Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Selskap i helgen

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-02-09, 08:40   #1
journey
Medlem
 
journey sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 56
journey er på en erverdig vei

Selskap i helgen

Jeg skal i selskap i helgen. Det blir servert koldtbord, noe som er supert for meg, og jeg har bakt en ostekake på lavkarbovis som jeg skal ha med meg.

Men i tillegg har jeg bakt Black Sunday som jeg skal pynte med krem og blåbær.. den kaka har jeg bevisst ikke brukt sukkerfri sjokolade i, fordi jeg ikke vil at selskapet skal få problemer med magen. Jeg brukte 70 prosent kokesjokolade i stedet for.

Men jeg VIL spise av den!! Det er litt derfor jeg bakte den, for å ha litt å velge på når jeg først skal i et selskap...

ETT lite kakestykke kan vel umulig gjøre noe, når det bare er EN gang? Jeg spiste en kanelbolle forrige uke (første "sprekk" siden jeg startet 6. januar), og jeg har ikke gått opp i vekt, heller ned..

Hva tror dere?

__________________


journey er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 09:29   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Selskap i helgen

Jeg personlig ville holdt meg unna den kaka, og heller spist ostekaka som du har baka Selv om du ikke nødvendigvis vil oppleve vektoppgang eller stagnasjon så kan selskapet bli ødelagt alikevel av du må fly på do og får store magesmerter.
Hvis du spør deg selv om du virkelig trenger det kakestykket så tipper eg du vet hva svaret er
I selskap så spiser eg absolutt ingenting, altså i kakeselskap. Tar meg ett glass pepsi max og tenker heller på hva de andre gjør med kroppen sin og at min er ren og fin inne

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 09:46   #3
journey
Medlem
 
journey sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 56
journey er på en erverdig vei

Sv: Selskap i helgen

Men jeg får jo skikkelig vondt i magen av sukkerfritt... Tror du jeg vil få vondt i magen av sjokolade med sukker i også? Har du erfaring med det? Kan være greit å vite hvordan andre reagerer på sukker etter noen uker uten.

__________________


journey er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 10:00   #4
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Selskap i helgen

Jeg har opplevd det når jeg har hatt pauser fra kuren, spesielt i jula. Eg var slakk, sur og ville ikke være sosial i det hele tatt, omtrent sånn som før jeg begynte på kuren i mai. Var ikke det at eg sprang på do som var det verste, men bare etter å ha spist noe med sukker i, og i små mengder så merket jeg det på humøret og formen generelt. Så det SKAL masse til for at eg skal ha en aldri så liten sprekk. Ingen planer om det før eg skal i bryllup i sommer. Siden det er broren min som gifter seg og eg garantert skal være med på masse av forbredelsene, som en haug med kakebaking, har eg bestemt meg for å gå på på kur frem til da. Skal kanskje til Nice i mai og da kommer eg til å ha pause fra ketolyse, men leve lavkarbo
Så min anbefaling er veldig sterk, styr unna kaka Dessuten så trigger det søtsuget enda mer og kan være lettere å sprekke i dagene etter.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 10:47   #5
journey
Medlem
 
journey sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 56
journey er på en erverdig vei

Sv: Selskap i helgen

Ok, da skal jeg gjøre mitt aller beste. Vil jo ikke bli syk heller. Får spise meg veldig mett på mat - det er jo mye å velge på når det er koldtbord.

Jeg skal til Praha i mai, gleder meg kjempemasse. Har allerede begynt å bekymre meg for maten... Men jeg får ta det som det kommer og prøve å være så lavkarbo som mulig.

__________________


journey er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 13:50   #6
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Selskap i helgen

Ikke noe å grue seg til, kose deg på turen til Praha og ta det som det kommer. Er ikke i ferien du legger på deg ved en sprekk, men resten av året

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bursdager og Selskap LorelaiLeigh Spørsmål og svar 3 28-11-08 16:06
Selskap ved arbeidsdagens slutt - del 2 - Typen HP Livets lyse side 3 14-05-04 22:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no