Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-07-13, 17:23   #5026
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Så flott, Appelsinpiken, en god tur skal vel gi litt støle legger Kjempefint å bruke ferien til å "øve seg opp litt" på matlagingen igjen da. -Frøknekkebrød holder seg jo også kjempelenge i en tett boks, så det er det jo genialt å lage opp når man har litt tid til overs Sjekket litt på kostdoktoren.se for å se om de hadde linker til butikker, men fant ikke noe. Selv er jeg så sjelden i Sverige, bor på feil side av landet -Men har i alle fall hørt at de har masse lchf mat der - de er jo mye lengre framme på dette enn vi i Norge er. -Så kan sikkert lønne seg å ta seg en runde, ja, og hamstre ting som tåler ligge en stund - både prismessig og pga begrenset utvalg her hjemme.
Ønsker deg en fortsatt god ferie, Appelsinpiken

Her har det regnet ganske kraftig i dag på formiddagen. Det har vært såpass tørt hele våren og sommeren, at det var i grunnen ganske så forfriskende med litt regn. Nå føles lufta mye renere og friskere
Lagde hjemmelaget pizza med bunn fra lavkarbohuset til middag i går. -Det blir en diger pizza av det, bruker både kjøttdeig, bacon, pepperoni, løk, paprika, sopp, tomatsaus + masse ost - så en temmelig mettende sak. -Så det er mere pizza igjen, så blir nok restemiddag i dag. Fant også nydelige, store friske norske bringebær på buttikken i dag, så det har jeg tenkt å ha til dessert. Begynner å nærme seg tid for mat forteller magen min meg, litt sulten

Ønsker dere en fin kveld

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 31-07-13, 13:46   #5027
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Appelsin! Det der er jo bare helt rått! Stor og tøff prestasjon der, altså!
Har du en fin ferie?

Bente, den pizzabunnen...hvor kan jeg lese mer om den? Er veldig skeptisk til ferdiglagde lavkarboprodukter, så må lese meg opp litt før jeg ev. bestiller. De tacolefsene jeg har bestilt vokter jeg som gull, men er vanskelig når Mr Perfekt tiner for å lage seg wraps - han rett og slett elsker de! Kan jo ikke nekte han heller. Han er forresten begynt å kutte risen jeg kommer til han, og potet ønsker han ikke. Her går det i grønnsaker og rene proteinprodukter Men brød må han ha...

Venter han hjem i kveld/natt etter begravelse i Trønderlag, så i dag er det full shining her hjemme (jeg er veldig rotete av meg når jeg er alene...), så skal han få varm mat når han kommer hjem, så dusj og legge seg i nyoppredd seng. Jeg har en fin plan om å sitte å lese i natt, så får han ligge helt i ro og sove ut etter 12-13 timers kjøring med sin farmor som ikke hører så godt. Hvor god er ikke jeg, altså?

Nå offisielt gått ned over halvparten, med 100 gram. Jaja, alle gram teller

Veksler mellom sol og regn i dag, så passer fint med husmordag
Stor klem

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 31-07-13, 20:42   #5028
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Her regnet det også på formiddagen i dag, men stoppet utpå dagen, så har sola vært litt av og på. Jeg hadde varmrøkt laks med salat, rømme og avokado til middag i dag - det er liksom noe sommerlig over det, så har spist det en del nå i sommer. Nå har jeg benket meg i sofakroken med bok, tv og pc, og skal slappe av resten av kvelden.

Grattis med å ha kommet halvveis i vektnedgangen - så supert!!! Deilig følelse tenker jeg
Her har du link til den pizzaen, Pruttis
http://www.lavkarbohuset.no/produkt/...zza-a-la-adamo
Det står at den ikke trenger forhåndsstekes, men jeg hever den alltid og steker den til den begynner å bli gylden før jeg legger på fyllet. Synes den blir best da. Den blir tynn og ikke noe eggete, slik som alle andre pizzaoppskrifter jeg har prøvd - og kan spises med hånd!!
Ja, de lefsene elsker jeg også - passer på alltid å ha et lager i fryseren

Å, du er god og snill da Kooos deg masse med å få han hjem igjen og ha en fin kveld med huslige sysler. Stor klem

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 04-08-13, 15:09   #5029
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Haalloooooo? ..allooooo?
Er det ekko her? ..ekko her?

Gikk på vekta nettopp og oppdaget at jeg har gått opp 1,5 kilo på en uke. Knallbra! :/
Så da tenkte jeg likegreit å starte med litt lavkarbo allerede nå, selv om ferien ikke er over. La forøvrig merke til at en av regnjakkene mine har blitt litt trang over hoftene også.. På 1,5 kilo! Gjett hvor alt kroppsfettet setter seg!

Hvordan går det med dere?

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 07:26   #5030
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Haalloooooo? ..allooooo?
Er det ekko her? ..ekko her?

Gikk på vekta nettopp og oppdaget at jeg har gått opp 1,5 kilo på en uke. Knallbra! :/
Så da tenkte jeg likegreit å starte med litt lavkarbo allerede nå, selv om ferien ikke er over. La forøvrig merke til at en av regnjakkene mine har blitt litt trang over hoftene også.. På 1,5 kilo! Gjett hvor alt kroppsfettet setter seg!

Hvordan går det med dere?

Hei! Ja, her har det vært rolig noen dager. Vært innom hver dag likevel, men ikke hatt noe å komme med. 1,5 kg opp på en uke kan være masse bæsj, så ta nå ikke heeelt av Men, hvis det kan motivere til lavkarbo litt tidligere, så peis på. Alle tidspunkt passer.

Her går det sin vante gang, vekta går ned, vi går mer tur, vi har det fint og opplever hverdager som andre par gjør. Det er fint og jeg trives. I dag har jeg jobbvakt 1 av 2 denne uka. Blædiblæ, får se hvor lenge jeg skal sitte å kjede meg i 8 timer. Ja, jeg skal ikke ta sorgene på forskudd, men realiteten er jo dessverre trist. :P Legetime i morgen, fikk brev fra NAV lørdag om samarbeidsmøte 9. september. Så, nå skjer det ting.

Trøtt som en dupp. Skal slurke i meg kaffen nå og komme meg på sykkelen. Smask!

og btw, 400 gram igjen til "dundre under hundre"

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 15:00   #5031
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Legger igjen en kjapp klem!

Mye som skjer, - av helt ordinære ting: aktiv unge, oppussing - mye og gjøre og liten tid.

Skal sette meg ned med dere en kveld snart altså - og gleder meg til det.

å løpe nå, - ville bare si at jeg er her!


Klem

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 17:25   #5032
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hei på dere snuppene

Ja, Appelsin, du har rett, har vært stille her inne. Men slik må vi vel regne med at det er, litt opp og ned. synes i alle fall det er fantastisk at vi holder kontakten og liv i tråden vår med å stikke innom med jevne mellomrom og oppdatere hverandre. Som pruttis sier, kan det være mange årsaker til 1,5 kg, men gir det deg et spart til å komme i gang, så grip det, sier jeg også - mindre kh kan uansett ikke skade

Kjære pruttis, det høres ut som du har det romantisk og deilig for tiden - og så seiler du ned i vkt samtideig - livet er godt på alle måter skjønner jeg. Du må komme med en feiremelding så snart du er kommet under hundre, deilig å få ta del i for oss også!

Nysgjerrigen vår er travel skjønner jeg, ingen spøk å være småbarnsmamma og drive med oppussing samtidig, det kjenner jeg til.... Du oppdaterer oss når du har tid, kos deg ellers med hverdagen

Her er det fremdeles jobbing. Skulle egentlig begynne på ferie i dag, men har måttet utsette det noen dager, for jeg har et prosjekt på jobb jeg må bli ferdig med. Regnet i grunnen med det altså, så ikke noe stress med det. Har ikke lagt planer for ferien, så det er helt greit, skal bare ha ett par uker fri. Var på Cuba i påsken, og skal til Southampton i September, så det blir "reise-bort"-ferien i år. Skal ellers bare ha ett par uker hjemme til å slappe litt av etter at jeg er ferdig med dette prosjektet, før jeg starter opp neste.

Klemme til dere alle

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 10-08-13, 11:48   #5033
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Helloooo! Kjapt innom for å legge igjen en liten hilsen
Her går det veldig fint. Vi har det bra, jeg har det bra, hundene har det bra og jeg nyter hvert sekund av det! Vekta i dag rundet under 100 kg, offisielt er det nå 99,7 kg denne piken veier, totalt vekttap foreløpig 13,7 kg, gjenstående 9,7. I freakin' rock! ÅÅÅ SÅ DEILIG! Endelig dundre under hundre igjen

Dette blir ikke et mål jeg blir å fortelle om her hjemme, for jeg ønsker ikke at han vet hva jeg veier. Det er litt for privat og -flaut-. Dog, vi er enige om at når jeg runder 15 kg vekttap, så skal vi feire. Heldige meg som har en kjekk mann som lager deilig ørretwok (har jeg ønsket meg) og som har billetter til Parkenfestivalen som går av stabelen neste fredag- så vi skal kose oss masse sammen framover nå. Tror dere jeg klarer 15 kg vekttap før jeg reiser 25. august? Håper og tror det, faktisk. 1,3 kg løser seg raskt med vann og god mat Så heldige vi er å ha funnet veien vår med lavkarbo. HEIA OSS!

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 10-08-13, 22:23   #5034
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Wow! Du er kjempeflink, Prutti . Jeg er rett og slett imponert. Og det jeg tror nok du skal klare 15 kilo ned innen 25. august - det er jo to uker igjen.

__________________





Sist redigert av Appelsinpiken : 29-08-13 kl 23:58.
Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 14:39   #5035
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Kjapp oppdatering igjen. Vekta går ned, som alt annet for tiden. Vi møtte på et skjær i sjøen, så i dag ble/blir en merkelig dag med dyna og Dan Brown på sofaen.

Drit i hva alle har en formening om, så kan de bare fortsette trykkr i seg gift og grønn gugge.
Smask :*

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 14:41   #5036
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Jeg bestemte meg for at i dag skulle bli min første dag med skikkelig lavkarbo. Men jeg hadde helt glemt hvor sulten og kvalm man blir i starten. Og siden jeg ikke har vent meg til å spise så mye fett enda, så tør jeg ikke ta en skje kokosolje...
Ikke har jeg lyst til å stappe i meg fjorten egg i løpet av dagen heller. Skikkelig dårlig planlegging fra min side - og så på en søndag i tillegg!

Får se lyst på det - brødet samboern kjøpte i går er rosinbrød. Jeg liker rosiner, men ikke på brødskiva. Så er hvertfall lett å holde seg unna brødet .

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 09:13   #5037
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hei på dere
Wow - fantastisk bra kjæreste Pruttis, under 100 og fortsatt nedgang - gratulerer!!! - du gjør en kjempejobb vennen! Deilig å se. Ja, jeg tror så absolutt du greier 15 før ferien din, med den hastigheten der! -Du må sikkert belage deg på at det går saktere på slutten du også, det opplever jo alle, men foreløpig er det jo bare en helt fantastisk fart på nedgangen din!
Litt bumper i veien vil man oppleve i alle forhold kjære deg - sender deg en trøsteklem og krysser fingrene for at dere raskt får snakket ut og finner ut av det

Appelsinpiken - så flott å høre at du er i gang for fullt! Ikke bry deg med de kollegaene dine - du vet jo selv fra egen erfaring hvordan dette fungerer! Si at magen din ikke tåler kornprodukter ja! -Det er sikkert helt sant også. Veldig mange som mener at irritabel tarm er et tegn på at magen tåler kornprodukter dårlig, og de aller fleste opplever store forbedringer når de går over på et lavkarbo kosthold. Personlig har jeg alltid hatt problemer med magen, men på lavkarbo fungerer den helt fint, og jeg merker det med en gang hvis jeg for eksempel har en pizza-utskjeielse en sjelden gang. Er 100% sikker på at det er korn som påvirker magen min, trenger ingen lege for å fortelle meg det, det forteller kroppen selv
Ja, overgangsplagene kan være ille i begynnelsen. Sulte gir seg jo heldigvis i løpet av 3-4 dager, men hodepine, tretthet, kvalme osv kan vare lengre, så du får bite tennene sammen og se på det som "de-tox" -Masse lykke til!

Jeg har begynt på ferien nå. Ferdig med det prosjektet jeg jobbet med forrige uke, så nå skal jeg ha to uker fri og starte med et nytt prosjekt etter ferien. Blir ikke noe store reiseplaner. Jeg var jo på Cuba i påsken på dansereise og skal til England på en danse-kongress i september, så det må holde for reiser for i år. _Men gleder meg til noen avslappende dager hjemme for å samle krefter før høsten. Snart starter salsaen for fullt, og i tillegg til nytt prosjekt på jobb regner jeg med det blir en travel høst, så skal bare slappe av disse dagene når jeg har fri, har jeg tenkt

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 13-08-13, 10:33   #5038
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hurra! Det var ingen på jobb som stilte spørsmål (enda) - håper de venter med å spørre (eller venter med situasjoner hvor jeg er nødt til å fortelle) til jeg har kommet godt i gang.

Men det hjelper så klart ikke på motivasjonen at det lukter grøt på jobb. Tror noen i et av de andre firmaene her på bygget lager grøt til lunsj i dag. Da hjelper det å tenke på grønn gugge, altså. Bittelitt, hvertfall. Og så er det bare halvannen time igjen til lunsj - og jeg er sulten!

Så deilig med ferie, Bente. Jeg syns hjemmeferie er fantastisk. Da får man plutselig tid til alt det man vanligvis ikke rekker, eller prioriterer bort. Jeg har ryddet i gangen i ferien - nå er plutselig gangen det fineste rommet i leiligheten! Men blir jo misunnelig på de turene dine. Jeg liker å danse salsa, men jeg liker ikke å danse med hvem som helst - noe som gjør at jeg blir litt skremt bort fra flere salsakurs. Greit nok å ta en liten svingom med fremmede, men når det er tydelig at denne fremmede har ekstremt dårlig hygiene, så bare klarer jeg ikke.

I kveld skal jeg rydde kjøkken/stue - og til helgen skal jeg gå løs på boden/pcrommet. Må få inn flere hyller der, sånn at det kanskje kan bli plass til en liten fryser. Jeg er så lei av å lage mat fra grunnen av hele tiden, og ser veldig frem til å kunne lage større porsjoner.

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-08-13, 17:22   #5039
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hvis du savner grøt, kan du jo forsøke deg på rømmegrøt eller fløtegrøt en dag, Appelsinpiken, godt og fett, og da får du gjerne dekket behovet, så frister det ikke så mye når det lukter grøt på jobb
Supert at ingen maste på deg på jobben, da - tenker du etter hvert heller får misunnelige blikk når de ser al det gode du kommer med som de ikke spiser

Ja, jeg synes også det er ganske deilig med hjemmeferie. Har noen halvveis planer om rydding og fiksing hjemme, men har lovt meg selv først og fremst å fokusere på å slappe av og samle krefter, for jeg vet det blir en travel høst på alle fronter.

Hehehe - heldigvis er det ikke så ofte man møter på dansepartnere med dårlig hygiene da. -Jeg danser mye og har i grunnen ikke ofte opplevd det som et problem, det er vel heller flere som er så bevisste på det at de bruker vel mye parfyme og deodorant for å sikre seg.... Dansen er i grunnen min mentalhygiene - uansett hvordan jeg ellers har det - om det har vært en dårlig dag på jobb, jeg er sint, sur, deprimert eller hva det måtte være, når musikken kommer på og jeg begynner å danse, så forsvinner alt annet. -Da er jeg bare i det der og da, nyter musikken og det å bevege seg til den, og det er helt umulig å ikke smile

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 14-08-13, 12:19   #5040
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Sulten! Hadde lagte blomkålsuppe for å ta med på jobb i dag. Stod opp tidlig og varmet den opp, og helte den på termos.
Nå er det straks lunsj, så jeg åpnet den opp for å se at alt var ok... Holdt på å brekke meg av lukten... Kan ikke skjønne hva jeg har gjort galt? Jeg har jo laget blomkålsuppe tidligere og tatt med som lunsj (riktignok mens jeg fremdeles var student).

Har spist en del ost og majones før lunsj i dag, og tillot meg en rugsprø med masse majones, masse ost og en skive kokt skinke til lunsj. Ble kvalm i det øyeblikket tennene traff knekkebrødet...

Ellers er det skytteltrafikk mellom sofa/toalett og kontor/toalett avhengig av om jeg er på jobb eller ikke. Regner med fine resultater på vekta på søndag, med tanke på hvor mye vann kroppen slipper opp nå.

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 14:15   #5041
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Basse og mamsen har hatt en tung og slitsom uke, men nå skinner solen og vekta viser nedgang, sommerkjolene henger i vinden og bikiniene er gravd fram. Nå nærmer det seg med stormskritt og endelig titter sommerfuglene fram fra mørket. Gleder meg til å kan stå opp til sol hver dag, ta på meg en kjole med bikini under, ta sandaler på og rusle ned til solseng ved bassengkanten eller rusle ned til stranden. Bøker og musikk er i boks. Kommer til å nyte hver eneste dag. Penger spart opp og jeg skal spise tyrkisk kebab i leirgryte HVER DAG! Det er det beste jeg vet - det topper faktisk pinnekjøtt. Et glass vin i ny og ne, god mat og godt selskap. Skal forsøke som best jeg kan å være i ketose, men det er ikke verdens undergang om jeg faller ut. Det gjelder å tenke kreativt. - Men skulle saltbehovet melde seg så er nok en chips eller potetgull en rask løsning, og er det noe jeg er god på, så er det jo nettopp dét. Betyr jo ikke at jeg ikke får av vannvekta når jeg kommer hjem. Orker ikke ha dårlig samvittighet - det er jo tross alt en livsstilsendring, og man kan ikke belage seg på å være i ketose hver dag for resten av sitt liv. En salt chips trenger ikke bety at jeg er tilbake på karbokjøret, det er en løsning som vil funke for meg. Høres ut som om jeg prøver å rettferdiggjøret en ev. utskeielse

Mye humper i veien for tiden, alltid er det noe som skal gå galt. Blir litt innimellom, men så ordner det seg alltid, jo!
I dag skinner solen og både vindu og gulv fortjener en kjærlig hånd. Huskyen røyter noe så infernalsk, er hår o v e r a l t ! I kveld håper jeg på kjærestekveld med biff, vin og litt sånn derre. Trenger det nå!

Håper dere alle har det fint. Sporadisk aktivitet her, men sånn får det være.

Stor smask!

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 15:13   #5042
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

I kveld håper jeg på kjærestekveld med biff, vin og litt sånn derre. Trenger det nå!
Stor smask!

Søta!
Hvis du kommer over noen restauranter som har bra mat og som passer godt på lavkarbo (og hvor de faktisk tar bort risen og gir ekstra salat om du ber om det), så må du si ifra.. Jeg har vært flere ganger i Alanya, også på lavkarbo, men da har jeg jo vært der alene og aldri gått ut for å spise middag... Trenger tips altså... (og det der pokkerns brødet!!)

Jeg er tilbake på restaurantmat-dilemma.. Skal på indisk restaurant i kveld med noen venninner.. Jeg husker rett når de fleste "standard" kyllingrettene var ok, så lenge jeg droppet ris og naan? Er raita lov?

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 17:13   #5043
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Heisan begge to.
Jeg nyter å ha litt fri og bare slappe av og gjøre akkurat hva jeg har lyst til noen dager. I dag driver jeg med matlaging, vi skal ha salsafest i morgen, så jeg lager litt ekstra mat (folk skal ha med litt tapas hver, men alltid godt å passe på å ha "litt ekstra") + baker 2 vanlige kaker og en lavkarbokake. Koser meg i grunnen med å lage mat, så det er helt greit
Synd å høre at du har hatt en tøff uke Pruttis, men høres ut som du legger planer for ferien og ser positivt på ting. Håper det blir kjærestekveld på deg i kveld!!

Appelsinpiken. Dersom du kutter brød og ris kan du fint spise indisk. Når jeg går ut, tenker jeg i alle fall slik at jeg kan spise de fleste steder om jeg endrer/kutter det kh rike tilbehøret. -Noen steder putter de kanskje mel i sausen, men jeg tenker at det blir så lite av det at det gjør ikke noe utsag av det uansett, sjelden er det også.... Det som imidlertid ofte er problemet på de fleste restauranter, er at når en kutter ris/pasta/brød/poteter så blir det så lite mat at en aldri blir mett. Jeg opplever i alle fall at om jeg ber om ekstra grønnsaker så kommer det somoftest bare to salatblad ekstra..... Så jeg har funnet ut at jeg spiser noe før jeg går ut, så er egentlig restaurantmaten kun for kosen og det sosiale, ikke for å bli mett.. Like greit å tenke og handle sånn, for da slipper jeg i alle fall å bli irritert hver gang når jeg sitter der småsulten etter å ha spist.....

Tilbake til matlaging. Baker både sjokoladekake og gulrotkake som jeg ikke har tenkt å smake selv, føler meg sterk og flink

Klem til dere !!!

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 15:32   #5044
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Æsj. Det var kjipt å høre. Forstår at du har det helt grusomt nå og at du har behov for å bitche litt. Ser den og oppfordrer deg til å bitche i vei alle på din vei! Vet selv hvor vondt det gjør å høre de ordene... Når du trenger skrive ut litt eder og galle, så gjør det til oss så står vi sammen. Håper du har folk rundt deg som hjelper deg med de praktiske ting slik at du får håndtert sjokk og sorg på din måte.
Ikke stress med maten nå, men husk å drikke vann og ta en Paracet i ny og ne slik at du slipper å pines unødvendig etter gråtehodepinen. Stor klem!

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 19:34   #5045
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Stakkars kjæreste appelsinpiken. Så forferdelig kiipt! Veldig bra at venninnen din tar seg av deg i dag, snakk ut om alt med henne, bitch så mye du orker. Kanskje kan det være godt med noen klemmer også, for det kan hjelpe litt å gråte på skulderen til sin beste venninne når alt føles som det går til hevete.
Det med forhold er jammen ikke enkelt! Som en venn av meg en gang sa til men : "Livet er jammen ikke for amatører"....

Sender deg mange varme tanker kjære du! Har du behov for å skrike, hyle, kjefte, gråte eller hva det måtte være, så vet du at vi er her inne og alltid vil støtte deg! Mange store trøsteklemmer til deg

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 12:55   #5046
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Ååå for en forferdelig oppførsel!!!! Og det utrolige er at jeg ikke en gang blir overrasket når jeg hører en mann som oppfører seg slik. Har opplevd for mange av dem selv og sett enda flere av mine venninner oppleve det samme.... Det er akkurat som om det mannlige genet reagerer med flukt når følelser blir vanskelige, de greier ikke det der med å sette seg ned og snakke om vanskelige følelser.... Kanskje om du gir han tid til å roe ned, tenke igjennom ting og finne ut av sine egne følelser, så kan du (om du er heldig) få vite hvordan han tenker og føler.... -Men det er ikke sikkert, jeg har enda ikke fått noen forklaring fra min tidligere samboer på hvorfor han plutselig stakk av....

Vit at det er du som er den voksne og ansvarlige her!!!! Ikke tvil på deg selv! Du er en flott, sterk, ansvarsfull kvinne. -Han er en feig drittsekk Vit det, og tenk på deg selv først og fremst, ta vare på deg selv. Og spør deg selv også om han egentlig fortjener en flott jente som deg når han oppfører seg som han gjør...
Bruk masse tid sammen med venner og familie som du vet vil støtte og hjelpe deg, snakk mest mulig med dem, slik at du får satt ord på følelsene dine. Hvis du greier å la være å kontakte han, så er det nok det aller beste - siden det er han som har nektet å snakke med deg, så la det være han som tar initiativ til å snakke sammen. Jeg vet det ikke er lett!

Sender deg masse varme tanker skjønne Appelsinpiken!

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 15:28   #5047
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Her er det jo tydelig at han sliter med ett eller annet... Høflighet, for å begynne en plass..

håper du får i deg noe mat og drikke og at foreldrene dine tar vare på deg nå.
Vi er her for deg!

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 16:05   #5048
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Bente, kan du hjelpe meg med denne oppskriften?
Er ikke så stødig når jeg skal omgjøre vanlig sukker til sukrin med tanke på smaken. Konsistensen er vel ikke så veldig avgjørende om man bytter?

http://www.godt.no/#!/oppskrift/1024...i-suksessterte

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 16:44   #5049
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Heisa Pruttis.
Vet ikke helt om jeg er den rette til å spørre om sukrin - for jeg liker egentlig ikke sukrinsmaken, så jeg bruker aldri sukrin alene - jeg blander alltid med stevia, da jeg synes det gir en mer naturlig smak. Stevia er litt bittert og sukrin er litt kaldt, sammen synes jeg de to bismakene balanserer hverandre litt ut.

Til bunnen i denne kaken ville jeg nok prøvd meg med Sukrin Gold (kjøpes på helsekost), siden nøttene uansett vil farge bunnen litt brunlig. Sukrin Gold er i utgangspunktet en blanding av sukrin og stevia og nøyaktig samme søthet som brunt sukker, slik at 1 ss sukker kan byttes med 1 ss Sukrin Gold. Det vil i alle fall gjøre det enkelt med bunnen.
Til fyllet må du nesten bruke sukrinmelis pga fargen. Jeg ville prøvd med halv mengde sukrinmelis i forhold til sukker + smakt til med stevia vanilje dråper til du får passe søtsmak. Hvis ikke du har stevia vanilje (kan bestilles fra lavkarbohuset.no), kan du kanskje også smake til den siste søtsmaken med splenda.

Når jeg prøver oppskrifter trikser og mikser jeg på denne måten dil jeg kommer fram til noe som smaker godt. Min erfaring er også at man er mer sensitiv for søtsmak på lavkarbo, så man kan godt klare seg med mindre mengde søtstoff enn oppskriftene tilsier.

Håper du får det til å fungere

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 23-08-13, 11:27   #5050
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hallo!!!
Da er jeg her igjen.

Gøy å ha litt å lese seg opp på, - men ikke så mye trivelig lesing da. Huff. Hva skjer damer?

Appelsin: Hvordan har du det nå? Har dere fått snakket ut? Det der hørtes ikke greit ut. Ikke "lov" å oppføre seg sånn, ikke i det hele tatt. Så må du huske på at du ikke skal finne deg i det heller. Du er for god for det. Huff, - føler så med deg. Nå må du ta vare på deg selv, omgi deg med gode folk, bruke tiden godt og "få det ut". Har du lyst til å grine, slå, flire, drikke kaffe og få en klem så si i fra!

Bente: Ferie fortsatt? Deilig? Bare å nyte, hverdagen kommer fort nok. Ikke det at det er noe galt med hverdager altså... De er bare så fylt opp at de fyker avgårde på et vis. Og takk for rausheten...husker ikke ordrett, men det var noe du sa om oppussing og småbarnsliv som traff.. Det er mye - på alle måter - også mye kos - og mye jobb - og, ja - mye av alt. Kjenner det.

Pruittis: I syden nå du vel? Ligger å bruner deg på en solseng, dypper tottelottene i vannet og flasser på nesen?? Håper du koser deg nå - at du styrer unna skjær og potetgull - hehe - men mest av alt at du koser deg.


Ellers så skjer alt og ingenting her. Hektisk på jobben, men litt mere sånn "moro-hektisk" enn tidligere. Har ny leder (ja, - igjen) og har fått opp trua og motivasjonen. Som den naive optimisten jeg er så tror jeg, helt til jeg "ramler" - så er det opp igjen - og sånn går det altså. Litt klok av skade for hver gang, - men - vil jo så gjerne "få til ting" at jeg ikke har vett på å gi opp... Sånn i matveien går det greit. Har spist litt av Ingers Lavkarbobrød fra Kiwi i det siste, - sikkert ikke så bra, men du verden så lettvindt... Flere klær som passer enn før, - men fortsatt helt trygt å fortsette på den smale sti ja. Men - sant skal sies, nå er det mere en vane - dette kostholdet vårt. Det er ikke sånn at jeg vurderer om jeg skal kjøpe en bolle, spise en potet eller unne meg en diger sjokkis - det er liksom ute av tankene. Og det kan jeg kun takke et stabilt blodsukker for!
Så skal jeg gladelig innrømme at noen dager er enklere enn andre, men nå vet jeg jo at om det bli litt ekstra karber en dag - så får man tusen ganger mer lyst på det dagen etter. Så da "snakker" jeg til godtesuget, hehe -setter det strengt på plass -
Nå vurderer jeg å slutte å røyke - og ja, det hasdde jo vært lurt . men: da kommer jo kiloene. JEG VET DET. Og det vil jeg jo absolutt ikke. Men tanker er altså at jeg har litt tro på at jeg skal styre røykesuget, som jeg styrer sukkersuget. At det er verdt et forsøk...g det er jo det eneste fornuftige også - men men men men - har en del unnskyldninger på lager, og den største av de er alle kiloene som kommer kastendes på meg.

Sukk.

Ja, ja -

Klem til dere alle tre; Appelsin, Pruttis og Bente!

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no