Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Fikk litt sjokk når jeg regnet ut kcal ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-05-10, 16:39   #1
mamman til luca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 48
mamman til luca er på en erverdig vei

Fikk litt sjokk når jeg regnet ut kcal ...

Jeg regnet ut kcal ila en dag, og det var jo ikke mer enn 1300 ca
Det er vel ALT for lite?? Trodde jeg var langt over jeg slik som jeg steker i olje, og har oljedressing på salaten... Smør på maten har jeg også(smelter på kjøttet)

Forsøker nå en periode og kutte drastisk ned på meieriprodukter da vekta har stått stille i 3 uker Er vel derfor jeg har fått mindre kcal.

Hvor mye bør jeg ligge på sånn calorimessig? Veier sikkert 35kg for mye.

PLIIIIS SVAR MEG!!! Jeg sliter litt med motivasjonen pga langvarig uendret vekt

(Har rosa utslag på stixa)

__________________



Feit og FABULOUS!!!
mamman til luca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 16:47   #2
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Fikk litt sjokk når jeg regnet ut kcal...

Om det blir lite eller ikke må du egentlig regne ut selv. Noen vil jo selvsagt si at dette er aaaaltfor lite, og andre vil si at det er akkurat passe. Så lenge du er behagelig mett, ikke sulten og ikke overmett så er det jo greit, men du sitter fast på vekta og det jeg ville forsøkt var å spise litt mer bare for å se om du kan trigge fettforbrenninga.

Stagnasjon i vekta er helt normalt, men jeg skjønner at du er desperat etter å få den til å rikke seg.

1. Ikke stress
2. Drikk litt mer vann
3. Drikk kaffe
4. Kutt tomater/nøtter og melkeprodukter
5. Spis mer krydder og kanel
6. Juster matmengden mht på fett. Enten juster ned eller juster opp.
7. Liiitt mer grønnsaker

Regn ut basalforbrennninga di og finn ut hva grunnomsetninga i kroppen din er.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 18:03   #3
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Fikk litt sjokk når jeg regnet ut kcal ...

Tror mange får seg et sjokk hvis de regner ut kaloriene per dag. Det er jo det som er så flott, vi spiser og spiser, mette og fornøyde -alikevel går vi ned i vekt!

Man glemmer fort nemlig at ris og pasta og brød er veldig kaloririke.... Og fører til sug etter MER mat, så da har vi det gående.

Tipper det er derfor endel må pøse på mer fett når de stagnerer, fordi de får alt for lite kalorier i seg. (løs spekulasjon fra meg)

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 21:12   #4
mamman til luca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 48
mamman til luca er på en erverdig vei

Sv: Fikk litt sjokk når jeg regnet ut kcal ...

Tusen takk for svar!

I dag ble det 1370 kcal, og jeg er jo ikke sulten, og spiser masse fett føler jeg! (Har endel oljedressing med krydder på salatene)

Men mener og ha lest et sted her inne at man burde ha mere kcal når man går på ketolyse enn når man er på en diett med lite fett..???

__________________



Feit og FABULOUS!!!
mamman til luca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 21:26   #5
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fikk litt sjokk når jeg regnet ut kcal ...

Opprinnelig lagt inn av mamman til luca, her.

Tusen takk for svar!

I dag ble det 1370 kcal, og jeg er jo ikke sulten, og spiser masse fett føler jeg! (Har endel oljedressing med krydder på salatene)

Men mener og ha lest et sted her inne at man burde ha mere kcal når man går på ketolyse enn når man er på en diett med lite fett..???

Egentlig ikke. En av hovedmomenter til dietten er at den regulere matlysten slik at du ikke spiser mer enn du trenger.

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 21:41   #6
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Fikk litt sjokk når jeg regnet ut kcal ...

Man KAN spise mer på LCHF enn på karborik mat, men betyr ikke at man MÅ ha mer kalorier. Man forbrenner bare mer fett...
(proteiner og fett er mer energikrevende og forbrenne, enn karbohydrater som forbrennes lett)

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 21:58   #7
mamman til luca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 48
mamman til luca er på en erverdig vei

Sv: Fikk litt sjokk når jeg regnet ut kcal ...

Tusen takk for svar Er litt fersk på dette jeg

Men da bare fortsetter jeg som før da! Ihvertfall hvis det har begynt og gå nedover igjen (Veiedag på lørdag)

Kryss fingrene for meg da! Har vert litt demotiverende med en vekt som ikke har rikket seg på 3 uker...

__________________



Feit og FABULOUS!!!
mamman til luca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 21:34   #8
Øystein
Medlem
 
Øystein sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 196
Øystein er på en erverdig vei

Sv: Fikk litt sjokk når jeg regnet ut kcal ...

__________________

Øystein er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 09:07   #9
mamman til luca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 48
mamman til luca er på en erverdig vei

Sv: Fikk litt sjokk når jeg regnet ut kcal ...

Takk Øystein Buksa sitter løsere allerede

(Kjenner faktisk at jeg har gått mere ned! Men får ikke veie før lørdag! Gubben har gjemt vekta)

__________________



Feit og FABULOUS!!!
mamman til luca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Holdt på å få sjokk i dag! Sungrazer Generell diskusjon 26 15-11-09 12:40
Jeg er litt redd, nesten ... (Sjokk) SunnhetMedSirrup Generell diskusjon 7 09-08-09 14:14
Blodsukkerstigning/sjokk og kaloriinntak Nike Generell ernæringsdebatt 14 23-06-08 09:15
Karbo sjokk - hvor farlig er det? Miroslav Spis deg ned i vekt med Skaldeman 31 28-02-06 22:10
Tine har regnet feil... HP Nyheter / media 7 04-05-05 23:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no