Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Herballife vs Grete Roede

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-10-04, 21:17   #1
Dumsi
Juniormedlem
 
Dumsi sin avatar
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: Drammen
Alder: 41
Innlegg: 36
Dumsi er ny på veien

Herballife vs Grete Roede

Hva mener du er best? eller har du erfaring med noen av disse? Har du Neg. eller positivt å si, eller er det noe heeelt annet som passer for deg?

Jeg er ei jente på 22, veier mellom 80 og 83 kg og er 166 høy. Jeg spiser bra sunt, nesten aldri godis og aldri brus med sukker i, eller andre ting som inneholder mye sukekr elelr fett. jeg trener alt fra 1 til 3-4 ganger i uka., Men ingen ting hjelper. Har vurdert en av de to tingene over. Det som "bekymrer" meg med GR er at jeg spiser ofte mindre enn de anbefalte "dosene". Så, noen som kan hjelpe

__________________

Dumsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veiledet av Atkins Svar med sitat
Gammel 05-10-04, 21:25   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Jeg synes GR ikke er noe bra alternativ da du skal spise så altfor lite...

Herbalife, har jeg vært med i, og synes egentlig ikke det er noe alternativ heller...

Hvorfor har du sett deg ut disse to?

Om du ønsker å gå ned i vekt ved hjep av pulver, så kan du jo kjøpe lavglykemisk proteinpulver på helsekosten å bruke... Men det aller beste er jo å gå ned ved hjelp av maten du spiser da... Kjempeflott at du ikke spiser sukker!
Men hvordan ser fordelingen ut på den andre maten du spiser? (Mengdeforhold i energi (karbohydrater), byggesteiner (proteiner) og viktige fettsyrer (umettede) ?)

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 05-10-04, 22:42   #3
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Det høres ut som meg før jeg lble over 90 kilo. Jeg hadde et sunt og anbefalt kosthold med grovt hjemmebakt brød. Spiste 4-5 brødskiver, potet, ris eller pasta til middagen hver dag. Men brus og snop med rent sukker spiste jeg lite av. Og la på meg eller sto stille i vekt, selv om jeg prøvde å trene mer og spise magrere mat.

Etter et uheldig forhold var slutt, klarte jeg å komme ned på ca.75 kilo med pulver. Brukte mest Nutrilett, tror jeg. Har også brukt Noka og har vært en svipptur inom Herbalife også. Jeg var mye sulten, men SKULLE ned i vekt. Ingen av pulverene har gitt meg noe særlig metthetsfølelse selv etter en stunds bruk.

Jeg synes du skal lese mer om lavkarbodietter isteden for pulver. GR er vel forsåvidt ok, men har du et sunt kosthold allerede så trenger kanskje du noe annet. Og det er små porsjoner på GR. Selv bruker jeg Atkins, og synes det har vært bra for meg. Fedon Lindbergh er også veldig bra.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-10-04, 22:47   #4
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Siktet hvetemel (Ja der er masse av det i grovbrød også) er ikke så veldig forskjellig fra sukker når det kommer til påvirkning av blodsukker, hormoner og fettlagring...

Angående Grete Rohde så var jeg innom sidene deres å leste litt... Jeg får maks 1700 kcal om jeg følger deres opplegg, og kroppen min den trenger 1990 kcal for å opprettholde muskler og vitale organer om jeg er sengeliggende... Så 1700 - som er maks i rammen form menn er altfor lite for meg.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 05-10-04, 23:11   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Been there, done that, wore that T-shirt....

For meg funket ikke hverken GR eller Herbalife (eller Natures Own for den saks skyld) eller Nutrilett eller alt det andre kunstige tullet.

En kostomlegging må til - enten ved å spise mindre kalorier enn du forbrenner - eller aller helst å kutte ut de ekle karbohydratene.

På sidene her finnes det masse info om lavkarbo - siden dette er et lavkarbo forum..... Finner ikke noe om GR tror jeg. Det er vel de på slankenett det vel ?

Tror kanskje Fedon kunne vært noe for deg. Sjekk sidene her - masse Lindbergere og masse info ! Titt under lavkarbo ressurser på forsiden !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-10-04, 00:16   #6
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Håper du finner noe du kan leve med her inne, for man kan ha det så godt på lavkarbo-mat. Deilig å slippe å gå sulten, og gå ned i vekt mens man spiser praktfull mat i normale mengder.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 06-10-04, 01:52   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Signerer det de andre har skrevet her.
Herbalife vil jeg ikke anbefale, en pulverkur vil ikke få deg VARIG ned i vekt, og det er jo det viktigste, eller hva?
Grete Roede er faktisk ikke så sunt som mange tror. Bla er nøtter, som jo er noe av det sunneste du kan spise (rå) strengt forbudt på Grete Roede, i tillegg til endel andre sunne matvarer, som avocado og smør.
Loff kan du derimot spise endel av der, for det veier ingenting.

Dessuten går du sulten, jeg holdt på å sulte igjel da jeg gikk på G.R, for jeg måtte jo holde meg til kaloriantallet, samme hvor lite mett jeg ble.

Nei et lavkarbo-kosthold er tingen. Du kan spise til du er METT, du slipper å telle kalorier og veie all mat, og du får fett nok i deg slik at huden blir myk og forbrenningen skrus på topp!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-10-04, 10:57   #8
Dumsi
Juniormedlem
 
Dumsi sin avatar
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: Drammen
Alder: 41
Innlegg: 36
Dumsi er ny på veien
Talking

Opprinnelig lagt inn av Lise

Jeg synes GR ikke er noe bra alternativ da du skal spise så altfor lite...

Herbalife, har jeg vært med i, og synes egentlig ikke det er noe alternativ heller...

Hvorfor har du sett deg ut disse to?

Om du ønsker å gå ned i vekt ved hjep av pulver, så kan du jo kjøpe lavglykemisk proteinpulver på helsekosten å bruke... Men det aller beste er jo å gå ned ved hjelp av maten du spiser da... Kjempeflott at du ikke spiser sukker!
Men hvordan ser fordelingen ut på den andre maten du spiser? (Mengdeforhold i energi (karbohydrater), byggesteiner (proteiner) og viktige fettsyrer (umettede) ?)

Jeg vet ikke hvorfor det ble akkurat disse to. Kanskje fordi en er kur og den andre er diett.. Har ikke sett så mye på fordelingen. Det er så nye å sette seg inn i . Nesten redd for at jeg skal bli deprimert om fokuset blir alt for stort. Er derfor jeg har gitt opp før.

Sitat:

Jeg synes GR ikke er noe bra alternativ da du skal spise så altfor lite...

Av de mengdene jeg har sett såspiser jeg faktisk som oftest mindre enn det som står anbefalt.

Opprinnelig lagt inn av Iset

Bla er nøtter, som jo er noe av det sunneste du kan spise (rå) strengt forbudt på Grete Roede, i tillegg til endel andre sunne matvarer, som avocado og smør.

Ikke noe problem. Er allergisk mot nøtter. Men mye av det andre du sa virket interessant.


Tusen takk for masse bra svar. Jeg ble skikkelig inspirert til å sette meg godt inn i ting. Eneste haklen er at jeg har en samboer som er vledig tynn, og som jobber med å bygge seg litt opp. han trener styrketrening og mp jo få spise det han trenger. ulike måltider på oss nå da. Men nå skal jeg Lese og bli klok .

__________________

Dumsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veiledet av Atkins Svar med sitat
Gammel 06-10-04, 12:27   #9
ryli
Danseløve
 
ryli sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Alder: 46
Innlegg: 890
ryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Dumsi

Eneste haklen er at jeg har en samboer som er vledig tynn, og som jobber med å bygge seg litt opp. han trener styrketrening og mp jo få spise det han trenger. ulike måltider på oss nå da.

Hei Dumsi!
Det bør ikke bli så ille som du tror. Hvis vi bare klarer å få lurt deg bort fra Grethe Roede-tankene, så er det håp skjønner du! Et lavkarbokosthold skal fungere for alle, uansett om du skal opp eller ned i vekt. Synes du skal lese litt mer om f.eks. Atkins og Lindberg her inne på forumet. Det må vel være et poeng å slippe å lage dobbelt opp av alle måltider, i tillegg til at alle vi her inne mener at et lavkarbokosthold er 100 ganger bedre for kropp og sjel enn GR!

Hilsen Ryli

ryli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Varierende... Svar med sitat
Gammel 06-10-04, 14:03   #10
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Lavkarbo kostholdet er faktisk ganske likt et kroppsbygger kosthold.

Når du kommer i gang så kan jeg godt gi noen råd til mannen din og.
Jeg har alt fokus på muskelbygging fortiden.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 06-10-04, 14:28   #11
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

GR funket ikke for meg. Gikk på det for ti år siden, og det var nok det som utløste den store vektøkningen etterpå. Selv om man holder seg til dietten under hele kurset, er det vanskelig å unngå å falle av, på grunn av at porsjonene er så små, det er så mye du ikke kan spise, og det smaker ingenting. Derfor falt jeg av etter det første kurset, selv om det jo er meningen at man skal gå videre og stabilisere vekten sin.

Med lavkarbo spiser man mye og godt. Og går ned! Og det er ikke vanskelig å holde seg til det videre.

Hvis du mot formodning skulle velge GR likevel, må du være klar over at du IKKE må spise MINDRE enn det som står der. Da tror kroppen din at det er hungersnød og begynner å forbrenne mindre. Det er derfor det er så viktig på en lavkarbo-diett å spise en del fett, da sikrer du nemlig at kroppen fortsetter å forbrenne.

Herbalife hadde vi en dame som solgte på jobben hos meg. Så ikke at noen av de som kjøpte det, gikk ned i vekt. Men alle ser at jeg går stadig mer ned!

Nutrilett har jeg prøvd litt - men det varte ikke mange dagene. Man skal jo leve også, da!

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-10-04, 14:37   #12
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Dumsi:

Jeg tror etter det du skriver at du/dere virkelig vil ha godt av et lavkarbokosthold!
Mannen min går ned i vekt, jeg går opp i vekt... Lavkarbokosthold balanserer kroppsvekten mot slik den skal være. Når en spiser mer protein så vil en også lettere bygge muskler fordi en tilfører kroppen sårt etterlengtede byggesteiner... Jeg bygget faktisk muskler i starten bare ved å spise mer protiener.

Når du skriver at du spiser mindre enn på GR, så sier det meg at forbrenningen din er på sparebluss og at den ikke får det den skal, det sier meg også at du trenger å få balansert kosten og kroppen din. Ofte er det samme årsak som ligger til grunn for undrevekt som overvekt: insulinresistens eller overfølsomhet for insulin... det vil si at ved å spise lavkarbo så stabiliserer du blodsukkeret og hormonene i kroppen slik at den vil balansere seg .

Anbefaler deg å trykke på ressurser i boksen til venstre på forsiden (er ikke sikker på om den er andre steder..) Der vil du finne samlet konkret informasjon.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 07-10-04, 08:54   #13
Donkea
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 46
Innlegg: 74
Donkea er ny på veien

Jeg gikk på GR. Gikk ned ganske mye i vekt og. De fleste som gikk der hadde problemer med å spise nok mat (når en spiser "sunn" mat, er det vankselig å få i seg nokk kalorier). Jeg åt ikke noe lett, passet bare på å få i meg nokk kalorier.
Men jeg mente det var veldig "vanskelig" og "hardt". MÅTTE IKKE SPISE GODTERI, og greier. Og så all den veiingen. Jeg fant det ikke serlig motiverende, siden det aldri ble noen ende på det her (en må fortsette å veie og rekne når en er ferdig med slankinga).
Men sulten var jeg ikke...

Donkea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LavKarbo Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 05:03   #14
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Herballife vs Grete Roede

Opprinnelig lagt inn av vikkie, her.

[Hei!
Jeg går på herbalife, og er utrolg fornøyd med det!
Hadde det vært opp til meg så synes jeg du skal begynne med det.
du får gratis oppfølging, får scannet deg så mye du vil, og er du ikke fornøyd får du pengene tilbake, selv om du har spist opp hele boksen?
hele familien min går på herbalife, og vi er kjent for den sunne familien, som sprudler! håper du finner ut av det

PS! Tråden er fem år gammel...

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 10:17   #15
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Herballife vs Grete Roede

Opprinnelig lagt inn av Margrethe, her.

PS! Tråden er fem år gammel...

hihi

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no