Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Tråd for junistartere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-06-10, 04:23   #401
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av Matgud, her.

Fikk høre at vi ikke bygger noe særlig med muskler når vi trener på ketolyse?? Aner ikke jeg..har ikke skjedd noe som helst i cm eller vekt de 2 siste ukene. så tok en sprekk i dag for å begynne knallhardt påan igjen i morra som straff.

Føler til tide at man spiser for mye mat liksom, at man spiser litt mer og litt mer. så nå er det skjerpings! og turgåing

Ketolyse lar seg godt forene med å bygge opp musklar føler no eg reint personleg, eg begynte å trene etter at eg starta og treninga blir lettare praktisk talt frå økt til økt, så noko må tydelegvis vere i godlage i kroppen Men vekta gikk ikkje ned på over to veker, heller tvert om. Og så plutseleg løsna 1,2 kilo. Poff!

Vektnedgangen er ikkje jamn heile tida, det er det mange her på forumet som kan skrive under på. Men det skjer ting i kroppen likevel, det er eg sikker på. Likevel kan det nok vere noko i det med å passe på kor mykje ein puttar i munnen. Lære seg til å kjenne godt etter: sulten/mett? Og så faktisk ikkje spise meir når ein er mett. Det er mykje mentalt å jobbe med i tillegg til karbohydratinntaket

Håper du får ein fin tur i morgon, 1 mil er langt, 2 mil ... ja det er dobbelt så langt - minst!

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 07:26   #402
kjegro
Juniormedlem
 
kjegro sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 34
kjegro er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Skarve 100 g ned siste uke :-(
Syns det går tregt nå...

__________________


kjegro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 08:24   #403
Cec1973
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 139
Cec1973 er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Hmm... Løsner det nå mon tro, eller er det bare mindre vann i kroppen? Jeg har ihvertfall gått ned 500 g. på to dager nå! Haha, i alt 1,5 kilo på 3 uker, men det er jammen mer enn ingenting... Så nå lurer jeg på om det er alt fettet jeg har spist de to siste dagene som har "skylden"? Har spist grillribbe de to siste dagene. Måtte ta vekk den verste fettranden, men har allikvel spist mye fetere enn jeg pleier. Har også spist mikrobrødet mitt med flax-seed og mandelmel (tror det er sånn ca 50% fett i de to meltypene). De andre dagene har jeg gjerne spist noe mager skinke og litt ost. Nå har jeg spist et halvt mikrobrød m. 2 skiver skinke, brie og agurk. YUMMI, veldig godt er det og! :-D

God tur Matgud! (Huff, jeg skjønner ikke at du orker å gå så mye, jeg får melkesyre i beina av å gå opp trappen, noe jeg aldri har hatt problemer med før!)

Cec xxx.

Cec1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja.... Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 09:19   #404
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

hoho...Ned fra 87,8 til 87,3 den siste uka..hehe, egentlig helt ok etter fire (4) sandwich-is igår og minst 60 kroner i spesialsjokolade på torsdag. Jeg MÅ klare å dytte driten ut av hodet og heller tenke i store bokstaver how miserable I am og hvor mye jeg TRENGER dette og hvor mye lenger tid det tar hvis jeg skal drive å skeie ut annenhver uke!

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 11:32   #405
Matgud
Medlem
 
Matgud sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 326
Matgud er ny på veien

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av Benedictee, her.

hoho...Ned fra 87,8 til 87,3 den siste uka..hehe, egentlig helt ok etter fire (4) sandwich-is igår og minst 60 kroner i spesialsjokolade på torsdag. Jeg MÅ klare å dytte driten ut av hodet og heller tenke i store bokstaver how miserable I am og hvor mye jeg TRENGER dette og hvor mye lenger tid det tar hvis jeg skal drive å skeie ut annenhver uke!

Hmm... Du går hvertfall ned. jeg har holdt meg frem til i går (som var planlagt) og da har jeg ikke spist vanlig snop og mat på over 4 uker..gikk helt bra..men lei av å ikke gå ned no mer..

__________________
Matgud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 13:00   #406
Ruthi
Nytt Medlem
 
Ruthi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Karmøy
Innlegg: 1
Ruthi er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Heia Ruthi her
Startet på ketolyse kuren sammen med bestevenninna mi forrige torsdag, og er spent på de ukene som kommer Mannen min har også startet på den, og har hatt et kjempe bra resultat etter to uker Er veldig glad for dette forumet, og gleder meg til å prøve ut oppskrifter og få lese om dere Blir helt imponert av dere her inne, dere er kjempe flinke

__________________






Sist redigert av Ruthi : 29-06-10 kl 13:11. Årsak: skrev feil
Ruthi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 14:58   #407
Tezla
Juniormedlem
 
Tezla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Karmøy
Alder: 43
Innlegg: 20
Tezla er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

[quote=Ruthi;897166]Heia Ruthi her
Startet på ketolyse kuren sammen med bestevenninna mi forrige torsdag, og er spent på de ukene som kommer


heia vennen
syns vi har vært kjempe flinke jeg og gleder meg til å hoppe på vekta på fredag og ta fram målebåndet skal bli spennende å se om og hvor mye vi har krympa!!!!har låvt meg selv å ikke smugveie meg noe mer før fredag,hmmm tror d blir tøfft,hehe,meeeeeen skal klare d!!

__________________



Tezla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 19:40   #408
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Tråd for junistartere

En liten matrapport fra ferien, og jeg kan melde om at ketolyse på ferie fungerer kjempebra - selv her i frityr-landet Storbritania
Skal si de har tatt'n helt ut når det gjelder frityr, men all ære til mange av de små spisestedene for at de tross alt også tilbyr grillet kylling.
Dessuten er jo engelsk frokost legendarisk; egg og bacon i lange baner men skipper glatt pølser, blodpudding(full av sukker) og tomatbønner.
Dessuten går det helt fint å bestille burger med bacon og salat, for så å spise alt unntatt brødet
Ellers er jo biff en klassiker her, og et par steder har de også hatt oste- og skinkeanretning som lunch-forslag.
Fransk frokost derimot var ikke mye å hige etter......;
croissanter og bagetter med syltetøy, yoghurt, juice, kaffe og te
Ikke et snev av proteiner eller fett der gitt, eller nå består jo croissanter av mel og smør da........
Men altså - det går helt greit

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 20:06   #409
Nuvian
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 21
Nuvian er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Hei, jeg starta den 28 med vekt på 94.5kg
målet er 78-80kg.

ønsker alle dere andre lykke til

Nuvian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 20:12   #410
Matgud
Medlem
 
Matgud sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 326
Matgud er ny på veien

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av Nuvian, her.

Hei, jeg starta den 28 med vekt på 94.5kg
målet er 78-80kg.

ønsker alle dere andre lykke til


Velkommen 101 nå 93,4 her;p 92,7 før helgen men så sprakk jeg med vilje.

__________________
Matgud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 20:20   #411
Cec1973
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 139
Cec1973 er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

En liten matrapport fra ferien, og jeg kan melde om at ketolyse på ferie fungerer kjempebra - selv her i frityr-landet Storbritania
Skal si de har tatt'n helt ut når det gjelder frityr, men all ære til mange av de små spisestedene for at de tross alt også tilbyr grillet kylling.
Dessuten er jo engelsk frokost legendarisk; egg og bacon i lange baner men skipper glatt pølser, blodpudding(full av sukker) og tomatbønner.
Dessuten går det helt fint å bestille burger med bacon og salat, for så å spise alt unntatt brødet
Ellers er jo biff en klassiker her, og et par steder har de også hatt oste- og skinkeanretning som lunch-forslag.
Fransk frokost derimot var ikke mye å hige etter......;
croissanter og bagetter med syltetøy, yoghurt, juice, kaffe og te
Ikke et snev av proteiner eller fett der gitt, eller nå består jo croissanter av mel og smør da........
Men altså - det går helt greit

Så hva gjorde du med frokosten i Frankrike? Ser for meg at dette blir like ille i Italia, der jeg skal om 10 dager, så da må jeg jo bare spørre hvordan det gikk der...

Hehe, ja, ikke så vanskelig med ketogen kost i England nei, det merket jeg og.

Ha en fortsatt super ferie!

Cec xxx.

Cec1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja.... Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 21:26   #412
JKBB
Medlem
 
JKBB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 129
JKBB er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Hmm...jeg har begynt å få søtsug igjen...kan det være pga at jeg er på dag 2 helt uten brus?? Prøve så godt jeg kan nå, å kutte det ut...er helt hekta på cola zero...It's HARD!!!
(Spiste også litt sjokoladeprinsen sjokolade på søndag...hjelper vel ikke noe mot søtsuget det...) Blir fort småsulten også...tror ikk jeg har tippa over ketosegrensa mi, men jeg skal jammen sjekke i kveld..

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 21:31   #413
Matgud
Medlem
 
Matgud sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 326
Matgud er ny på veien

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av JKBB, her.

Hmm...jeg har begynt å få søtsug igjen...kan det være pga at jeg er på dag 2 helt uten brus?? Prøve så godt jeg kan nå, å kutte det ut...er helt hekta på cola zero...It's HARD!!!
(Spiste også litt sjokoladeprinsen sjokolade på søndag...hjelper vel ikke noe mot søtsuget det...) Blir fort småsulten også...tror ikk jeg har tippa over ketosegrensa mi, men jeg skal jammen sjekke i kveld..

Jeg hadde en planlagt sprekk og er sååååååååå søtsugen
Er ikke i ketose men håper på å komme fort inn igjen..føles som at jeg bare har lyst å drite i alt..

__________________
Matgud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 21:51   #414
JKBB
Medlem
 
JKBB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 129
JKBB er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av Matgud, her.

Jeg hadde en planlagt sprekk og er sååååååååå søtsugen
Er ikke i ketose men håper på å komme fort inn igjen..føles som at jeg bare har lyst å drite i alt..

Uff, ja, det kan jeg forstå!
Både det med søtsug og at du har lyst til å drite i alt!

Jeg fant fram ei lita skål med bacongull å snavla i meg her i stad...det ble iallfall "lovlig" snop....

(( OH MY GOD!!! Ja, jeg er i ketose, men jeg gikk på vekta...jeg som var 101 i går morrest, var 104 nå!! :S
Jeg vet at det er en del forskjell fra morgen til kveld, og jeg har jo nettopp spist...og da jeg stod opp i dag, så følte jeg meg veldig stiv og tung i kroppen...men 3 kg da?? :S Huff! Jeg var ute å jogg for første gang i mitt liv i går da...myk start..to min gange, ett min løping, 7 ganger, sånn ca...kan dette ha noe med saken å gjøre?? Sjønner lite jeg nå...)))

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 21:56   #415
Matgud
Medlem
 
Matgud sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 326
Matgud er ny på veien

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av JKBB, her.

Uff, ja, det kan jeg forstå!
Både det med søtsug og at du har lyst til å drite i alt!

Jeg fant fram ei lita skål med bacongull å snavla i meg her i stad...det ble iallfall "lovlig" snop....

(( OH MY GOD!!! Ja, jeg er i ketose, men jeg gikk på vekta...jeg som var 101 i går morrest, var 104 nå!! :S
Jeg vet at det er en del forskjell fra morgen til kveld, og jeg har jo nettopp spist...og da jeg stod opp i dag, så følte jeg meg veldig stiv og tung i kroppen...men 3 kg da?? :S Huff! Jeg var ute å jogg for første gang i mitt liv i går da...myk start..to min gange, ett min løping, 7 ganger, sånn ca...kan dette ha noe med saken å gjøre?? Sjønner lite jeg nå...)))

Tror det værste vi gjør er å fokusere på vekta.. tror vi må bare se på dette som et kosthold, og sette feks 3 måneder om gangen. Vei deg om du vil, men ikke tenkt på resultatet før om 3 måneder. La oss si at du kan håpe på 5 kg på 3 måneder, (som jeg tenker er lite, men realistisk) går du ned mer er det et pluss, hvis ikke så er det bra bare det.

Jeg kjenner søtsuget er helt jævlig om dagen. Men jeg vet at om jeg lar være å bruke lavkarbo så går jeg helt skjeis.. jeg vet hvorfor jeg er overvektig. Er alt for glad i mat, og snop. Spiser mye mer enn et normalt menneske burde gjøre. i tillegg så er jeg vel ikke like aktiv i forhold til inntaket. Håper engang i tid at jeg kan bli "normal" jeg og..

__________________
Matgud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 21:56   #416
kamuzz
Juniormedlem
 
kamuzz sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 18
kamuzz er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av Matgud, her.

Jeg hadde en planlagt sprekk og er sååååååååå søtsugen
Er ikke i ketose men håper på å komme fort inn igjen..føles som at jeg bare har lyst å drite i alt..


Har det på samme måte. Var i bryllup på lørdag og skeia helt ut, både på kaker og drinker og baileys....Har ikke kommet inn i ketose enda....Må granske matinntaket...Men spiste litt softis i dag, 21 karb pr 100, det er vel den som er årsaken!!! Nei nå er det skjerpings!!!!! Må tenke positivt og tenke seg om 2 ganger før man pakker innpå noe "ulovlig"!!!

Lykke til!!!

kamuzz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 21:56   #417
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

Sv: Tråd for junistartere

da er jeg tilbake på lavkarbo igjen..ketolyse..endelig fått klarsignal av legen min til å beggynne igjen..veier meg ikke av visse grunner...men merker godt på klea at jeg har gått ned.skal være flink å ta ei pause etter 6 mnd nå ikke gå 2 år som sist uten pause.

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 21:58   #418
Matgud
Medlem
 
Matgud sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 326
Matgud er ny på veien

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av kamuzz, her.

Har det på samme måte. Var i bryllup på lørdag og skeia helt ut, både på kaker og drinker og baileys....Har ikke kommet inn i ketose enda....Må granske matinntaket...Men spiste litt softis i dag, 21 karb pr 100, det er vel den som er årsaken!!! Nei nå er det skjerpings!!!!! Må tenke positivt og tenke seg om 2 ganger før man pakker innpå noe "ulovlig"!!!

Lykke til!!!

Sant..Vi hadde ikke vært overvektig om vi hadde unna oss is engang i blant. en lørdag feks. evt gått 1 times tur de dagene man spiser noe usunt...skulle så ønske at man var flink..håper på å være i ketose i morra...

__________________
Matgud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 22:04   #419
Tutta112
Medlem
 
Tutta112 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: nord
Alder: 51
Innlegg: 76
Tutta112 er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Jeg tenkte jeg også skulle "slenge" meg på her, startet for nesten 2 uker siden og 2 kg mindre helt fantastisk, så nå har jeg "bare" 8 kg igjen til mitt mål er nådd, med denne starten skal jo det kunne gå fint, men jeg sliter litt med å finne en frokost som er ok for meg, begynner å bli lei av egg og omelett

__________________

Begynte på 70 og skal ned til 60
Tutta112 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSE Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 22:21   #420
JKBB
Medlem
 
JKBB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 129
JKBB er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av Matgud, her.

Tror det værste vi gjør er å fokusere på vekta.. tror vi må bare se på dette som et kosthold, og sette feks 3 måneder om gangen. Vei deg om du vil, men ikke tenkt på resultatet før om 3 måneder. La oss si at du kan håpe på 5 kg på 3 måneder, (som jeg tenker er lite, men realistisk) går du ned mer er det et pluss, hvis ikke så er det bra bare det.

Jeg kjenner søtsuget er helt jævlig om dagen. Men jeg vet at om jeg lar være å bruke lavkarbo så går jeg helt skjeis.. jeg vet hvorfor jeg er overvektig. Er alt for glad i mat, og snop. Spiser mye mer enn et normalt menneske burde gjøre. i tillegg så er jeg vel ikke like aktiv i forhold til inntaket. Håper engang i tid at jeg kan bli "normal" jeg og..

Jeg vet det jo så godt, at jeg ikke burde veie meg.. spesielt på kveldene! :P
Har litt lyst til å kjøpe ei vekt hvor fett% måles...se mer på det enn den faktiske vekta.. For selv om vekta stagnerer eller går litt opp, og jeg fortsetter å krympe, så må det jo forsvinne fett?? Det må jo være en motivasjon i seg selv, tenker jeg!

Kjenner meg forresten igen i hvordan du beskrev deg selv her...det er AKKURAT sånn jeg er!!

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 22:22   #421
JKBB
Medlem
 
JKBB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 129
JKBB er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

BTW!!!
Min samboer ha laga mangelvafler! Det var faktisk godt!
Tror vi fant ut at det ble ca 2 g karo pr plate.

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 22:29   #422
Cec1973
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 139
Cec1973 er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Jeg er på nippet til å gi opp... Problemet mitt er at jeg overhode ikke har problemer med hverken maten, sult, søtsug osv... Det ENESTE jeg har problemer med er at kroppen min ikke liker å gå på så lite karbo. Jeg er mye svimmel, desorientert, skjelven, føler meg nesten litt syk og som om jeg har lavt blodsukker hele tiden. Var veldig bra den andre uken, men denne tredje uken har vært virkelig helt j****. Heldigvis har jeg nesten ikke vært på jobb, men skal jobbe ons, tors, og fre. Kommer ikke til å takle særlig mye mer guffen kropp nå, er dritt lei. Sorry.... Ikke særlig motiverende for dere andre, men jeg må bare få det ut.

Cec xxx.

Cec1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja.... Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 22:30   #423
Cec1973
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 139
Cec1973 er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av JKBB, her.

BTW!!!
Min samboer ha laga mangelvafler! Det var faktisk godt!
Tror vi fant ut at det ble ca 2 g karo pr plate.

Hva er det og oppskrift?

Cec xxx.

Cec1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja.... Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 22:34   #424
JKBB
Medlem
 
JKBB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 129
JKBB er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av Cec1973, her.

Jeg er på nippet til å gi opp... Problemet mitt er at jeg overhode ikke har problemer med hverken maten, sult, søtsug osv... Det ENESTE jeg har problemer med er at kroppen min ikke liker å gå på så lite karbo. Jeg er mye svimmel, desorientert, skjelven, føler meg nesten litt syk og som om jeg har lavt blodsukker hele tiden. Var veldig bra den andre uken, men denne tredje uken har vært virkelig helt j****. Heldigvis har jeg nesten ikke vært på jobb, men skal jobbe ons, tors, og fre. Kommer ikke til å takle særlig mye mer guffen kropp nå, er dritt lei. Sorry.... Ikke særlig motiverende for dere andre, men jeg må bare få det ut.

Cec xxx.


Oi, dt hørtes ikke bra ut, men, selv om jeg ikke vet så mye om det, så har jeg hørt AT!
Flere prakkes med dette, og at det rett og slett kan være at kroppen begynner å skape seg, fordi den VIL ha karbo..(Det er jo avhengighetsskaende, og dette blir som avrusning for kroppen. Noen reagerer med en gang, noen får det senere...)..Hvis du hadde stappa deg med sjokolade, brus og potetgull hadde det sikkert gitt seg, og det hadde bevist mitt poeng...
Mener å ha lest noe om dette et annet sted, en kan ikke komme på hvor, så har derfor ikke kilder å vise til heller...

Jeg tror at dette kommer til å gi seg hvis du gir det noen dager - en uke til! Men skjønner at dette er utrolig slitsomt!

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 22:42   #425
JKBB
Medlem
 
JKBB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 129
JKBB er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av Cec1973, her.

Hva er det og oppskrift?

Cec xxx.

Vafler laget av mandelmel i stedet for hvetemel!

1 stort egg
25 g sukrin
50 g mandelmel (malte mandler kan selvfølgelig også brukes, og en MYE billigere enn mandelmel)
litt vanilje (Dette hadde ikke vi, men brukte ørlite vaniljesukker i stedet)

Vi brukte en "en dæsj" fløte til også, fordi sambo syntes røra ble en anelse tørr.

1. Pisk egg og sukrin
2. Tilsett mandelmel og vanilje
3. Stek i vaffeljern.
Pass på, de brenner seg fort.
Legges på rist for å få de sprøe og gode!

Vi brukte creme fraiche og hvitost på, men rømme med rørte bær er også foreslått her...det tror jeg er nydelig!

Dette ble 2 plater! Mer enn nokk til oss, vi spiste ikke opp alt heller.

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Eggehvite-tråd Adriane Annen mat 23 03-09-11 02:19
Eggeplomme-tråd Adriane Annen mat 0 03-01-09 16:40
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 18:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no