Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Se på magebildene mine?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-05-07, 10:12   #1
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Se på magebildene mine?

Jeg er ikke så tøff at jeg legger ut magebildene her, men har lagt de under "Sofakroken" så bare registrerte kan se. Jeg har veldig stor mage i forhold til resten av kroppen. Vil gjerne at dere tar en titt og kommenterer hva dere mener.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-05-07, 11:13   #2
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Se på magebildene mine?

Nå vet ikke jeg hvor mange kilo du satser på å gå ned, men jeg ville tro at noen kilo mindre og med en del sit-ups ville den magen bli både strammere og mindre?

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 11:06   #3
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 66
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Se på magebildene mine?

Det er dessverre en utbredt misforståelse at sit-ups kan slanke magen.

Ved å fjerne fett, feks med kostindusert ketose vil fettet forsvinne, ikke musklene. Fettet forsvinner stort sett etter prinsippet sist inn først ut. Man kan ikke "velge" hvilket fett som skal bort.Ved korrekt slanking -
uten situps- blir magen etterhvert flat. Har man et "fettforkle" som henger nedover trussa, kan det aldri fjernes med aldri så mange situps, der må kniven i bruk.

Det finnes nesten ingen som har direkte slappe magemuskler med behov for trening. Men besvares, ønsker man en struttende "sixpack" det vil si fremstående magemuskler, må man først slanke bort fettet og siden trene musklene slik de strutter. Dette må holdes vedlike ellers skrumper musklene raskt tilbake til normal størrelse.

Sixpacken ligger der, inne bak fettet, men den kan ikke trenes frem uten at man først har fjernet magefettet.

Hvilket fett som skal forbrennes avgjøres av hormoner som produseres i fettvevet, hjernen, binyrene, skjoldbruskkjertelen mm.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 22:04   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Se på magebildene mine?

Men det kan vel ikke bestrides at yoga/pilates/mageøvelser gjør huden mer fleksibel og i bedre stand til å trekke seg sammen, kan det vel? Eller?? Jeg opplever i alle fall det etterhvert som jeg klarer å være mer kontuin med yogatrening.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 02:29   #5
Dolphin
Seniormedlem
 
Dolphin sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 1.884
Dolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjent

Sv: Se på magebildene mine?

riktig - situps vil ikke hjelpe uten at fettet forsvinner, heller bare få den til å se større ut hvis de er kraftig nokk - dessverre believe me i Know! Så tradisjonelle sit ups er ikke akkurat det beste å anbefale, men selv om det ikke er lurt å "pumpe opp" magemusklene med masse sit ups er det likevel viktig å få trent magen , da spsielt dyp stabiliseringsmuskulatur fordi dette vil gi bedre støtte til ryggen og spare den for belastninger etc etc.
Men hvordan disse trenes er vanskelig å forklare over nett og man må også jobbe en del for å få det ordentlig til....

men kan prøve likevel å beskrive en øvelse som jeg syns funker fint ( da trener man også de store magemusklene, men uten at man "pumper de opp" slik som mange gjør):

Stå på alle fire, pass på at ryggen er rett og ikke svaier nedover eller krummes oppover. Begynn å trekk nedre del av magen sammen - veldig lett så det nesten ikke kjennes ( tenk at en skyvedør lukkes sammen foran på magen) - da får man veldig forenklet beskrevet tak i de dype stabilisatorene ( viktig viktig), fortsett å stam/ knip magemusklene sammen til du har starmmet de så så stramt du klarer ( max kontraksjon), hold der npen sekunder ( 5-6) og slipp magen rolig ut igjen.
Gjennta 8 - 12 ganger 2-4 runder.
Kan også utføres i ryggliggende - da ligger man bare strak ut og jobber med å få tak i de ulike lagene av magemuskler, men må da ikke jobbe mot tyngdekraften som i firfotstående, slik at dette blir en lettere "utgave".
Eller man kan jobbe etter samme prinsipp i stående.

Kan ikke garantere at det hjelper på å stramme magen så mye opp, men man får iaf trent og vedlikeholdt magemusklene uten at man gjør den typiske feilen med å "blåse ut" magen som mange gjør ved tradisjonelle sit ups.

Ja ...ble litt rotete dette, men håper dere skjønner hva jeg mener.

__________________
Dolphin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Ketogen Kost Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 08:58   #6
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Se på magebildene mine?

Takk for svar, jeg syntes det var bra å få treningstips Dolphin!

Jeg har hørt mange ganger at det ikke nytter å trene eller slanke bort fettforkle. Men hvis jeg må opereres så skal jeg ha et så godt utgangspunkt som mulig, og har hørt at kirurgene mener at resultat blir best hvis en har trent endel og er normalvektig.

Men mener jeg har hørt at noen ganger forsvinner ikke fettet på magen, hvis en har hatt det i mange år så blir det nærmest permanent?

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 13:46   #7
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Se på magebildene mine?

Hmmm - jeg trodde all slags styrketrening vill være gunstig når man er på diett, jeg - ville ikke nettopp mer muskler hjelpe på fettforbrenningen?

Hursomhelst - JEG sverger nå ihvertfall til sit-ups, uansett hva andre sier. Det har alltid funket for meg, og jeg har gjort det siden jeg begynte med jazzballett da jeg var ni år gammel.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 22:24   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Se på magebildene mine?

Det er også hva jeg alltid har hørt, og også lest flere plasser her inne, at større muskelmass hjelper på basalforbrenningen. Trening er ikke dumt uansett, da. Det er vel de fleste enige om.
Men dette er fakta: trener du magemusklene ved f.eks sit ups, burde du finne også en styrketreningøvelse som balanserer den, for eksempel sånne omvente situps, der du ligger på magen, og løfter opp så mye du kan av overkroppen og holder noen sekunder. Sit ups er forresten mye mer effektivt dersom du kan isolere hver øvelse litt, altså holde deg oppe i noen sekunder. Dette har jeg fra min gamle fysioterapeut, samtidig som det også er grunnfilosofien rent fysisk i yoga

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 00:02   #9
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Se på magebildene mine?

Vet ikke om jeg skjønte helt hva du mente med å balansere, men jeg har et program på ca 60 sit-ups og det er forskellige løft; 20 "vanlige" rett opp, 10 til hver side, 20 veldig små, og så 10 sekunder statisk.
Men når du trener pilates rumpe og lår, tror jeg du får trent magen en del da også, for en del av benløftene klarer man ikke å få til dersom man ikke holder magen inne og løfter med den også.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 00:25   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Se på magebildene mine?

Det jeg mener er at om man bare trener musklene i magen, foran og på sida, så kan man bli med tiden litt "skakk" om man ikke også trener musklene i ryggen. Musklene blir jo tettere jo sterkere de er.
Det er en kjent sak at om man har sterke magemuskler så hjelper det også ryggen, men det er ikke dumt å ha en sterk rygg i tillegg. Når man svømmer så trener man hele kroppen, det er kanskje den mest balanserte treningen man kan gjøre, ut fra hva jeg har hørt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 00:29   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Se på magebildene mine?

Men jeg er ingen ekspert altså
Jeg bare snakker ut fra egne erfaringer, og råd jeg har fått fra folk som vet langt mer enn meg!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 16:05   #12
Dolphin
Seniormedlem
 
Dolphin sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 1.884
Dolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjent

Sv: Se på magebildene mine?

Smula:
Styrketrening er bra jo fordi en økt muskelmasse vil øke fettforbrenningen, MEN større magemuskler som det her snakkes om vil også medføre at det utenpåliggende magefettet presses ut og dermed ser større ut hvis du skjønner hva jeg mener.
Problemet er at mange trener sit- ups feil - de bare "løfter" seg opp uten å "sette" de dype magemusklene først og holde magen inne og dermed blåser ut magemusklene istedet for å stramme de....vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette skriftlig.

Når man trener styke kan man enkelt si alle muskler har en motpart som gjør den motsatte jobben av de selv. Biceps brachi bøyer albuen, mens triceps brachi strekker den - f.eks.
For hver reaksjon er det alltid en motreaksjon og dette kan overføres også til hvordan musklene våre jobber. For at biceps skal kunne bøye armen må triceps da altså slappe av....
Men dette var litt utenfor poenget mitt. bare nevnt som litt forklaring. Anywways - for å få balanse i kroppen er det viktig å trene "begge sider". Trener man mage må man også trene rygg, trener man bryst må man også trene øvre del av ryggen, trener man forside lår bør man også trene bakside etc etc....hvis ikke kan det på sikt oppstå ubalanse, feilbelastninger og siltasje og det var vel det photobscura ville frem til.

__________________
Dolphin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Ketogen Kost Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 16:12   #13
Dolphin
Seniormedlem
 
Dolphin sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 1.884
Dolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjent

Sv: Se på magebildene mine?

Photobscura: lite hjelp å ha sterke magemuskler hvis ryggmusklene er til stedet for å motbalansere - bl.a. derfor det å ha dyp stabiliseringsmuskulatur på plass er så utrolig viktig fordi den støtter ryggsøylen.

dette vet jeg både av egen erfaring ( har bra sterke magemuskler uten at det har hjulpet ryggen noe særlig) og utfra at jeg vet mange toppidrettsutøvere som er knallgodt trent både når det gjelder magemuskler og de store " utenpåliggende" ryggmusklene, men likevel sliter med ryggproblemer nettopp fordi de dype stabilisatorene ikke gjør jobben sin.

Dermed blir de store musklene som kan sammenlignes med sprint/ travhester stående å jobbe knallhardt over tid ( ment til å jobbe hardt i korte perioder) mens arbeidshestene ( stabilisatorne) har dratt på langferie....da kan du selv tenke deg resultatet

__________________
Dolphin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Ketogen Kost Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 16:17   #14
Dolphin
Seniormedlem
 
Dolphin sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 1.884
Dolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjent

Sv: Se på magebildene mine?

Mam:

Glemte å si at både rygg og magetrening ( husk stabilisatorene) likevel vil være nyttig selv om det ikke hjelper på å stramme opp "fettforkler" fordi en sterk og veltrent kropp vil gi bedre holdning ( hvis man ikke er velødig "skeivtrent" da som man ser mange av disse store byggergutta er) og en god holdning får en til å virke slankere

Derfor : frem med puppa, rett ryggen opp ( men ikke "stram") og haka opp/ frem. Mage og rumpe bør ikke knipes sammen strammes - prøv å slapp av her - fordi hvis ikke går man gjerne å holder på pusten som særlig vi kvinner har en tendens til å gjøre - og dette + feilbelastninger blir det bare krøll av til slutt.

__________________
Dolphin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Ketogen Kost Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 17:21   #15
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Se på magebildene mine?

Skjønner hva du mener, Dolphin, med å løfte galt. Den teknikken har jeg iallefall inne, fikk god guiding av danselæreren før. Det er også grunnent til at jeg velger å ikke følge pilatesprogrammet mitt for mage, for det er så mange øvelser hvor man skal løfte helt opp med overkroppen, og jeg tror ikke jeg får til det uten å løfte galt.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 21:14   #16
Dolphin
Seniormedlem
 
Dolphin sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 1.884
Dolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjent

Sv: Se på magebildene mine?

smula høres fornuftig ut

__________________
Dolphin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Ketogen Kost Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 11:19   #17
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Se på magebildene mine?

Kjekt å høre.
For jeg må si at første gangen jeg skulle gi meg i kast med den mage-treningen, og kvinnemennesket på skjermen ville jeg skulle løfte både bena og overkroppen samtidig og således danne en V med kroppen, og jeg lå der og kavet som en strandet hval, som ikke ville klart det uten heisekran - må si jeg ikke følte meg veeeldig sprek.
Så da kjører jeg greia mi med god sammvittighet!

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-06-07, 09:09   #18
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Se på magebildene mine?

Pokker!!! Jeg har gått ned nesten 2 kilo siden jeg tok magebildene. Men har ikke krympet en cm, hverken rundt waist eller abdomen!!!!

Jeg skjønner ikke hvor kloene forsvinner fra? Ikke fra dobbelthaka nei! Jeg har syklet, tilogmed med 2 barn bak i tilhenger. Springer på jobben istedenfor å gå. Har tatt mage og ryggøvelser.

Men jeg gir meg ikke. Skal gå ned mye mer, en gang må magen krympe??? Den må da bli flatere etter hvert når jeg går ned i vekt? Driter i om det blir en tom skinnpose, vil ha bort fettet.

Jeg skulle gå ned 10 kilo sa jeg. Nå har jeg ombestemt meg, vil gå ned mer, helt til BMI 25. Da må det merkes en forskjell!

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-06-07, 09:31   #19
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Se på magebildene mine?

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

Pokker!!! Jeg har gått ned nesten 2 kilo siden jeg tok magebildene. Men har ikke krympet en cm, hverken rundt waist eller abdomen!!!!

Jeg skjønner ikke hvor kloene forsvinner fra? Ikke fra dobbelthaka nei! Jeg har syklet, tilogmed med 2 barn bak i tilhenger. Springer på jobben istedenfor å gå. Har tatt mage og ryggøvelser.

Men jeg gir meg ikke. Skal gå ned mye mer, en gang må magen krympe??? Den må da bli flatere etter hvert når jeg går ned i vekt? Driter i om det blir en tom skinnpose, vil ha bort fettet.

Jeg skulle gå ned 10 kilo sa jeg. Nå har jeg ombestemt meg, vil gå ned mer, helt til BMI 25. Da må det merkes en forskjell!

Gratulerer med to tapte kilo
Men jeg synes ikke du burde henge deg opp i kilo og BMI FOR mye! De bildene jeg så av deg, du så veldig slank ut, og selv om magen din ikke har fulgt helt etter enda, så blir det sikkert bedre. Kroppen vil jo uansett stoppe opp vekttapet når den er fornøyd uansett.
Og om du trener mye, så vil du også få større muskelmasse, det vil si at du kan komme til å veie mer, men være mindre likevel

Lykke til! Tenk sunt

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-06-07, 09:52   #20
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Se på magebildene mine?

Takk for støttende ord, Jorun!

Jeg bryr meg ikke så mye om kiloene, jeg er visst motsatt av alle andre. "Alle" ville jublet over 1,9 kilo ned, jeg sitter og sutrer med målebåndet. Jeg synes det virker som om magen er det vanskeligste å slanke bort på meg. Det er magen jeg misliker, ikke så mye resten. Og sitter magefettet som "spikret" så vil det kansje gå bort først med de siste 5 kilo? Aner ikke, men jeg er så nær målet at jeg gir meg ikke! MAGEN SKAL VEKK!!!

Jeg er 167-168 cm høy, og hvis jeg veier 70 kilo så har jeg BMI på 25. Hvis jeg synes magen er liten nok ved 75 kilo, så er det ikke så farlig hva vekta viser. Har tanken på bukplastikk i bakhodet også. Hvert kilo jeg slanker vekk, betyr mindre fettsuging hvis det blir aktuelt. Tror det er det som er virkelig smertefullt etter operasjon. Jeg har et keisersnitt bak meg, og det var ikke så ille.

PS: For akkurat 1 år siden var jeg 110 kilo. Men lillepia mi ble født 2. juni, så jeg hadde mye vann i kroppen og høyt blodtrykk. Men magen ble skikkelig strekt ut. Et par uker etter fødselen var jeg nesten 100 kilo.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-06-07, 10:01   #21
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Se på magebildene mine?

Jeg aner ikke hvor mye jeg veier. Sist jeg veide meg så var jeg 69 kilo, men likevel større enn nå..! Forvirrende, sant? Jeg er like høy som deg, og jeg regner med at jeg må ha veid kanskje åtti kg eller mer i høst da jeg begynte. For da var jeg på mitt største ever i voksent liv.
Nå er jeg mindre enn noengang i mitt voksne liv, og var større da jeg veide 69 kg..! Jeg har fortsatt 93 cm rundt midjen f.eks, og vil ned i 75-80, ser når jeg kommer så langt.
Så det jeg prøver å si, er at kiloene ikke har så mye å si. Jeg tror kanskje kroppen min er bygd for lav bmi, eller så var jeg usedvanlig muskel-løs (), og så har jeg også den faktoren at jeg ha laaange tyyyne bein...
Så det er så forskjellig hvordan vi er og "skal" være alle sammen. Idealvekt er et ganske irrasjonelt begrep egentlig.
Forstår deg på det med målebåndet. Det er liksom mer visuelt gyldig!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-06-07, 10:31   #22
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Se på magebildene mine?

Jeg har kraftig beinbygning, det er årsaken til at jeg tåler å veie så mye. Har håndledd, knær og ankler som er virkelig grove. Var sammen med en ganske bredskuldra kar på 180 cm i mine yngre dager. Vi lå og slappet av... ...og jeg kikket ned på føttene våre og begynet å fnise. Han hadde så tynne ankler, jeg var 1 cm større rundt enn han. Mine små 38-føtter og hans 42-føtter. Og da var jeg tynn, veide ikke mer enn 65 kilo, så det kunne ikke være fett.

De fleste reagerer med overraskelse når de hører hvor mye jeg veier. Skal ikke skryte på meg så mye muskler, men har vel gjennomsnittlig eller litt mer. Har gått og løftet mye.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-06-07, 10:41   #23
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Se på magebildene mine?

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

Jeg har kraftig beinbygning, det er årsaken til at jeg tåler å veie så mye. Har håndledd, knær og ankler som er virkelig grove. Var sammen med en ganske bredskuldra kar på 180 cm i mine yngre dager. Vi lå og slappet av... ...og jeg kikket ned på føttene våre og begynet å fnise. Han hadde så tynne ankler, jeg var 1 cm større rundt enn han. Mine små 38-føtter og hans 42-føtter. Og da var jeg tynn, veide ikke mer enn 65 kilo, så det kunne ikke være fett.

De fleste reagerer med overraskelse når de hører hvor mye jeg veier. Skal ikke skryte på meg så mye muskler, men har vel gjennomsnittlig eller litt mer. Har gått og løftet mye.

Hihihi!
Jeg har kjempetynne veike ankler. Vrikker dem for et godt ord. Men likevel bruker jeg 41 i sko. Ser ut som en sjøfugl, men står støtt på jorda i det minste

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-06-07, 10:59   #24
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Se på magebildene mine?

Jeg har gått ned 2 cm rundt låret og 2 cm rundt leggen. Så da vet jeg hva som krymper. Får lekre ben da, kommer til å se ut som en hvetebolle med to sugerør til bein.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-06-07, 11:02   #25
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Se på magebildene mine?

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

Jeg har gått ned 2 cm rundt låret og 2 cm rundt leggen. Så da vet jeg hva som krymper. Får lekre ben da, kommer til å se ut som en hvetebolle med to sugerør til bein.

Neida! Men det var sånn søstra mi beskrev kroppen min før, da jeg var skikkelig tjukk i tolvårsalderen: som en kjøttbolle med spaghetti...(var nok ikke slemt ment, vi har takhøyde hjemme)

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nyrene mine... lilletrine Spørsmål og svar 12 18-04-07 07:52
Skal rydde i mp3ene mine mofe Generell diskusjon 4 29-04-06 17:08
Produktene mine erfaringer Maz Eurodiett 13 01-11-04 13:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no