Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Marellas kylling- og bacon-rett i ildfast form. Mmm!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-01-12, 15:15   #1
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av
Talking

Marellas kylling- og bacon-rett i ildfast form. Mmm!

Marellas kylling og bacon-rett i ildfast form.

Ingredienser:

1 pakke smårettsbacon
1 pakke løvtynn kyllingfilet (fra Rema) eller vanlig kyllingfilet.
1 liten fløte (3 dl)
smør etter ønske
1 Brokkoli (bruk også stilken, men skrell stilken.)
6 store champignon
1/2 purreløk
4 sharlottløk
4 vårløk
3 ss paprika-krydder
1 ss cayennepepper
1/2 ss chili-krydder
litt salt og hvit pepper
Litt sitronpepper på kyllingen.

Sett ovnen på 225 grader. Smør en ildfast form.

Stek smårettsbacon i en kjele. Tilsett Champignon. Deretter krydre med cayenne, chili, paprika, salt, pepper. Når det er stekt, tilsett fløten og løken. (Dersom du ikke teller kh så nøye, bruk mange sharlottløk, det er helt nydelig!) La det koke en stund mens du skjærer opp brokkolien.

Legg brokklien i den ildfaste formen. Tøm baconet og det andre i kjelen over brokkolien. Dekk til med sølvfolie, og stikk noen små hull i den. (Dersom du ønsker ost, kan du ta det på toppen. Jeg brukte litt parmesan og Kavli´s baconost. Men er like godt uten.)

Settes midt i ovnen i ca 25 minutter.

Når dette stekes i ovnen, kan du steke kyllingen i en stekepanne. Raskt på høy varme på begge sider. Krydre med sitronpepper.

Ta ut formen i ovnen, legg på kyllingen på toppen, dekk til igjen med sølvfolien.

Stek igjen i ca 20 minutter, mindre om du ønsker litt hard brokkoli.

Lykke til om du vil teste ut dette... Jeg syns dette var nydelig!!!! Sikkert veldig godt med ris til, for andre gjester...

Tips: Skjær grønnsakene i store biter. Bruk medium størrelse på den ildfaste formen.

__________________

Sist redigert av Marella77 : 01-02-12 kl 14:12.
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 17:46   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Marellas kylling og bacon-rett i ildfast form. Mmm ;)

Skal testes! mange takk for fristende og gjennomtenkt oppskrift!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 18:11   #3
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Marellas kylling og bacon-rett i ildfast form. Mmm ;)

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Skal testes! mange takk for fristende og gjennomtenkt oppskrift!

Så koselig Charlott!! Tusen takk!

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 21:53   #4
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Marellas kylling- og bacon-rett i ildfast form. Mmm!

Ved nærmere ettertanke, så tror jeg denne oppskriften blir bedre uten sellerirot...

__________________

Sist redigert av Marella77 : 31-01-12 kl 11:25.
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 07:35   #5
Røsslyng
Medlem
 
Røsslyng sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Litt sånn midt imellom..
Alder: 35
Innlegg: 497
Røsslyng er på en erverdig vei

Sv: Marellas kylling- og bacon-rett i ildfast form. Mmm!

Åh nam! Da er søndagsmiddagen i boks! Takk for flott oppskrift Marella77!

__________________
Delmål 1: 118 kg innen 1.desember!



Røsslyng er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 14:12   #6
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Marellas kylling- og bacon-rett i ildfast form. Mmm!

Opprinnelig lagt inn av Røsslyng, her.

Åh nam! Da er søndagsmiddagen i boks! Takk for flott oppskrift Marella77!

Så hyggelig!! (blir litt nærvøs også, tenk om det ikke faller i smak, så er hele søndagen ødelagt? Men jeg likte det iallefall! )

Ps, husk å kutte ut selleriroten, den passet ikke helt inn... Skal fjerne den fra oppskriften nå...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Svar

Emneord
marellas kylling bacon


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Seifilet med fiskesaus/kyllingfile i ildfast form Fancy Middag 10 01-09-10 16:55
Kylling Fajita Form Nille Middag 9 11-10-08 12:14
Linsemos-form med kylling og bacon Iset Middag 1 15-08-06 17:23
kylling i form Siljevanilje Middag 1 11-04-06 01:08
kylling-rett jeef-micro Middag 8 08-05-05 14:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no