Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

forskjellen på splenda og andre søtningsstoffer??????

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-05-06, 08:31   #1
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

forskjellen på splenda og andre søtningsstoffer??????

hva er egentlig forskjellen på splenda og de andre søtnings stoffene man får kjøpt egentlig???????

har alltid brukt natren og er veldig fornøyd med den....

men blir jo alltid nyskjerrig når det kommer noe nytt.....var ihvertfall veeeeeldig lett den pakninga med splenda......

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-05-06, 10:35   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: forskjellen på splenda og andre søtningsstoffer??????

Det er ikke store forksjeller på søtstoffene. I små mengder er de ikke skadelige, i store mengder er de like skadelige alle sammen - de er tross alt kjemisk fremstilt.

Karbo innhold i forhold til søtningsgrad er det heller ikke store forskjellen på.

Det er igrunnen en smakssak. Noen liker smaken på den ene - noen liker det andre. Torkil syns Splenda smakte bittert, - jeg har brukt det i mange år og kjenner ikke noen som helst ettersmak. Men bruker man for mye har vel alt en "kunstig smak".

Du må prøve deg frem, - hva kroppen din liker best og hva ganen din liker best !

Om du vil ha et naturlig søtstoff med lite karber så er vel Stevia det basolutt beste. Men det har jeg ikke smakt....


__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-05-06, 10:39   #3
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: forskjellen på splenda og andre søtningsstoffer??????

Jeg reagerer ikke på selve smaken, men får fryktelig vondt i magen av de fleste kunstige søtningsstoffer (aspartam, natren, canderell) men kan godt spise splenda, så etter at Cola light ble søtet med splenda så har jeg kunne drukket brus (noe som ike er bare positivt da ) har ikke reagert på splenda enda i allefall... men jeg bruker ikke så mye av det heller da...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 24-05-06, 11:59   #4
Ulvemor
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 67
Ulvemor er ny på veien

Sv: forskjellen på splenda og andre søtningsstoffer??????

Sukralose (som selges som Splenda) tåler oppvarming bedre enn de fleste andre "kunstige" søtnigsstoffer.

Det jeg lurer på, og ikke har funnet noe om, er hvorvidt sukralose har samme effekt på insulinet som aspartam har, nemlig at det kan øke utskillelsen. Siden det gjør meg godtesulten og insulin virker fettlagrende (og jeg dessuten får hodepine av aspartam) har jeg unngått dette søtningsstoffet de siste årene.

Ulvemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen LCMF Svar med sitat
Gammel 24-05-06, 20:35   #5
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: forskjellen på splenda og andre søtningsstoffer??????

tja...smak o g behag? Synes stevia og fruktose er best. Til mitt bruk..

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 24-05-06, 20:42   #6
Vigdinil
Medlem
 
Vigdinil sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Innlegg: 179
Vigdinil er ny på veien

Sv: forskjellen på splenda og andre søtningsstoffer??????

Har nettopp kjøpt meg stevia, ( sweet stevia) og synes det er godt å tenke på at det er naturlig, har 0 karbohydrater og har en høy søtningsgrad. Det er en liten bitter ettersmak, men jeg tror man må tilvenne seg smaken. Jeg vet ikke om det andre produktet av stevia som er endel dyreresom skal være ennå søtere er bedre i smaken.Jeg prøver å venne meg til denne første og billigste sorten nå. Jeg er ikke sikker på om man kan bruke den i all matlaging. Noen som vet.? Ellers er jeg veldig fornøyd med natreen som kan brukes til alt ( den blå boksen)

Vigdinil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Splenda reddik Spørsmål om matvarer og oppskrifter 24 09-07-06 11:18
Splenda Juli-jente Lavkarbo generelt 10 09-03-06 23:57
Erfaringer med Splenda? themonk Lavkarbo generelt 11 23-12-05 20:15
Forskjellen på Atkins Produkter? mam Atkins kosthold 0 17-09-04 20:12
Splenda Nille Lavkarbo generelt 3 22-05-04 12:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no