffeinfri kaffe? Spungeworthy Spørsmål og svar 1 06-05-06 16:03
Du går ikke ned pga. kaffe! Marianne Generell ernæringsdebatt 42 24-02-05 03:41
SPØRSMÅL OM INDUKSJON Huldr Induksjonen 14 03-12-04 01:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no