Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

HJELP! Flybelte ...

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-08-11, 21:30   #26
Kuredu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 159
Kuredu er på en erverdig vei

Sv: HJELP! Flybelte ...

Hvilket selskap skal du fly med? Jeg _VET_ med sikkerhet at du får ekstra belte på SAS, det er bare å si ifra til de som jobber ombord at du kanskje trenger et ekstra belte så får du et før avgang. (de samme beltene som de med babyer bruker). Ikke noe problem og hvis du ikke trenger er jo saken grei, da leverer du det bare tilbake med et smil

Kuredu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 21:31   #27
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: HJELP! Flybelte ...

He,he Hva er det de tenker på egnetlig? Med de matbretta mener jeg. På de nyeste flyene nå, så er de høyere. Og det skader jo ikke...
Synes uansett beltene burde være myyyye lenger. Så hadde vi slippi mye beskymringer og frusrasjon

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 21:32   #28
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: HJELP! Flybelte ...

Opprinnelig lagt inn av Kuredu, her.

Hvilket selskap skal du fly med? Jeg _VET_ med sikkerhet at du får ekstra belte på SAS, det er bare å si ifra til de som jobber ombord at du kanskje trenger et ekstra belte så får du et før avgang. (de samme beltene som de med babyer bruker). Ikke noe problem og hvis du ikke trenger er jo saken grei, da leverer du det bare tilbake med et smil

Belte får man å alle fly. Det er bare føleksen å be om det som kan føles... Vel dritt...

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 21:36   #29
Kuredu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 159
Kuredu er på en erverdig vei

Sv: HJELP! Flybelte ...

Jeg vet at man får det, men ref den samtalen med vedkommende i Norwegian! Klart det er kjipt å spørre om det, men det er vanlig allikevel. Og som andre har skrevet, kan hende det ikke er noe problem.

Kuredu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 22:19   #30
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: HJELP! Flybelte ...

Jeg kjenner en som jobber som flyvert, og de får mange spm som er MYE pinligere enn belteforlenger!

Og når det gjelder telefonen med Norwegian, det kan jo hende han mente at beltene var så lange at alle som kan sitte i setet får det på seg. Jeg ville tolket det sånn hvertfall.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 23:24   #31
fa3850
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Vest Telemark
Alder: 48
Innlegg: 13
fa3850 er på en erverdig vei

Sv: HJELP! Flybelte ...

Min erfaring er att det er stor variasjon på beltene, men att de fleste nyere fly har lengre belter, nå stiller vel Norwegian med ganske ny flypark ihvertfall

Har krympa litt nå, men satt veldig pris på de flyvertene som kom diskre med forlenger ved behov tidligere. (PS aldri hatt noen negative erfaringer rundt dette, og føler det var mindre "oppstyr" ved bruk av forlenger, enn med desperate forsøk på å få igjenn beltet uten forlenger.)

Belteforlenger man får utdelt er de beltene som brukes for å demonstrere sikkerhetsinstruks osv.

Ellers var vel detta en av inspirasjonskildene mine for å komme igang med endring på kropp og sjel. Setter stor pris på å reise og når den gleden begyndte å bli truet av å ikke få plass på fly, så var det ihvertfall ett moment i det store puslespillet...)

fa3850 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 10:40   #32
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: HJELP! Flybelte ...

Jeg tenker ang. det å spørre. Om du går sist ombord og spør på vei inn. Ev. sørger for å "miste" de du reiser sammen med, slik at ikke de hører ev. så slipper du den i hvert fall. Burde egentlig være mulig å si fra i forkant... Ellers ville jeg trodd at de automatisk kom med, dersom de så noen sitte uten belte, for de går jo igjennom flyet og sjekker alle bord stoler, bleter osv. før take off og landing...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 16:26   #33
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: HJELP! Flybelte ...

Åååååh! At det skal være så kjipt å være feit!

Ringte Norwegian igjen og damen som knapt kunne svensk klarte ikke svare, måtte spørre noen og jeg måtte gjenta ti ganger - belteFORLENGER, om magen er for stor osv..:/ La på og ringte opp igjen. Fikk en som kunne svensk og som heller ikke visste, men hun skulle sjekke opp å ringe meg tilbake. For over en time siden...

Gikk inn på chatten til SASBraathens for å se hva de ville svare der, og fikk ila to sek. svar tilbake at det var ikke noe problem, bare si i fra når du sjekker inn at du trenger forlenger.

Folk må da lure på dette hele tiden, gravide osv.?? Fatter ikke at det er et vanskelig spørsmål :/

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:

Sist redigert av Snorkfroken76 : 19-08-11 kl 16:32. Årsak: skrivefeil
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 17:26   #34
krod
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 24
krod er på en erverdig vei

Sv: HJELP! Flybelte ...

Nå er det jo sikkert sånn at de som sitter som telefonsvarer på Norwegian sikkert ikke er flyverter da, så det er ikke sikkert de har peil på den problemstillingen i det hele tatt. De virkelige flyvertene ombord på flyene, de som har litt erfaring har nok sett xl-mennesker før, og har jo som jobb å være behjelpelige, og de har nok fått verre spm.

Jeg synes du skal prøve det som noen andre foreslo, stopp og snakk med de på vei inn på flyet, da vet de, og kan hjelpe deg med en gang. Jeg tror nok at de er mindre positive om de plutselig oppdager noen som sitter uten belte når de tar siste sjekken før avgang.

krod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 19:21   #35
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: HJELP! Flybelte ...

Dette bør de kunne svare på... Men er ikke blitt ringt opp igjen, så ringte igjen nå å trykket et annet valg ( ikke salg men andre spørsmål/baggasje ;p) og kom til en annen person. Han bekreftet med en gang at det bare var å si i fra til den som tok meg imot på flyet, så fikser de det. Så da får jeg tøffe meg opp å gjøre det da.. Får vel trøste meg med at om jeg må ha forlenger så har jeg jo uansett gått ned masse så folk får bare tenke hva de vil.. Lett i teorien..;D

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 19:33   #36
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: HJELP! Flybelte ...

Sjå det positive i det! Det er mogleg å få forlengarar!
Tenk på å site i bil og ikkje klare å få på seg beltet fordi ein er for stor. Det er både flaut og utrygt, og ingen ting å gjere med det heller.

Og ja, du veit kva du har klart, og det er supert!

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 20:28   #37
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: HJELP! Flybelte ...

Hei!

Jeg er glad for det altså. Må bare tøffe meg opp til å spørre etter den da. Får legge en plan. Vil helst ha det så diskre som mulig. Ikke sikkert jeg trenger heller. Men hvis... Og så blir jeg oppgitt når Norwegian er så uproffe rundt dette. Må jo ringe gravide eller tykke hver dag som spør om dette.

Men du, man får belteforlenger til bil altså! Bare å google, kommer opp masse treff!

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 21:00   #38
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: HJELP! Flybelte ...

Har aldri vært fornøyd med Norwegian. På NOEN måte! Skal jeg reise billig, noe jeg til stadighet gjør, blir det Ryan Air. De er da myye bedre
Men tror det går bra med deg. Og skulle du trenge ekstra belte, så er det ingen skam! Tenk på at vi er mange i samme båt
Lykke til! Og

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 21:31   #39
Missmountain
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 7
Missmountain er på en erverdig vei

Sv: HJELP! Flybelte ...

Heisann,

jeg jobber som flyvertinne og jeg opplever mange i din situasjon. Det er absolutt ingenting å være flau over! Når du er på plass i flyet spør du en i besetningen om de har ekstrabelte (eller extention belt, som det heter, samtidig som du forteller hvor du sitter, hvis du ikke allerede sitter i sete), jeg antar at de fleste leverer beltet så diskre som mulig - belte fester du det selv på samme måte som et vanlig flybelte.
Lykke til!

__________________


Missmountain er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 22:25   #40
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: HJELP! Flybelte ...

Godt å høre at du hvertfall har endt opp med et fornuftig svar fra dem. Og husk - det er bare du som synes det er ille å spørre om (jada, absolutt nok å håndtere det), men for personalet er dette "barnemat".
Og noe du kan glede deg til - jeg har alltid hatt det trangt i flysetene, og bordet har vært et lite h*****e, men i dag da jeg fløy - jeg hadde jo tilnærmet lik god plass, og bordet gikk ned som en lek! Gled deg, om du fortsetter som dette er det ikke lenge til at dette i det hele tatt ikke er en problemstilling for deg!!

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 09:05   #41
Julepølsa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 45
Julepølsa er på en erverdig vei

Sv: HJELP! Flybelte...

Opprinnelig lagt inn av Snorkfroken76, her.

Tusen takk for så mange tilbakemeldinger! Forrige gang jeg fløy var jeg på mitt største (se ticker) men er usikker på omkretsen da. Men har minsket en 15-20 cm tror jeg...

MEN vet noen om det er samme beltespenne på alle flybelter så man kan kjøpe en forlenger som passer alle? Har sett en butikk som har buksebelter og skryter av autentiske flybeltespenner så ev. kan jeg få tak i ett å ha i veska...

Forrige gang ringte jeg Norwegian og spurte om hva man gjorde om beltet ikke passet, og fikk da beskjed om at om ikke beltet passet passet nok heller ikke setet. Men det visste jeg at det gjorde, men pga at jeg nettopp hadde vært gravid i tillegg til overvekta hang magen veldig, men rumpa var ikke så brei om dere skjønner. Fikk bare beskjed om ev. å bestille to seter. Orket ikke mer av samtalen og sa takk og satset på at det skulle gå..
Skal tøffe meg opp å ringe å spørre igjen...

Nå ble jeg så sjokkert at jeg holdt på å ramle av stolen her! ER virkelig folk SÅ uforskammet?! (Merk deg at det kommer fra en som er mester i uforskammethet når det passer meg!) Neste gang noen er så frekk mot deg, det være seg på tlf elelr face-to-face, så må du si fra og gå videre med det. Er du heldig får vedkommende sparken, for sånn går ikke an! Det er jo faen meg mobbing! Ring på forhånd og spør øm det går an å legge en forlenger i setet ditt allerede før dere går om bord, håper du får en på tråden som har litt mer vett i skallen enn den du snakket med sist! (Det skal vel ikke så mye til...)
God tur og masse lykke til!
Klem fra nykommer som bare tasser litt rundt her inne og gjør meg kjent.

Julepølsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 18:03   #42
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: HJELP! Flybelte ...

Stas å høre insertscaryname! Jeg veier ti kilo mindre en da jeg fløy mye. Fikk alltid beltet på da, men var akkurat stort sett, og bordet kunne jeg glemme. Men selv om jeg veier mindre henger mageskinnet litt igjen så føler meg ikke noe mindre en da allikevel.. Skulle ønske jeg hadde klart 10 minus til før denne turen. Men krysser fingrene!

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 08:27   #43
fett-nok
Medlem
 
fett-nok sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nedre Eiker
Alder: 51
Innlegg: 211
fett-nok har en fantastisk aura rundt segfett-nok har en fantastisk aura rundt seg

Sv: HJELP! Flybelte ...

Opprinnelig lagt inn av Snorkfroken76, her.

Stas å høre insertscaryname! Jeg veier ti kilo mindre en da jeg fløy mye. Fikk alltid beltet på da, men var akkurat stort sett, og bordet kunne jeg glemme. Men selv om jeg veier mindre henger mageskinnet litt igjen så føler meg ikke noe mindre en da allikevel.. Skulle ønske jeg hadde klart 10 minus til før denne turen. Men krysser fingrene!

Ikke uroe deg. Du får på deg beltet.
Du har gått ned mange kilo, og dermed blir magen mer "bevegelig".
Jeg har aldri følt meg så stor(eller feit som jeg sa) som da jeg hadde tatt av en del kiloer og magen ble mer "slærkete"/hang mer. Men den var mer medgjørlig i forhold til belter/sitteplasser ol.
Men skjønner at mange kan føle det flaut å spørre, men i ditt tilfelle tror jeg ikke du behøver å spørre. Kan jo be om at de legger et i setet ditt, når du har spent på deg det vanlige beltet leverer du triumferende forlengeren tilbake "denne har jeg da virkelig ikke bruk for",

__________________


fett-nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lakarbo +/- 20 g karbo:) Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 19:01   #44
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: HJELP! Flybelte ...

Hei!

Det var en av de litt eldre (de virker iallefall slik, med blå skinnseter) maskinene til Norwegian, og beltet var kanskje 15 cm "for stort"! Det satt som limt på sist gang jeg tok den typen fly!

Jeg spurte flyvertinnen idet jeg kom på og fikk diskret en forlenger med meg inn. Satte meg spent ned og klikk så passet beltet gitt! Forlengeren la jeg pent i setelomma. Fikk bordet fint ned også og det ble frokost og greier! Tre dager ut av ketose nå da men.. Klarte ikke spise helt uten brød men men... Nå er det pån igjen!

Tusen takk for oppbacking før jeg dro. Ellers tror jeg at jeg hadde droppa hele turen. Dere er supre!

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 19:39   #45
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: HJELP! Flybelte ...

Så bra Keep up the good work

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 08:53   #46
fett-nok
Medlem
 
fett-nok sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nedre Eiker
Alder: 51
Innlegg: 211
fett-nok har en fantastisk aura rundt segfett-nok har en fantastisk aura rundt seg

Sv: HJELP! Flybelte ...

Opprinnelig lagt inn av Snorkfroken76, her.

Hei!

Det var en av de litt eldre (de virker iallefall slik, med blå skinnseter) maskinene til Norwegian, og beltet var kanskje 15 cm "for stort"! Det satt som limt på sist gang jeg tok den typen fly!

Jeg spurte flyvertinnen idet jeg kom på og fikk diskret en forlenger med meg inn. Satte meg spent ned og klikk så passet beltet gitt! Forlengeren la jeg pent i setelomma. Fikk bordet fint ned også og det ble frokost og greier! Tre dager ut av ketose nå da men.. Klarte ikke spise helt uten brød men men... Nå er det pån igjen!

Tusen takk for oppbacking før jeg dro. Ellers tror jeg at jeg hadde droppa hele turen. Dere er supre!

__________________


fett-nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lakarbo +/- 20 g karbo:) Svar med sitat
Svar

Emneord
beltelengde, flybelte, frly


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse? Photobscura Fysisk og mental helse 23 17-11-09 11:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no