Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Unngå å bli lurt av søtstoffer

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-08-09, 14:08   #26
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av SusieBlues, her.

Når det gjelder forskning på aspartam, så er det ingen uavhengig forskning som har klart å overbevise meg om at det er ufarlig.

På samme måte er det ingen uavhengig forskning som har klart å overbevise meg om at det er farlig.

Men det er heller ikke poenget mitt. For meg handler det om hvilket stoff som er bra hva vektnedgang angår, aspertam er således bedre enn maltitol og maltodextrin f.eks.

__________________



Sist redigert av Photobscura : 20-08-09 kl 16:11. Årsak: Rettet opp i sitatklammer
Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 14:12   #27
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av Mr. Muscle, her.

Min slanking er ikke politisk motivert, tro det eller ei

Min slanking er ikke bare slanking, men i stor del også et slag for helsen min og for de naturlige matvarene, og et mot legemiddelindustrien og sterke kommersielle interesser.
Tro meg, alt er politisk, om enn ikke alltid bevisst

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 14:25   #28
ematia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: nordland
Innlegg: 4
ematia er på en erverdig vei

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Flott innlegg

__________________
">
ematia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 15:19   #29
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Kva med tagatose? Nokon som veit?

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 00:48   #30
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Kva med tagatose? Nokon som veit?

Etter hva jeg kan lese meg frem til har tagatose en GI på 3.
Dersom du bruker svært lite tagatose og gjerne ikke går på en "nazi-diett" som meg selv, kan du nok bruke dette

Noen treskaller vil gjerne tro jeg er nazist ettersom jeg går på en "nazi-diett", men det er bare et uttrykk for hvor streng dietten min er. Jeg er like imot nazismen som alle andre oppegående mennesker
Måtte bare si det for det finnes idioter som skal ta alt bokstavelig

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 11:27   #31
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av Mr. Muscle, her.

Etter hva jeg kan lese meg frem til har tagatose en GI på 3.
Dersom du bruker svært lite tagatose og gjerne ikke går på en "nazi-diett" som meg selv, kan du nok bruke dette

Noen treskaller vil gjerne tro jeg er nazist ettersom jeg går på en "nazi-diett", men det er bare et uttrykk for hvor streng dietten min er. Jeg er like imot nazismen som alle andre oppegående mennesker
Måtte bare si det for det finnes idioter som skal ta alt bokstavelig

Du bør vel "roe" ordbruken litt, tenker jeg.
Både hvordan du beskriver dietten og folk som kan reagere.


Gerd
Moderator

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 12:50   #32
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Enig med Gerd, og jeg tror vel uansett ikke at faren for at uttrykket "nazi" i denne sammenhengen vil misforstås er overhengende. Så vidt jeg vet var Hitler veganer. Men det er en litt uheldig prefiks uansett.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 18:49   #33
Rangelet
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 67
Rangelet er på en erverdig vei

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Legen min på Balderklinikken anbefalte "Krom" tabletter til meg i starten da jeg skulle kutte ut søtstoffer. Krom stabiliserer blodsukkeret, og det funket utmerket for meg iallefall. Det kan jo ha vært placebo effekt, i og med at motivasjonen min var på plass.

Uansett kan det kanskje hjelpe noen i startfasen. Placebo eller ikke, det gav meg en ekstra boost. Mener helsekost butikker selger Krom.

Rangelet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo funker Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 17:23   #34
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Enig med Gerd, og jeg tror vel uansett ikke at faren for at uttrykket "nazi" i denne sammenhengen vil misforstås er overhengende. Så vidt jeg vet var Hitler veganer. Men det er en litt uheldig prefiks uansett.

oi

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 14:36   #35
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av Rangelet, her.

Legen min på Balderklinikken anbefalte "Krom" tabletter til meg i starten da jeg skulle kutte ut søtstoffer. Krom stabiliserer blodsukkeret, og det funket utmerket for meg iallefall. Det kan jo ha vært placebo effekt, i og med at motivasjonen min var på plass.

Uansett kan det kanskje hjelpe noen i startfasen. Placebo eller ikke, det gav meg en ekstra boost. Mener helsekost butikker selger Krom.

Krom reduserer søtsuget ifølge en rekke kilder

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 00:15   #36
Marihøna123
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1
Marihøna123 er på en erverdig vei

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Hei. Jeg er ny og litt forvirra her

Er det ikke greit å spise sukkerfritt hvis produktet inneholder maltitol eller sorbitol?

Jeg kjøpte meg en sukkerfri sjokolade i dag(inneholdt maltitol), og tenkte at den var grei, siden den omtrent ikke inneholdt noen karber(trakk fra sukkeralkoholene). var den ikke grei allikevel? skal jeg se etter sjokolade som verken inneholder sorbitol eller maltitol?

*addicted to chocolate*

__________________
Marie!
Marihøna123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 01:25   #37
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av Marihøna123, her.

Hei. Jeg er ny og litt forvirra her

Er det ikke greit å spise sukkerfritt hvis produktet inneholder maltitol eller sorbitol?

Jeg kjøpte meg en sukkerfri sjokolade i dag(inneholdt maltitol), og tenkte at den var grei, siden den omtrent ikke inneholdt noen karber(trakk fra sukkeralkoholene). var den ikke grei allikevel? skal jeg se etter sjokolade som verken inneholder sorbitol eller maltitol?

*addicted to chocolate*

Du bør absolutt se etter sjokolade som ikke inneholder maltitol. Dersom du velger å kjøpe en sjokolade søtet med maltitol kan du like godt kjøpe med ekte sukker.
Hvis ikke tannhelsen er det eneste du er bekymret for da? (maltitol er vennligere mot tennene enn sukrose)

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 14:12   #38
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Hmmm,jeg har slanket vekk over 40 kg tidliger ved å bruke lavkarbo,og i det året både spiste og drakk jeg "ting" med søtstoffer...Nå skal det vel ærlig talt bli sagt at jeg mer eller mindre "driter" i om maltitol,sorbitol,aspartam osv "kan" være farlig for ditt og datt...jeg slanker meg og for å gjøre det så trengte jeg å ha noe å kose meg med! det virker nok litt ekstremt for mange at jeg sier det sånn rett ut..men så er jeg også en av disse røøøkerene (og det er også som vi alle vet veldig helse farlig) uansett Jeg tåler og drikke lett brus,tåler og spise maltitol og gå ned raskt i vekt,det er flere som gjør det og noen som stopper opp i vektnedgangen ,men sånt må bare testes ut(om man ønsker det) Det jeg syns er litt merkelig er at maltitol virker klart som det søststoffet man kan bruke og ikke stoppe opp i vektnedgang...

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 21:00   #39
sunshinegirl
Nytt Medlem
 
sunshinegirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 2
sunshinegirl er på en erverdig vei

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

hei hei.
er helt ny på dette og har akkurat startet ketolysekuren. stemmer det at siden det står 0 karbo på tab xtra kan jeg drikke det???
og på bocca 70% kakao står det karbo 30g hvorav sukkerarter er 30g, er det da 0 karbo i den??

sunshinegirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 21:09   #40
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av sunshinegirl, her.

hei hei.
er helt ny på dette og har akkurat startet ketolysekuren. stemmer det at siden det står 0 karbo på tab xtra kan jeg drikke det???
og på bocca 70% kakao står det karbo 30g hvorav sukkerarter er 30g, er det da 0 karbo i den??

Ja du kan drikke tab xtra, men mange her inne mener man av helsemessige årsaker bør holde seg unna kunstig søtningsmidler. Kunstig søtning kan være med på å hindre vektnedgang og samtidig være med å opprettholde søtsuget.
Når det gjelder sukkerarter så må de regnes med det er kun sukkeralkoholder man kan trekke i fra, så det er nok 30 kh i Bocca 70 %. Mange er av den oppfatningen at det er bedre å ta en liten bit sjokolade med høyt kakao innehold enn sukkerfri sjokolade som inneholder kunstig søtningsmidler. En del får vondt i magen og diaré av for eksempel maltitol.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 04:50   #41
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av sunshinegirl, her.

hei hei.
er helt ny på dette og har akkurat startet ketolysekuren. stemmer det at siden det står 0 karbo på tab xtra kan jeg drikke det???
og på bocca 70% kakao står det karbo 30g hvorav sukkerarter er 30g, er det da 0 karbo i den??

Det er 30 karber i bocca dersom det står 30 gram sukkerarter.

85% sjokolade har mindre karber, 100% enda mindre.

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 10:22   #42
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

http://www.sukkerfritt.com/index.html

maltitol var altså dumt, det da


hade sjokolade

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 10:36   #43
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

men nå må blonde meg vite noe

er de "trygge"(uten tanke på at de er kunstige) søtningstoffene(?): Mannitol,og Erythritol ?

jeg TRODDE(????) hvartfal Erythitol(sukrin) er sikkert, det kommer jo fra pærer,meloner og sopp..


men jeg er vist litt blank..?

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 13:29   #44
beths
Medlem
 
beths sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 46
Innlegg: 189
beths er en juvelbeths er en juvelbeths er en juvel

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av Mr. Muscle, her.

Etter hva jeg kan lese meg frem til har tagatose en GI på 3.
Dersom du bruker svært lite tagatose og gjerne ikke går på en "nazi-diett" som meg selv, kan du nok bruke dette

Noen treskaller vil gjerne tro jeg er nazist ettersom jeg går på en "nazi-diett", men det er bare et uttrykk for hvor streng dietten min er. Jeg er like imot nazismen som alle andre oppegående mennesker
Måtte bare si det for det finnes idioter som skal ta alt bokstavelig

Haha! Jeg kaller også min diett for nazi-diett . Det er et uttrykk folkens...loosen up

beths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 15:04   #45
Rangelet
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 67
Rangelet er på en erverdig vei

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Har kun merket ekstra søtsug ved bruk av kunstig søtning. Ellers så vet jeg at man kan bli litt hyper, tankene kan løpe litt raskt etc

Rangelet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo funker Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 20:14   #46
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av Rangelet, her.

Har kun merket ekstra søtsug ved bruk av kunstig søtning. Ellers så vet jeg at man kan bli litt hyper, tankene kan løpe litt raskt etc


veldig stigning i blodsukkertet, altså? hvis jeg ikke tar feil da..

beviser ikke det nesten at enkelte søtning har høy GI?

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 22:56   #47
aas85
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2
aas85 er på en erverdig vei

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Hei. Er ny på forumet, og liker ikke å måtte spenne ben på en som heter Mr.Muscle.... men må ru så må ru.

Styr unna alt som er unaturlig for menneske å putte i munnen, og stol i allefall ikke på at myndighetene forbyr ting som er usunt. Kunne sikkert da ha ramset opp 1000 ting som burde vært fjernet fra butikkhyllene.
Titt på denne feks http://www.youtube.com/watch?v=P-usbGZez40 og
følg linkene derifra vidre hvis du/dere tør.
Det finnes et bra og sunt alternativ til sukker. Husker desverre ikke navnet nå, men DET har faktisk blitt forbudt å importere.... ? Hvorfor, jo pengene ruler... Skal prøve å finne igjen artikkelen.

aas85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 23:05   #48
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Det kommer jo an på mengdene, da!

Du tenker på Stevia?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 23:44   #49
aas85
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2
aas85 er på en erverdig vei

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Ja Stevia var det. Ser nå at det har blitt lov å selge igjen, eller tar jeg feil. Det er forbudt i USA og EU !!! Blir dere ikke mistenksomme. Ser dere ikke at sukkerindustrien og legemiddelindustrien, de to mektigste pengerullerene, vil forby og motarbeide dette som vil ta fra dem alle pengene. Vi spiser mere å mere sukker og blir fetere og dårligere, vi går å kjøper medisiner, slik at vi kan fortsette å spise sukker... En fantastisk foretnings-ide

Og alt som er kjemisk fremstilt , søtningsmidler altså, er ikke bra å ha i seg, uansett mengde mener jeg. Vi er fortsatt 99,9% genetisk like våre 2 millioner år gamle forfedre.... Vi er det eneste pattedyret som er dumt nok til å spise oss syke, og enda vi ser hva som har skjedd med menneskene de siste 150 årene nekter vi å tro at det har noe med det "nye" kostholdet å gjøre !?! Plante-fett, korn/brød, pasta, ris, magert kjøtt, lettprodukter, og ikke minst sukker Jeg vet det er vanskelig, for det er snart noe dritt i all maten vår, men jeg mener : Kutt ut sukker, spis riktig smør/fett og ta omega3 så begynner ting å løsne helsemessig.

aas85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 00:22   #50
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av aas85, her.

Ja Stevia var det. Ser nå at det har blitt lov å selge igjen, eller tar jeg feil. Det er forbudt i USA og EU !!! Blir dere ikke mistenksomme. Ser dere ikke at sukkerindustrien og legemiddelindustrien, de to mektigste pengerullerene, vil forby og motarbeide dette som vil ta fra dem alle pengene. Vi spiser mere å mere sukker og blir fetere og dårligere, vi går å kjøper medisiner, slik at vi kan fortsette å spise sukker... En fantastisk foretnings-ide

Og alt som er kjemisk fremstilt , søtningsmidler altså, er ikke bra å ha i seg, uansett mengde mener jeg. Vi er fortsatt 99,9% genetisk like våre 2 millioner år gamle forfedre.... Vi er det eneste pattedyret som er dumt nok til å spise oss syke, og enda vi ser hva som har skjedd med menneskene de siste 150 årene nekter vi å tro at det har noe med det "nye" kostholdet å gjøre !?! Plante-fett, korn/brød, pasta, ris, magert kjøtt, lettprodukter, og ikke minst sukker Jeg vet det er vanskelig, for det er snart noe dritt i all maten vår, men jeg mener : Kutt ut sukker, spis riktig smør/fett og ta omega3 så begynner ting å løsne helsemessig.

Stevia er slett ikke forbudt i verken EU eller USA - jeg befinner meg i USA nå og her er steviasøtning tilgjengelig på flere av kaffebarene på campus.

Og for å svare på spørsmålet ditt - jeg finnes ikke mistenksom. Sukker smaker jo godt og jeg tror det er hovedgrunnen til at det tilsettes i en haug med produkter der det egentlig ikke trenger være.

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Svar

Emneord
isomalt, maltitol, sukker, søtstoff, xylitol


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Søtstoffer, hvilke er greie? Maimor Lavkarbo generelt 1 13-03-09 02:46
Søtstoffer/urinstix ketanore Ketolysekuren 4 19-03-08 00:10
Søtstoffer og sånn Photobscura Kake/dessert og snacks 13 30-07-07 14:20
Ang. søtstoffer miss_celica_83 Lavkarbo generelt 13 29-12-06 20:37
Ketolyse og søtstoffer BigDaddy Ketolysekuren 19 01-08-06 14:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no