Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

For feit mat?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-01-09, 08:09   #1
Regan
Medlem
 
Regan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I storbyen
Alder: 41
Innlegg: 81
Regan er ny på veien

For feit mat?

Har nettopp spist frokost.. Eggerøre og bacon.. Jeg ble kvalm av det.
Tror dere det var for fett? Stekt i meierismør

Går det ann?

Regan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 08:15   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: For feit mat?

Nope, ikke for fett. Spiser du for mye fett merker du det fort (fettdiaré), men det skal litt til.
Ikke rart om du blir kvalm dersom du ikke er vant til fet mat. Det er en vanesak for mange av oss

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 08:22   #3
miss_chica
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: For feit mat?

Opprinnelig lagt inn av Regan, her.

Har nettopp spist frokost.. Eggerøre og bacon.. Jeg ble kvalm av det.
Tror dere det var for fett? Stekt i meierismør

Går det ann?


God morgen regan
Veide meg i dag og jeg har bare gått ned 1,5kg denne uka her. skikklig demotiverende!
I dag har jeg bacon og olje i salaten på jobben, så får håpe det hjelper.
Sliter skikklig med å dynke alt mulig i smør og fett jeg, sikkert derfor..
Drikker 4-5liter vann om dagen også...
Jaja, håper jeg går ned mere denne uken.
På søndag var jeg ikke i ketose engang, men heldigvis i går.
Skal prøve meg på fylt squash til middag i dag, så har jeg en fet lunsj i morgen

  Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 08:23   #4
Regan
Medlem
 
Regan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I storbyen
Alder: 41
Innlegg: 81
Regan er ny på veien

Sv: For feit mat?

Ja, er litt sånn rett før det kommer opp nå kjenner jeg..

Regan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 08:24   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: For feit mat?

Hei hei, å si at 1,5 kg er lite, når du ikke har mer enn tretten kg å gå ned, blir veldig feil for meg, altså!
De fleste går ned litt mer den første uka, ikke alle, men gjennomsnittsmennesket kan ikke forvente å gå ned mer enn en halv til en kg i uka.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 08:26   #6
Regan
Medlem
 
Regan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I storbyen
Alder: 41
Innlegg: 81
Regan er ny på veien

Sv: For feit mat?

Opprinnelig lagt inn av miss_chica, her.

God morgen regan
Veide meg i dag og jeg har bare gått ned 1,5kg denne uka her. skikklig demotiverende!
I dag har jeg bacon og olje i salaten på jobben, så får håpe det hjelper.
Sliter skikklig med å dynke alt mulig i smør og fett jeg, sikkert derfor..
Drikker 4-5liter vann om dagen også...
Jaja, håper jeg går ned mere denne uken.
På søndag var jeg ikke i ketose engang, men heldigvis i går.
Skal prøve meg på fylt squash til middag i dag, så har jeg en fet lunsj i morgen

Jeg så den squashen din, den så god ut!!
Håper at du får kroppen i ketose leeenge nå da! Men 1,5 kg på ei uke er jo bra det da! Og det er ikke oppover!

Uff, nå har jeg sovet siden du fikk siste meldinga av meg og helt frem til kl 07.30 Gjett om noen var trøtte gitt!!

Regan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 08:33   #7
miss_chica
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: For feit mat?

Opprinnelig lagt inn av Regan, her.

Jeg så den squashen din, den så god ut!!
Håper at du får kroppen i ketose leeenge nå da! Men 1,5 kg på ei uke er jo bra det da! Og det er ikke oppover!

Uff, nå har jeg sovet siden du fikk siste meldinga av meg og helt frem til kl 07.30 Gjett om noen var trøtte gitt!!

Hehe..så bra! Da er dere uthvilte begge to
Joda, 1,5kg er bra, men dette er liksom første uka og hadde håpa på en motiverende pangstart sånn som deg =)
men men, har mistet en cm her og der, så det hjelper jo litt

  Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 09:36   #8
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: For feit mat?

Opprinnelig lagt inn av miss_chica, her.

Hehe..så bra! Da er dere uthvilte begge to
Joda, 1,5kg er bra, men dette er liksom første uka og hadde håpa på en motiverende pangstart sånn som deg =)
men men, har mistet en cm her og der, så det hjelper jo litt

Det betyr sannsynelig at du ike har så mye vann i kroppen som mange andre. Og det er jo bare positivt
Og for å signere flere her - dersom du syns at 1,5 kilo er lite, ja da har du et urealistisk bilde av hva ketolysekuren er!
Det er KJEMPE BRA!! Gratulerer

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 10:41   #9
miss_chica
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: For feit mat?

Opprinnelig lagt inn av LilleM0r, her.

Det betyr sannsynelig at du ike har så mye vann i kroppen som mange andre. Og det er jo bare positivt
Og for å signere flere her - dersom du syns at 1,5 kilo er lite, ja da har du et urealistisk bilde av hva ketolysekuren er!
Det er KJEMPE BRA!! Gratulerer


Tusen takk =)
Var bare at dette var første uka, og hadde forventet meg litt til
Men om dette hadde vært i uke 4 hadde jeg vært superfornøyd
Håper det går like bra med uke 2

  Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 17:39   #10
Ifadyret
Nytt Medlem
 
Ifadyret sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: stavanger
Alder: 38
Innlegg: 6
Ifadyret er på en erverdig vei

Sv: For feit mat?

hei alle sammen begynte på ketolyse idag, å ser fram til åssen dette vil bli! ska ned 15 kg.. det jeg lurte litt på nå, er det at jeg har lagd meg en salat, å lurer på om den ble "riktig"
(hakket alt opp i småbiter, å stekt i tine meieri smør og kokos olje)
:salat, virgin oil, norvegia ost, bacon, kalkun"bog", agurk, litt paprika, OG, noe som jeg ikke er sikker på er bra; Thousand Island!!??? vist denne ikke MÅ brukes, noen som har noen ideèr om en annen dressing som er bra, og som kan kjøpes i butikken? setter pris på svar

Ifadyret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 17:42   #11
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: For feit mat?

1,5 kilo ned på ei uke er mye!!! Jeg synes du er kjempeheldig!!! Mitt største vekttap på ei uke er 1100 gr.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 17:42   #12
smil!
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
Innlegg: 354
smil! er ny på veien

Sv: For feit mat?

1,5kg er jo kjempebra da!! og en annen ting.. din BMI v start er jo egentlig innenfor normalen... så da kan du vel muligens heller ikke forvente det helt store vekt-tapet pr uke!! for som noen andre sa her så har du nok ikke så mye fett og vann i kroppen.....

lykke til videre!! tålmodighet er viktig!!

__________________



min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 18:11   #13
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: For feit mat?

Regan jeg blir også kvalm av egg og bacon, men tror det er eggene som gjør meg kvalm. Men spiser jeg det sammen med endel salat så går det bedre.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 20:22   #14
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: For feit mat?

Opprinnelig lagt inn av miss_chica, her.

God morgen regan
Veide meg i dag og jeg har bare gått ned 1,5kg denne uka her. skikklig demotiverende!
I dag har jeg bacon og olje i salaten på jobben, så får håpe det hjelper.
Sliter skikklig med å dynke alt mulig i smør og fett jeg, sikkert derfor..
Drikker 4-5liter vann om dagen også...
Jaja, håper jeg går ned mere denne uken.
På søndag var jeg ikke i ketose engang, men heldigvis i går.
Skal prøve meg på fylt squash til middag i dag, så har jeg en fet lunsj i morgen

Må si meg enig med Photobscura her, 1,5 kg i uka er masse masse masse uansett hvor mye man skal ned. Og har du "bare" 13 totalt som skal ned er det ekstremt masse.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 20:25   #15
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: For feit mat?

Opprinnelig lagt inn av Ifadyret, her.

hei alle sammen begynte på ketolyse idag, å ser fram til åssen dette vil bli! ska ned 15 kg.. det jeg lurte litt på nå, er det at jeg har lagd meg en salat, å lurer på om den ble "riktig"
(hakket alt opp i småbiter, å stekt i tine meieri smør og kokos olje)
:salat, virgin oil, norvegia ost, bacon, kalkun"bog", agurk, litt paprika, OG, noe som jeg ikke er sikker på er bra; Thousand Island!!??? vist denne ikke MÅ brukes, noen som har noen ideèr om en annen dressing som er bra, og som kan kjøpes i butikken? setter pris på svar


Ikke ruk Thousand Island. Altfor masse karbs i. Du kan lage selv etter den som står i boka, eller så kan jeg anbefale selskapsdressing. Bruker den som heter Fader Martin og som de har på Mega iallefall. Rema sluttet med den og har fått en annen, men den har jeg ikke sjekket karbinnholdet i for jeg ELSKER Fader Martin sin og den er perfekt for meg

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 22:09   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: For feit mat?

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Ikke ruk Thousand Island. Altfor masse karbs i. Du kan lage selv etter den som står i boka, eller så kan jeg anbefale selskapsdressing. Bruker den som heter Fader Martin og som de har på Mega iallefall. Rema sluttet med den og har fått en annen, men den har jeg ikke sjekket karbinnholdet i for jeg ELSKER Fader Martin sin og den er perfekt for meg

Og hvis man blander den ut litt i rømme eller creme fraiche så blir den friskere i smaken, får mindre karber og drøyere i bruk..

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 00:42   #17
Ifadyret
Nytt Medlem
 
Ifadyret sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: stavanger
Alder: 38
Innlegg: 6
Ifadyret er på en erverdig vei

Sv: For feit mat?

hehe, takker for svar regner me salaten min ellers var grei da
skjønner ikke helt problemet heller med denne kuren.. en kan spise BACON jo å kyllingvinger å sauser å reker å majo osv osv hehe bare spent på hva som vil skje.. venter enda på boka!!! men det skulle vist ta litt tid før den kom.. regner med en ikke begynner å miste no særli med vekt før etter det har gått en 3 dager, når en endelig er i ketose!?

Ifadyret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 10:30   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: For feit mat?

Det er ikke sånn at ketose er ensbetydende med vektnedgang. Folk går ned på Fedon også, som ikke er ketogent, andre igjen går ikke ned i ketose, av andre grunner, fordi man f.eks spiser feil karbohydrater ved å innta for mye brøderstatning, sukkerfritt godteri, for mye meieriprodukter, alkohol etc.
Men ketose er i de fleste tilfeller den mest effektive måten å gå ned i vekt på, fordi man har en ren fettforbrenning, i stedet for en blandingsforbrenning av fett og karbohydrater.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 10:37   #19
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: For feit mat?

Opprinnelig lagt inn av Ifadyret, her.

skjønner ikke helt problemet heller med denne kuren.. en kan spise BACON jo å kyllingvinger å sauser å reker å majo osv osv hehe

Ikke jeg heller, dette er en fantastisk kur - hvor en kan spise så mye godt! Og dersom en varierer, for det kan en og det er også viktig, blir en ikke lei!!
Lykke til!

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Feit Av Bacon? Dippsey Atkins kosthold 8 15-04-08 08:04
Like dum og feit som før ... Spirea Dr Lindbergs 8 31-12-07 08:38
Feit hud polvott Lavkarbo generelt 8 05-09-06 13:51
Feit Dante Generell diskusjon 25 07-06-06 15:10
Feit mat gjør deg feit!! Goggen Lavkarbo generelt 5 06-03-06 13:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no