Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Greit med spinning?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-09-06, 07:04   #1
cathrine
Seniormedlem
 
cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Akershus
Innlegg: 692
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill
Question

Greit med spinning?

Jeg har min første dag på ketolysekuren i dag. Når jeg leste i boka sto det at man ikke burde trene for hardt...
Jeg trener 5-6 dager i uka og da gjerne en time styrke og en time spinning 2 av dagene. De andre dagene går det gjerne i spinning eller ute-sykling.
Jeg trener forholdsvis hardt.
Kan jeg fortsette med det eller skal jeg roe ned litt? Kan jeg trene så hardt jeg vil så lenge jeg ikke føler noe ubehag?

__________________

Cathrine
cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Gammel 11-09-06, 23:25   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Greit med spinning?

Opprinnelig lagt inn av cathrine

Jeg har min første dag på ketolysekuren i dag. Når jeg leste i boka sto det at man ikke burde trene for hardt...
Jeg trener 5-6 dager i uka og da gjerne en time styrke og en time spinning 2 av dagene. De andre dagene går det gjerne i spinning eller ute-sykling.
Jeg trener forholdsvis hardt.
Kan jeg fortsette med det eller skal jeg roe ned litt? Kan jeg trene så hardt jeg vil så lenge jeg ikke føler noe ubehag?


Er du godt trent fra før er det ingen fare med å trene samme mengde som før. Men det kan hende du i starten ikke orker så mye som før. Derfor anbefaler Torkil at du lytter til kroppen din. Merker du at du blir svimmel eller uvell må du stanse med en gang. Så lenge du ikke kjenner ubehag kan du trene som før. Men altså - LYTT TIL KROPPEN DIN !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-09-06, 20:11   #3
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Greit med spinning?

Hei
Nille vet -som vanlig. Helt korrekt,tar du deg for mye ut vil du merke en utmattelse som du ikke går glipp av- du blir hel matt. Kroppen vil trenge 5-10 min for å skaffe seg energi. Opplever du slikt, må du redusere intensiteten litt.
Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 14:39   #4
Icerus
Medlem
 
Icerus sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Bergen
Alder: 41
Innlegg: 465
Icerus er ny på veien

Sv: Greit med spinning?

Dersom en ikke kan sette ned intensiteten(lagidrett) da? Er det et alternativ å spise mer karbo dagen før, eller et måltid før treningen?

Bare lurer, fordi jeg har hatt to episoder der jeg har vært helt utmattet. Men har ikke kunnet roe ned, og fått magesmerter etterpå. Har ikke lyst til å slutte med denne treningen heller.

Går greit å roe ned på de andre treningene, når det bare går ut over meg selv.

Icerus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (atkins/ketolyse inspirert) Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 16:27   #5
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Greit med spinning?

Øker du på med karbohydratene så kan det gå utover vektnedgangen. Øker du ikke på med karbohydratene så går det ut over prestasjonene. Du må finne en balansegang.
Det hjelper litt å spise litt karbohydrater før kamp. Det hjelper mye å spise litt karbohydrater kvelden i forveien. Foreslår en liten skål med müsli eller havregrøt dagen før kamp.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 18:00   #6
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Smile

Sv: Greit med spinning?

Opprinnelig lagt inn av Icerus, her.

Dersom en ikke kan sette ned intensiteten(lagidrett) da? Er det et alternativ å spise mer karbo dagen før, eller et måltid før treningen?

Bare lurer, fordi jeg har hatt to episoder der jeg har vært helt utmattet. Men har ikke kunnet roe ned, og fått magesmerter etterpå. Har ikke lyst til å slutte med denne treningen heller.

Går greit å roe ned på de andre treningene, når det bare går ut over meg selv.

Hei.
Ketolysekuren er enkel i mine øyne, men den må følges og egner seg ikke for personlige justeringer og ideer. Når det gjelder trening er det meste sagt - prøv deg frem.
I sin ytterste konsekvens kan det hende du må velge mellom den idrett du holder på med og ketolysekuren. Fedon lindberg kan være et godt alternativ, da må du blott regne med noe lengere tid før du oppnår det ønskede vekttap.


Å lage en egen kur med ketolysekuren i bunn, og legge til raske KH før trening vil uten tvil medføre vektoppgang.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Info om diverse grønnsaker og frukt mofe Generell ernæringsdebatt 16 22-12-09 00:54
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
er du sukkerslave? sommerfugl Generell ernæringsdebatt 4 26-01-05 18:26
Må jeg kjøpe boka / Spørsmål om induksjon Nille Induksjonen 6 16-01-05 22:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no